Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

ژمارە حەساو جونبش دموکراتیک یارسان/ سوئد

Imageدرخواست از تمامی ملت عزیز یارسانی برای کمک نمودن به جنبش دموکراتیک یارسان مردم عزیز یارسان ملت ظلم دیده و ستمدیده یارسانی ما به یک چنین ارگانی مستقل و مردمی مثل جنبش دموکرایتک یارسان احتیاج داریم و انها هم به یاری شما جوانان و ملت عزیز یارسانی احتیاج دارند وپس بیاید ماهی هرچی درتوان دارید به شماره حساب جنبش واریز کنید این جنبش یک جنبش مستقل و مردمی میباشد و از داخل و خارج از محبوبیت والای برخوردار میباشد چرا چون این جنبش یک جنبش صلح دوست و آزادیخواه میباشد بر مبنای حقوق بشر بنا شده است.
Imageهاوڵاتیەیەل ئەزیز دوستان جونبش دموکراتیک یارسان و مەردم یارسان، جونبش وە پشتیوانی ماڵی ئیوە ئحتیاج دێرێ و پشتیوانی مالی ئیوە توانێ پشتکارێک بۆت ئەرا هرچە فرەتێر فعالیەتەکان ئی
حەرەکەتە و بێ گومان خزمەتە وە مەردم یارسان. کلیک بکە
------------------------------------------------------------------------------------------------------
این بار هم احمدی نژاد دستە گل بە آب داد
Image
دو روز است سازمان ملل میزبان روسای جمهور کشورهای جهان است. امسال در سازمان ملل نمایندگی اکثرکشورهای دنیا از صلح و دوستی و همچنین از پیشرفت و در بعضی موارد ازمشکلات کشورهای خود سخن گفتند و بە دنبال راه حلهایی برای بیرون رفت از این مشکلات بودند فایل مطلب .
////////////////////////////////////////////////////////////////
گزارش شرکت جنبش دمکراتیک یارسان در سمینار دیالوگ

Imageدر این سمینار کە بمنظور تبادل افکار و بررسی وضعیت کردها بە طور عام در کردستان و در کشور نروژ هماهنگ شدە بود، بغیر از سازمانهای فوق سیزدە حزب و سازمان کرد با ایراد سخنرانی نیز در آن حضور فایل مطلب


////////////////////////////////////////////////////////
به بهانه آغاز سال تحصیلی، پنجمین ماه چشم به راهی پیکر معلم اعدام شده، فرزاد کمانگر
با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید در کشور و با گذشت پنج ماه از اعدام 4 تن از زندانیان سیاسی به همراه فرزاد کمانگر معلم کردستانی با 13 سال سابقه تدریس در مدارس کردستان مقامات امنیتی علاوه بر عدم تحویل پیکر ایشان با افزایش فشار ها سعی در متوقف کردن پیگیری ها از سوی خانواده ها هستند.

فرزاد کمانگر یک روز پس از پایان هفته معلم و در بامداد 19 اردی بهشت ماه سال 88 به همراه فرهاد وکیلی، علی حیدریان، مهدی اسلامیان و شیرین علم هویی در زندان اوین و به صورت مخفیانه اعدام شدند.

در حالی که جامعه در شُک اعدام ایشان بسر می برد خانواده ها از لحظه دریافت خبر از رسانه های دولتی به تهران رفته و با تجمع مقابل زندان اوین خواهان تحویل پیکر آنان شدند که با پیگیری یک هفته ای در تهران راه به جایی نبرده و با قول مساعد برخی مسئولین به کردستان بازگشتند.

پیگیری ها از طریق نمایندگان کُرد مجلس و استانداری کردستان ادامه یافت اما بهانه تراشی های دستگاه امنیتی به دلیل نزدیکی به سالگرد انتخابات تحویل پیکر قربانیان 19 اردی بهشت به زمان نامعلومی موکول کرد که تا کنون و با گذشت بیش از چهار ماه همچنان خانواده ها در سرگردانی بسر می برند.

خانواده فرزاد کمانگر در طی 4 ماه گذشته و در پنجمین ماه اعدام این معلم همچنان پیگیر تحویل جسد وی هستند و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی علی رغم اینکه از تحویل جسد وی امتناع کرده است در ماه های اخیر فشار را بر خانواده وی از طریق بازداشت آزاد کمانگر خواهر زاده فرزاد کمانگر افزایش داده است.

با وجود این فشار ها و تهدیدات خانواده وی همچنان به دنبال تحویل پیکر و یا آدرس محل دفن فرزاد کمانگر هستند و این امر موجب سرگردانی خانواده های جانباختگان شده است.

از سوی دیگر پدر فرهاد وکیلی دیگر زندانی اعدامی نیز به دلیل وجود این فشارها دچار سکته قلبی شده و فوت نموده است، سایر خانواده ها نیز پس از اعدام بستگانشان به شکل های مختلفی تهدید و محدود شده اند.

اما با آغاز سال تحصیلی تنی چند از دانش آموزان فرزاد کمانگر در کامیاران با برگزاری مراسمی به صورت سمبلیک یاد معلم خود را گرامی داشتند و به استقبال سال تحصیلی رفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر