Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۱۸, جمعه

ڤیدیو، سەروک بارزانی ل ئەمریکا، گەر بەغدا ب ئەڤی شێوەیێ نها سەرەدەریێ دەگەل مەدا دا بکەتن ئەم دێ زڤرین بو دەنگی ملەتێ خو

ڤیدیو، سەروک بارزانی ل ئەمریکا، گەر بەغدا ب ئەڤی شێوەیێ نها سەرەدەریێ دەگەل مەدا دا بکەتن ئەم دێ زڤرین بو دەنگی ملەتێ خو

ەیمانگەها واشنتون یا سیاسەتا روژهەلاتی ل ئەمریکا مێهڤانداریا بەرێز مسعود بارزانی سەروکێ کوردستانێ کر ، سەروکێ کوردستانێ پەیڤەک پێشکێشکر تێدا چەندین بابەتێن گرێدایی رەوشا کوردستانێ و دەڤەرێ باس کرن دیسان بەرسفا پسیارێن روژنامەنڤێس و مێهڤانێن ئامادەبویی دا ..ژبو گوهداریکرنا هەمو گوتارا سەروک بارزانی ل ڤێ گرتەیا ڤیدیویی تەماشە بکەن


///////////////////
دەولەتی عیراق بەرۆ دیکاتۆرێت دەچێت و کورد دەبێت یەک دەنگ بێت
--------------------------------------------------------
هشدار شدید الحن فرمانده ستادمشترک ارتش اسرائیل به رژیم ایران و عوامل تروریستی وابسته به رژیم ایران

هشدار بنی گنتس: پاسخ هر گونه ترور ایرانی را
با هدف قرار دادن تهران می دهیم
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، ژنرال بنی گنتس اعلام کرد که از این پس هرگونه اقدام تروریستی که در برون مرز از سوی عوامل جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل صورت پذیرد، دولت اورشلیم نیز به شدت پاسخ آن را خواهد داد و حتی تهران را هدف قرار خواهد داد.
وی که به مناسبت عید "پسح" در میان فرماندهان ارتش سخن می گفت، افزود: در صورتی که از جانب نوار غزه یا صحرای سینای خاک اسرائیل هدف قرار گیرد نیز، ارتش این کشور حماس را مسئول خواهد شناخت و نسبت به آن واکنش نشان می دهد. به گفته ژنرال گنتس، هر حمله ای از خاک لبنان نیز به حساب حزب الله گذاشته می شود و آن گروه است که مجازات خواهد شد.
رییس ستاد کل ارتش اسرائیل تأکید کرد هر که بخواهد نیروهای ارتش را چه از دور چه از نزدیک آزمایش کند، خود را در برابر یک سپاه پیشرفته خواهد دید که به خوبی قادر است از اسرائیل دفاع کند و هر دشمنی را شکست دهد. وی در اشاره به رویدادهای تروریستی اخیر در هند، تایلند و گرجستان علیه دیپلمات های اسرائیلی گفت: به تازگی شاهد فعالیت های تروریستی در چند نقطه دیگر جهان بودیم که جان افراد بی گناه را گرفت و می دانیم منبع این فعالیت ها از کجا است و آنهایی که برای آسیب رساندن به جان یهودیان در هر نقطه جهان تروریست می فرستند و به توطئه دست می زنند، باید بدانند که ارتش اسرائیل سرانجام به حساب آنها خواهد رسید.
-----------------------------------

سامانه موشکی در خلیج فارس و احتمال حمله نظامی

رادیو آلمان: رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه یکی از نشانه‌‌های احتمال حمله نظامی به ایران را تلاش برای ایجاد یک سپر دفاع موشکی در خلیج فارس دانست.

الکساندر پوشکوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه گفت که جمهوری اسلامی ایران باید استقرار سپر دفاع موشکی توسط کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس را هشداری برای خود تلقی کند. پوشکوف این تصمیم را علامتی برای تدارک یک رویارویی نظامی با ایران دانست.

به گزارش ریانووستی، رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای دولتی روسیه در این باره گفت: «هدف از ایجاد یک چنین سامانه‌ی دفاع موشکی در این است که در صورت یک ضربه احتمالی نظامی از میدان‌های نفتی محافظت شود.»پوشکوف افزود که از نظر سیاسی این علامتی است در جهت تأیید یک ضربه‌ی احتمالی نظامی به ایران.



-------------------------------------------------------
آدینه هجدهم فروردین ماه 1391 خورشیدی
ششم ماه آوریل 2012 میلادی
چهاردهم ماه عبری «نیسان» سال 5772 عبری
با شادباش عید "پسح"
جشن آزادی و آزادگی و بهار
یادآور رهائی ملت یهود ازاسارت فرعون

پرزیدنت پرس در پیام پسح:
اصول حیات ما، آزادی و برابری است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل عید "پسح" را به شهروندان اسرائیلی و یهودیان سراسر جهان تبریک گفت.
او در پیامی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «عید پسح اصول حیات ما را که آزادی و برابری است یادآوری می کند. اگر در کشوری تبعیض، فقر و اختلاف طبقاتی وجود داشته باشد، برابری و رشد اقتصادی در آن بروز نخواهد کرد و به همین دلیل است که به ما توصیه شده همواره خود را در حالی بدانیم که گویی به تازگی از مصر خارج شده ایم؛ از قید بندگی رهایی یافته ایم و به سوی سرزمینی که به ما وعده داده شده روان هستیم».
------------------

اوباما در پیام شادباش پسح:

یهودیان در طول تاریخ کوشیدند به اصلاح جهان بپردازند
پرزیدنت اوباما در مراسم پسح سال 2011 در کاخ سفید
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  رییس جمهوری ایالات متحده، پرزیدنت باراک اوباما نخستین رهبر خارجی بود که عید "پسح"، بهار آزادی یهودیان را به آنها شادباش گفت. وی در پیام خود گفت: «گرچه داستان خروج از مصر به هزاران سال پیش بازمی گردد، ولی همچنان دارای اعتبار است. در طول تاریخ، بارها کسانی علیه قوم یهود برخاستند و به آنها آسیب رساندند که نمونه آن، حادثه فجیعی بود که به تازگی در شهر تولوز رخ داد».
رییس جمهوری آمریکا افزود: «در طول تاریخ بسیاری کوشیدند دیگران را به دلیل ایمان مذهبی شان و یا وابستگی به یک گروه و عقیده خاص و یا به خاطر رنگ پوست سرکوب کنند. ولی در میان یهودیان در عید پسح این ایمان تقویت می شود که سرانجام آزادی و دموکراسی بر خودکامگی پیروز می شود. یهودیان از اینکه هم اکنون آزاد هستند از خدای خود سپاسگزاری می کنند و از آنانی یاد می کنند که هنوز نتوانسته اند به آزادی برسند و سخت ترین سؤال را مطرح می کنند که حال که ما از بندگی به آزادی رسیده ایم، چگونه است که از آنچه خدا به ما ارزانی داشته به بهترین صورت بهره نمی گیریم؟».
پرزیدنت اوباما گفت: «گرچه مسلما این گونه  پرسش ها همیشه بی پاسخ می ماند، ولی در درازای زمان ملت یهود در راه رسیدن به پاسخ این سؤال کوشیده است به اصلاح جهان بپردازد و به یهودیان آمریکایی نیز این الهام را داده است که وحدت در جامعه آمریکا را بیشتر سازند».
وی در پیام خود تأکید کرد که داستان خروج یهودیان از مصر، الهام بخش امید و همبستگی در میان غیر یهودیان است و افزود: من مفتخرم که در جشن پسح در کاخ سفید شرکت می کنم و همراه با دوستان یهودی ام، رویداد خروج از مصر را بازگو می کنیم و یک میهمان جوان ما چهار پرسش را مطرح خواهد کرد و با هم غذای سنتی عید را خواهیم خورد. میشل و من مفتخریم که در کاخ سفید همراه با همه یهودیان جهان و از جمله اسرائیلیان، عید پسح را جشن می گیریم.
/////////////////////////
مردم ایران روز بروز بسوی خفغان و ایران به یک زندان بزرگ تبدیل میشود برای ایرانیان داخل کشور

ارتباط اینترنتی ایرانیان با جهان از شهریور قطع می شود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  حکومت ایران تصمیم دارد اختناق کامل اینترنتی در کشور برقرار کند. از مجموع اظهارات سران حکومت چنین برمی آید که آنها قصد دارند با برقراری یک شبکه اینترنت داخلی، مردم ایران را از این شاهراه اطلاعاتی جهان قطع کنند و تنها سایت هایی را مجاز بدارند که در راستای دیدگاه های رژیم است و مردم را از دسترسی به اطلاعات واقعی جهانی محروم سازند.
آقای رضا تقی پور، وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد در آخرین اظهارات خود اعلام داشت که شبکه اینترنت ملی به زودی راه اندازی خواهد شد. مفهوم این سخنان آن است که با برقراری شبکه داخلی، ایرانیان از تماس با شبکه جهانی اینترنت محروم می شوند و تنها به وبسایت هایی می توانند دسترسی داشته باشند که در شبکه داخلی گنجانده می شوند.
وی اعلام داشت که شبکه موسوم به "اینترنت ملی" از شهریور ماه امسال، حدود پنج ماه دیگر راه اندازی می شود و در ظرف دو تا سه سال آینده، ارتباط ایرانیان با شبکه های بین المللی کاملا قطع خواهد شد.
همزمان، آقای رضا رحمانی نماینده مجلس و عضو کمیته مخابرات آن گفت: برخی نگرانی های امنیتی در خصوص شبکه اینترنت وجود دارد که شبکه اینترنت داخلی آن را خنثی می کند. او گفت: استفاده از فیلترها در اینترنت نمی تواند این نگرانی ها را برطرف کند.

--------------------------------

۴۹ درصد زنان روستایی دچار بیماری روانی هستند

سینانیوز: رئیس انجمن روانپزشکان ایران گفت: «تفکر مردم درخصوص بیماری روانی نادرست است در واقع بیماری روانی به شکل طیف وسیعی از بیماری‌ها نظیر اضطراب، افسردگی، بد اخلاقی، استرس و دردهای جسمی خود را نشان می‌دهد.»
دکتر احمد جلیلی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد جامعه از بیماری خود اطلاعی ندارند بیان کرد: «بیماران روانی موضوعی است که در بین افراد جامعه و حتی مسئولان حساسیت ایجاد می‌کند و اکثر افراد این تفکر را دارند که این موضوع خطرناک است.»
وی ادامه داد: «به طور متوسط ۲۵ درصد از افراد جامعه دچار بیماری روانی هستند البته این آمار در کشورهای مختلف بسته به زمان‌های مختلف متفاوت است برای مثال بحران اقتصادی، تهدید، تغییر و تحولات سریع اجتماعی در جامعه و سایر مشکلات بالطبع این آمار‌ها را افزایش می‌دهد.»
دکتر جلیلی با اشاره به اینکه تفکر نادرستی درباره بیماران روانی وجود دارد گفت: «اکثر افراد فکر می‌کنند بیمار روانی حالت‌های بسیار بدی دارد و کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهد در صورتی که این طور نیست در واقع بیماری روانی به صورت طیف وسیعی از بیماری‌ها را نظیر اضطراب، افسردگی، بد اخلاقی، استرس و دردهای جسمی خود را نشان می‌دهد بنابراین عجیب نیست که بگوییم ۳۵ درصد از افراد جامعه دچار بیماریهای روانی هستند.»
روانپزشک تاکید کرد: «در بررسی انجام شده در روستاهای کشور ۴۹ درصد زنان دچار بیماری روانی هستند ولی در کل این آمار حدود ۳۵ درصد عنوان شده است.»
رئیس انجمن روانپزشکان ایران گفت :«با این شرایط مردم به دلیل انگ روانی بودن به روانپزشک مراجعه نمی کنند که این عامل باعث افزایش آمار بیماران روانی خواهد بود از طرفی این موضوع باعث خود درمانی شده و افراد به راحتی از داروخانه ها داروی آرام بخش تهیه می کنند که این موضوع می تواند باعث تشدید بیماری و حتی عدم بهبود فرد شود بنابراین باید با فرهنگ سازی درست مردم را تشویق به مراجعه روانپزشک کنیم.»
-----------------------------
چرا کردستان مستقل نوشد؟

شمال مالى در سيطره نيروى استقلال طلب

با اعلام استقلال "ازواد"، طوارقى ها صاحب يك كشور شدند


دبی-العربیه.نت
جنبش ملى آزاديبخش "ازواد"، بزرگترين جنبش شورشى مسلح طارقى ها در شمال مالى، امروز جمعه، استقلال سرزمين تحت سيطره ى خود را اعلام كرد. 

اين جنبش با قرائت بيانيه اى رسماً ايجاد کشور "ازواد" را اعلام کرد و خواهان آن شد که کشورهاى جهان و بويژه دول مجاور، اين استقلال را به رسميت بشناسند.

اين در حالى است که در روزهاى گذشته اعلام شده بود سه تن از سرداران تشکیلات القاعده با نيروهاى خود، پس از بیرون راندن استقلال طلبان طوارقى از مهمترين شهر صحرایی تیمباکتو واقع در شمال جمهوری مالی، اين شهر را تحت کنترل خود در آورده اند.

موسى آغ الطاهر سخنگوى جنبش ملى آزاديبخش "ازواد" در آخرين ساعات شب گذشته به خبرنگار فرانس 24 گفت: ما ضمن اعلام استقلال، احترام به مرزهاى کشورهاى همجوار را مد نظر داريم. اين سخنگو، دبيرکل جنبش آزود را بلال آغ الشريف معرفى کرد. بامداد امروز نيز "استقلال آزود" با تفاصيل بيشترى از سوى جنبش مذکور اعلام گرديد.

اگر اين استقلال جا بيفتد، طوارق که قرنها در صحارى شمال افريقا زيسته اند، صاحب يک کشور مستقل خواهند شد. "جنبش ازواد" خود را تشکیلاتی سکولار معرفی می کند. در حالیکه اسلامگرایان رقيب آنها در شمال مالى چه با نام "انصار الدین" باشند و چه با ديگر نامهاى مرتبط با القاعده، اعلام مى کنند که برای تطبیق شریعت در سراسر مالی دست به اسلحه برده اند.

اين رويدادها در حالى صورت مى گيرد که مالى دو هفته پيش شاهد کودتاى نظاميان براى به دست گرفتن کنترل امور کشور بوده است. ليکن هنوز معلوم نيست که در تنازع بازماندگان رژيم آمادو تومانى تورى رئيس جمهورى سابق، کودتاگران نظامى، اسلامگرايان القاعده و غيره، و استقلال طلبان سکولار ازواد، چه نيرويى شمال اين کشور را کنترل خواهد کرد.

ارتشيانى که عليه آمادو تومانى تورى کودتا کردند از فساد مالى و ناامنى در کشور انتقاد داشتند، اما اکنون با ظهور القاعده اى ها از يک سو و استقلال طلبان طوارق از سوى ديگر، سرنوشت مالى با تحولات شديدترى روبرو است.

در اعلاميه ى استقلال آزود آمده است: جنبش ملى آزاديبخش "ازواد"، به نام ملت آزاده و سربلند آزود و پس از مشورت با کميته ى اجرايى، شوراى انقلاب، مجلس مشورتى، دفاتر منطقه اى و کادر رهبرى ارتش آزاديبخش، به صورت قطعى استقلال کشور ازواد را اعلام مى کنيم. 

اعلاميه همچنين 5 مورد ذيل را تاکيد مى کند: احترام به مرزهاى کشورهاى همجوار، پيوستن کامل به منشور و اهداف سازمان ملل متحد، تامين امنيت جهت برقرارى دموکراسى ، دعوت از کشورها و مجامع بين المللى براى پذيرش استقلال ازواد، مديريت کشور توسط جنبش آزاديبخش تا تعيين هيئت دولت ملى.

گفتنى است طَوارِق جمع عربی طارق است و این نامى است که عرب ها بر یکی از اقوام کوچرو بربر (آمازیغ) که در سراسر شمال صحرای بزرگ آفریقا زندگی می کنند، اطلاق کرده اند. جمعيت طوارق بالغ بر 2 تا 3 میلیون برآورد می شود. استقلال طلبان، خود را " کِلتماشِق" و یا "امازغان" می نامند و زبان آنها یکی از شاخه های متعدد زبان آمازیغی (بربری) است که با الفبای خاص خودشان به نام "تیفیناغ" نوشته می شود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر