Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ فروردین ۵, پنجشنبه

پنهان نمودن و قایم نمودن اشتباهات به معنای تکرار اشتباهات بدتر از قبل میباشد اما فاش نمودن اشتباهات و انتقاد از اشتباهات به معنای اصلاح آن میباشد

پنهان نمودن و قایم نمودن اشتباهات به معنای تکرار اشتباهات بدتر از قبل میباشد اما فاش نمودن اشتباهات و انتقاد از اشتباهات به معنای اصلاح آن میباشد
در ضمن پنهان نمودن اشتباهات خویش رفتن به سوی یک مرض مزمن روانی بر اثر پنهانکاری در اشتباهات خویش خواهند بود .
وقتیکه شما دست به یک اشتباه میزنید دوست ندارید کسی درباره اش چیزی بگوید و یا کسی از اشتباهات شما انتقاد کند این اسمش خودسانسوری میباشد که نمیتواند به تکامل فرد کمک کند یک فرد تکامل یافته و مترقی همیشه اشتباهات خویش را مرور میکند و روزبروز خویش را اصلاح میکند. اما به فراموشی سپاردن اشتباهات خویش و دست به انتقاد گریزی و خود سانسوری زدن کاری است بد و زشت که به هیچ عنوان نمیتواند در باره اصلاح درونی فرد کمکی بکند بلکه میتواند خیلی هم خطرناکتر از گذشته باشد اشتباهات آینده.
افرادی که اشتباه خویش را پنهان میکنند دچار عذاب وجدانی و درگیری درونی هستند هرگز انرژی که باید صرف چیزهای مثبت بشود به بی راهه میرود و بیشتر صرف درگیریهای درونی میشود به سبب عذاب وجدانی و پنهانکاری در اشتباهات خویش که این به مرور زمان یکی از ژنها را به خود اختصاص میدهد و در نهایتش به مرض روانی درونی کوبنده دچار میشوند پنهان حقایق دردها و رنجهای بدنبال خواهند داشت.
بلاشک پذیرفتن اشتباه خویش و پذیرش انتقادات و قلبه بر اشتباهات خویش نشانه تکامل فردی و بسوی یک انسان درون آزاد خواهند رفت البته باید در تحول و تکامل خویش اول از شخص خود شروع کرد یعنی خود را آزاد کنید بعد درباره آزادی حرف بزنید.
تهدید دختران خویش بخاطر اینکه با یک پسر ارتباط داشته است و دم از آزادیخواهی زدن و پنهان نمودن اشتباه خویش و چندین بار کتک کاری دختران خویش و تهدید هسر خویش نباید با فلان کسی حرف بزند زندانی نمودن زنان و منع نمودن زنان برای رفتن به مدرسه این بزرگترین اشتباه میباشد و بار دار نمودن زنان و خانه نشین نمودن زنان فقط به این خاطر که زود به مدرسه نروند خودش بزرگترین جرم بر ضد انسانیت میباشد.
ناچار نمودن دختران که باید با کسانی ازدواج کنند که باب ذل پدر و یا مادر باشد و ناچار نمودن دختران تا فرار کنند و درب و دیوار دنبال آنها گشتیدن اینها خودش بزرگترین اشتباهی میباشد که نیاز به دکتر روانشناس دارد تا این افراد خویش و درون خویش را اصلاح کنند.
ما هر روز شاهد فرار دختران جوان هستیم از خانه به سبب خشونت والدین علیه دختران خویش در اروپا در همین شهر چندین دختر به خاطر تهدیدهای پدرانشان فرار نموده اند و بعضی از آنها در مخفیگاه بر سر میبرند
jealousy morbid
حسادت بیمارگونه.
این اصطلاح در مورد بیمارانی معمولأ مردهائی بکار رفته است که سوء ظن آنها درمورد وفاداری همسر یا شریک زندگی خود بسیار بیشتر از آن است بطور طبیعی انتظار می رود.
برای اثبات ظن خود در جستجوی قرائن بر می آید همسر خود و یا دختر خود را سئوال پیچ میکنند به تعقیب پنهانی آنها می پردازد و هر رفتاری را به نوعی سوء تعبیر میکند.
بسیاری از مردانی که از خاورمیانه آمده اند به این مرض مزمن مبتلا هستند.
بسیاری از این مردان در تلاش خود برای کاستن از میل جنسی همسر بدفعات گاه و بیگاه اقدام به نزدیکی با او می کنند تا به این ترتیب انگیزه خیانت را در او از بین به برد البته این اسم خیلی زشت است کلمه خیانت چرا چون هیچ زنی ملک هیچی مردی نیست .
حسادت بیمارگونه از صفات پارانوئید و افسردگی پنهانی برمیخیزد و باالکلیسم شدت می یابد.
این اختلال سیری پیشرونده دارد و معمولا روز به روز شدت می یابد.
در بعضی موارد حسادت بیمارگونه به ابعاد هذیانی می رسد و وضع بسیار خطرناکی بوجود می آورد .
jealousy projected
حسادت فراافکنی شده نوعی حسادت که از بیوفائی خود شخص یا تکانه های سرکوب شده برای بیوفائی ناشی میشود.
در این نوع حسادت شخصی که در جهت بیوفائی اغوا و وسوسه میشود برای رفع احساس درد ناشی از وجدانی آن را به طرف مربوطه نسبت میدهد.
jealous husband syndrome.
سندرم شوهر حسود . این پدیده پارانوئید به سندرم اتللو نیز مشهور است و هذیان عمده در آن باور به بیوفائی همسر و یا دختر است. که فرد مریض خیال میکند اگر دخترش رفت بیرون و با یک پسر حرف زد با او روابط دارد.
چنین بیمارانی معمولا از خانواده های از هم پاشیده بر آمده یا یک گروه اجتماعی که به مرض مزمن حسادت مبتلا هستند و زن را کالا میدانند در آن حرف زدن همسر خود را با دیگران نادر نیست بر خاسته اند.
بیماری اتهام به همسر به تدریج شروع شده و بصورت
مزمن و دائمی در می آئید.
بیمار در کوشش خود برای اعتراف گرفتن از همسر و یا دختر فقط به این خاطر با کسانی حرف زده اند برای اینکه به قول انسانهای روانی زن و یا دختر با کسانی روابط داشته اند اقدام به کتک زدن آنها میکنند و رفتار خشن و حتئ قتل همسر و یا دختر در چنین مواردی نادر است چرا چون انسانهای که به این بیماری مبتلا هستند میتوانند خیلی خطرناک باشند و میتوانند همسر و یا دختر خود را به قتل برسانند.
و بیمار برای اثبات بیوفائی همسر و یا دختر قرائن مسخره ای جعم آوری میکند گویا با فلان پسر و یا فلان مردی زنش و یا دخترش ارتباط داشته است اما در حقیقت اینطور نیست بلکه فرد مریض خیال پردازی نموده و مبتلا به بیماری پارانوئیدی شده است.
مدارا کردن با چنین بیمارانی بسیار مشکل است.
گاهی زنهای ساده دل در مقابل اصرار شوهر مریض و مبتلا به بیماری روانی از نوع پارانوئیدی به بی بیوفائی ای که انجام داده اند و بر اثر فشارها ی مردان مریض و خود خلاص نمودن به آن کاری که نکرده اند اعتراف نموده و وضعیت وخیمتر و بیمار را هذیان خود را ثابت قدم تر می سازد.
البته این نوعی بیماری است که به مرور زمان خطرناکتر میشود.
jealousy.
حسادت حالت هیجانی پیچیده ای است مربوط به احساس نفرت شخصی از یک شخص دیگر بدلیل روابط دو فرد سوم. معمولترین نوع آن حسادت جنسی میباشد.
با تشکر ساموئیل کرماشانی

--------------------------------------------------------------
بؤ ئینسانی و مرؤفایه تی دؤستی کاتی ته نگانه ئه و رووداوه چ له رووی بوونی زؤر هه ژاری بئ ، چ له سایه ی ئاژاوه ی— — جه نگی بئ ، یان به کاری نه خؤشی یه سرووشتی یه کان بئبؤته تیئکدانی ژیان و ئالؤزبوونی گه شه بوونی به تایبه ت منالان کاری کارگیئرانی خؤبه خت ئه وه ساز ئه دا که خزمه که UNICEFلهخزمه ت به شیئوه ی تایبه تمه ند بگه یه نئ بؤ ئه منالانه که له ژیانیان ، له م جیهانه زؤر زیاتر بئ به شنبه گویئره ی هه وال که هاتووه له و باره یه وه ئه وه یه که ده لئ به نزیکه ی نیوه ی منالانی جیهانمان له و په ری هه ژاریدا ده ژیئن هه رچه نده به هیچ جؤره حالئ که زؤربه مان ئه و بئ ده رامه تی یهنابینین که له و باره یه وه راستی یه کی ئه وتؤ به سه رنج راکیئشه ر هاتووهکه ئه و منالانه هیچ جؤره خزمه تیئکی ساده و سه ره کی به خؤیان نادرئوه به هه مان شیئوه دوورن له هه ر خزمه تی ی پاراستن و یان به شداری بوونیان له ژیانیئکی سرووشتی ته ندرووستی ، وه له ساتی نابه خشی هه ر کاریئکی نا ئاسایی بئ به ش و تا بلئ ی دوورن له به رده وامی هه ر جؤره ئاسایی که له ژیان به خشراوه پیئمان وه ئه مه ش به تایبه تی ساتی هاتنی دیارده ی ئه و جؤره نه خؤشی یانهنزیکه ی زیاتر له دوو ملیؤن منالان بوو نه قوربانی ئه و جؤره شه رو ئاژاوه حوکم ده سه لاتی یه که ململانئ ی له سه ر کرا له و ماوه و زه مه نه ی پیئشوودائه وه ی که روون و ئاشکرایه له لامان که هؤی مردنی زؤربه ی ئه و منالانهبه بؤ نه ی ئه و شه رو ئاژاوانه له کاری یه کسه ری نه هاتبووه کاوه و به لکه هؤی سه ره کی ئه وه بوو که منالان هیچ جؤره خزمه تیئکی ئاسایی ته ندرووستی و بوونی خؤراکی ساده و ئاوی پاکیان پئ نه به خشرابوو وه هه روه ها نه بوونی ده رمانی سه ره کیش به شئ له و له، ناوچوونه ی منالان بووئه ونه خؤشی یه سه ختانه ی که له و وولاته به شه رو ئاژاوه بوونه وه که تووشی منالان ئه بئ ئه وا بریتی یه به تایبه ت له فایرؤسی ئایدز HIV/AIDSمنالان له و وولاتانه به ده ردی ئه و نه خؤشی یه که به ناو ئایدز ناوبراوه ده مرن که هه واله کان باسی مردنی هه زارو چوار سه د منال رؤژانه ده کا و که زیاتر ده لئ که ته مه نی زؤربه یان له پانزده سال که متره و سه یر ئه وه یه به و نه خؤشی ئایدزه کؤچ ئه که ن , وه هه روه ها به نزیکه ی له سه دا ده های ئه منالانه دوو رن له په یوه ستی و به ته نها ئه ژین و دوور کراو نه ته وه له مه ترسی ئه نه خؤشی یه درنده یه.
------------------------------------------------------------------------------

حکم آزادی سیاستمداران کرد بازداشت شده در بلژیک
پنجشنبه, 05 فروردين 1389 ساعت 22:01
دادگاه بلژیک، پس از برگزاری دو جلسهء رسیدگی به اتهامات رمزی کارتال و زبیر آیدار و 4 سیاستمدار دیگر کرد، حکم آزادی آنان را، صادر کرد.دادگاه اولیهء بلژیک، پس از دو جلسهء رسیدگی به اتهامات زبیر آیدار، عضو شورای رهبری کنفدرالیزم جامعهء دمکراتیک کردستان و رمزی کارتال، رییس کنگرهء خلق و چهار سیاستمدار دیگر کرد، که روز 4 مارس، توسط پلیس بلژیک بازداشت شده بودند، حکم آزادی آنان را صادر کرد. همچنین این دادگاه اعلام کرد که در انتظار تآیید این حکم از طرف دادگاه عالی بلژیک خواهند شد و در صورت تایید، سیاستمدارن کرد، امروز آزاد خواهند شد. بنا بهگزارش منابع موثق، دستگیری سیاستمداران کرد تحت فشارهای پشت پردهء آمریکا و ترکیه، صورت گرفته بود. همچنین ،چند عضو پارلمان اروپا،روز گذشته به دیدار سیاستمداران کرد رفته بودند و رسانههای بلژیکی نیز، اخبار مربوط به این سیاستمداران را دنبال میکردند

--------------------------------------------------------------------------
Remzî Kartal û Zubeyîr Aydar hatin berdan
17:14 10-03-25
Serokê Kongra-Gel Remzî Kartal, endamê Kongreya Neteweyî Zubeyîr Aydar û siyasetmedarên din yên Kurd ku hatibûn girtin serbest hatin berdan.

Remzî Kartal û Zubeyîr Aydar tevî hejmarek siyasetmedarên Kurd, 4ê Adarê bi awayekî korsanî hatin girtin û duyemîn car di 22ê Adarê de derketibûn pêşberî dadgehê.

Heyeta dadgehê destnîşan kiribû ku ewê roja Pêncşemê, yanî îro, biryara xwe eşkere bikin.

Parêzer û huquqnasan gotibûn, siyasetmedarên kurd li ser esasên bêbingeh û bi sedemên hîçûpûç hatine desteserkirin. Siyasetmedar û rewşenbîrên Ewropî jî, dijberiyeke tund nîşan dan û bang kirin ku êrîş antî-huquqî ye û girtina siyasetmedarên Kurd korsanî ye.

Leyla Zana û gelek kesayetiyên ewropî jî, name ji dadgehê re şandin û daxwaz kirin ku Dadgeha Beljîka imze navêje bin skandeleke huquqî û xwestin ku siyastemedarên Kurd serbest werin berdan.

Lê, dadgeha Belçîka di heman rojê de biryar neda û destnîşan kir ku ewê roja Pênçşemê, yanî îro biryara xwe eşkere bikin.

Îro jî, Dadgeha Belçîka, biryara xwe eşkere kir û serokê Kongra Gel Remzî Kartal û endamê KNKê Zubeyîr Aydar û 7 siyasetemdarên Kurd serbest berdan, sibe jî, kesê dawî wê bête berdan.



----------------------------------------------------------------------------


.درگیری ارتش ترک با گریلاهای راه آزدی
پنجشنبه, 05 فروردين 1389 ساعت 16:52
در ادامهء اپراسیونهای ارتش ترکیه در شمال کردستان، در مناطق آگری، بازید و مناطق چالدران از توابع استان وان، میان گریلاهای راه آزادی و نیروهای ارتش ترک، درگیری رخ داد. منابع محلی اعلام کردند که بعد از لشکر کشیهای مداوم ارتش ترکیه به مناطق شمال کردستان، در کوه تندورک، ازتوابع شهر بازید و چالدران وان، ما بین گریلاهای راه آزادی و ارتش ترک، درگیری رخ داده است.
این منابع همچنین اعلام کردند که ارتش ترکیه، سربازان بیشتری را به این مناطق فرستاده و هلیکوپترهای جنگی نیروی هوایی ترکیه نیز، با گشت زنیهای خود، در این عملیاتها شرکت دارند. عملیاتهای نظامی ارتش ترکیه علیه گریلاهای نیروی مدافع خلق، با شروع فصل بهار شدت یافته و روز گذشته نیز در کوه جودی، واقع در استان شرناخ، عـملیاتهای جدیدی را آغاز و نیروهای بیشتری به این مناطق اعزام نموده است.همچنین مرکز مطبوعاتی و اطلاع رسانی نیروی مدافع خلق، اعلام کرد که ارتش ترکیه، روز 23 مارس از ساعت 12 تا 1 بعد از ظهر، منطقهء کاشورا از توابع حفاتانین را، در مناطق قندیل بمباران کردهاند. همچنین بنا به اعلام این مرکز، دیروز، ساعت 5 بعد از ظهر ارتش ترک، مناطق شمزینان از توابع استان جولهمێرگ را بهمدت یک ساعت بمباران کرده است.
بنا به اعلام نیروی مدافع خلق، گشت زنی جنگندههای نیروی هوایی ارتش ترک، در مناطق جولمرگ و مرز جنوب کردستان ادامه دارد و در بعضی مواقع، این جنگندهها حریم هوایی جنوب کردستان را نقض کردهاند. از طرف دیگر، شیخ جعفر شیخ مصطفی، وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان، به بمبارانهای مداوم مناطق مرزی جنوب کردستان از طرف ارتش ترکیه و ایران اعتراض و آن را محکوم کرده است. وزیر پیشمرگهء حکومت اقلیم کردستان، اعلام کرده است، که این بمبارانها، منجر به تلفات جانی و خسارات فراوان به احشام و اموال مردم ، و طبیعت منطقه شده است.
-----------------------------------------------------------------------------
به‌هۆی ده‌ستدرێژی كردنه‌ سه‌ر هاوسه‌ری پێشمه‌رگه‌یه‌ك، خێزانێك له‌به‌ریه‌ك هه‌ڵده‌وه‌شێته‌وه‌

(سبه‌ی):
سێ مانگ له‌مه‌وبه‌ر كاتێك پشتیوان له‌ ده‌وامه‌وه‌ ده‌گه‌ڕێته‌وه‌ ماڵه‌وه‌، ده‌بینێت هاوسه‌ره‌كه‌ی ده‌گری و جێگه‌ی ئه‌شكه‌نجه‌ به‌ جه‌سته‌یه‌وه‌ دیاره‌، پاشان بۆی ده‌رده‌كه‌وێت چه‌ند چه‌كدارێك به‌ جلو به‌رگی سه‌ربازییه‌وه‌ هه‌ڵیانكوتاوه‌ته‌ سه‌ری و ده‌ست و قاچیان به‌ستوه‌ته‌وه‌ و ده‌ستدرێژیان كردوه‌ته‌ سه‌ری و به‌ ڤیدیۆ وێنه‌ی گیراوه‌ و هه‌ڕه‌شه‌ی ئه‌وه‌ی لێكراوه‌ كه‌ ئه‌گه‌ر سكاڵا بكات وێنه‌كه‌ی بڵاو ده‌كه‌نه‌وه‌.
دوای‌ ئه‌وه‌ی‌ سبه‌ی‌ بڵاویكرده‌وه‌ كه‌ كوڕ و خزمی‌ به‌رپرسێكی‌ كورد له‌ كه‌ركوك ده‌ستدرێژی‌ سێكسیان كردۆته‌ سه‌ر ژنی‌‌ پێشمه‌رگه‌یه‌ك، به‌ڵام ئه‌نجامده‌رانی‌ ئه‌و تاوانه‌ به‌بڕیاری دادوه‌ر ئازادكراون و فشار و لێدان و ئه‌شكه‌نجه‌ به‌كارهاتوه‌ له‌گه‌ڵ (پشتیوان عومه‌ر- پێشمه‌رگه‌كه‌)دا بۆ ئه‌وه‌ی له‌ سكاڵا یاساییه‌كه‌ی پاشگه‌ست ببێته‌وه‌ و سێ مانگ به‌ تۆمه‌تی ئه‌نجامدانی كاری تیرۆریستی ده‌ستگیركراوه‌.
شێرزاد موه‌فه‌ری، به‌ڕێوه‌به‌ری پۆلیسی عروبه‌، به‌سه‌رهاته‌كه‌ی بۆ (سبه‌ی) پشتڕاستكرده‌وه‌ و وتی: ئه‌وه‌ی‌ به‌سه‌ر ئه‌و خێزانه‌ پێشمه‌رگه‌یه‌ی‌ كه‌ركوكدا هات غه‌درێكی‌ گه‌وره‌ بو، تۆمه‌تباره‌كانیش زه‌خت و واسته‌ی‌ دنیایان كرد بۆ ئه‌وه‌ی‌ تاوانه‌كه‌یان به‌سه‌ردا نه‌درێت.
سه‌باره‌ت به‌ (پشتیوان عومه‌ر) ئه‌و پێشمه‌رگه‌یه‌ی‌ مه‌ڵبه‌ندی‌ كه‌ركوك كه‌ داوای‌ یاسایی‌ تۆمار كردوه‌ له‌باره‌ی‌ ئه‌و ده‌ستدرێژییه‌ی كراوه‌ته‌ سه‌ر ژنه‌كه‌ی، عه‌قید شێرزاد موه‌فه‌ری،‌ رایگه‌یاند: ماوه‌یه‌ك له‌مه‌وبه‌ر ئه‌نجامده‌رانی‌ ئه‌و كرده‌وه‌ ناشرینه‌، له‌لای‌ ئێمه‌ ده‌ستبه‌سه‌ربون، به‌ڵام به‌ بڕیاری‌ دادوه‌ر ئازكران. دوانیان ئیفراج بون، یه‌كێكیان به‌ كه‌فاله‌ت به‌ربو".
وتیشی‌: "ئه‌وان تۆمه‌تیان ئاڕاسته‌ی‌ پشتیوان كرد بو، گوایه‌ پشتیوانیش له‌گه‌ڵ كه‌سێكی‌ تردا به‌ ئۆپڵێك ته‌قه‌ی‌ كردوه‌ له‌ ماڵی‌ عه‌قید جه‌مال، ئه‌وانیش پشتیوانیان گرتبو له‌ به‌ندینخانه‌ی‌ ته‌حقیقاتی‌ جنائی‌، سه‌ره‌تا دادگا وا بڕیاریدابو كه‌ كه‌سێكی‌ تیرۆرسته‌ و ته‌قه‌ی‌ له‌ ماڵی‌ عه‌قید جه‌مال كردوه‌، منیش په‌یوه‌ندیم به‌ دادوه‌ر (ف) كردو پێم راگه‌یاند، كه‌ ئه‌و كه‌سه‌ تیرۆرست نیه‌، ئه‌و ماده‌یه‌ ناحه‌قه‌ تۆ داتناوه‌، ئه‌وه‌ كه‌سێكه‌ سكاڵاكاره‌ و ته‌عدای‌ ناموسی‌ لێكراوه‌ له‌لایه‌ن ئه‌و كه‌سانه‌وه، روداوه‌كه‌ش لای ئێمه‌ تۆماركراوه‌ و دیارو رونه‌، ئیتر دوای‌ ئه‌وه‌ چه‌ند رۆژێكی‌ پێچو ماده‌ی‌ یاساییه‌كه‌یان گۆڕی و ره‌وانه‌ی‌ لای‌ منیان كرده‌وه‌، ئێمه‌ش داوایه‌كمان بۆ دادوه‌ر نوسیو ئه‌ویش به‌ كه‌فاله‌ت ئازاد بو".
مۆفه‌ری وتیشی: ئه‌و تۆمه‌ته‌ی درابویه‌ پاڵ پشتیوان، راست نه‌بو، ئێمه‌ش ئاگاداری به‌ندینخانه‌ی ته‌حقیقاتی جینائیمان كرده‌وه‌ له‌سه‌ر روداوه‌كه‌، ئاماژه‌ی به‌وه‌شكرد كه‌ باوه‌ڕم ئه‌ده‌كرد ئه‌و به‌رپرسانه‌ واسته‌ بكه‌ن له‌لای‌ دادوه‌ر، واسته‌ی‌ دنیا ئه‌كه‌ن بۆ ئه‌وه‌ی‌ ئه‌و تۆمه‌ته‌ به‌سه‌ریاندا نه‌سه‌پێت، له‌هه‌مان كاتیشدا زۆر بێتاقه‌ت بوم كه‌ ئه‌و كه‌سه‌ گیراوه‌ و بردویانه‌ته‌ ته‌حقیقاتی‌ جنائی‌ له‌ سنوری‌ مه‌ركه‌زه‌كه‌ی‌ ئێمه‌ ببردویانه‌ته‌ ئه‌وێ‌، بۆئه‌وه‌ی‌ ماده‌یه‌كی‌ قورسی له‌سه‌ر دابنێن و ته‌نازولی‌ پێ بكه‌ن، من ئه‌وه‌م قبوڵ نه‌كرد، هه‌روه‌ها چه‌ك و ده‌مانچه‌كه‌شی‌ له‌لای‌ من بو به‌ كتابی‌ ره‌سمی‌ دادگای‌ تاوانه‌كانی‌ كه‌ركوك داوای‌ كرد من نه‌م نارد وتم سنوری‌ مه‌ركه‌زه‌كه‌ی‌ خۆمه‌ پۆلیسی‌ ئێمه‌ گرتویه‌تی‌، قبوڵیشی‌ ناكه‌م ئه‌بێ‌ بێته‌وه‌ لای‌ خۆم، ئه‌بێ‌ خۆم لێكۆڵینه‌وه‌ی‌ له‌گه‌ڵ بكه‌م له‌ مه‌وزوعه‌ له‌به‌رئه‌وه‌ی‌ شته‌كانی‌ من یاسایی‌ و ئوسوڵی‌ بو نه‌یانتوانی‌ هیچ بكه‌ن و ناچار ره‌وانه‌ی‌ منیان كرده‌وه‌، هه‌ر ئه‌و رۆژه‌ گه‌یشته‌وه‌ لام و ئه‌نجامی‌ لێكۆڵینه‌وه‌مان بۆ دادوه‌ر نویسیو رونكردنه‌وه‌ماندا و دادوه‌ریش به‌ كه‌فاله‌ت ئازادی‌ كرد".
پشتیوان عومه‌ر كه‌ مێردی ئه‌و ژنه‌یه كه‌ ده‌ستدرێژی كراوه‌ته‌ سه‌ری له‌لایه‌ن 3 چه‌كداره‌وه‌‌، به‌ (سبه‌ی‌) راگه‌یاند: "له‌ مه‌ڵبه‌ندی یه‌كێتی‌ له‌ كه‌ركوك هه‌فته‌ به‌ هه‌فته‌ ده‌وام ده‌كه‌م، رۆژێكیان دوای‌ ته‌واوبونی‌ ده‌وامم رۆشتمه‌وه‌ ماڵه‌وه‌ و ژنه‌كه‌مم بینی‌ ده‌گریا و ره‌نگی تێكچوبو، پرسیارم لێكرد چی بوه‌ بۆ ده‌گری‌، وتی: شتێ بوه‌ ئه‌گه‌ر باسی بكه‌م هه‌ردوكمان ده‌كوژن، دواتر زۆرم بۆ هێنا روداوه‌كه‌ی‌ بۆگێڕامه‌وه‌. وتی: شه‌و منداڵه‌كانم بردوه‌ته‌وه‌ ده‌ره‌وه‌ بۆ سه‌رئاو له‌ پڕ سێ كه‌س هاتنه‌ حه‌وشه‌كه‌ و په‌لاماریاندام و ده‌ست و قاچیان به‌ستم و بردمیانه‌ ژوره‌وه‌، پاشان دوانیان ده‌مانچه‌یان خسته‌سه‌ر سه‌رم و به‌ زۆر ده‌ستدرێژی‌ سێكسیان كرده‌ سه‌رم و به‌ فیدیۆش وێنه‌یان گرتم".
پشتیوان ده‌ڵێ‌: "دوای‌ ئه‌وه‌ی‌ ده‌ستدرێژی‌ سێكسیان كردبوه‌ سه‌ر ژنه‌كه‌م هه‌ڕه‌شه‌ی‌ ئه‌وه‌شیان لێكردبو ئه‌گه‌ر باسی بكات ڤیدیۆكه‌ بڵاوبكه‌نه‌وه‌و هه‌ردوكمان بكوژن، به‌ڵام من له‌ بنكه‌ی پۆلیسی عروبه‌ سكاڵام له‌سه‌ر تۆماركردن".
پشتیوان ئاماژه‌ی به‌وه‌ شكرد كه‌ له‌كاتی ده‌ستگیركردنیدا دوچاری ئه‌شكه‌نجه‌ و لێدان و فشاری ده‌رونی بوه‌ته‌وه‌، بۆ ئه‌وه‌ی ره‌زامه‌ندبێت به‌ ته‌نازولكردن له‌ داوا یاساییه‌كه‌ی و پشتیوان ئه‌مڕۆ (پێنجشه‌ممه‌) له‌ لێدوانێكدا بۆ (سبه‌ی) ئاشكرایكرد كه‌ كه‌سوكاری ئه‌و به‌رپرسه‌ به‌رده‌وامن له‌وه‌ی خۆمیان پێشان بده‌م و قایلم بكه‌ن به‌ كێشانه‌وه‌ی سكاڵا یاساییه‌كه‌م، به‌ڵام من به‌هیچ شێوه‌یه‌ك نه‌چومه‌ته‌‌ ژێرباری‌ داواكاریه‌كانیان‌ و پێموتون چاوه‌ڕوانی‌ بڕیاری‌ یاسا ده‌كه‌م.
پشتیوان به‌شێوه‌یه‌ك باس له‌ رۆژی ده‌ستیگركردنه‌كه‌ی ده‌كات كه‌ رۆژێكیان له‌لایه‌ن سێ ئۆتۆمبێلی‌ جام ره‌ش له‌ جۆری‌ مۆنیكا له‌ناو بازاڕی‌ قادسیه‌ به‌ به‌رچاوی‌ خه‌ڵكه‌وه‌ ده‌فڕێندرێ‌ و ده‌برێ‌ بۆ ماڵی‌ عه‌قید جه‌مال و چه‌ند كه‌سێك ده‌كه‌ونه‌ گیانی پشتیوان و به‌ هه‌مو شێوه‌یه‌ك بۆ ماوه‌ی‌ سێ سه‌عات ئه‌شكه‌نجه‌ی‌ ده‌ده‌ن بۆئه‌وه‌ی‌ ناچاری‌ بكه‌ن له‌ سكاڵاكه‌ی‌ په‌شیمان ببێته‌وه‌، به‌ڵام دواتر ده‌برێته‌ به‌ندیخانه‌ی ته‌سفیرات و مانگێك له‌ زینداندا ده‌هێڵرێته‌وه‌.
جێی ئاماژه‌ پێكردنه‌ پشتیوان، پێشمه‌رگه‌یه‌ و ته‌نها دایكی‌ هه‌یه‌ و ژنه‌كه‌شی‌ ته‌نها دو مامی‌ هه‌یه‌ و له‌ پرۆسه‌ی‌ ئه‌نفالدا سه‌رجه‌م كه‌س و كاری‌ هه‌ردوكیان بونه‌ته‌ قوربانی.
(سبه‌ی)‌ په‌یوه‌ندی به‌ دایكی‌ پشتیوانه‌وه‌ كرد و به‌ده‌م گریانه‌وه‌ وتی‌: "ئێمه‌ فه‌قیرین و بێده‌سه‌ڵاتین، دوای‌ ئه‌وه‌ی‌ ته‌عدایان لێكردین ئێستا خێزانه‌كه‌شمان په‌رته‌وازه‌ بوه‌، بوكه‌كه‌م له‌ ماڵی‌ خزمێكی‌ خۆیه‌تی‌، كوڕه‌زاكانم هه‌ریه‌كه‌ و له‌ ماڵێكه‌، من كوڕه‌كه‌شم له‌ شوێنێكی‌ تر خۆمان حه‌شارداوه‌، ئه‌ترسین به‌وه‌ش وازمان لێ نه‌هێنن و بمانكوژن، ئه‌وان مه‌سئولن و ده‌سه‌ڵاتیان هه‌یه‌ یاساش كار بۆ ئه‌وان ده‌كات، بۆیه‌ حه‌قی‌ خۆمان داوه‌ته‌ ده‌ست خوا تۆڵه‌مان بۆ بكاته‌وه‌".
عه‌قید جه‌مال، جێگری به‌ڕێوه‌به‌ری پۆلیسی قه‌زاو ناحیه‌كانی ده‌روبه‌ری كه‌ركوك، كه‌ سكاڵا له‌سه‌ر كوڕه‌كه‌ی و 2 خزمی دیكه‌ی تۆماركراوه‌، به‌ (سبه‌ی) راگه‌یاند: ئه‌و بابه‌ته‌ هیچ بنه‌مایه‌كی نیه‌، كاتێك پشتیوان سكاڵای له‌سه‌ر ئه‌و تۆمه‌تبارانه‌ تۆماركردبو، راسته‌وخۆ خۆم به‌ده‌ستی خۆم كوڕه‌كه‌م و خزمه‌كانی دیكه‌مان راده‌ستی بنكه‌ی پۆلیسی عروبه‌ كرد، دوای 20 رۆژ له‌ به‌دواداچون، ئه‌نجامه‌كان پێچه‌وانه‌ی سكاڵاكه‌بو، به‌ڵام دواتر شایه‌ت و شتی تریان هێنا و دادوه‌ر تێگه‌یشت كه‌ ئه‌و سكاڵایه‌ راست نیه‌ و ده‌ستگیركراوه‌كانی ئازادكرد، له‌به‌رئه‌وه‌ دایكی ئه‌و كوڕه‌یان هێنا بۆئه‌وه‌ی له‌به‌رده‌می دادوه‌ردا سوێند بخوات، به‌ڵام سوێندی نه‌خوارد و دادوه‌ریش بڕیاریدا كه‌ ده‌ستگیركراوه‌كان ئازاد بكرێن.
عه‌قید جه‌مال وتیشی: پاش ئه‌وه‌ی به‌ندكراوه‌كان ئازادكران، پشتیوان له‌گه‌ڵ كه‌سێكی دیكه‌دا به‌ ئۆتۆمبیلێكی جۆری ئۆپڵ ته‌قه‌ی له‌ماڵه‌كه‌م كرد، كاتێك من له‌ حه‌وشه‌كه‌دابوم، به‌ڵام پاسه‌وانه‌كانم نیشتنه‌سه‌ریان و ده‌ستگیریانكردن و تی: "من نه‌مزانی پشتیوانه‌ ئه‌و ته‌قه‌یه‌ی كردوه‌، كاتێك هێنایانه‌ ماڵه‌وه‌ ناسیمه‌وه‌ و له‌وێدا مه‌فره‌زه‌ی نه‌جده‌ حازربو، راده‌ستی پۆلیسم كردن و دوای ماوه‌یه‌ك ئازادكران".
عه‌قید جه‌مال، كه‌ له‌هه‌مان كاتدا كادرێكی پارتی دیموكراتی كوردستانه‌ له‌ كه‌ركوك، ئاماژه‌ی به‌وه‌كرد كه‌ له‌ به‌ڕێوه‌به‌رایه‌تی لێكۆڵینه‌وه‌ی‌ تاوانه‌كان پشتیوان و هاوڕێكه‌ی دانیان به‌وه‌دا ناوه‌ كه‌ ته‌قه‌ی كردوه‌ و شوێنی فیشه‌كه‌كانیش دیاره‌ وتیشی : "ئاماده‌م له‌به‌رده‌می دادگادا روبه‌ڕوی پشتیوان ببمه‌وه‌ و بۆم بسه‌لمێنێت كه‌ كێ داوای لێكردوه‌ ده‌عواكه‌ی بكێشێته‌وه‌".
جێگری به‌ڕێوه‌به‌ری پۆلیسی و قه‌زاو ناحیه‌كان ئه‌وه‌شی خسته‌ڕو كه‌ پشتیوان "بوختانی بۆ هه‌ڵبه‌ستوه‌"، به‌ڵام من ئیشه‌كانم به‌پێی یاسا كردوه‌ و هه‌مو بڕیاره‌كان له‌لایه‌ن دادوه‌ره‌وه‌ ده‌رچوه‌ و به‌هیچ شێوه‌یه‌ك ئه‌شكه‌نجه‌ی پشتیوان نه‌دراوه‌ له‌ به‌ڕێوه‌به‌رێتی لێكۆڵینه‌وه‌ی‌ تاوانی‌ كه‌ركوك، هه‌روه‌ها له‌ ئیفاده‌كه‌یدا وتویه‌تی : "من نه‌ڕۆشتوم ته‌قه‌ له‌ عه‌قید جه‌مال بكه‌م، ویستومه‌ ته‌قه‌ له‌كه‌سێكی دیكه‌ بكه‌م به‌ناوی (عه‌قید شوان) له‌ نزیك ماڵی ئه‌وان".
عه‌قید جه‌مال، ئاماده‌یی خۆی پیشاندا بۆ ئه‌وه‌ی دوباره‌ كوڕه‌كه‌ی و دو خزمه‌كه‌ی دیكه‌ی راده‌ستی دادگا بكاته‌وه‌، هه‌ركاتێك له‌لایه‌ن دادوه‌ره‌وه‌ نوسراوی ره‌سمیان بۆ نێرن، وتیشی: "دڵنیام ئه‌و سێ كه‌سه‌ تاوانی ده‌ستدرێژی سێكسیان ئه‌نجام نه‌داوه‌ و هه‌ڵیان نه‌كوتاوه‌ته‌ سه‌ر هیچ ماڵێك، به‌پێچه‌وانه‌وه‌ كه‌سایه‌تی ئێمه‌ بریندار كراوه‌ و ده‌ستدرێژی كراوه‌ته‌ سه‌ر ئێمه‌".
هاوكات شێرزاد موه‌فه‌ری‌ به‌ڕێوه‌به‌ری‌ پۆلیسی‌ عروبه‌، كه‌ كێشه‌كه‌ په‌یوه‌ندی‌ به‌ بنكه‌كه‌ی‌ ئه‌وه‌وه‌ هه‌یه‌، بۆ سبه‌ی‌ ئه‌وه‌ی‌ پشتڕاست كرده‌وه‌ كه‌ ئه‌و ده‌سترێژییه‌ له‌لایه‌ن ئه‌و كه‌سانه‌وه‌ بۆ سه‌ر ئه‌و ژنه‌ ئه‌نجامدراوه‌.

----------------------------------------------------

زوبێر ئایدار و ره‌مزی‌ كارتاڵ ئازادكران


(سبه‌ی):
‌زوبێر ئایدار و ڕه‌مزی‌ كارتاڵ، دوای ئه‌وه‌ی له‌ رێکه‌وتی 4/3/2010 له‌لایه‌ن پۆلیسی به‌لجیکاوه‌ له‌گه‌ڵ حه‌وت که‌سی تر ده‌ستگیرکران، ئێواره‌ی دوێنێ (پێنجشه‌ممه‌) ئازادکران.
سه‌رچاوه‌یه‌كی‌ به‌رپرس له‌پارتی‌ كرێكارانی‌ كوردستان، هه‌واڵی‌ ئازادكردنه‌كه‌ی‌ بۆ (سبه‌ی)‌ پشتراستكرده‌وه‌و رایگه‌یاند: ‌دادگا بێتاوانی‌ ئه‌و ده‌ستگیركراوانه‌ی‌ راگه‌یاندوه‌ و پۆلیسیش ئازادی‌ كردون.
سه‌رچاوه‌که‌ی (سبه‌ی) ئاماژه‌ی‌ بۆ ئه‌وه‌شكرد، ده‌ستگیركردنی ئه‌و که‌سانه‌‌‌ له‌سه‌رداوای‌ توركیا و ئه‌مریكا له‌ وڵاتانی‌ ئه‌وروپا به‌ڕێوه‌چوبو.
له‌ 4ی مانگی ئاداری ئه‌مساڵ له‌ هه‌ڵمه‌تێکی پۆلیسی به‌لجیکاو ئه‌ڵمانیادا، زوبێر ئایدار و ڕه‌مزی‌ كارتاڵ سه‌رۆكی‌ كۆنگره‌ی‌ گه‌لی‌ كوردستان و حاجی‌ ئه‌حمدی‌ سه‌رۆكی‌ پارتی‌ ژیانی‌ ئازادی‌ كوردستان ده‌ستگیرکران، دواتر له‌ 8ی هه‌مان مانگدا حاجی ئه‌حمه‌دی ئازادکرا.

-------------------------------------

عه‌قید شێرزاد: ئه‌وه‌ی‌ به‌سه‌ر ئه‌و خێزانه‌ پێشمه‌رگه‌یه‌ی‌ كه‌ركوكدا هات غه‌درێكی‌ گه‌وره‌ بو
(سبه‌ی‌):
دوای‌ ئه‌وه‌ی‌ سبه‌ی‌ بڵاویكرده‌وه‌ كه‌ كوڕ و خزمی‌ به‌رپرسێكی‌ كورد له‌ كه‌ركوك ده‌ستدرێژی‌ سێكسیان كردۆته‌ سه‌ر ژنه‌ پێشمه‌رگه‌یه‌ك، عه‌قید شێرزاد موه‌فه‌ری‌ به‌ڕێوه‌به‌ری‌ بنكه‌ی‌ پۆلیسی‌ عروبه‌ رایگه‌یاند: ئه‌وه‌ی‌ به‌سه‌ر ئه‌و خێزانه‌ پێشمه‌رگه‌یه‌ی‌ كه‌ركوكدا هات غه‌درێكی‌ گه‌وره‌ بو، تۆمه‌تباره‌كانیش زه‌خت و واسته‌ی‌ دنیایان كرد بۆ ئه‌وه‌ی‌ تاوانه‌كه‌یان به‌سه‌ردا نه‌درێت.
سه‌باره‌ت به‌ (پشتیوان عومه‌ر) ئه‌و پێشمه‌رگه‌یه‌ی‌ مه‌ڵبه‌ندی‌ كه‌ركوك كه‌ داوای‌ یاسایی‌ تۆمار كردوه‌ له‌باره‌ی‌ ئه‌و ده‌ستدرێژییه‌ی‌ به‌رامبه‌ری‌ كراوه‌، عه‌قید شێرزاد موه‌فه‌ری‌ به‌ڕێوه‌به‌ری‌ بنكه‌ی‌ پۆلیسی‌ عروبه‌ به‌ (سبه‌ی‌) وت: "ئه‌وه‌ی‌ به‌سه‌ر ئه‌و خێزانه‌ پێشمه‌رگه‌یه‌ی‌ كه‌ركوكدا هات غه‌درێكی‌ گه‌وره‌ بو، ماوه‌یه‌ك ئه‌و تۆمه‌تبارانه‌ی‌ ئه‌و كرده‌وه‌ ناشرینه‌ له‌لای‌ ئێمه‌ زیندانی‌ كرابون، به‌ڵام به‌ بڕیاری‌ دادوه‌ر ئازادبون. دوانیان ئیفراج بون یه‌كێكیان به‌ كه‌فاله‌ت به‌ربو".
وتیشی‌: "ئه‌وان تۆمه‌تیان ئاڕاسته‌ی‌ پشتیوان كرد بو، گوایه‌ پشتیوانیش له‌گه‌ڵ كه‌سێكی‌ تردا به‌ ئۆپڵێك ته‌قه‌ی‌ كردوه‌ له‌ ماڵی‌ عه‌قید (ج)، ئه‌وانیش پشتیوانیان گرتبو له‌ به‌ندینخانه‌ی‌ ته‌حقیقاتی‌ جنائی‌ سه‌ره‌تا دادگا وا بڕیاریدابو كه‌ كه‌سێكی‌ تیرۆرسته‌ و ته‌قه‌ی‌ له‌ ماڵی‌ ئه‌و عه‌قید (ج)ه‌ كردبێ‌، منیش په‌یوه‌ندیم به‌ دادوه‌ر (ف) كردو پێم راگه‌یاند، كه‌ ئه‌و كه‌سه‌ تیرۆرست نیه‌ ئه‌و ماده‌یه‌ ناحه‌قه‌ تۆ داتناوه‌ ئه‌وه‌ كه‌سێكه‌ مشته‌كی‌ و ته‌عدای‌ ناموسی‌ لێكراوه‌ له‌لایه‌ن ئه‌و كه‌سانه‌وه‌ ماده‌كه‌شی‌ له‌لای‌ ئێمه‌وه‌ دیارو رونه‌، ئیتر دوای‌ ئه‌وه‌ چه‌ند رۆژێكی‌ پێچو ماده‌ی‌ یاساییه‌كه‌یان گۆڕیو ره‌وانه‌ی‌ لای‌ منیان كرده‌وه‌، ئێمه‌ش داوایه‌كمان بۆ دادوه‌ر نوسیو ئه‌ویش به‌ كه‌فاله‌ت ئازاد بو".
عه‌قید شێرزاد ئه‌وه‌شی‌ وت: "تۆمه‌تی‌ تیرۆریستیه‌كه‌م له‌سه‌ر پشتیوان لابرد، چونكه‌ ئه‌وه‌ زۆر به‌غه‌در و بێویژدانانه‌ بو، به‌ڵام عاده‌ته‌ن دادگا كه‌ كه‌سێك بگرێ‌ و ده‌عوای‌ له‌سه‌ر بێت بڵێن ته‌قه‌ی‌ له‌ماڵی‌ من كردبێت، كه‌ به‌رپرسێكم به‌تایبه‌تی‌ به‌رپرسه‌كه‌ ئه‌منی بێت یاخود حیزبی‌ یاخود ئیداری‌ و فه‌رمانگه‌كان، یه‌كه‌مجار حاكم به‌ماده‌ی‌ تیرۆرستی‌ ده‌ستگیری‌ ده‌كات، چونكه‌ ده‌ڵێت: ئه‌وه‌ تیرۆرسته‌ بۆیه‌ ته‌قه‌ به‌سه‌رماڵاندا ده‌كات، دوای‌ لێكۆڵینه‌وه‌ ده‌رئه‌كه‌وێت كه‌ ئه‌وه‌ تیرۆرسته‌ یان نا، له‌به‌رئه‌وه‌ من زو ئاگاداری‌ ته‌حقیقاتی‌ كه‌ركوكم كرده‌وه‌ كه‌ ئه‌و ته‌قه‌كردنه‌ راست نه‌بوه‌ دوربو له‌ راستیه‌وه‌".
شێرزاد ئاماژه‌ی‌ به‌وه‌شكرد: "ئه‌وه‌ی‌ من به‌پێی‌ حه‌ق و یاسا بۆ پشتیوانم كردوه‌ باوه‌ڕ ناكه‌م كه‌م كه‌س بتوانێت ئه‌و جورئه‌ته‌ بكات به‌و شێوه‌یه‌، تائێستا هه‌ندێك له‌و ئه‌فسه‌رانه‌ نادوێنم و قسه‌یان له‌گه‌ڵ ناكه‌م له‌به‌رئه‌وه‌ی‌ روداوه‌كه‌ زۆر به‌غه‌در ده‌زانم، به‌راستی‌ هه‌ستم ئه‌كرد ئه‌وان واسته‌ ئه‌كه‌ن له‌لای‌ دادوه‌ر، واسته‌ی‌ دنیا ئه‌كه‌ن بۆ ئه‌وه‌ی‌ ئه‌و تۆمه‌ته‌ به‌سه‌ریاندا نه‌سه‌پێت، له‌هه‌مان كاتیشدا زۆر بێتاقه‌ت بوم كه‌ ئه‌و كه‌سه‌ گیراوه‌ و بردویانه‌ته‌ ته‌حقیقاتی‌ جنائی‌ له‌ سنوری‌ مه‌ركه‌زه‌كه‌ی‌ ئێمه‌ ببردویانه‌ته‌ ئه‌وێ‌، بۆئه‌وه‌ی‌ ماده‌یه‌كی‌ قورسی له‌سه‌ر دابنێن و ته‌نازولی‌ پێ بكه‌ن، من ئه‌وه‌م قبوڵ نه‌كرد هه‌روه‌ها چه‌ك و ده‌مانچه‌كه‌شی‌ له‌لای‌ من بو به‌ كتابی‌ ره‌سمی‌ دادگای‌ تاوانه‌كانی‌ كه‌ركوك داوای‌ كرد من نه‌م نارد وتم سنوری‌ مه‌ركه‌زه‌كه‌ی‌ خۆمه‌ پۆلیسی‌ ئێمه‌ گرتویه‌تی‌، قبوڵیشی‌ ناكه‌م ئه‌بێ‌ بێته‌وه‌ لای‌ خۆم، ئه‌بێ‌ خۆم لێكۆڵینه‌وه‌ی‌ له‌گه‌ڵ بكه‌م له‌ مه‌وزوعه‌ له‌به‌رئه‌وه‌ی‌ شته‌كانی‌ من یاسایی‌ و ئوسوڵی‌ بو نه‌یانتوانی‌ هیچ بكه‌ن و ناچار ره‌وانه‌ی‌ منیان كرده‌وه‌، هه‌ر ئه‌و رۆژه‌ گه‌یشته‌وه‌ لام و ئه‌نجامی‌ لێكۆڵینه‌وه‌مان بۆ دادوه‌ر نویسیو رونكردنه‌وه‌ماندا و دادوه‌ریش به‌ كه‌فاله‌ت ئازادی‌ كرد".


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر