Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

زنده آنانند که پيکار مي کنند


Imageواينگونه آغاز کرد سفري سيمرغ گونه را در پي آزادي وکمر به قتل ناميدي ها بست وخرمن خرمن خاطره را در روزنامه ها خيابانها وکوچه ها و بين درختان سبزي که همچون خودش دشمنان زيادي داشتند به جاي گذاشت وهمه وهمه ميدانند اين خرمن آتش گرفتن ندارد .
به نام آزادي


زنده آنانند که پيکار مي کنند


براي فرزاد کمانگر ،معلمي که خاطره ها سر کلاسهاي درس سراغش را ميگيرند


واينگونه آغاز کرد سفري سيمرغ گونه را در پي آزادي وکمر به قتل ناميدي ها بست وخرمن خرمن خاطره را در روزنامه ها خيابانها وکوچه ها و بين درختان سبزي که همچون خودش دشمنان زيادي داشتند به جاي گذاشت وهمه وهمه ميدانند اين خرمن آتش گرفتن ندارد .

بوسيد ،بايد بوسيد چشمان مادري را که حتي يک اشک هم پيش چشم دشمنانت نريخت و گفت مادر فرزاد وطنش بود نه من ،بايد بوسيد دامن مادري را که همچون هلاج را بدنيا آورده است ،هلاجي که آرام و قرار ندارد وسفري آغاز کرده بدان منظور که همانند آن شاعر هيچ وقت نتوانسته« سلام قدرت را پاسخ دهد ».

تا باشم فراموش نخواهم کرد آن کفش فروشي را که گفت :«کمانگر پنجاه جفت کفش بچگانه را براي که مي خواست؟»تاباشم فراموش نخواهم کرد که تو در جواب گفتي «خيلي چيزها باعث ميشوند ما چگوارا نشويم مخصوصا دانستن جواب چنين سوالي »تا باشم فراموش نخواهم کرد دست کساني را که به بيراهه ي اعتياد رفته بودند گرفتي و زندگي دوباره بخشيدي ،تا باشم سرودي را که در رجايي شهردر جواب حکم اعدامت فرياد زدي ولرزه بر تن ديوارهاي مرده ي آن زندان و دشمنانت انداختي فراموش نخواهم کرد ،فراموش نخواهم کرد که که ويکتور خارا را بسيار دوست ميداشتي فراموش نخواهم کرد که با جرئت ايستادي در مقابل آن همه تهديد و گفتي هر گز از مرگ نهراسيده ام و هرگز هرگز فراموش نخواهم کرد شاگردي که گفت فاصلها به هيچ قيمتي جاي خاطرها را نمگيرد

دوست غريب من تنها بودي ميدانم تنها شدي ميدانم زخمي هستي و رنج ديدي ميدانم ولي دشمنانت نميدانند که تو فريادي هستي که با هيچ مشتي و هيچ دستي و هيچ سلولي و هيچ حکمي سکوت نميشود ، دوست تنهاي من ميدانم چه غريبانه و سخت بود درد و غم شهري را بدوش کشيدن ولي ميدانم که مي داني شاگردانت انتظار مسيحايي ميکشند کساني که اميد را در بين آنها ضرب کردي عشق به وطن را جمع وناتواني ها را منها ، دوست خوب من قلم ناتوان تصوير بيرنگ و درمانده و موسيقي ناشنوا و تائتر طغيانگرو بي صحنه وبي اسم هنگامي که شروع وصف توست اما با جرئت بگويم مسيح بره ي خدا بود وتو بره ي آزادي ،

مي بوسم تن شلاق خورده ات وچشم براه بازگشت .

از طرف کسي که هزينه ي تئاترهايش را حقوق ماهيانه ي فرزاد کمانگر ميداد

چه کو کمانگر نمايشنامه نويس کرد.
---------------------------------------

Imageلە هەلکەفت ١٢.٩.٢٠١٠ کومیتەێ پژاک لە وڵات فنلاند سمینارێک ئەرا رێزدار حاجی احمدی رێک خستوی. لە سەر داوەت رەسمی کومیتەێ پژاک هەیئەتێک لە جونبش دموکراتیک یارسان کومیتەێ فنلاند بەشدار سمینارەکە بین

،جێ باسە کە رێزدار حاجی احمدی فرە و گەرموە پێشوازی لە هەیئەت ج د ی کرد و وە خەێر هاتنێآن کرد. سمینارەکە لە سەر ئەوزاێ سیاسی مەنتەقەکە و ئاڵوگورەکان و یەکیەتی نەتەوەی و ئتحاد و یەک گردن ئحزاب و رێکخراوە کوردسانیەکان لە یەک جبهەێ موتەحد،پێک هاتوی. جێ باسە کە لەی سمینارە نمایندەێ ئحزاب و رێکخراوەکانتر بەشدار بین.

-----------------------------------------


Imageحسین علیزاده کاردار سابق ایران در فنلاند می‌گوید اسنادی محرمانه در دست دارم که نشان ﻣﻰدهد در انتخابات سال ١٣٨٨، تقلب شده است. آنها را به زودی منتشر خواهم کرد و به همه نشان خواهم داد.حسین علیزاده می‌گوید آخرین دیپلماتی نیست.

حسین علیزاده هفته گذشته در اعتراض به وقایع یک سال گذشته ایران از مقام خود استعفا کرد و گفت: «به مردم، معترضان به نتایج انتخابات سال گذشته و در راس آنها میرحسین موسوی پیوسته است

علیزاده در گفتگو با رادیو فردا خبر داده که «شبکه اجتماعی که مهندس میرحسین موسوی دستورش را داده بودند، کماکان در درون وزارت خارجه فعال است

وی همچنین اعلام کرده که 90 درصد کارمندان وزارت خارجه از وضعیت موجود ناراضی هستند.

علیزاده گفته است: «من از بدو شکل‌گیری دولت نهم دیگر تمام امیدهایم را بر باد رفته می‌دیدم

وی افزوده: «ما اگر چه از سر قضا کارمند دولت شده‌ایم، اما چه می‌دانستیم که قرار است مغولان بیایند و این طوری حیثیت کشور را به تاراج ببرند؟»

علیزاده اظهار داشته است: «ما برای سوالات فرزندانمان پاسخی نداشتیم. این‌هه ظلم و فجایع را نمی توانستیم توجیه کنیم

کاردار سفارت ایران در ﻓﻨﻠﺎند ﻣﻰگوید به جنبش سبز ایران پیوسته و در اعتراض به رفتار جمهوری اﺳﻠﺎمی با مردم ایران، از سمت خود استعفا داده است. حسین علیزاده، ساعت ٢٢:٥٠ روز شنبه در گفتگو با شبکهٔ خبری ﺑﻰﺑﻰﺳﻰ فارسی، خبر استعفای خود را تأیید نمود و افزود: "اسنادی محرمانه در دست دارم که نشان ﻣﻰدهد در انتخابات سال ١٣٨٨، تقلّب شده است. آنها را به زودی منتشر خواهم کرد و به همه نشان خواهم داد. البته ابتدا باید واکنش رژیم را بسنجم." وی در مورد شمار هواداران جنبش سبز در بدنهٔ سفارتخانهﻫﺎی جمهوری اﺳﻠﺎمی گفت: "من مدّتﻫﺎ از ایران دور بودهﺍم. امّا بر اساس خبری که دوستانم به من دادهﺍند، ٩٠ درصد آنها در هواداری از جنبش مردم ایران با من ﻫﻢعقیده هستند." حسین علیزاده در گفتگو با خبرگزاری رویترز نیز محمود احمدﻯنژاد را به "دزدی" در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته متهم کرد.

رامین مهماﻥپرست، سخنگوی وزارت امور خارجهٔ جمهوری اﺳﻠﺎمی، در واکنش به استعفای حسین علیزاده به خبرگزاری فارس گفت: "مأموریت علیﺯاده ٢٩ مرداد ماه خاتمه یافته است." با این وجود، کاردار سابق جمهوری اﺳﻠﺎمی در ﻓﻨﻠﺎند به خبرگزاریﻫﺎ گفته است که در مورد استعفای خود، چند اﻯمیل تهدیدآمیز دریافت کرده است و به شدّت نگران است.

حسین علیزاده، دومین نمایندهٔ جمهوری اﺳﻠﺎمی در اروپا ﻣﻰباشد که در اعتراض به رویدادهای پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری از مقام خود استعفا ﻣﻰدهد. محمدرضا حیدری، از نمایندگان جمهوری اﺳﻠﺎمی در نروژ نیز در ماه ژانویه ٢٠١٠ در حمایت از جنبش سبز ایران و اعتراض به "کشتار و شکنجهٔ جوانان" استعفای خود را اﻋﻠﺎم کرد

-------------------------

Imageسازمان دێمۆکراتیک جه‌وانان یارسان هاتن جه‌ژن ره‌مه‌زان وه‌ ته‌واو مۆسلمانه‌یل جێهان، خه‌ڵک کورد مۆسلمان له‌ هه‌ر چوار پارچه‌ی کوردستان ، بنه‌ماله‌ی شه‌هیدان و هه‌رویجوره‌ وه‌ ته‌واو ئێنسانه‌یڵ ئاشتیخواز پیروز که‌یتن .

ئومیده‌واریم ڕۆژێک نه‌ته‌نیا جه‌ژن ره‌مه‌زان، به‌لکه‌ جه‌ژن ته‌واو ئه‌دیان تره‌ک له‌ خاک خومان و له‌ ولاتیکی ئازاد وه‌ریو بوه‌یمن و پیروز بکه‌یمن .

جی ویر هاوردنه‌ له‌ سه‌ره‌رای تارێخ له‌ خه‌ڵک کورد چ له‌ باکور، باشور ،ڕۆژئاوا ، ڕۆژهه‌لات ،ئێنسانه‌یل فره‌یک ئه‌رای وه‌ده‌س هاوردن مافه‌یل ئێنسانی قوروانی بینه‌ و گیان خویان وه‌ده‌س دانه‌ و شه‌هید بینه‌. ئومیده‌واریم له‌ ڕۆژه‌یڵ جه‌ژن وه‌ ویر هاوردن یاد و خاتره‌ی شه‌هیدانمان جه‌ژنه‌که‌مان ره‌نگین بکه‌یم و ئاوات بخوازیم له‌ی جه‌ژن ره‌مه‌زانه‌ ئیتر کوشت و کوشتار خه‌ڵک وه‌ تایوه‌ت کورده‌یل له‌ لایه‌ن ده‌وله‌ته‌یل استبدادگر و فاشیستی کۆمار ئێسلامی و تورکیه‌ دویای بایتن .

له‌ ئاخروه‌ دوواره‌ وه‌لایه‌ن سازمان دێمۆکراتیک جه‌وانان یارسان ‌ جه‌ژن پیروز ره‌مه‌زان و گشت پیروز که‌یمن .

سازمان دێمۆکراتیک جوانەیل یارسان له‌ ئوروپا

10 سپتامبر 2010

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر