Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

آلمان: 5ر2 کیلوگرم داروی روانگردان را در راه ایران توقیف کردیم



در این رابطه من در اطلاعیه های جداگانه این موضوع را خیلی وقت است افشا نموده ام به مقالات بنده مراجعه کنید 
آلمان: 5ر2 کیلوگرم داروی روانگردان را در راه ایران توقیف کردیم


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  اداره گمرک در شهر بن در آلمان، از ارسال محموله ای به وزن دو و نیم کیلوگرم به ایران جلوگیری کرد که حاوی نوعی سم روانگردان بود که از آن به عنوان "داروی اعتراف" نام برده می شود.
این سم رونگردان که نوعی داروی مخدر است، با ایجاد اخلال ذهنی در فرد، موجب می شود که او القائات بازجو را تأیید کند.
در خبری که نشریه "دی ولت" در این زمینه منتشر کرد، آمده است که سم مزبور را با نام مواد دارویی می خواستند به ایران ارسال کنند و گمرک "بن" به آن مشکوک شده و بعد از کنترل مشخص شد از نوع سم هایی است که برای اعدام مصرف می شود.
مرکز گمرک منطقه در شهر کلن در پی انتشار خبر مزبور اعلام کرد که سم جمعا در 5 هزار شیشه کوچک بسته بندی شده است. در خبر مزبور هم چنین آمده است که نام سم "تیوپنتال" (Thiopental) است و سم مزبور از جمله مواد تحریمی برای ایران است زیرا از آن کشور از آن برای اجرای شکنجه و یا حتی اعدام استفاده می کند.
گمرک بن نام گیرنده را اعلام نکرد.

از صدور سرم ویژه اعتراف‌گیری به ایران جلوگیری شد

گمرک آلمان در بن از صادرات ۵/ ۲ کیلو داروی اعتراف‌گیری "تیوپنتال" به ایران جلوگیری کرد. این محموله که تحت عنوان دارو راهی ایران می‌شد، از جمله می‌تواند در بازجویی و اعتراف‌گیری مورد استفاده قرار گیرد.



اداره‌ی مرکزی گمرک در شهر کلن اعلام کرد که محموله‌ی تیوپنتال (Thiopental) در قالب ۵ هزار شیشه کوچک دارویی آماده‌ی ارسال به ایران شده بود. این ماده‌ی دارویی مشمول بخشنامه "مقابله با شکنجه" در آلمان می‌شود و فروش آن به کشورهای خارجی به مجوز ویژه‌ی اداره‌ی فدرال آلمان در امور اقتصاد و کنترل صادرات نیاز دارد. این مجوز برای محموله‌ی مورد نظر صادر نشده بوده است.

بخشنامه‌ی مقابله با شکنجه در آلمان صادرات کالاهایی را ممنوع یا مشروط به صدور مجوزهای ویژه می‌کند که برای اجرای حکم اعدام، شکنجه یا دیگر صورت‌های رفتار یا مجازات غیرانسانی، تحقیرآمیز یا وحشیانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تیوپنتال چیست؟



داروی حقیقت‌گویی یا "سرم اعتراف‌گیری" به ماده مخدری اطلاق می‌شود که به منظور گرفتن اطلاعات از فردی به کار گرفته می‌شود که حاضر به اعتراف بدان نیست. گمان می‌رود که سرویس‌های مخفی و اطلاعاتی یکی از استفاده‌کنندگان از این دارو باشند. در آلمان و اتریش کاربرد این ماده در بازجویی ممنوع است.

از جمله تأثیرات تیوپنتال این است که به محض تزریق این سرم، فرد به طور معمول بسیار اهل گفت‌وگو و مراوده می‌شود و بدون تأمل افکارش را بیان می‌کند. این ماده در واقع توان داوری و قدرت تمرکز فرد قربانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کارشناس بازجویی را قادر می‌کند تا فرد قربانی را به سوی اعتراف در زمینه‌ی اطلاعات مطلوب بازجو هدایت کند.
یک برداشت گمراه‌کننده‌ی رایج این است که کاربرد "سرم حقیقت‌گویی" به طور خودکار قربانی را به سمت بیان حقیقت هدایت می‌کند. در حالی که فردی که تحت تأثیر این ماده‌ی مخدر قرار گرفته، قادر است همچون قبل دروغ بگوید، ولی نسبت به تلقین‌هایی که به او می‌شود آسیب‌پذیرتر است.
از تیوپنتال برای آماده‌کردن محکومان به اعدام با تزریق سم نیز استفاده می‌شود.
قرص آرام‌بخش ابطحی
 حاکمیت ایران در طول ۳۳ سال حیات خود بارها به استفاده از مواد و داروهای روان‌گردان در بازجویی از زندانیان سیاسی متهم شده است. این اتهام‌ها و بحث "شکنجه سفید" به ویژه از سال ۱۳۸۰ و از زمان بازداشت گروهی چهره‌های ملی‌مذهبی و افراد نزدیک به نهضت آزادی ایران بالا گرفت.

محسن صفایی فراهانی در دادگاه‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی اصلاح‌طلب پس از انتخابات ۱۳۸۸ در ایران


در بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی در تابستان سال ۱۳۸۸ نیز استفاده از داروهای ویژه بازجویی‌ها در زندان‌های ایران بار دیگر به نگرانی‌ها افزود.
در ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ جمعی از خانواده‌های بازداشت شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای که در بسیاری از وبسایت‌های خبری فارسی‌زیان منتشر شد به «استفاده از دارو برای درهم‌شکستن و اعتراف‌گیری از بازداشت‌شدگان اشاره کرده‌اند.»
در این بیانیه نوشته شده بود: «اجبار زندانیان به استعمال داروهایی که اثرات جسمی و روانی فراوان بر روی مصرف کننده آن دارد، همه خانواده‌ها را نگران کرده و با توجه به این که اعتراف‌گیری تحت فشار و آزار و در شرایط غیرعادی، از جمله استعمال داروهای خاص، برای تدارک‌دیدگان سناریوی انقلاب مخملی واجد اهمیت فراوان است و هرگونه افشای حقیقت در این زمینه برای آنان هزینه‌های گزاف دارد، تلاش زیادی برای مستور ماندن این اقدامات غیرانسانی در زندان‌ها می‌شود.»

محمد علی ابطحی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی، در زمان محمد خاتمی


وبسایت «پارلمان نیوز» که زیرنظر فراکسیون اقلیت مجلس هشتم فعالیت می‌کند، روز ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ به نقل از همسر محمدعلی ابطحی نوشت: «بعد از ۴۳ روز که همسرم را دیدم حدود ۱۸ کیلو وزن کم کرده ‌بود و آقای ابطحی می‌گفت که چند روزی است که قرصی را به من می‌دهند که من را از جار و جنجال و هیاهوی این دنیا فارغ کرده است.»
ابطحی به همسرش گفته بود «این قرص من را بسیار آرام می‌کند.»
بسیاری از زندانیان سیاسی به خاطر اتهام‌هایی که به همین شیوه در زندان‌های ایران اخذ شده حکم حبس گرفته‌اند و برخی از آنها هم‌چنان در زندان به‌سر می‌برند.

------------------------------

در صورت وقوع جنگ 300 شهروند اسرائیل کشته می شوند؛ 

و خسارات و جراحات بسیار ببار می آید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  در جریان بررسی پیرامون آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ با دشمنان، کارشناسان ارزیابی کردند در صورتی که در خلال جنگ راکت و موشک به سوی اسرائیل شلیک شود، در پشت جبهه دستکم 300 شهروند به قتل خواهند رسید و صدها نفر دیگر زخمی خواهند شد و خسارت زیادی به بار خواهد آمد.
به گزارش یکی از شبکه های تلویزیونی اسرائیل، در نشست کابینه سیاسی – امنیتی اسرائیل که اخیراً برگزار شد، یک افسر بلندپایه نیروی هوایی اسرائیل اطلاعاتی را در اختیار اعضای کابینه قرار داد و به آنها گفت که در جنگ آینده، پشت جبهه اسرائیل از سوی ارتش سوریه، حزب الله لبنان و یا تشکل های ترور فلسطینی در نوار غزه و یا سپاه پاسداران حکومت ایران با موشک و راکت هدف قرار خواهد گرفت و تنها ظرف سه روز هزاران موشک و راکت به سوی شهرهای اسرائیل شلیک خواهد شد و ارزیابی می شود که در آن دستکم 300 شهروند کشته و صدها نفر زخمی شوند و به تأسیسات زیربنایی آسیب جدی وارد بیآید و خسارت زیادی داشته باشد.
به نوشته روزنامه "هاآرتص"، اکنون در محافل نظامی و اطلاعاتی اسرائیل این سئوال مطرح شده که اگر ایران بخواهد به حمله علیه اسرائیل دست بزند، آیا کشورها و منابع دیگری نیز به آن کشور خواهند پیوست و به  سوی اسرائیل موشک شلیک خواهند کرد؟
یرخی از کارشناسان اطلاعاتی در اسرائیل به این پرسش پاسخ مثبت می دهند و می گویند در صورت جنگ، حزب الله، سوریه و حماس نیز وارد عمل خواهند شد. برخی دیگر می گویند به این دلیل که حزب الله، سوریه، حماس و تشکل های دیگر ترور فلسطینی از واکنش اسرائیل بیمناک هستند، با ایران همکاری نخواهند کرد که نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل نیز با این دیدگاه موافقت دارند.
-------------------

انتشار ويديوى ديگرى از "ايرانيان" مداخله گر

بازداشت شدگان جدید ايرانى در سوريه بر حمايت سپاه از اسد تاكيد كردند

دبی - العربیه.نت

فعالان سورى مخالف رژيم بشار اسد بار ديگر با انتشار نوار ويديويى جديدى بر روى شبكه ى اينترنت بر ادعاى قبلى خود مبنى بر "حمايت تهران از حكومت اسد" تاكيد كردند.


در اين نوار ويديويى كه بر روى يوتيوب آمده است اسارت تعدادى از افراد به دست نيروهاى اپوزيسيون سوريه نشان داده مى شود. ناشران اين نوار ويديويى مى گويند: بازداشت شدگان "مجموعه اى از مزدوران ايرانى" هستند كه توسط نيروهاى انقلاب سوريه به اسارت درآمده اند.



فردى كه خود را "عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ايران" معرفى مى كند، به حضور در سوريه جهت حمايت از حكومت اسد اعتراف مى كند. دستگيركنندگان مى گويند كه اين فرد همراه با 10 نفر ديگر از همكارانش دستگير شده اند و آنان هم معترف هستند كه براى كمك به رژيم دمشق در سركوب تظاهركنندگان وارد سوريه شده اند.



چند روز پيش مسئولان ايرانى خبر از آن دادند كه "پنج مهندس ايرانى بازداشت شده توسط مخالفان دولت سوريه" آزاد شده اند. اين افراد همان كسانى بوده اند چه چند ماه پيش ربوده شده و توسط معترضان سورى جلوى دوربين آورده شده بودند. 



با اين حال فرانس پرس خبر از آن داد كه مسئولان ايرانى، خبر آزادى اين افراد را پس گرفتند. هنوز معلوم نيست كه آيا اصولاً كسى آزاد نشده بود و خبر جنبه ى تبليغى داشت، يا اينكه ايرانى ها زمينه را براى پذيرش وجود افراد جديد در اسارت انقلابيون سورى آماده مى كنند. 



كاظم سجادى ازمقامات وزارت امور خارجه ى ايران به تلويزيون رسمى ايران گفته است كه ما از 5 زاير ايرانى كه به سوريه رفته بودند استقبال كرديم ولى هنوز 5 مهندس ما آزاد نشده اند. وى ابراز اميدوارى كرد كه مذاكرات به نتيجه برسد و اين افراد از "اسارت" بدر آيند.



اين مسئول ايرانى افزوده است: بر خلاف ادعاى قبلى رسانه ها، آنان پنج نفرند نه 7 نفر.



اين نخستين بار نيست كه ايران در مورد آزاد شدن افراد خود اطلاعات متناقض مى دهد. در فوريه ى گذشته نيز تهران اعلام كرد كه شهروندانش آزاد شده اند. ليكن چندى بعد اين ادعا را پس گرفت و از ادامه ى "اسارت" آنان سخن گفت.




مخالفان اسد: یازده ایرانی دیگر را گروگان گرفتیم


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  مخالفان مسلح رژیم بشار اسد در سوریه اعلام کردند که یازده تن دیگر از شهروندان ایرانی را در آن کشور ربوده اند. به گزارش تارنمای خبری "تابناک"، گروهی از مخالفان بشار اسد امروز کلیپی را در اینترنت منتشر ساختند و در آن مدعی شدند بار دیگر گروهی از اتباع ایرانی را در سوریه به گروگان گرفته اند.
این در حالی است که مخالفان بشار اسد گروهی از ایرانیان را که ماه های گذشته ربوده بودند، هفته گذشته و همزمان با حضور آقای اردوغان در ایران آزاد کردند. یک روزنامه سوری روز گذشته نوشته بود این افراد پس از آن آزاد شدند که مقامات جمهوری اسلامی تهدید کردند که اگر این آزادی صورت نگیرد، رهبر و رییس جمهوری ایران با نخست ترکیه ملاقات نخواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر