Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

کشته شدن چهار پیشمرگ کومله نزدیک سد قشلاق

کشته شدن چهار پیشمرگ کومله نزدیک سد قشلاقچاپ
جمعه, 12 شهریور 1389 ساعت 11:15
komalaخبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی،خبر از کشته شدن چهار پیشمرگ کومله زحمتکشان کردستان در نزدیکی شهر سنه را دادند .
بر اساس گزارش این خبر گزاریها دو روز قبل چهار پیشمرگ کومله زحمتکشان کردستان درنزدیکی سد قشلاق شهر سنه توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.
یک منبع نزدیک به کومله زحمتکشان اعلام کرد، این چهار نفراز پیشمرگه‌های این حزب بوده‌اند که‌ اسامی آنها بدین شرح است، امجد سنه، آزاد سقز، زاگرس و سعدی ته‌وری ور.
این منبع اعلام کرد که پیشمرگه‌های نامبرده که در داخل یک خودرو بوده‌اند هدف تیراندازی نیروهای مسلح قرار گرفته وکشته شده‌اند.
گفتنی است حزب کومله زحمتکشان تاکنون دراین ارتباط اظهار نظری نکرده‌است



کاک سعدی یکی از دوستان نزدیک شهید احسان فتاحیان بود که او هم توسط مزدوران جنون اسلامی به شهادت رسید راهش پر راهرو و روحش شاد من از طرف خودم به بازماندگان خانواده ایشان و همرزمانش تسلیت میگویم و عمیقأ خود را شریک غمشان میدانم با تشکر ساموئیل کرماشانی

///////////////////////////////
رفیق سعدی سنه از آن انسانهای مبارز ودلسوز مردم ستمدیده بود که بارها همراه من به منطقه آمد ودر اکثر عملیاتها وجوله ها خاطرات زیبایی از خود به جا می گذاشت. رفیق سعدی یک اسطوره دلسوز وفداکار در میان مردم منطقه سنندج وکامیاران بود که از نزدیک بارها درجمع مردم آن منطقه همراه دیگر همرزمهانش حضور داشت. رفیق سعدی یک پارتیزان به تمام معنا بود. یاد وراه رفیق سعدی ودیگر همرزمانمان تابه ثمر رساندن آرمانشان ادامه دارد. مرگ بر حکومت فاشیست آخوندی گرامی با یاد این دلاوران راه آزادی
---------------------------------------------------
دلتنگیهایم از دوری توست ، تو که در آن غروب جدایی تنها ، مسافر جاده ها شدی و کوله بارت را پر از یاس های سپید کردی تا بهای هنگفت عشق را بپردازی و عاشقانه بازگردی ، من چشمانم را به امتداد جاده دوخته ام ، می دانم که روزی خواهی آمد ، آن روز که عشق نایاب ترین عنصر زندگی انسانهاست.یاد رفیق عزیزم سعدی وهمراهان گرانقدر دیگرمان را که در نبردی با سپاه جهل وخرافه در نزدیکی شهر سنندج جان باختند گرامی وراهشان پر رهرو
چهار هموطن مبارز ما ، چهار پیشمرگ کومله، چهار اوای ازادی دیگر در خون غلطیدند.
یادشان گرامی باد
گل‏ها باغ‏ها فواره‏ها لبخندها
و شيرينى ِ زيست.

مردى آن جا به خاك افتاده غرقه‏ى خون خويش.

خاطره‏ها گل‏ها فواره‏ها باغ‏ها
رؤياهاى كودكانه.

مردى آن جا به خاك افتاده چنان كه بسته‏ى خونالودى.

گل‏ها فواره‏ها باغ‏ها خاطره‏ها
و شيرينى ِ زيستن.

مردى آن جا به خاك افتاده همچون كودكى در خواب
----------------------------------------
کونکورد: تشکیل پرونده علیه روژتی وی ،تایید ترور دولتی علیه ملت کرد میباشدچاپ
جمعه, 12 شهریور 1389 ساعت 14:51
پRoj_tvرونده‌ی دعوایی که ‌دادستانی دانمارک علیه ‌روژ تی وی تشکیل داد،نارضایتی به ‌دنبال داشت.کنفدراسیون جمعیتهای کرد در اروپا "کونکورد"با انتشار بیانیه‌ای تشکیل پرونده‌ علیه‌ روژ ری وی را محکوم کردند.
کنفدراسیون جمعیتهای کرد در اروپا "کونکورد" در باره‌ی پرونده‌ای که ‌دادستانی دانمارک علیه‌ روژ تی وی تشکیل داده‌است،بیانیه‌ای صادر کرد.
کونکورد روژ تی وی را کانال ملی کردی نام برد،و تشکیل پرونده ‌و توقیف وسایل وتجهیزات اساسی روژ تی وی در کوپنهاگ پایتخت دانمارک را محکوم کرد.
کونکورد در قسمتی از بیانیه‌اش اعلام کرد :روژ تی وی زبان، چشم، گوش ملت کرد است و گشایش این پرونده ‌به‌ منزله‌ی تایید ترور دولتی علیه ‌ملت کرد میباشد.در این بیانیه‌ ازحکومت دانمارک خواسته ‌شده‌،دست از این نوع سیاست بر ملت کرد بردارد. تشکیل این پرونده ‌دراین مقطع که‌ روند حل مسئله ‌مسالمت آمیز مطرح میباشد، جای شک وگمان است و هدف خاص خود را دارد.
کونکورد خواستار بسته‌ شدن این پرونده ‌شد،واز ملت کرد ودوستان خواست تا از روژتی وی پشتیبانی کنند
------------------------------------
پیام تبریک رئیس اقلیم کوردستان به‌ مناسبت سالروز انقلاب لیبی
Peyamner مسعود بارزانی رئیس اقلیم کوردستان در پیامی سالروز انقلاب لیبی را به‌ دولت و ملت لیبی تبریک گفت.

رئیس اقلیم کوردستان در پیام به‌ "معمر قذافی"، رهبر لیبی آورده‌ است: امیدوارم با تلاش مشترک اقلیم کوردستان و لیبی، روابط و همکاری‌های دوجانبه‌ در ابعاد مختلف گسترش یابد.

اول سپتامبر 1969 دسته‌ای از افسران جوان لیبی به‌ رهبری سرهنگ معمر قذافی بر علیه‌ ملک "ادریس سنوسی"، پادشاه‌ وقت لیبی که‌ در خارج از کشور بود، بپا خواستند و او را برکنار کردند.

------------------------------------------------

ژاپن تحریم‌های جدیدی را علیه‌ ایران تصویب کرد
Peyamner دولت ژاپن، یک ماه پس از اعلام همراهی با چهارمین دور از تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی، روز جمعه تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای را علیه ایران به تصویب رساند.

محدوديت های جديد اضافه بر تحريمهايی است که ژاپن ماه گذشته در راستای قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل برای تبنيه ايران به دليل خودداری از تعليق غنی سازی اورانيوم، برقرار کرده بود.

رادیو فردا به‌ نقل از هیدئاکی فوجیساوا، از مقامات وزارت بازرگانی ژاپن، گزارش داد که‌ تحریم‌هایی که از سوی کابینه نائوتو کان، نخست‌وزیر ژاپن به تصویب رسیده شامل مسدود کردن دارایی‌های ۸۸ شرکت، ۱۵ بانک و ۲۴نفر می‌شود.

ژاپن با وجود پیوندهای تجاری گسترده‌ای که با ایران دارد، پیش از این نیز برای اعمال تحریم بر ایران دارایی‌های ۷۵ شرکت و ۴۱ نفر را مسدود کرده‌بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدامات ژاپن که فراتر از خواسته‌های شورای امنیت سازمان ملل است می‌تواند برخی از بانک‌های اصلی ژاپن را تحت تأثیر خود قرار دهد.

تحریم‌های جدید، هم‌چنین باعث محدود شدن سرمایه‌گذاری ژاپن در پروژه‌های نفت و گاز ایران خواهد شد. مصوبه جدید، دیگر اجازه امضای تعهدات میان‌مدت و بلندمدت صادراتی برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران را نمی‌دهد.

گروه مالی میتسوبیشی که بانک اصلی کشور ژاپن به‌شمار می‌رود و بانک سومیتومو میتسوئی، سومین بانک ژاپن، می‌گویند که در حدود ۱۵بانک ایرانی در میان مشتریان آن‌ها هستند. این دو بانک ژاپنی اعلام کردند که از قانون تحریم علیه بانک‌های ایرانی پیروی می‌کنند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، هدف تحریم‌های ژاپن عمدتاً افراد، بانک‌ها و شرکت‌هایی است که به باور اعضای شورای امنیت سازمان ملل با برنامه‌های اتمی ایران مرتبط هستند.

اما بنا بر گزارش‌ها، دولت ژاپن تصمیم گرفته تا بر سر راه واردات نفت خود از ایران، که ۱۰ درصد وادرات نفت ژاپن را تشکیل می‌دهد، مانعی قرار ندهد. با این حال این بخش نیز ممکن است از تحریم‌های بانکی تأثیراتی بگیرد.

یکی از بازرگانان توکیو که با فروشندگان نفت ایران معامله می‌کند در این زمینه به خبرگزاری رویترز گفت که «هنوز آشکار نیست امور بانکی ما بتواند طبق معمول گذشته ادامه یابد.»

ایران با صادرات ۴۲۱ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۰۹، پس از عربستان سعودی، امارات متحده و قطر چهارمین تأمین‌کننده نفت کشور ژاپن است.

یوشیتو سنگوکو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن در یک نشست خبری گفت: «ما به طور سنتی روابط نزدیکی با ایران داریم و از این دیدگاه با صبر و بردباری، این کشور را برای حرکت به سوی یک راه حل صلح‌آمیز و دیپلماتیک ترغیب خواهیم کرد.»

یوشیتو سنگوکو، روز دوازدهم مردادماه نیز با اعلام خبر تصویب اجرای بندهای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت در هیئت وزیران، افزود که تحریم‌های یک‌جانبه‌ای نیز در دستور کار دولت قرار دارد و نتیجه آن تا پایان ماه اوت اعلام خواهد شد.

----------------------------------------

دختر دیکتاتور مسقوط عراق دستگیر شد
Peyamner "رغدی صدام حسین"، دختر بزرگ دیکتاتور سابق عراق به‌ اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی از سوی اینترپل در اردن دستگیر شد.


بنا بر برخی از گزارش‌ها خبری، رغدی صدام حسین حدود یک ماه‌ قبل در عمان پایتخت اردن دستگیر شده‌ است. منابع رسمی این خبر را تائید یا تکذیب نکرده‌اند.

رغدی 42 ساله‌ پس از سقوط رژیم بعث سابق در اردن به‌ سر می‌برد. پس از صدور بازداشت وی از سوی اینترپل در سال 2009، دولت اردن تحت شرایطی با دستگیری وی مخالفت کرده‌ بود. دختر صدام تعهد نموده‌ بود که‌ در امور عراق دخالت نکند و از تبلیغات رسانه‌ای و یاری رسانیدن به‌ گروه‌های تروریستی خودداری کند، اما عدم پایبندی به‌ این تعهد و فاش شدن اسنادی مبنی بر دخالت وی در انفجارهای مرگبار بغداد، موجب شد پلیس بین‌الملل برای دومین بار قرار بازادشت برای وی صادر کند.


----------------------------------

فه‌لاح مسته‌فا : جۆزێف بایدن پابه‌ندبوونی وڵاته‌كه‌ی به‌رامبه‌ر به‌ هه‌رێمی كوردستان دووپات كرده‌وه‌
PeyamnerPNA – فه‌لاح مسته‌فا ده‌ڵێت : پێكهێنانی حكومه‌ت له‌سه‌ر بنه‌مای شه‌راكه‌تی نیشتمانی و پابه‌ندبوون به‌ ده‌ستور دوو مه‌رجی سه‌ره‌كی به‌شداریكردنی كورده‌ له‌حكومه‌تی داهاتووی عێراقدا.


به‌رپرسی فه‌رمانگه‌ی په‌یوه‌ندییه‌كانی ده‌ره‌وه‌ی حكومه‌تی هه‌رێمی كوردستان (فه‌لاح مسته‌فا) رایگه‌یاند، جێگری سه‌رۆكی ویلایه‌ته‌ یه‌كگرتووه‌كانی ئه‌مه‌ریكا (جۆزێف بایدن) له‌میانه‌ی سه‌ردانیكردنی بۆ هه‌رێمی كوردستان و چاوپێكه‌وتنی به‌ (مه‌سعود بارزانی) سه‌رۆكی هه‌رێمی كوردستان چۆنیه‌تی پرسی پێكهێنانی حكومه‌تی نوێی عێراق و پابه‌ندبوونی وڵاته‌كه‌ی به‌رامبه‌ر به‌ هه‌رێمی كوردستان دووپات كرده‌وه‌.


فه‌لاح مسته‌فا له‌لێدوانێكیدا بۆ رادیۆی سه‌وا ئاماژه‌ی داوه‌ كه‌ جۆزێف بایدن له‌كاتی سه‌ردانه‌كه‌یدا بۆ به‌غدا داوای له‌ له‌لایه‌ن عێراقییه‌كان كرد په‌له‌ له‌ پرۆسه‌ی پێكهێنانی حكومه‌تێكی ئیئتلافی عێراق بكرێت.


هه‌روه‌ها ئه‌وه‌شی گوتووه‌ كه‌ پێكهێنانی حكومه‌تێكی شه‌راكه‌تی نیشتمانی و پابه‌ندبوون به‌ده‌ستوور دوو مه‌رجی سه‌ره‌كی به‌شداریكردنی ئیئتلافی فراكسیۆنه‌ كوردستانییه‌كانه‌ له‌حكومه‌نی داهاتووی عێراقدا.
http://www.peyamner.com/details.aspx?l=1&id=199945

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر