Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۴ بهمن ۱۸, یکشنبه

فرود هلیکوپترهای باربری ارتش آمریکا در غرب کُردستان"



فرود هلیکوپترهای باربری ارتش آمریکا در غرب کُردستان"
برخی منابع خبری در سوریه خبر از فرود چند فروند هلیکوپتر باربری ارتش آمریکا در 
فرودگاه نزدیک شهر رمیلان می دهند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش کرده که روز پنجشنبه 4 فوریه، سه فروند هلیکوپتر باربری ارتش آمریکا در فرودگاه شهر رمیلان در جنوب شرقی شهر قامیشلو فرود آمده اند.
تا لحظه انتشار این خبر منابع نزدیک به مدیریت غرب کُردستان این خبر را تایید یا تکذیب نکرده اند.
دیدبان حقوق بشر سوریه در ادامه گزارش کرده که هلیکوپترهای آمریکایی حامل تسلیحات سبک و مهمات بوده اند.
ماه گذشته برخی منابع خبری با انتشار تصاویر خبر از توسعه یک فرودگاه کوچک در نزدیکی شهر نفتی رمیلان داده بودند.
سرویس جهانی بی بی سی گزارش کرده بود که ظرف کمتر از سه ماه باند این فرودگاه از 700 متر به 1400 متر توسعه داده شده است. این کانال خبری احتمال داده بود که فعالیت های گسترده ساختمانی در این فرودگاه به منظور آمادگی آن برای فرود هواپیماهای باربری صورت گرفته است.
هفته گذشته مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا با ورود به غرب کُردستان با مقام های سیاسی و نظامی در رابطه با وضعیت سیاسی و امنیتی این منطقه گفتگو کرده بود.
همچنین روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر از مذاکره مقام های ارشد آمریکا با رهبران حزب اتحاد دموکراتیک در خصوص جنگ علیه گروه دولت اسلامی داده بود.
گزارشگران این سازمان مدافع حقوق بشر گزارش کرده اند که نیروهای سوریه دموکراتیک همراه با دیگر نیروهای نظامی موجود در دو کانتون کوبانی و جزیره، در روزهای آتی عملیات گسترده ای را در غرب رود فرات آغاز خواهند کرد.
هدف از این عملیات آزاد کردن شهر منبج و قطع آخرین مسیر مواصلاتی گروه دولت اسلامی با مرز ترکیه اعلام شده است.
در صورت تایید فرود هواپیماهای باری ارتش آمریکا در غرب کُردستان، این اولین باری خواهد بود که هواپیماهای متعلق به این کشور با فرود در خاک سوریه تسلیحات به دست نیروهای کُرد رسانده اند.
پیش از این چندین بار ارتش آمریکا از طریق هوا مقدار محدودی تسلیحات و ذخایر مهمات را در کوبانی و جزیره به دست یگان های مدافع خلق رسانده بود.
از سوی دیگر نیروهای سوریه دموکراتیک در جبهه شرق کانتون عفرین در عملیاتی علیه گروه های جهادی دست کم سه روستا را آزاد کردند.
پس از این عملیات شمار زیادی از شهروندان غیر نظامی این مناطق از بیم جنگ به کانتون عفرین پناه برده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر