Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

ڕه‌وشی منداڵانی کورد له‌ زیندانه‌کانی تورکیه‌

ڕه‌وشی منداڵانی کورد له‌ زیندانه‌کانی تورکیه‌
desgyr.mndal
15:20 2010-06-27
شاندیکی پارتی چه‌پی سوید، به ‌مه‌به‌ستی لێکۆڵینه‌وه‌ کردن له‌ ڕه‌وشی منداڵانی کورد له‌ زیندانه‌کانی تورکیه‌ ،گه‌یشتنه‌ باکووری کوردستان.
پارتی چه‌پی سوید له‌ ڕێکه‌وتی 28ی ژوئه‌ن تا 2ی ته‌موز له‌ ئامه‌د و مێردین، له‌گه‌ڵ شاره‌داران و نوێنه‌رانی ڕێکخراوه‌ مه‌ده‌نیه‌کان ڕیزه‌ دیدارێک ئه‌نجام ده‌ده‌ن.
ڕاگه‌یه‌ندرا که‌ شاندی پارتی چه‌پی سوید سه‌ردانی پارێزه‌ری منداڵانی کورد" که‌زیبان یه‌ڵماز و سه‌ردانی ڕۆژنامه‌ی ئازادیا وه‌لات و که‌نیسه‌ی" مۆر گابریه‌ل" له‌ میداد ده‌که‌ن.
-------------------------------
اوجالان را به عنوان مخاطب حل مسئله معرفی کردندچاپ

ي14:11
ist-mkm-demawaz12دهها هزار نفر در استانبول طی تجمعی نارضایتی خود را علیه ‌سیاستهای جنگ طلبانه‌ حکومت ترک به‌ نمایش گذاشتند.
مرکز هنری مزوپوتامیا برنامه‌ای را با شرکت تعدادی از هنرمندان برگزار نمود.
در زندان "یدیکوله‌" استانبول دهها هزار نفر با شرکت در کنسرتی یکصدا اعلام کردند که‌ اوجالان مخاطب حل مسئله ‌کرد است.
در این برنامه ‌بجز هنرمندان مرکز فرهنگی مزوپوتامیا، ثروت کوجاکایا، سرحدو، سعیدخان بویاخچی و چندین هنرمند دیگر نیز شرکت داشتند.


--------------------------------------------------------------
در مرسین 11 کودک دیگر بازداشت شدندچاپ
13:12
desgyr.mndalدولت حزب عدالت و توسعه از یک سو وانمود میکند که از طریق تغییر در قانون اساسی در صدد بهبود وضعیت کودکان زندانی است تا افکار عمومی را فریب دهد و از سوی دیگر به صدور احکام زندان برای کودکان کرد ادامه میدهد.
دادگاه جرائم سنگین شهر آدانا به بهانه‌ی اینکه 11 کودک کرد 12 تا 14 ساله، روز 16 فوریه سال 2010 در تجمعاتی حضور داشته اند آنها را به حبس‌های سنگین محکوم و روانه‌ی زندان کرد.
ودات اوزکان، وکیل این کودکان ضمن اعتراض به این حکم آن را یک رسوایی حقوقی نامید.
اوزکان با اشاره به دورویی حکومت ترکیه گفت این حکومت از یک سو ادعا می کند که در صدد بهبود قوانین به نفع کودکان زندانی است و از سوی دیگر به صدور احکام زندان برای کودکان 12 تا 14 ساله می پردازد.

































هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر