Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

اعتصاب غذا تنها چاره ما است / نامه لیلا سلطان پناه به مدافعین حقوق انسان

اعتصاب غذا تنها چاره ما است / نامه لیلا سلطان پناه به مدافعین حقوق انسان



وجدانهای بیدار ، مدافعین حقوق انسان ، سازمانها و نهادهای امور پناهندگی

van2.jpgپنج سال زندگی در بدترین و سخت ترین شرایط، بی حقوقی کامل در برابر اجتماع خود و تبعیض در کشوری که به عنوان راه فرار به آن پناه برده ایم، بی تفاوتی کمسیاریای عالی پناهندگان نسبت به سرنوشت ما و جواب دادن های سر بالا به ما، آخرین راه را برای ما باز گذاشت که با اعتصاب غذا صدای خودمان را به وجدانهای بیدار دنیا، هم وطنان مان در سراسر دنیا، سازمانهای مدافع حقوق انسانها و ... برسانیم.
۵ سال پیش بعد از فرار از دست رژیم جمهوری اسلامی خود را به دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان شهر وان ترکیه معرفی کردیم بعد از ۶ ماه از معرفی به این سازمان با جواب استیناف (ردی اول) مواجه شدیم ۲۲ ماه بعد از ردی اول پرونده مان در سازمان ملل بسته اعلام شد. بعد از بسته شدن پرونده به علت ترس از خطر دیپورت مجبور شدیم راه قاچاق را انتخاب کنیم تا بلکه به مکان امنی برسیم پول کافی برای رفتنمان نداشتیم تصمصیم گرفتیم اقبال در ترکیه بماند و من و دخترم دریا که ان موقع ۴ سال و نیم داشت با قاچاقچی از ترکیه خارج شویم تا بلکه به مکان امنی برسیم اما متاسفانه در شهر "حلب" سوریه دستگیر شدیم و مدت یک ماه با تحمل سخترین شرایط در زندان سوریه به سر بردیم در سوریه با دخالت کمیساریای پناهندگان و سازمانها و نهادهای دفاع از حقوق پناهندگان در آن کشور از دیپورتمان به ایران جلوگیری شد بعد از رفع خطر دیپورت به ایران برای بررسی مجدد پرونده به ترکیه دیپورت شدیم.
بعد از بازگشت به ترکیه شرایط بد زندان در سوریه باعث شده بود تا چندین ماه دخترم با کسی صحبت نکند و در اتاقی تنها دست عروسک اش را می بست و با ان صحبت میکرد اسم این بازی را هم گذاشته بود (زندان بازی)
همان موقع وکیلی برای بررسی پرونده گرفتیم تا بلکه ایشان بتواند صدای نرسیده ما را به مسئولین سازمان ملل بخش پناهندگی در ترکیه برساند اما با گذشت ۳۰ ماه از دیپورت ما این سازمان هیچ جوابی در این رابطه به ما و وکیلمان نداده است.
تحمل این شرایط سخت و طاقت فرسا موجب شده است تا برای دریافت حق پناهندگی دست یه اعتصاب غذا بزنیم دو روز از اعتصاب غذایمان مقابل دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در شهر وان ترکیه می گذرد. شهروندان ترکیه ، پناهجویان ساکن شهر وان دفتر امنستی در شهر وان و چند نهاد و رسانه از ترکیه مداما جویای وضعیتمان شده اند و از ما خواسته اند تا به اعتصاب غذایمان پایان دهیم اما متاسفانه تنهای جوابی که دفتر سازمان ملل به ما داده است این است که صدایتان به جایی نمیرسد.
ما یک بار دیگر اعلام میکینم تا از طرف کمیساریای عالی پناهندگان در ترکیه حق پناهندگیمان به رسمیت شناخته نشود دست از اعتصاب غذا نخواهیم کشید و از شما سازمان های مدافع حقوق انسان، انسانهای شریف و هر آن کسی که می تواند به ما کمک کند، می خواهیم دست به دست ما بدهد تا دفاع از انسان و انسانیت را فراموش نکنیم.
لیلا سلطان پناه
دوم جون ۲۰۱۰
شماره پرونده در یوان
۰۵co۱۷۷۸
تلفن تماس
۰۰۹۰۵۴۵۴۰۶۴۷۱۸
۰۰۹۰۵۴۴۶۶۵۱۷۴۴
آدرسهای تماس با دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در ترکیه
UNHCR Office-Ankara:
Adres: Tiflis Cad. ۵۵۲. Sok. No:۳ Sancak Mah. ۰۶۵۵۰ Ankara
Telefon:۰۰۹۰-۳۱۲۴۰۹۷۰۰۰
Fax: ۰۰۹۰-۳۱۲۴۴۱۲۱۷۳
Email: turan@unhcr.org
UNHCR Office-Van :
Adres: Istasyon Mahalle, Terminal ۱. Sokak Hayirlar Caddesi ۴۰/۲Van
Telefon: ۰۰۹۰-۴۳۲۲۱۵۵۴۷۰,۰۰۹۰-۴۳۲۲۱۴۳۶۳۰
Fax: ۰۰۹۰-۴۳۲۲۱۴۸۴۰۴
Email: turan@unhcr.org

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر