Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

آزاد کمانگر، خواهر زاده فرزاد کمانگر بازداشت شد


آزاد کمانگر، خواهر زاده فرزاد کمانگر بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – آزاد کمانگر دانشجوی دانشکده فنی و مهندسی یزدان پناه سنندج دو روز پیش در پی مراجعه به دانشگاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، آزاد کمانگر که خواهر زاده فرزاد کمانگر معلم اعدامی است پیشتر در پی برگزاری مراسم یادبودی برای اعدام شدگان 19 اردی بهشت در خرداد ماه سالجاری تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفته بود که به دلیل عدم حضور وی در منزل، تلاش برای بازداشت وی ناموفق بوده است.

خانواده این فعال دانشجویی در مراجعه به اداره اطلاعات سنندج و دادگاه انقلاب موفق به کسب خبر از وی نشدند.

گفتنی است پیشتر در پی برگزاری این مراسم شش تن از دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و منزل خواهر فرزاد کمانگر جهت بازداشت فرزندش نیز یورش شده و کلیه لوازم شخصی وی ضبط شد.

-------------------------------------------

واتیکان: اقدام پاپ برای نجات جان سکینه محمدی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیکهای جهان برای نجات جان سکینه محمدی، زن ایرانی محکوم به سنگسار در ایران تلاش خواهد کرد.

واتیکان روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، قرار است پیامی از طریق کانال دیپلماتیک به رژیم تهران ارسال شود که در آن پاپ بندیکت شانزدهم مخالفت خود را با اعدام سکینه محمدی اعلام خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است، واتیکان روند پرونده‌ این زن ایرانی محکوم به سنگسار را با دقت دنبال می ‌کند. واتیکان سنگسار را بی ‌رحمانه ‌ترین نوع مجازات می ‌داند.

پیش تر خبرگزاری اکی در رم گزارش کرده بود که فرزند سکینه محمدی برای نجات مادرش از پاپ درخواست کمک کرده است.

سجاد قادر زاده گفته است، از جناب پاپ درخواست میکنم که برای نجات جان مادرم هر کاری از دستشان بر می آید دریغ نکند.

سجاد، حمایت حامعه بین المللی را از مادرش بسیار موثر دانست و افزود: از تمام نهادها و کسانیکه از مادرم در خارج از کشور دارند حمایت میکنند سپاسگزارم و از آنها میخواهم که به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهند چرا که ما اینجا تنها هستیم و به جز وکیلمان و تعدادی از فعالان حقوق بشر پیشتیبانی نداریم. ما اینجا خیلی تنها هستیم.

سجاد در پایان با صدایی نگران باز هم از مجامع بین المللی درخواست کمک کرد و گفت ما را تنها نگذارید.

//////////////////////////

درخواست فرزند سکینه از پاپ برای نجات مادرش

ایران: فرزند سکینه محمدی برای نجات مادرش از پاپ درخواست کمک کرد
رم،۱۴شهریور - (آکی فارس) – سجاد قادر زاده، فرزند سکینه محمدی بانوی ایرانی محکوم به سنگسار، در مصاحبه ای اخصاصی با آژانس خبری« آکی» برای نجات جان مادرش از پاپ و دولت ایتالیا درخواست کمک کرد. « از جناب پاپ درخواست میکنم که برای نجات جان مادرم هر کاری از دستشان بر می آید دریغ نکند». سجاد، حمایت حامعه بین المللی را از مادرش «بسیار موثر دانست» و افزود: «از تمام نهاد ها و کسانیکه از مادرم در خارج از کشور دارند حمایت میکنند سپاسگزارم و از آنها میخواهم که به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهند چرا که ما اینجا تنها هستیم و به جز وکیلمان و تعدادی از فعالان حقوق بشر پیشتیبانی نداریم». پسر سکینه محمدی در مورد دلیل تقاضای کمکش از مجامع بین المللی گفت:
«پیش از آنکه برای نجات جان مادرم از خارج تقاضای کمک بکنم، به مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی چون آیت الله علی خامته ای و محمود احمدی نژاد نامه نوشتم و از آنها در خواست کمک کردم. متاسفانه هیچ پاسخی را دریافت نکردم و بنابراین مجبور شدم به مجامع بین المللی روی بیاورم تا بلکه با فشارهایشان بتوانند به مادرم کمک کنند». سجاد با ناراحتی از رئیس جمهور ایران میپرسد: «آقای احمدی نژاد، شما که در مناطره های تلویزیونی پیش از انتخابات از اهمیت رعایت حقوق شهروندان و عدالت اجتماعی سخن میگفتید، چرا سکوت کرده اید و به مادرم کمک نمی کنید».
در بخش دوم مصاحبه اخصاصی سجاد قادر زاده با آژانس خبری« آکی»، او از اجرای حکم جدید ضربه شلاق بر مادرش درزندان تبریز خبر داد و آن را «غیر قابل توجیه و خجالت آور» توصیف کرد. «مادرم را، بر طبق خبر های موثقی که بهمان رسیده، چند روز پیش دوباره شلاق زده اند و دلیل آن اشتباه روزنامه «تایمز» بوده است که به اشتباه عکس یک خانم دیگری را که حجاب نداشته اند، با نام مادرم منتشر کرده اند. من از مقامات قضایی ایران برای به اجرا در آوردن چنین مجازاتی بر ضد مادرم توضیح میخواهم».
سجاد همچنین توضیح داد که بیش از دو هفته است که مادرش را ندیده است: «درست بعد از مصاحبه تلویزیونی مادرم دیگر موفق به ملاقات او نشده ام و امیدوارم که اجازه ملاقات ایشان را این پنجشنبه دریافت کنم ». در مورد امنیت جانی و روانی خود و خواهر کوچکترش گفت: «برای امنیت خود و به ویژه خواهرم بسیار نگران هستم. در این روزها نیروهای اطلاعاتی با ما چتد بار تماس گرفته اند و از ما خواسته اند که به اداره آنها برویم، ولی ما فعلا به این درخواست پاسخ منفی داده ایم چون واقعا میترسیم و نمی دانیم آنها چه کار میخواهند با ما بکنند. ما اینجا خیلی تنها هستیم». سجاد در پایان با لحن صدایی نگران باز هم از مجامع بین المللی درخواست کمک کرد و گفت «ما را تنها نگذارید».

(آکی فارس)

ADNKRONOS INTERNATIONAL-AKI

/////////////////////////////////////////////

وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان بازداشت شده است

رادیو آلمان: مقامات قضایی به وکیل نسرین ستوده گفته‌اند که وی تا اطلاع ثانوی بازداشت خواهد بود. نسیم غنوی امکان ملاقات با بازپرس پرونده را نیافته و در حال پیگیری قرار موکل خود است. خانم ستوده در پی احضاریه کتبی به اوین رفته بود.

وکیل نسرین ستوده پس از مراجعه به دادسرای امنیت در صبح یکشنبه ۱۴ شهریور، خبر بازداشت خانم ستوده را دریافت کرده است. به نسیم غنوی اجازه دیدار با بازپرس را نداده‌اند و گفته‌اند که هرگاه لازم باشد، خود با وی تماس خواهند گرفت.

نسیم غنوی، روز شنبه نیز امکان حضور در جلسه بازپرسی از نسرین ستوده را نیافته است. مقامات قضایی پس از پذیرش و ثبت وکالتنامه ارائه شده، از وی خواسته‌اند که آنجا را ترک کند.

نسیم غنوی به دویچه وله می‌گوید: «قانونا پس از احضار متهم و تفهیم اتهام به او باید قرار صادر کنند. این قرار می‌تواند کفالت یا وثیقه یا بازداشت باشد. در حال حاضر به نظر می‌رسد که قاضی تشخیص قرار بازداشت را داده است. البته این را با اطمینان نمی‌توانم بگویم، زیرا خبر بازداشت را تلفنی به ما گفته‌اند و رسمی نیست.»

خانم غنوی می‌گوید که بازپرس پرونده در مراجعه مجدد به دادسرا حاضر به دیدار و صحبت با وی نشده است: «به ماموران گفتند بگویید خانم ستوده بازداشت است و با وکیل‌شان کاری نداریم. هر زمان لازم بود به ایشان اطلاع می‌دهیم.»

به گفته‌ی نسیم غنوی، خانم ستوده سه نفر دیگر را برای وکالت خود انتخاب کرده که اسامی آنها پس از امضای وکالتنامه اعلام خواهد شد.

نسرین ستوده وکیل مدافع بسیاری از زندانیان سیاسی از جمله عیسی سحرخیز و محمد صدیق کبودوند است. وی وکالت شیرین عبادی و چندین پرونده حقوق بشری دیگر را نیز بر عهده دارد. ماموران امنیتی روز شنبه گذشته (۶ شهریور) با مراجعه به محل کار و سکونت نسرین ستوده، پرونده‌ها و اموال شخصی او را ضبط کرده و از وی خواسته بودند خود را ظرف یک هفته به دادسرای اوین معرفی کند.

نسرین ستوده از فعالان "کمپین یک میلیون امضا" و برنده جایزه حقوق بشر "سازمان حقوق بشر بین‌الملل" در سال ۲۰۰۸ است. مقامات قضایی وی را متهم به تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام کرده‌اند.

////////////////////////

تأیید حکم اعدام یک شهروند کرد در مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

براساس گزارشهای رسیده به آژانس خبری موکریان ،حکم اعدام حبیب ا... گلپری پور زندانی کرد محکوم به اعدام ، توسط دیوان عالی کشور تأیید گردید.

به گفته منابع آژانس ،این حکم طی چند روز گذشته در دادگاه به حبیب الله گلپری پور شهروند سنندجی که هم اکنون در زندان مهاباد بسر می برد ابلاغ شده است.

گفتنی است نامبرده که مدت طولانی را در بازداشتگاههای سنندج و مهاباد سپری نموده است ؛ پیشتر به اتهام محاربه از طریق عضویت در یک حزب مخالف نظام به استناد مواد 186 و 190 قانون مجازات اسلامی توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شده بود که این حکم در دیوان عالی کشور تأیید گردید.

www.mukriannews.blogspot.com

/////////////////////////////

اياد علاوي، نامزد نخست وزيري عراق و از سياستمداران مطرح عراق در گفتگو با نشريه آلماني اشپيگل گفت

شرايط امروز

خاورميانه مثل بحران موشكي كوبا است و ديگر اميدي به حل مسالمت آميز پرونده هسته اي ندارد.

علاوي مدعي شده است: "به احتمال بسيار بالا" جنگ خواهد شد و چنين حمله‌اي سراسر منطقه را در آشوب فرو مي‌برد.

نامزد نخست وزيري عراق گفته است: "ما همگي در سايه اي از ترس زندگي مي كنيم،جامعه بين المللي بايد آن را شفاف و روشن به جمهوري اسلامي بگويد كه خلع سلاح اتمي يك ضرورت است!

علاوي تصريح كرده است: نمي توانم تصور كنم كه عراق با همسايه اي كه مسلح به سلاح هسته اي است، همجوار باشد.

وي با انتقاد از سياست غرب در خاورميانه گفت:ايالات متحده ، ناتو و كشورهاي اروپايي بايد استراتژي خود را كاملا از آسياي مركزي به خاورميانه معطوف كنند.

ائتلاف العراقيه به رهبري او هم اكنون حدود ۹۱ كرسي پارلمان عراق را در اختيار دارد

---------------------------------------------------------


خبر دستگیری دختر صدام تکذیب شد
Peyamnerیک مقام مسئول کشور اردن خبر دستگیری دختر صدام حسین توسط پلیس بین الملل را در این کشور تکذیب کرد

یک مقام مسئول کشور اردن که نخواست نامش فاش شود به روزنامه "الشرق الاوسط" گفته است که "رغد" به همراه خواهر دیگرش در اردن هستند و دستگیر نشده اند.

این مقام اردنی گفته است این اخبار تنها به منظور ایجاد تأثیرات منفی بر روابط عراق و اردن منتشر می شود و هدف از آن ضربه زدن به روابط در حال گسترش دو کشور در زمینه های اقتصادی و سیاسی است.

وی گفته است رغد به همراه خواهرش رنا و فرزندانشان از سال 2003 و پس از سقوط صدام حسین، به عنوان مهمان و تحت نظارت شاه عبدالله دوم، پادشاه اردن، در این کشور به سر می برند.

-------------------------------------------------


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر