Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۱۶, چهارشنبه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی محکوم به اعدام در سقز


اعتصاب غذای زندانی سیاسی محکوم به اعدام در سقز

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

شیرکو معارفی زندانی بانه ای محکوم به اعدام در زندان مرکزی سقز از روز
چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه سال جاری، دست به اعتصاب زد.
این زندانی در تماس با مدیر آژانس خبری موکریان ضمن اعلام این خبر اظهار
داشت: از امروز در اعتراض به وضعیت نامعلوم و نامشخص خود در زندان دست به
اعتصاب زده و این اقدام را طی نامه ای به دادستان و مسئولین زندان اعلام
نموده ام.
همچنین یکی از همبندی های این زندانی در تماس با خبرنگار آژانس خبری
موکریان ضمن تایید این خبر گفت : شیرکو پس از اعلام اعتصاب به سوئیت
انفرادی زندان مرکزی سقز منتقل شد.
یادآور می گردد شیرکو معارفی اهل بانه، حدود سه سال پیش بازداشت و به
اتهام محاربه توسط دادگاه انقلاب اسلامی سقز به اعدام محکوم شد که رای
صادره در دادگاه تجدید نظر و علیرغم اعتراض وکلای معارفی و ارسال به
دیوانعالی کشور مجدداً تأیید گردید.
----------------------------

ئاگاداری کۆنگرەێ ئتحاد یارسان لە شار شوپینگ لە وەڵات سوئد

ياران، ئەندامان و لاێەنگران جونبش دموکراتیک یارسان و ياريكورد 

دوسان و دڵسووزان مەردوم يارسان

هەر ئەوجوورەێ کە ئاگادارین کۆمیتەێ هاوبەش هەردووک جەریان یارسانی" جونبش دموکراتیک یارسان و یاریکورد" زیاتر لە یەک ساڵە تەمام تەڵاش خوەێان ئەڕا یەکخستن ناو ماڵ یارسانی ئنجام دانە تا هەردووک جەریان لە ژێر یەک چەتر ئەڕا  ڕه سانن دەنگ حەق خووازانەێ مەردوم مه زڵووم یارسان ئدامەێ فعالیەت بێەن.
هەر وەی خاترە وەئاگاداری تەمام مەردم یارسان وە هەرئەوجورە دڵسوزان مەردم یارسان ڕەسنیم کە لە تاریخ 07،08 مانگ ئاپریل سائەت 10ێ سەرلە شەوەکی کۆنگرەێ هاوبەش وەناو" کۆنگرەێ ئتحاد دەسوەکارەکان خوێ کەێت.

 

 

ئادرس و ڕۆژ کۆنگرە:
 
ڕۆژ شەممه 07.04.2012 سائەت 10.00
ئادرس: Karlagatan 2 Köping
 

تلفوون تەماس:  
mobil: 0046(0)739120406 
Mobil 0046762168953 
0046739651964 
0046736931096
کومیتەێ ئامادەسازی کۆنگرە

-----------------------------
بنظر میرسد که سارکوزی برای تبلیغان  انتخاباتی خویش دست به دستگیری اسلامگرایان زدهب باشد که بعداز قتل کودکان یهودی بدست تروریست محمد مراح افکار عمومی فرانسه نسبت به اسلام خیلی تغیر کرده و سارکوزی از این تفکر سواستفاد میکند  نیکولا سارکوزی خودش نیز  یکی از راست افراطگرایان فرانسه  میباشد که دستکمی با اسلامگرایان افراطی ندارند همردو از یک قماشند


ادامه عملیات پلیس فرانسه علیه اسلامگرایان تندرو

رادیو فرانسه: پلیس فرانسه، صبح چهارشنبه، در عملیات تازه ای ۱۰ تن از اسلامگرایان تندرو را در چند شهر فرانسه دستگیر کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، افراد مظنون که در بازداشت پلیس فرانسه به سر می برند، به افغانستان و یا پاکستان سفر کرده و یا قصد سفر به این کشورها به منظور انجام یک عملیات جهادی را داشتند.
روز جمعه گذشته نیز پلیس فرانسه ١٣ تن دیگر از اسلامگرایان وابسته به یک حزب سلفی تندرو را بازداشت کرده بود.
پلیس فرانسه در پی عملیات تروریستی توسط یک جوان اسلامگرای افراطی که به قتل ٧ نفر از جمله سه کودک یهودی، منجر شد، اقدام به دستگیری افراد مظنون به ارتباط با سازمانهای تندروی اسلامی نمود.
نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ٢۰۱٢ تاکید کرد که اینگونه عملیاتهای پلیس ادامه خواهد یافت.
آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز شب گذشته، گفت: فرانسه می خواهد تا توجه جامعه جهانی را نسبت به خطر اسلامگرایان و لزوم بسیج جامعه جهانی علیه تروریسم اسلامی جلب کند.
////////////////////


اخراج ۶۵۰ کارگر کارخانه شهاب خودرو

درگیری کارگران با مدیر عامل کارخانه در سال گذشته بر سر خذف یکسری از خدمات از جمله اضافه کاری و نهار باعث اخراج آنان شده است.
ایلنا: به گزارش ایلنا جمعی از کارگران قرار دادی و روزمزد کارخانه شهاب خودرو در تماس با ایلنا از اخراج ۶۵۰ نفر از کارگران این کارخانه تولید خودرو خبر داده و افزودند: درگیری کارگران با مدیر عامل کارخانه در سال گذشته بر سر خذف بخشي از خدمات از جمله اضافه کاری و نهار باعث اخراج آنان شده است.
آنان افزودند: در پي اين درگيري مدیر عامل این کارخانه در سال گذشته برای مدتی کارخانه را ترک کردند که در ‌‌نهایت با بازگشت مديرعامل و به بهانه اتمام قرارداد اکثر کارگران قراردادی و روزمزدی از ادامه همکاری با این کارگران و انعقاد قرار داد جدید محروم شده‌اند.
نماينده اين كارگران با اشاره به شروع سال جدید و طرح شعار حمایت از کار و تولید ملی، عنوان كرد: از تعداد 650 کارگر اخراجی تعداد ۳۵۰ نفر روزمزدی و ۳۰۰ نفر باقی مانده قرار دادی هستند که هر ۶ ماه یکبار قرار داد کاری‌شان با کارخانه خاتمه مي‌يابد.
اين كارگر افزود: سابقه کار و فعالیت این عده از کارگران اخراجی از ۸ سال تا ۲۲ سال است که در قسمتهای مختلف تولیدی و پشتیبانی اداری و خدماتی فعال بوده‌اند.
بر اساس این گزارش عده زیادی از این کارگران اخراجی، صبح امروز - سه شنبه - با مراجعه به مجلس از نمایندگان برای پی گیری مطالبات و بازگشت به کار خود استمداد کرده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر