Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۲۵, جمعه

لغو قانون مجازات اعدام در اقلیم کردستان


لغو قانون مجازات اعدام در  اقلیم کردستان

آژانس خبری کردستان! رای اولین بار در تاریخ خاورمیانه و آسیا مجلس قانونگذاری کردستان در جلسه علنی امروز خود قانون ضد انسانی مجازات اعدام را در کردستان لغو نمود عمر محمد عضو کمسیون قانون مجلس فدرال کردستان طی بیانیه ای اظهار داشت که در نشست علنی روز گذشته مجلس، تصمیم به لغو قانون مجازات اعدام گرفته شده است. 

عمر محمد بیان داشت که بر اساس قانون جدید، کسانی که
 محکوم به اعدام می باشند، مجازات آنها به حبس ابد مبدل می شود. عمر محمد همچنین بیان داشت که در این جلسه همچنین، قانون عفو عمومی نیز مورد تصویب رسیده است. اما این قانون شامل حال کسانی که به دلیل دفاع از ناموس زنی را کشته، رشوه گرفته یا که در عملیات های تروریستی شرکت به عمل آورده و یا با ساخت اسناد جعلی به اخازی پرداخته اند نخواهد شد.
/////////////////////////

ئه مڕۆ ١٤ ی ئاڤریل ، ساڵوه گه ری ده سپێکردنی کاره ساته کانی ئه نفاله . ئه نفال که ئایه ییکی قۆرآنه ، بوو به ئامرازێک بۆ ڕیژیمه فاشیه که ی سه دام حۆسه ینی ته کریتی . ئه نفال بۆ کورد به مانای نه هامه ت و مه ینه تی کورده . له یادی ئه مڕۆژه تاڵه ی گه له که ماندا ، هه موو به یه کده نگ ده بێ ئه نفال و باوه ڕ ثێکه رانی له عنه ت بکه ین .
کاره ساتی ئه نفال بۆ هه تا هه تایه له مێژووی کورددا ده مێنێت و مۆری ڕه شه به سه ر دوسیه ی ئه نفالچیه کان و پشتیوانانی .
به ناوی کۆمیته ی ڕۆژ هه ڵاتی چاودیری کوردوساید ( چاک ) سه ره خۆشه گه لی کورد له هه موو پارچه کان ده که ین .

چاودیری کوردوساید ( چاک-کۆمیته ی ڕۆژ هه ڵات )
١٤.٠٤.٢٠١٢
////////////////////////////
جنون اسلامی و ظلم به زنان ایرانی 
دستگیری زن جوان به جرم بد حجابی  در تهران



/////////////////////////
گیان بەخت کراوانی نەمر




ئةمرؤ يادى42 سالةى لة سيدارةدانى شيرة زنى كورد لةيلا قاسم و هاوريانى ئةوشيرة زنة ئامادة نةبوو داواى ليبوردن لة سةرانى رزيمى بةعس بكات بةسةر بةرزى جوه زير بةتى سيدارة خؤى كردة قوربانى خاك و نةتةوةكةى كةيشة كاروانى نةمران هةزار سلاو لة شةهيد لةيلا و هاوريانى
-------------------------------------------

زندانی سیاسی به بهداری زندان کرمانشاه منتقل شد

خبرگزاری هرانا – زینب جلالیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمانشاه روزگذشته در پی وخامت حال جسمی اش به بهداری این زندان منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، زینب جلالیان که اخیرا با تقلیل حکم اعدامش به ابد به زندان کرمانشاه منتقل شده است از عفونت روده رنج می برد و مسئولین زندان در رسیدگی پزشکی به وضعیت این زندانی کوتاهی میکنند.
این زندانی سیاسی که در زندانهای مختلف کشور بسر برده است از چندی پیش به عفونت روده مبتلا شده است و در دادگاه اخیر خود نیز خواهان انتقال به بیمارستان شده بود.


///////////////////////////

 
ماڵى شەهید عەلى حەیدەریان..
عکسی منتشر شده از منزل زنده یاد علی حیدریان
از راست به چپ: پدر علی حیدریان، مادر زنده یاد فرزاد کمانگر، مادر علی حیدریان

--------------------------------------

کره شمالی شکست خوردن آزمایش موشکی را تأیید کرد
موشکی که هوا نرفته، زمین خورد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  پس از یک ماه تنش، سرانجام کره شمالی به آزمایش موشکی جدیدی دست زد و یک موشک دوربرد را به عنوان "ماهواره" پرتاب کرد. ولی موشک به دلایل نامعلوم اندکی پس از شلیک متلاشی گردید و قطعات آن به دریا افتاد.
کره شمالی با تأیید خبر متلاشی شدن موشک، اعلام کرده که کارشناسان موشکی آن کشور به تلاش برای یافتن دلیل ادامه می دهند. جهان غرب از یک ماه پیش به کره شمالی هشدار داده بود که از آزمایش موشکی جدید خودداری کند. ژاپن تأکید کرده بود که اگر موشک از حریم هوایی اش بگذرد، آن را ساقط خواهد نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر