Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۸ مرداد ۲۷, یکشنبه

سازمان ملل مقامات ایران را موظف به اعلام سرنوشت و محل دفن چهار زندانی سیاسی کرد اعدام شده نمود



سازمان ملل مقامات ایران را موظف به اعلام سرنوشت و محل دفن چهار زندانی سیاسی کرد اعدام شده نمود
🔻 بر اساس گزارش کارگروه سازمان ملل درباره‌ی ناپدید شده‌های قهری یا ناخواسته، چهار زندانی سیاسی کرد با نامهای فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان و فرهاد وکیلی با عنوان ناپدید شده‌های قهری شناخته شده‌اند.


🔻 بر این اساس سازمان ملل مقامات ایران را موظف به مشخص کردن سرنوشت این چهار تن و اثبات ادعای اعدام آنها نموده و در صورتی که این ادعا درست باشد باید محل دفن آنها مشخص و به خانواده‌هایشان اعلام شود.
🔻 این کار گروه، در نشست شماره ۱۱۸، طی سند شماره A/HRC/WGEID/118/1 چهار زندانی سیاسی کرد اعدام شده را به عنوان ناپدید شده‌های قهری به رسمیت شناخت.
🔻 در این گزارش آمده است که ناپدید شدگی قهری نقض مداوم حقوق بشر است و مشمول گذشت زمان نمی‌شود و تا زمانی که فرد ناپدید شده پیدا نشود ویا سرنوشتش کاملا مشخص نشود، تحقیقات ادامه خواهد یافت.
🔻 فرزاد کمانگر معلم و فعال حقوق بشر، شیرین علم‌هولی، فرهاد وکیلی و علی حیدریان در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳٨۹ پس از طی یک روند قضایی مملو از نقص، در میان اعتراضات گسترده‌ی خلق کرد و روژهلات کردستان و اعتراضات جهانی، به طور مخفیانه و بدون اطلاع وکیل و خانواده‌ی آنها در محوطه‌ی پارکینگ زندان اوین اعدام شدند.
🔻 پس از گذشت ۱۰ سال هنوز محل دفن این چهار تن به خانواده‌ی آنها اطلاع داده نشده و رژیم ایران هیچ سند و مدرکی مبنی بر اعدام آنها به نهادهای بین‌المللی ارائه نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر