Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

پایه ریزی تشکیل یک زندگی موفق ومشترک و اذیت و آزار کودکان توسط مادران و پدران نادان

پایه ریزی تشکیل یک زندگی موفق ومشترک
و اذیت و آزار کودکان توسط مادران و پدران نادان
من بر این باور هستم که هیچ زنی مالک هیچ مردی نیست و ناموس هیچ کسی نیست و هیچ کسی نمیتواند خود را مالک کسی دیگر را بداند اما آنچه مهم است ضوابط اجتماعی رعایت یکدیگر تفاهم و درک یکدیگر و
مسئول بودن در کارها و رفتارها با یکدیگر و صداقت وصادق بودن با یکدیگر
است. زن در زندگی مشترکش با مرد درشکل گیری شخصیت مرد نقش برجسته ای دارد و باز هم مرد همینطور است در زندگی و در شکل گیری شخصیت زن نقش برجسته ای دارد این هم میتوانند شخصیت یکدیگر را تقویت و عزت به بخشند و هم میتوانند در شکل گیری شخصیت یکدیگر منفی باشند البته این برمیگردد به علم و سواد این دو شریک زندگی و تا چه سطحی سوادشان و علمشان بالا باشد سواد و آگاهی نقش مهمی دارد در زندگی مشترک دو انسان
و باز این دو شریک زندگی میتوانند در باره شکل گیری شخصیت یکدیگر مخربترین باشند و شخصیت یکدیگر را به بی راهه بکشانند البته انسانهای هوسباز در زندگی خویش هرگز موفق نیستند چون خیلی آسان و به این سادگی هر لحظه عوض میشوند چون نادان هستند عقل شان زیر سیطره ی هوسشان قرار گرفته است عقل و منطق ندارند هوسشان مهمتر است تا عقلشان هرگز عقل به کار نمیبرند بلکه دنبال هوسشان هستند.
البته منظورم این نیست که نباید دنبال عشق و علاقه خویش نباشند اما با شروع هر کاری و با خود کمی فکر کنند بعد دست به کاری بزنند.
البته انسانهای که قدرت هوسشان از عقلشان بیشتر است به هیچ عنوان برنامه ندارند و نمیتوانند در باره هیچ کاری برنامه ریزی کنند همیشه ریخته و پیخته به هر دری میزنند هر لحظه چیزی برایشان فراهم شد خود را به آن میزنند چرا چون صاحب یک تفکر مستقل و سالم نیستند.
و باز مادران و پدران نادان میتوانند در برهم زدن شکل گیری شخصیت
کودک خویش نقش مخربی داشته باشند البته مادر نقشش بیشتر است تا مرد در این کشورهای اروپایی تا مردان زنان از مردان جدا میشوند و هر روز مردی تازه ناشناخته وارد خانه میشود بر روح و روان کودک ضربه میزند همین کودکی که در خواب با خود حرف بزند بدانید آن حرف زدن بر اساس آزاری است که از دوستان مادرش به او زده شده است مادر میتواند مست کند مردی که تازه با خانم آشنا شده است میتواند در آن لحظه کودک را مورد آزار جنسی قرار بدهد و بر روح و روان کودک آزار برساند اما چون مادر نادان است و بر هیچ نوع علم و آگاهی اجتماعی آگاهی ندارد کودک را در جای خویش میبیند اما نمیداند او دارد کودک خویش را آزار میدهد کودک پاک و شیرین باید هرروز شاهد مردی تازه و ناشناخته باشد که به درون خانه وارد میشود برای او ناگوار و بسا دردناک است. مادر این مرد کی است ؟ مادر برو ساکت باش دوست من است کودک سئوال میکند خوب مادر شما چند تا دوست دارید اینها با ما مهربان نیستند؟
شب کودک از خواب بیدار میشه میبیند که مرد تازه وارد با مادرش سکس میکند کودک با درد و رنج خویش به خواب میرود هزاران درد و رنج به درون این گل وارد میشود بله زندگی برای افراد نادان ساده نیست و خالی از درد و رنج نیست.
بخاطر محدودیتهای چهارچوب سخت خانواده بیشتر کسانی که کودکانشان یا معتاد میشوند و یا مورد سواستفاده جنسی قرار میگیرند زنانی هستند از خاورمیانه آمده اند چرا چون آزادی آنها در آن کشور و باز در چهارچوب خانواده و توسط مردان کور همیشه در محدودیت بوده است.
یعنی مقصر اصلی هردو جنس هستند زن و مرد هردو مقصر هستند در این باره
البته در این زمینه تنها زنان مقصر نیستند بلکه مردان هم مقصر هستند یعنی هر دو میتوانند مقصر باشند
کودک از دو راه مورد تجاوز روحی و روانی قرار میگیرد 1 مردی که وارد خانه شده است نمیشناسد و دوم میتواند این مرد خطرناک باشد و در هنگامیکه مادر در خواب مستی مشروب قرار گرفته است کودک توسط مردیکه غریبه است مورد آزار جنسی قرار گیرد
یک مادر هوسباز خیلی خطرناک است برای کودک خویش کودک هر روز هر هفته با مردی روبرو میشود برای او آشنا نیست و هرگز ایشان را ندیده است.
شب دختر خرد سال با خویش حرف میزند دردها و رنجهای که مادرش برای او ایجاد نموده است بر زبان می آورد باز شب هنگامیکه مادر مست است و مردی که تازه به خانه وارد شده است میتواند به دختر خردسال تجاوز کند دختر بخاطر بر زبان نمی اورد چون مادرش این مرد را دوست دارد کودکان خویش را قربانی میکند.
خود مادران میتوانند یکی از خوبترینها باشند برای کودکان باز هم میتوانند یکی از بدترینها باشند برای کودک آزاری و آزار کودکان خویش و
مرد متجاوز مادر به درون خانه وارد میکند کودک خویش را به کوره ی آتشی می آندازد که خاموشی ندارد تا روزی که زنده است این درد و رنج در درون این کودک باقی می ماند.
اگر روزی به فهمم که زن قبلی من کودک خویش را آزار بدهد ازش شکایت میکنم و جریمش خیلی سنگین خواهد بود طبق قوانین اتحادیه اروپا و باید بچه از چنین خانمهای گرفت تا خودشان تنها باشند چون در اصل مریض هستند این انسانها.
باید چنین خانمهای تحت مراقبه قرار داد و بعد از مراقبه تحت مداوای رواندرمانی قرار گیرند.
ادامه دارد این مقاله
با تشکر ساموئیل کو کرماشانی

------------------------------------------------------------------------------

چگونه با جنس مخالف رابطه سالم داشته باشيم!, معجزه عشق

راههای متعددی برای نیل به یک رابطه ی هدفمند و سالم وجود دارد که برخی از آنها متأسفانه در فرهنگ ملل ما هنوز جا نیفتاده است، در اینجا به این راهکارها اشاره می کنیم:

1- هیچ کس غیر از خودتان مسئول شادی شما نیست! بهتر است اوّل از خودتان بپرسید که چرا هیچ وقت شاد نیستید؟ یکی از دلایل اختلاف در رابطه ها این است که فرد دائماً شاکیست و با روحیه ای ضعیف طرف مقابل را مورد سرزنش قرار می دهد. تنها کسی که کنترل زندگی شما را بر عهده دارد، خود شما هستید، دقیقاً خودتان هستید که با رویه خود در رابطه ها می توانید روند بد یا خوب بودن آن رابطه را تعیین و ادامه دهید.

2- انعطاف پذیر باشید، به عقاید دیگران احترام بگذارید، هیچگاه دو انسان، عقاید و رفتار یکسان ندارند، بنابراین انتظار نداشته باشید که هر چیزی که می گویید، نفر مقابل آن را براحتی قبول کنید. رابطه ای دو طرفه و سودمند داشته باشید. در قرارهای خود سروقت حاضر شوید، اگر تعهد خاصّی بین خود گذاشته اید مثل ازدواج و ... به تعهدات خود پای بند باشید تا همواره امنیت و اعتماد بین شما برقرار باشد.

3- به دنبال نقاط مشترک رفتاری خود و نفر مقابل باشید تا در این بین، اختلافات و نقطه نظرهای متفاوت یکدیگر را راحت تر قبول کنید، به این ترتیب هر دو از این رابطه ی دو طرفه لذّت خواهید برد. حقیقت این است که نمی شود در یک رابطه همواره به سود خود روند را پیش ببرید و در ادامه انتظار داشته باشید در این رابطه موفق و پیروز باشید. "اگر می خواهی تو را دوست داشته باشم باید این کار را .... بکنی"، چرا که این توقعات دائماً باعث بحث و جدل می شود، شاید هم وقتی خیالتان راحت شود که با این اختلافات، نهایتاً وی شرط شما را بپذیرید، ولی خوب، این رابطه پابرجا نخواهد بود. به نظرات وتجربیات یکدیگر گوش فرا دهید و آنها را در زندگی خود سهیم کنید. اگر فکر می کنید که نمی توانید این سهیم بودن و دو طرفه بودن رابطه را تحمّل یا ایجاد کنید، این بدان معنیست که هیچ گاه قادر نیستید یک رابطه ی سالم و با پرجا را داشته باشید.

4- همواره به رابطه خود به عنوان یک پدیده و تجربه ی جدید در زندگی بنگرید. مطمئناً طرف مقابل شما نیز تجربیات و ناشناخته هایی سودمند را برای شما دارد و به این ترتیب ناخودگاه هر دوی شما به خودسازی و تکامل نفر مقابل می پردازید و در نهایت با این دید، هر دو طرف از رابطه ی خود راضی و خرسند هستند.

5- شجاع باشید، حسّ خود را بیان و حقایق را قبول کنید. اگر واقعاً او را دوست دارید با طرف خود روراست باشید و احساس درونی خود را بیان کنید. متأسفانه برخی با پنهان کردن علاقه و گذشته یا وقایع کنونی زندگی خود، مجبور به دروغ گفتن های پی در پی و در نتیجه سبب بروز اختلافات و عدم اطمینان در رابطه می شوند.

6- یکدیگر را ببخشید. بخشش یعنی گذشته را فراموش کردن و به فکر حال بودن. در این صورت قادرید بر زندگی کنونی خود مسّلط باشید. در مورد مسائل آینده صحبت کنید و سعی کنید به قول ها و تعهدات اخلاقی بین خود، پای بند باشد. اگر نتوانید گذشته را فراموش کنید، این خود زنگ خطری برای تباهی رابطه ی شماست. هم شما و هم نفر مقابل باید ضمن گذشت از خطاهای یکدیگر، سعی کنید با عدم تکرار آنها، روند جدیدی را شروع کنید. از ناامید شدن، کینه و خشم خودداری کنید. در صورت بروز اختلاف اگر وی از شما خواست او را برای مدّتی تنها بگذارید، به خواسته وی احترام بگذارید، به او وقت دهید و نیازش را در آن لحظه درک کنید.

7- توقعات خود را بازنگری کنید. با خود رو راست باشید و برخی توقعات و انتظارات نابجای خود را به خصوص در موردمسائل مالی، اصلاح کنید. بدانید که هر انسانی در روابط خود همواره به دنبال عشق، مهربانی و آرامش است.

8- مسئولیت پذیر باشید. مسئولیت یعنی: توانایی حل و برطرف کردن مشکلات نفر مقابل، نه سرزنش وی. سعی کنید از همه ی خلّاقیت و قدرت خود برای حل مشکل او استفاده کنید، نه اینکه با سرزنش یا گفتن جمله ی"متأسفم، این مشکل توست!" خود را راحت کنید.

9- همواره از وی و همچنین خود تقدیر کنید. البته که در حین بحث و جدل و اختلاف، تقدیر و تحسین کاری بس مشکل است. بهتر است زمانی که در حالت آرامش هستید، از وی تقدیر کنید و مزایای او را یاد کنید، در نتیجه از آن پس قادرید، در ابتدای شروع بحث و جدل، با شجاعت تعریف و تمجید از نفر خود، آتش اختلاف را در ابتدا خاموش و عشق و حسن نیّت خود را نشان دهید.

10-اشتباهات خود را قبول کنید و معذرت خواهی کنید. در صورت بروز اختلاف یا بحث و جدل، بهتر است از یکدیگر فرصت بررسی را در مورد اشتباهاتی که شما یا او مرتکب شده است، بخواهید. بعد از 5 یا 10 دقیقه آرامش، اگر از قصور از شما بوده است، علّت عصبانیت و ناراحتی خود را صادقانه به وی بگویید، از اینکه او کاری را بر خلاف میل شما یا تعهداتتان انجام داده است یا ... صحبت کنید. از او نیز بخواهید که ضمن بررسی رفتار خود، منصفانه به شما توضیح دهد، در واقع با این کار ضمن کمک به ثبات و تقویت رابطه ی خود، به نوعی الگویی برای او می شوید تا در صورت وقوع تقصیر از طرف شما، او نیز همچین برخورد مناسبی را داشته باشد.

11-برای یکدیگر وقت بگذارید. خیلی مهم نیست که این وقت کجا و به چه کاری مشغول باشید، این زمان می تواند با ورزش، سینما، دیدن فیلم در منزل و یا هرچیزی که علائق مشترکتان هست بگذرد، مهم این است که وقت باارزش خود را در اختیار یکدیگر قرار دهید، با این کار بطور فوق العاده ایی عشق و علاقه ی بین یکدیگر را افزایش می دهید.

12- لبخند را فراموش نکنید. خنده خود دوای هر درد است، ضمن اینکه در هر رابطه ای لبخند صادقانه و روی خوش، ثبات رابطه ی شما را دو چندان خواهد کرد. با چهره ای عبوس و گذراندن زمانی کسل کننده و خسته کننده، تمامی ارزشهای رابطه ی شما زیر سوال می رود و به تدریج دیگر علاقه ای به با هم بودن ندارید.
-------------------------------------------------------------

rojy la dayk bony apo piroz bet
.................
روز تولد رهبر آپو مبارک باد
...............................
apo happy birthday
apo grattis på din födelsedag
----------------------------------------
اوجالان: مرحله جدید مرحله اثبات وجود و آزادی کردهاست

رهبر ملت کرد عبدالله اوجالان در دیدار هفتگی خود ضمن هشدار در رابطه با اینکه توطئهای بزرگ علیهکردها در جریان است گفت این توطئه تمامی کردها را در بر می گیرد . در پشت سر تمام این توطئهها آمریکا و ناتو قرار دارند و بهتر است که کسی به آمریکا دلخوش نکند لازم است تمام جوانب این توطئه را ببینند آنها موجودیت کرد مستقل را نخواهند پذیرفت،نباید فریب ظاهرحزب عدالت و توسعه را خورد ،باید چهره پنهان آنرا دیداوجالان در دیدار روز چهارشنبه گذشته خود با وکلایش ارزیابیها و تحلیلات این بار خود را بهانقلابی ترک ماهیر چایان و رفقایش تقدیم کرد.در یادبود 40 مین سالروز قتل عام چایان و رفقایش ،اوجالان خطاب بهنیروهای انقلابی ترک گفت:آغاز حرکت ما تا حدودی پاسخی بود به کشتار این رفقا. ما در حال و هوای این قتل عامها مبارزات را شروع کردیم.من قبلآ نیز گفته بودم که مبارزات خودمان را به سه مرحله تفکیک میکنم ،هر یک از این مراحل حدود 10 سال طول می کشد. مرحله اول از سال 1973 آغاز شد،در این مقطع هدف تشکیل گروهی مستقل بود و تا سال 1984 بدرازا انجامید. مرحله دوم از 1984 تا 1993 بود،و مرحلهسوم نیز از سال 1993 آغاز و تا سالهای 2002 و 2003 ادامهداشت یا اینکه می بایست من در آنزمان این مرحله را به پایان می رساندم اما بنابر دلایلی تاکنون نیز همچنان ادامهدارد.اوجالان یادآوری نمود کهاو با موضعی ملایم بهمسئلهصلح و حل نزدیک می شود هر چند کهاین مورد باعث میگردد گاهی با انتقاداتی روبرو شود، اما بر تهدیدات این مرحلهتآکید نمود .اوجالان گفت کهاو در برابر سیاستهای نابودی حکومت همیشهحل مسئله را مطرح نمودهاست و در این زمینهارزیابی خود را چنین بیان داشت:من می خواهم کههمگان بدانند کهمرحلهسوم بهپایان رسیدهاست،بازی بزرگی است،توطئهعظیمی در کار است و همهکردها را هدف خود قرار خواهد داد.من نامهای فرستاده بودم که بدستشان رسیدهاست، می بایستی تاکنون پاسخ داده میشد،اما خبری نیست ،شاید هم پاسخ دادهباشند ، احتمال دارد کهنیروهائی مانع شده و نمیگذارند بدست من برسد . این نیرو ،نیروی نابودگر و ضد حل آشتی جویانهاست،اگر آنها تا بهاین حد توانایی داشته باشند آنگاه تهدیدها بسیار جدی است .آنها هر زمان کهبخواهند می توانند مرا هم بکشند،من نیز از اینجا نهمی توانم دستوری بدهم و نهمی توانم کسی را رهبری کردهو عملآ توان رهبری ندارم. مقطع جدید مرحله دفاع از وجود و هویت کرد و دسترسی به آزادی کردهاست و از این به بعد کردها خود تصمیم خود را خواهند گرفت.

اوجالان بار دیگر یاد آوری نمود کهدر این مرحله هیچ دخالتی نخواهد کرد و گفت :اما در صورتی کهحکومت درخواست کرده و بگوید که ما پروژه شما را برای حل دمکراتیک و صلح میپذیریم ،آنگاهروند مذاکرات آغاز خواهد شد.البته تاکنون پاسخ نامههای مرا در رابطه با حل و صلح ندادهاند که بیگمان چنین معنی نمی دهد. اوجالان در مورد نتایج انتخابات عراق و جنوب کردستان و در رابطهبا بازیها و توطئههای انجام گرفتهعلیهکردها هشدار داد و گفت : احتمال دارد پس از اعلام نتایج انتخابات ،مرحلهای از نابودی آغاز شود،هشدار می دهم در صورتیکهاعراب نژاد پرست نیرومند شوند ،خواهند توانست کشتاری بمراتب فجیع تر از حلبچه انجام دهند. بار دیگر هشدار می دهم ، نه به اندازه حلبچه بلکه می توانند دهها برابر آنرا نیز انجام بدهند.می توانند پشت سرهم همه چیز را از آنها بگیرند .احتمال دارد کردها در کرکوک بازندهانتخابات باشند ،حتی احتمال آن در سلیمانیه و کرکوک نیز وجود دارد . در زمانیکه نیاز بود اقدام لازم را انجام ندادند و بجای آن گلایه می کنند .اوجالان پیشنهادی اینچنین خطاب بهجناحها و نیروهای جنوب کردستان داد:شما نیز همچون فلسطینیها باید با نیروهای شمال انجمنی ملی ،رهبری ملی و نیروی دفاعی ملی تشکیل دهید.در این صورت بسیاری از دستآوردها را می توان حفظ کرد. اوجالان خطاب بهکردهای شرق کردستان و ایران نیز چنین پیشنهاد کرد :خلقمان در ایران میتوانند در مناطق زاگرس دفاع لازم را بنمایند.توطئهها گستردهو همهجانبهاند.اهداف توطئهها کل کردستان است .در پشت تمام این توطئهها آمریکا و ناتو قرار دارند و بهتر است کههیچکس بهآمریکا دلخوش نکند .لازم است تمام جوانب این توطئهرا ببینند ، آنها موجودیت کرد مستقل را نخواهند پذیرفت،نباید فریب ظاهر آ .ک.پ. را خورد ،باید چهره پنهان آنرا دید.

اوجالان با تقسیم مبارزه آزادی خواهی کرد به سه بخش با اعلام ویژگیهای مراحل اول و دوم خاطرنشان کرد که مرحله ی سوم،نیز به پایان رسیده است .اوجالان همچنین به اقدامات در راستای حل و نیز کاستی های آن اشاره کرد وگفت تمامی مسئولین حکومتی که خواستار حل مساله بودند، تصفیه شدند تا زمانی که چگونگی کشتن ترگوت اوزال را معلوم نکنند، قادر نخواهند بود که گشایش دموکراتیک را به پیش برند.رهبر ملت کرد، عبدالله اوجالان در ادامه ی اظهارات خود خاطرنشان کرد که مرحله ی اول، از سال 1973 تا 1984 را همچون مرحلهی مساله ی ملی می داند.اوجالان گفت که وی در اندیشهی سازمان متفاوتی بود و در این راستا نیز یادآوری کرد که پس از کودتای 1980، تصمیم به مبارزه ی مسلحانه گرفتند.اوجالان درباره ی مرحله ی دوم نیز که از سال 1984 تا 1993 بود، گفت: در این مرحله، جنگ و درگیریها افزایش یافتند.با این وجود تلاش ها در راستای حل مساله ی کرد نیز در این زمان آغاز شدند.
اوجالان درباره ی مرحله ی سوم نیز اظهار داشت: من سال های 1993 تا 2002 را به عنوان سومین مرحله نام می برم. این مرحله، مرحله ی تصفیه و حل بود. مرحله ی سوم با اوزال و با میانجیگری طالبانی آغاز شد و پس از آن با اربکان و اجویت ادامه یافت. در این مرحله که شانس حل مساله ی کرد وجود داشت، تمامی نیروهای مخاطب تصفیه شدند. هر کس که خواهان حل مساله بود، نابود گردید. برای مثال اوزال تصفیه شد، سوء قصد به وی نیز کاملآ مشهود است. در سال 2002، زمان حضور آکه په فرا رسید. من برای عبدالله گل نامه ای ارسال کردم، ولی هیچ پاسخی دریافت نکردم. همچنین برای اردوغان نیز نامه ای فرستادم. من تحت عنوان "نقشه ی راه حل"، 160 صفحه نوشتم و آن را به مسئولین مربوطه تحویل دادم. نامه هایی نیز پس از آنها ارسال کردم. ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده ام.رهبر ملت کرد، عبدالله اوجالان درباره اقدامات پس از سال 2007 نیز گفت: مشخص شد که اقدامات آ که په، فریبکاری می باشد. اوجالان خاطرنشان کرد که "گشایش کرد"، به "گشایش رم ها" تبدیل شده است و در این باره نیز افزود: ئاکه په محتوای هر چیزی را از بین می برد.

اوجالان به دستاوردهای ناتو-گلادیو اشاره کرد و گفت: ژیتم و ارگنکون هنوز نیز قدرت را در دست دارند.رهبر ملت کرد عبدالله اوجالان اینگونه به اظهارات خود ادامه داد: چرا نمی توانند تحقیق کنند؟ حتی نمی توانند درباره ی سوء قصد به جان اوزال تحقیق کنند. چرا ابعاد پنهان این مساله را روشن نمی کنند. من گمان نمی برم که این کار را انجام دهند. قادر نیستند هیچگونه گشایشی ایجاد کنند و اجازه ی این امر را نیز نمی دهند. ریشه ی این مساله عمیق است و دیدگاه خشک فاشیستی در پی آن می باشد.اوجالان با تحلیل بحث موجود در رابطه با تغییر قسمتی از قانون اساسی ترکیه توسط حزب عدالت و توسعه گفت بسته پیشنهادی حزب عدالت توسعه قانون اساسی این حزب است اگر حزب عدالت و توسعه جدی است قبل از تغییر قانون اساسی بایدمواد مربوط به انتخابات و احزاب را مورد بازبینی قرار داده و اصلاح کند رهبر ملت کرد عبداللهاوجالان با بیان اینکه حزب عدالت و توسعه قبل از تغییر قانون اساسی دو کار باید انجام دهد گفت: اگر حزب عدالت و توسعه جدی است قبل از تغییر قانون اساسی باید کارهایی انجام دهد، از جمله، کاهش حد نصاب لازم جهت ورود احزاب به مجلس و ایجاد دمکراسی در بین احزاب است. اما آنها حاضر به انجام چنین کاری نیستند، حزب عدالت و توسعه تحت عنوان تغییر قانون اساسی در پی نجات خویش است، اگر حد نصاب ورود احزاب به مجلس را کاهش دهد راه بر مخالفت دمکراتیک گشوده خواهد شد، دمکراسی روبه جلو حرکت خواهد کرد و مسائل مهمی نیز حل و فصل خواهند شد، مگر حزب عدالت و توسعه قادر به انجام جنین کاری نیست؟ چرا،می تواند، اما نمی خواهد انجام دهد، برای اینکه اینگونه به توافق رسیده است. الان هم به فکر مشکلات خود است و در تلاش است که خود را نجات دهد . توطئه عمیق و ریشه آن در خارج از کشور است، در داخل همکارانشان خواهان حل و فصل مسائل نیستند و در پشت این مسئله نیز امریکا قرار دارد .

اوجالان اعلام کرد که اگر حزب عدالت و توسعه حد نصاب ورود احزاب به مجلس را کاهش دهد و برای ایجاد دمکراسی در میان احزاب تغییراتی انجام دهد، میتواند در بلوک دمکراتیک جای بگیرد، درغیر این صورت نباید با آن همکاری کرد . اوجالان واقعیتها در رابطه با تغییر قانون اساسی را نیز اینگونه بیان داشت : در واقع در پشت سر بحث در رابطه با تغییرات در قانون اساسی جنگی است بین جبهه لائیک نژاد پرست که کاپیتالیزم دولتی را نما یندگی می کند و مرکز ان در انکاراست و محافظه کاران فاشیست که مرکز آن در شهرهای قونیه و قیصریه است که با عرضه اوراق بهادار سالیانه 40 میلیارد دلار سود به جیب میزنند و کاپیتالیسم فاینانس را نمایندگی می کنند . ما در این جنگ در هیچ طرفی قرار نداریم، در واقع بزرگترین سد در مقابل دمکراسی حزب عدالت و توسعه و اردوغان هستند. تاثیر حزب حرکت ملی و حزب جمهوره خواه خلق کم است ،این دو حزب فاشیست ملی و نژاد پرست هستند حزب عدالت و توسعه فاشیست کاپیتالیست است . اوجالان بسته پیشنهادی حزب عدالت و توسعه برای تغییر در قانون اساسی را قانون اساسی این حزب نامید و گفت :وضعیت 1918از نو تکرار می شود بعد از روند سالهای 1916 و 1920 قانون اساسی 1921 تهیه شد سپس برای دمکراتیک کردن آن در سال 1924آن را بکلی تغییر دادند در این قانون اساسی انکار کردها وجود دارد، که بهیک قانون اساسی الیگارشی و بروکراتیک تبدیل شدهاست، هم اکنون نیزآن را بهقانون اساسی حزب عدالت و توسعه تغییر می دهند که من آنرا قانون اساسی حزب عدالت و توسعه میخوانم .
هم اکنون با قانون حزب عدالت و توسعه نیز انکار کردها ادامه دارد، من می گویم قانون اساسی دمکراتیک، با قانون اساسی توطئه گر نمی شود کارها را پیش برد، من میگوییم بیایید قانون اساسی سال 1921 را نو سازی کرده و با استاندارهای روز منطبق نمائیم. . اوجالان با یادآوری اینکه طرفهای سرمایه دار نیز طرفدار کاهش حد نصاب برای ورود احزاب بهمجلس هستند، اینگونه بهسخنانش ادامه داد"حزب صلح و دمکراسی میتواند ائتلافی دمکراتیک برای تغییر قانون اساسی اعلام کند ئه ده به تشکیل شد، فعالیتهای حزب چتر آسا وجود دارند، شعار من "نه" برای قانون اساسی توطئه گران و "آری" برای قانون اساسی دمکراتیک است. من برای قانون اساسی دمکراتیک ،کنوانسیون قانون اساسی دمکراتیک و مجلس پیشنهاد می کنم ،این،مجلس میتواند 500 عضو داشته باشد در 7 منطقه و از همه طرفها در ان شرکت داشته باشند تنها در چنین صورتی قانون اساسی دمکراتیک می تواند تهیه گردد

-----------
---------------------------------------------------
کردستان - قاتلان دوعا اعدام شدند
Peyamner با تأیید دادگاه عالی جنایات در موصل، حکم اعدام چهار تن از قاتلان "دوعا"، دختر کورد ایزدی، اجرا شد.

به گزارش رادیو ده‌نگی کوردستان، روز پنج شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (25 مارس) دادگاه عالی جنایات در شهرستان موصل، حکم اعدام چهار تن از قاتلان دوعا را تأیید نمود و حکم اعدام قاتلان همان روز اجرا شد.

بنا بر این گزارش، دو تن از قاتلان برادر دوعا بودند و دو نفر دیگر نیز از اهالی منطقه بودند.

دوعا دختر کورد ایزدی بود که در تاریخ 4/7/2007، به جرم ارتباط عاشقانه با یک پسر مسلمان، از سوی خانواده و اهالی منطقه‌اش سنگسار شد.

این عمل غیر انسانی خانواده‌ی دوعا، احساس مردم کوردستان را جریحه‌دار نمود و در شهرهای مختلف اقلیم کوردستان، تظاهرات اعتراض آمیز عظیمی در محکومیت آن برگزار شد.

پس از این حادثه‌ی تلخ، عاملان اصلی قتل این دختر جوان دستگیر شدند و تا زمان اجرای حکم دادگاه، در زندان بودند.

دوعا، قربانی آداب و سنن مذهبی اقوام و نزدیکان خود شد.

در دین ایزدی، ازدواج ایزدیان با پیروان دیگر ادیان ممنوع و حرام می‌باشد.

بخش اعظم کوردهای ایزدی در استان موصل (نینوا) ساکن هستند و "لالش"، زیارتگاه مقدس ایزدیان نیز در شهر "شیخان" از توابع این استان واقع شده است.

گفته می‌شود که دین ایزدی بازمانده‌ی دین زردشتی است که بعضی از اعتقادات دین اسلام و مسیحیت نیز در آن نفوذ پیدا کرده است

------------------------------------------------


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر