Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

انتقال محمد عبدالهی زندانی کرد به زندان مرکزی مهاباد

انتقال محمد عبدالهی زندانی کرد به زندان مرکزی مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

محمد عبداللهی زندانی کرد که حدود سه ماه پیش بازداشت شده بود روز پنج شنبه از بازداشتگاه به زندان مرکزی مهاباد منتقل گردید.

اتهام نامبرده همکاری با یکی از احزاب غیر قانونی و .... عنوان شده است .

یا د آور می گردد محمد عبدالهی پیشتر به اتهام درگیری با نیروهای دولتی و .... از سوی دادگاه انقلاب به 5 سال زندان در شاهرود محکوم شده بود که پس از سپری کردن مدتی از محکومیت خویش و اعطای مرخصی به نامبرده ، وی به زندان بازنگشت.

-----------------------------------------

شرق کردستان - ترور دولتی، تایید حکم تیرباران دو فعال کردچاپ
دوشنبه, 17 خرداد 1389 ساعت 11:47
tirbaranدر ادامه فشار بر فعالین سیاسی کرد و صدور غیر قانونی و غیر حقوقی حکم تيرباران دو فعال سياسی کورد از سوی ديوان عالی جمهوری اسلامی ایران تائيد شد.
به گزارش هرانا، حکم اعدام از طريق تيرباران دو زندانی سياسی کورد به نامهای "محمد امين آگوشی" و "احمد پولاد خانی" که توسط دادگاه نظامی صادر شده بود پس از تائيد ديوان عالی ایران به وکلای آنها ابلاغ شد.
بنا بر این گزارش، "محمد امين آگوشی"، اهل پیرانشهر و معلم بازنشسته که به مدت 20 ماه است که در زندان اروميه محبوس است، از سوی دادگاه نظامی به اعدام از طريق تيرباران محکوم شده است. احمد پولادخانی نيز اهل پيرانشهر و حدود سه سال پیش دستگير شد و در در دادگاه نظامی شهر اروميه در دادگاه نظامی شهر ارومیه، به اتهام جاسوسی و عضویت و همکاری در حزب حیات آزاد کردستان پژاک به تیرباران محکوم شده است.
گفتنی است که هم اکنون 17 فعال سیاسی و مدنی کرد در زندانهای جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده اند و هر لحظه احتمال اجرای حکم آنها وجود دارد که اسامیشان به این صورت است زینب جلالیان، شیرکو معارفی، حبیب الله لطیفی، سامی حسینی، جمال محمدی، رستم ارکیا، رشید آغکندی، حسین خضری، مصطفی سلیمی، انور رستمی، ایرج محمدی، محمد امین آگوشی، احمد پولاد خانی، حسن طالعی، عزیر محمد زاده و حبیب الله گلپری پور

-------------------------------------------

یک اعدام دسته جمعی دیگر در زندانهای رژیم اسلامی

خبرگزاری هرانا، سحرگاه امروز 13 تن از زندانیان زندان قزل حصار کرج که پیشتر در دادگاه های عمومی و انقلاب به اعدام محکوم شده بودند، به دار آویخته شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز گذشته 26 تن از زندانیان محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به قرنطینه زندان قزل حصار منتقل شدند.

محمد مصطفایی، وکیل پایه یک دادگستری روز گذشته در مصاحبه با رسانه های برون مرزی خبر انتقال زندانیان را از طریق یکی از موکلین خود به رسانه ها اعلام نمود.

آقای مصطفایی اعلام داشت که اکثر این زندانیان درخواست عفو به کمیسیون مربوطه ارائه نموده بودند که مورد موافقت قرار نگرفته است و در پرونده برخی از این افراد سابقه کیفری وجود نداشته است.

از اسامی و چگونگی اجرای حکم این افراد اطلاعی در دست نیست و رسانه های حکومتی تا کنون خبر اجرای حکم این تعداد زندانی را با ذکر جزئیات اعلام نکرده اند.

گفته می شود اکثر این افراد به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند، واحد نشر، آمار و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر تعداد اعدام شدگان خرداد ماه را تا کنون 31 نفر اعلام نموده است.

-------------------------------------------

تائید حکم تیرباران دو فعال سیاسی کرد

خبرگزاری هرانا – حکم تیرباران دو فعال سیاسی کرد از سوی دیوان عالی تائید و به وکلای ایشان ابلاغ شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حکم اعدام (از طریق تیرباران) دو زندانی سیاسی به نام های محمد امین آگوشی و احمد پولاد خانی که توسط دادگاه نظامی صادر شده بود پس از تائید دیوان عالی امروز به وکلای متهمان ابلاغ شد.

محمد امین آگوشی، معلم بازنشسته که به مدت 20 ماه است که در زندان ارومیه محبوس است در سال 86 بازداشت و از سوی دادگاه نظامی به اعدام از طریق تیرباران محکوم شده است. احمد پولادخانی نیز اهل پیرانشهر و در سال ۱۳۸۶ دستگیر شد و در ۱۲ آذر ۸۸ در دادگاه نظامی شهر ارومیه، به اتهام جاسوسی و عضویت و همکاری در حزب حیات کردستان - پژاک - به تیرباران محکوم شده است.

------------------------------------

نامه‌ یکی از همبندیان‌ فرزاد کمانگر و یارانشچاپ
دوشنبه, 17 خرداد 1389 ساعت 08:51
eedam.f.fصالح کهن‌دل زندانی سیاسی محبوس در بند 4 زندان رجایی شهر کرج که پیشتر در بند 209 زندان اوین با فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی هم بند بوده است، نامه ای را در محکومیت اعدام 5 زندانی سیاسی در روز 19 اردیبهشت ماه به خبرگزاری هرانا ارسال کرده است که متن آن به قرار زیر است:
به نام خدا و به ياد فرزادها وفرهادها
باز هیولای ضد بشر به وظیفه شیطانی خود عمل کرد و خون شریفترین فرزندان وطن را از پیاله حامیان بین المللی اش نوشید. حاکمیت خون خوار که حتی جرات تحویل جنازه ها را ندارد و وحشت سراپایش را گرفته به اصطلاح، دادستان خود را به صحنه فرستاده تا از یک طرف با اتهامات تروریستی اعدام ها را ابلهانه توجیح کند.
حاكميت در تمام ادوار حکومت ظلم و جنایت خود بدون آنکه منتظر قانون و حکم دادگاه و اصل حقوقی باشد هرگاه برای بقای خود لازم می دید گروه گروه فرزندان خلق و ميهن را به قربانگاه برده است و خون آنها را نوشیده و برای توجیح اعمال ننگین خود، خدا و قرآن و تمامی مقدسات را پایمال و فدای امیال خود کرده است. آنان به جای عبرت از گذشته با تمام جورو ظلم در پیشگاه خدا و خلق محکوم به عذاب ابدی هستند و هیچ دست و پا زدنی آنان را نجات نخواهد داد. رسالت پلید و شیطانیشان نابود کردن تمام ارزشهای انسانی و رسالت و پیمان ما مبارزه برای احیا و تثبیت ارزش والای انسانی است. پس به دار آویختن هم بندی فرزانه ام فرزاد و امثال او باعث ترس و وحشت من نخواهد شد.
کوته فکران زبون و علیل نمی توانند بفهمند که اگر ما را ترس و خوفی باشد از زندگی ذلت بار است. نه از طناب دار. ما درد و رنج ها را مدت ها در انفرادی مخوف تحمل کرده ایم. تا شرافت مان را به حیات پست و ذلت بارنفروشیم و شهادت را پایان خط یک زندگی شرافت مندانه می دانیم.
رقص و جولان بر سر میدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند.
خداوند وقتی میخواهد جان دشمنان مردم را بگیرد. اول عقل آنها را می گیرد تا به دست خود خانه های خود را خراب کنند.
میگویند آنها وابسته به تروریست هستند. مهدي اسلامیان به برادرش کمک کرده بود. بگویید خواهرزاده موسوی و ندای آقا سلطان و محسن روح الامینی و دیگران چه کرده بودند. قتل های گذشته چرا؟ رئیس جمهور شما بدون پشتیبانی نیروهای دولتی و امنیتی در هیچ شهری نمی تواند سخنرانی کند. او به هر شهری که می رود بیرونش می کنند، آنوقت می گویید فرزاد ها دشمن مردم می باشد، اگر چنین است پس چرا جرات نمی کنید اجسادشان را تحویل مردم و خانوادشان بدهید.
فرزاد عزیز، تو رفتی ولی ارزشهای وجود تو به آنها که مانده اند انرژی و توان می بخشد و خصایل و شرف پاک تو به نسل حاضر در صحنه منتقل می شود. بعد از شهادت تو 3 خانواده آمریکا یی رهسپار ملاقات فرزندان خود در ایران می شوند و مادرانشان فرزندانشان را در آغوش می گیرند.دختر فرانسوی آزاد می شود می دانم اگه تو هم بودی خوشحال می شدی. ولی قاتل بختیار هم! آزاد می شود در حالی که رژیم به مادرت اجازه نداد حتی بدن بی جان تو را در آغوش بگیرد.
آری فرزاد ، به باور و یقین رسیدم که تنها دشمن حاكميت ،مردم مظلوم ایران و تنها دشمن مردم كساني هستند كه خون پاكت را به زمين ريختند.
فرزاد جان از این بابت که نمی توانم آنچه درچند ماه از شجاعت و شهامت تو در سلول های انفرادی 209 دیده ام را به قلم بیاورم، شرمنده ام.و لی هر کجا که باشم همواره از شجاعت و صداقت تو یاد خواهم کرد.
روحت شاد.

درود بر مادر فرزاد که چنین شیرمردی را تربیت کرد.
هم سلولی ات در 209 - صالح کهندل
ارديبهشت 89ـ زندان گوهر دشت كرج

---------------------------------------

اعتراض شدید وکیل فعالین سیاسی کرد به خاکسپاری مخفیانه پیکرهایشانچاپ
دوشنبه, 17 خرداد 1389 ساعت 11:42
shehidan1در پی دفن مخفیانه اجساد 5 فعال سیاسی در روز 19 اردیبهشت، و عدم تحویل پیکرها به خانواده‌‌هایشان و خاکسپاری آنها در مکانی نامعلوم، وکیل پرونده شماری از اعدام شدگان به این حر کت به شدت اعتراض کرد.
خلیل بهرامیان در گفتگو با خبرگزاری جرس گفته است پیگیری‌های وی و خانواده های اعدام شدگان هیچ نتیجه ای نداده و مسئولان امنیتی کشور به دفن مخفیانه پیکر آنان مبادرت کرده اند.
بهرامیان گفته است که در پیگیری‌هایشان به هر کسی که ممکن بوده از مسئولان استانی گرفته تا نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضاییه نامه نوشته است اما هیچ نتیجه ای نداشته و حتی از افشای محل دفن پیکرها نیز خودداری می کنند.
بهرامیان در مورد وضعیت روحی خانواده های این شهدا اظهار داشته است که طبیعی است خانواده ای که فرزندش را از دست می دهد نمی تواند از وضعیت روحی مناسبی برخوردار باشد، اما مادر فرزاد کمانگر همچنان قدرتمند ایستاده است و می گوید فرزندش را تقدیم آزادی کرده است

----------------------------------

مراد کارایلان: هدف ما اعلام "خودمدیریتی دمکراتیک" استچاپ
دوشنبه, 17 خرداد 1389 ساعت 15:43
kck_murat_karayilanمسئول شورای رهبری کنفدرالیسم جامعه دمکراتیک مراد کاریلان با بیان اینکه از اهداف حکومت حزب عدالت و توسعه آگاهیم گفت هدفشان این است که ‌در این مرحله از مبارزه ‌خود مدیریتی دمکراتیک را اعلام کنند کاریالان با اعلام اینکه عملیاتها می توانند وارد شهرهای ترکیه شوند گفت حزب عدالت توسعه قطعا با شکست ربرو خواهد شد. مسئول شورای رهبر ی کنفدرالسیم جامعه دمکراتیک کردستان مراد کاریلان در رابطه با با پایان یافتن مرحله توقف عملیتاهای نظامی که ‌از روز یک ماه ژوئن آغاز شده بود دلیل شروح مجدد جنگ و درگیریها ،شیوه مرحله جدید و مرحله چهارم و اهداف آن تشریح کرد.
مراد کاریلان، مسئول شورای رهبری کنفدرالیسم جامعه دمکراتیک کردستان، که ‌با آژانس خبری فرات سخن می‌گفت اعلام کرد، که‌ دولت حزب عدالت و توسعه مسبب اصلی آغاز درگیریهاست.
کاریلان یاد آور شد، ‌بعد از دیدار بوش و اردوغان که‌ در تاریخ 5 نوامبر2007 صورت گرفت، حملات گسترده‌ای شروع شدند، اما علیرغم تکنولوژی پیشرفته‌ای که‌ ارتش ترک از انها استفاده می کرد، ملت کرد در جنگهای زاپ ،گابار و اورامار، موفقیتهای چشمگیری بدست آورد و در انتخابات 29 ماه مارس نیز، پیروزی سیاسی بدست آورد. کاریلان گفت، بعد از انتخابات منطقه ای، آنها به این باور رسیدند که‌ زمان حل دمکراتیک مسئله فرا رسیده است، به همین جهت نیز از روز 13 آپریل، اتش بس یک جانبه اعلام کردند.
کارایلان یاد آور شد که‌ به دنبال آن، اوجلان، هم نقشه راه را آماده کرد و هم سبب شد که‌ سفیران صلح وارد ترکیه شوند. علارغم اینکه ما برای حل مسئله فداکاریهای بزرگی انجام داده‌ایم ، حزب عدالت و توسعه گامی که‌ حاکی از حل مسالمت امیز مسئله باشد، برنداشت .

کارایلان اینگونه به سخنانش ادامه داد، بخصوص بعد از اعلام آتش بس یک جانبه از طرف ما، حکومت اقدام به‌ دستگیری گسترده‌ی فعالین سیاسی کرد، که‌ بصورت قانونی فعالیت می کردند نمود و سرکوب سیاسی براه انداخت .
در روندی که‌ روند گشایش دمکراتیک نامیدند، بصورتی گسترده، اقدام به قتل و دستگیری کودکان کرد کردند.
حملات زیادی به‌ زنان کرد انجام گرفتند و شیوه‌های جنگ ویژه گسترش پیدا کردند. در بعضی از مناطق، قتلهای پنهان انجام گرفتند و ملت را تحت فشار مضاعف قرار دادند.
هزاران کرد میهن دوست را به خاطر تنها بر زبان آوردن چند کلمه، مورد بازجویی قرار دادند.
رسانه های کردی را با محرومیتهای زیادی روبرو کردند و حزب جامعه دمکراتیک را نیز ممنوع الفعالیت کردند .
دولت ترک با همکاری امریکا و عراق، توافقنامه ا‌ی سه جانبه ایجاد نمود و تلاش کرد از لحاظ بین المللی نیز، توطئه ای را علیه جنبشمان انجام دهند.
با همکاری ترکیه، ایران و سوریه در صدد برآمدند حرکتمان را تحت محاصره ی خود در آورند.
حزب عدالت توسعه به همه ی اینها بسنده نکرد، برای اینکه در سطح بین امللی جنبشمان را منزوی کند، به‌ تلاشهای دیپلماتیک پرداخت، از ناتو نیز استفاده کردند ، سازمانها و نهادهای کردی در بروکسل هدف قرار گرفتند.
در آخرین مرحله نیز، با تغییر قانون اساسی مشخص شد که‌ در ذهنیت حزب عدالت و توسعه ، چیزی برای حل مسئله کرد وجود ندارد .
از بوتان تا درسیم ، در همه مناطق دست به عملیاتهای نظامی زدند و حملات هوایی نیز انجام دادند .

یعنی زمانی که ما تلاش کردیم برای حل دمکراتیک مسئله ، سلاح را کنار بگذاریم، نیروی مقابل ما با طرح گشایش دمکراتیک تلاش کرد که‌ قبر ما را بکند و برای از بین بردن ما، از همه ی نیروی خود استفاده کردند، که‌ تاکنون نیز ادامه دارد.
کارایلان در قبال اعمال حزب عدالت و توسعه، سوالهایی به این صورت مطرح کرد: مگر در مقابل همه ی این حملات ما حق دفاع از خود را نداریم ؟ مگر از حقوق سیاسی برخوردار نیستیم ؟ آیا زمانیکه در سطح منطقه ای و بین المللی طرح از بین بردن ما وجود دارد، ما باید دست پا بسته بایستیم؟ پاسخ کارایلان به این سولات نیز اینگونه است،
بدون شک، ما دیگر قادر نبودیم بدون موضع، فقط نظاره‌گر مسئله باشیم، من بخصوص می خواهم این مسئله را مورد توجه قرار دهم. ما تا پایان، طرف روند دمکراتیک بودیم و در این مورد صادق بودیم، اما حزب عدالت توسعه و زمینه‌ای را که‌ ما آماده کرده بودیم ، از بین برد و به بن بست رساند.
کارایلان گفت: که ‌دولت آ.ک.پ روند آتش بس را مخدوش ساخت و از این ببعد مرحله‌ای نوین شروع خواهد شد.
وی مرحله ‌جدید را مرحله‌ای استراتژیک عنوان کرد و گفت که ‌هدف آنها اعلام خود مدیریتی دمکراتیک است.
کارایلان اهمیت این مرحله‌ را با نام بردن از آن بعنوان یک مرحله ‌تاریخی نشان داد و گفت که‌ آنها مرحله ‌آتش بس نظامی را در جلسه ‌کمیته ‌رهبری پ.ک.ک و همچنین شورای رهبری ک.ج.ک مورد ارزیابی و بررسی قرار داده‌‌اند.
کارایلان با بیان اینکه‌ برخلاف نظر عده‌ای، آنها یک دفعه ‌دست به‌سلاح نبرده‌‌اند، چنین گفت: زمانیکه ‌پ.ک.ک در جهت صلح از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزد، حکومت ترک در راستای نابودی اقدام کرده ‌و علیه ‌آنها اپراسیونهایی انجام می دهد.
کارایلان با اظهار اینکه‌ بخاطر همین اقدامات بود که ‌اوجالان گفته ‌است خود را کنار می کشد، گفت: در غیر این صورت چه ‌می‌توانست بگوید، با تمام تلاش و فراخوان ایشان، دولت آ.ک.پ سیاست نابودی را رها نکرد.
وی با بیان اینکه ‌البته ‌این روند در رهبریت حرکت آنها گسترش خواهد یافت اینچنین ادامه ‌داد: حرکت ما تصمیم دارد این روند ‌را از این ببعد تحت مسئولیت خویش به‌پیش برد و به ‌این منظور آغاز مرحله ‌چهارم بطور رسمی به ‌اطلاع افکار عمومی رسید.
کارایلان مرحله ‌نوین را همچون مرحله‌ای استراتژیک نام برد و گفت که‌ آنها این مرحله‌ را همچون زمان مرحله ‌چهارم عنوان خواهند کرد.
وی یادآوری کرد که ‌از سال 93 به ‌بعد 6 بار اعلام آتش بس کرده‌اند ،با این وجود حکومت ترک خواسته‌ است تا این آتش‌بسها را به ‌بنیان ‌سیاست نابودی مبدل نماید.
کارایلان خاطرنشان ساخت که ‌حکومت ترک خواهان صلح برای کردها نبوده و قصد تسلیم کردن و به ‌اسارت کشیدن کردها را دارد، چنین گفت: حکومت نمی خواهد با ما صلح کند. زمانیکه‌ آنها خواهان حل مسئله‌ نیستند، ما چه ‌کاری می‌توانیم بکنیم؟ در چنین وضعیتی ما هم با توجه‌ به‌ توان و نیرویمان راه‌حل مستقل خود را اعمال خواهیم کرد.در واقع ویژگی اساسی این مقطع استراتژیک این است. در صورتیکه‌ حکومت به‌سوی حل نزدیک نشود، آن هنگام ،زمان پیشبرد راه‌حل خودمان است. اگر از این ساعت ببعد حکومت ترک واقعآ احترامی برای اراده ‌کردها قائل شود و گامی جدی برداشته ‌و اراده‌ای برای حل سیاسی نشان دهد، البته ‌ما نیز برای دیالوگ آماده‌ایم.
کارایلان با بیان اینکه‌ آنها قصد اعلام خود مدیریتی دمکراتیک را دارند اینچنین به‌ گفته‌هایش ادامه‌ داد: همچون حرکت آزادی و دمکراتیک کرد، در چارچوب پیشبرد راه‌حل خود، چون گام اول وظیفه‌ و هدف اولیه ‌ما ،اعلام خودمدیریتی دمکراتیک است، در واقع خودمدیریتی دمکراتیک، تلاش به ‌منظور کشاندن حکومت به ‌مسیر راه‌حل دمکراتیک است. یعنی اگر حکومت به‌سوی راه‌حل نزدیک نشود، تصمیم بر اعمال خودمدیریتی دمکراتیک است. در صورتیکه‌ حکومت به ‌این راه‌حل اقناع نشده‌ و نابودی خودمدیریتی دمکراتیک اعلام شده‌ را هدف قرار داده‌ و بخواهد آنرا از بین ببرد، آنگاه‌ ما ناچار خواهیم شد بدون حکومت راه‌حل خود را در چارچوب کنفدرالیزم دمکراتیک پیش ببریم .ما هدفمان خود مدیریتی دمکراتیک است، اگر نشد،در آن صورت تنها راه ‌ما آنست که ‌خودمان در فکر راه‌چاره‌ خود باشیم، در چنین وضعیتی نیز ما خود مسئله ‌خود را حل خواهیم کرد. این چارچوب اساسی مقطع مرحله‌ چهارم است.
کارایلان اهمیت این روند را اینچنین بیان داشت: حرکت آزادی کرد ،با آغاز روندی نوین وارد تاریخی‌ترین مرحله ‌مبارزاتی خود شده‌ است. این بسیار مهم بوده‌ و در حد مرحله ‌انقلاب است. دوره ‌مرحله‌ استراتژیک نوین، تبدیل به‌ مرحله‌ای خواهد شد، بر پایه ‌نیروی اساسی و اراده ‌خود،جهت آفریدن راه‌حل خود.
البته ‌همراه‌ با آن از لحاظ ایدئولوژیک، سیاسی،دیپلماتیک، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی و نظامی نیازمند موضعی قویتر و تلاشی سازماندهی شده ‌است. مرحله‌ای که ‌اکنون شروع شده ‌است چنین مرحله‌ایست.
مراد کارایلان با اعلام اینکه عملیاتی که ‌در اسکندرون انجام گرفت شروع روند دفاعی نوین است، تفسیر کسانی که ‌این عملیات را به ‌حمله‌ای که ‌اسرائیل انجام داد مرتبط می دانند، دروغ محض نامید. کارایلان با اعلام اینکه جنگ می تواند وارد شهرهای ترکیه نیز شود به ‌حکومت ترک هشدار داد.
کارایلان که با آژانس خبری فرات‌نیوز سخن می‌گفت اعلام کرد:
با عملیات اسکندرون روند جدید دفاع شروع شد ،بخصوص عملیاتهای هوایی وسیعی در منطقه خواکورک، از دست دادن رفقایم در درسیم و چولیگ، روند موجود را با خود آورده‌ است، به همین دلیل نیز عملیات اسکندرون پیام و شروع روندی جدید است و معنایی بغیر از این ندارد.

کارایلان اعلام کرد: همه اگاهند که ‌در عرض یک روز نمی توان برای چنین عملیاتی تدراکات انجام داد و تلاشها برای پیوند دادن این عملیات با حمله اسرائیل تفسیری دور ازواقعیت است .
کارایلان با بیان اینکه ‌مرحله جدید برای نیروی گریلا نیز مرحله تازه ای است گفت: هم اکنون جنبش ما وارد مرحله دفاع مشروع فعال می شود، می توان گفت قدمی بالاتر از دفاع مشروع است، از این به بعد لحظه به لحظه با افزایش عملیاتها ،افزیش جنگ مشروع مطرح خواهد شد، البته این فقط مختص گریلا نخواهد بود برای همه جنبش مرحله نوینی است.

کارایلان با اعلام اینکه ‌جنگ می تواند وارد شهرهای ترکیه نیز شود گفت: البته جنگ دفاع مشروع فقط در کردستان محدود نخواهد ماند و به شهرهای بزرگ ترکیه نیز کشیده خواهد شد، بیشتر نظامیان بعد از دیدن دوره‌های آموزشی از شهرهای بولو، قیصریه، و ازمیر برای جنگ به‌ کردستان اعزام می شوند و دست به ‌قتل‌عامها می زنند به همین دلیل نیز این حق را داریم که‌ مبارزه ‌دفاع خود را در خارج از کردستان و در شهرهای ترکیه نیز انجام دهیم، این هم حق مشروع ماست و هم با استراتژی دفاع مشروع منطبق است.
کارایلان اعلام کرد که‌ حزب عدالت و توسعه در صدد آماده کردن برنامه های خطرناکی است و حکومت ترک نیز پروژه گسترده تصفیه کردن برای رسیدن به ‌اهدافش را در دست دارد.
کارایلان همچنین اعلام کرد که‌ حزب عدالت و توسعه می تواند قبل از انتخابات حرکتی نظامی که‌ جنوب کردستان را نیز در بر بگیرد انجام دهد، وی درادامه اظهاراتش گفت:
بخصوص در قبال رهبری جنبشمان علاوه بر برنامه های سوقصد برنامه هایی با واحدهای ویژه هوایی که‌ بتوانند با عملیاتهای یکی دو روزه‌ به اهداف خود برسند انجام داده اند، تلاش می کند برای رسیدن به آن حمایت کشورهای امریکا ایران و عراق را نیز بدست آورد، یعنی همانطوریکه‌ حکومت سریلانکا با پشتیبانی بین المللی به‌ جنبش گریلاهای تامیل پایان داد، ا.ک.پ نیز در صدد است برنامه ای به این شکل پیاده کند.
کارایلان اعلام کرد که‌ آنها از طرح برنامه های حزب عدالت و توسعه آگاهند و این گونه به ‌طرفهایی که‌ می خواهند حزب کارگران کردستان خود را از مناطق جنگی دور کند پاسخ داد :گفتن اینکه خود را از مناطق جنگی دور نگه دارید، در واقع یعنی خود را به‌ کناری بکشید و منتظر باشید تا مرگتان فرا برسد، در واقع می خواهند بگویند ما هم اکنون انها را از بین نمی بریم بلکه زمینه را برای از بین بردن انها اماده می کنیم.
این همه دیپلماسی، این همه همکاری، این همه نیروی نظامی ،همه برای ماست، از ما می خواهند که ‌کنار بکشیم و فقط نظاره‌گر باشیم، مگر هیج نیرویی منتظر مرگ خویش می ماند ؟ زمانیکه بداند ‌طرف دیگر در تدارک برای از بین بردنش است، البته که‌ نظارگره نخواهد ماند، ما نیز چنین نخواهیم کرد.
---------------------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر