Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۴ بهمن ۱۸, یکشنبه

حضور در انتخابات بی معنی است"



حضور در انتخابات بی معنی است"
یکی از سه جریان اصلی کومله با انتشار بیانیه ای ضمن نادموکراتیک خواندن انتخابات های برگزار شده حضور در انتخابات را "بی معنی" دانسته است.

روز گذشته 15 بهمن، کومله انقلابی زحمتکشان کُردستان ایران با انتشار بیانیه ای مشروعیت انتخابات ایران را زیر سوال برده و اعلام کرده که تمام انتخابات را " نادمکراتیک و در تضاد با کلیه قوانین و معیارهای شناخته شده جهانی در رابطه با انتخابات آزاد میدانیم. در واقع نظام ولایت فقیه به طور بنیادی با هر انتخابات آزادی ناساز است".
کومله در بیانیه خود ضمن اشاره به مکانیزم نظارت استصوابی، این مکانیزم را "توهین به شعور مردم" دانسته و تاکید کرده که مقام های جمهوری اسلامی تنها برای حفظ "ظاهر مشروعیت" خود انتخابات برگزار می کنند.
پیش از کومله نیز حزب دموکرات کُردستان ایران و سازمان کُردستانی حزب کمونیست ایران کومله نیز با صدور بیانیه های جداگانه ای خواستار عدم مشارکت مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان شده بودند.
حزب کمونیست ضمن دعوت از مردم برای عدم شرکت در انتخابات از آنان خواسته تا زمینه لازم را برای "سرنگونی" جمهوری اسلامی مهیا کنند.
همچنین دفتر سیاسی حزب دمورکات کُردستان تاکید کرده بود که هیچ "شک و شبهه ای" در آن نیست که مقام های جمهوری اسلامی انتخابات را به ابزاری برای کسب مشروعیت مجدد برای خود مبدل کرده اند.
پیش از این جبهه متحد کُرد با اعلام حضور در انتخابات تاکید کرده بود که برای انتخابات پیشرو از شماری از نامزدها در صورت تایید صلاحیت حمایت خواهد کرد.
در بخشی از بیانیه شماره یک این جبهه آمده است " جبهه متحد کُرد با حضور خود در این انتخابات فصلی جدید از سیاست کُردی را گشوده و فعالیت سازمانی و تشکیلاتی را جایگزین روش‌های ناکارآمد دیگر در انتخابات می‌کند، تا بیش از این افراد فرصت‌طلب و غیر مسئول نتوانند با استفاده از ابزارهای غیر عقلانی موج‌سواری کرده و عرصه وکالت و مطالبات شهروندان را به تاخت و تاز آمال و آرزوهای غیر انسانی خود تبدیل کنند".
کومله انقلابی زحمتکشان کُردستان ایران با اشاره به جنبش سبز می افزاید که حکومت از ترس تکرار نارامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 " تفسیرهای تندروانه تری از خود قانون نظارت استصوابی به کار گرفته شده است و این بیش از پیش نمایش انتخابات در ایران را بی محتوا و فاقد معنا و غیردمکراتیک ساخته است".
این حزب با تاکید بر وضعیت امنیتی و نقض حقوق بشر در کُردستان، شرکت در انتخابات را " به کلی بی معنا و غیرقابل توجیه" می داند.
شایان ذکر است که روز هفتم اسفندماه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همزمان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.
علی رغم تایید شمار زیادی از داوطلبان شرکت کننده توسط هیات های اجرائی وزارت کشور، شورای نگهبان صلاحیت بیش از 70 درصد داوطلبان را رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر