Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

افشای "یادداشت تفاهم محرمانه‌ي" لیست‌های العراقیه‌ و دولت قانون علیه‌ کوردها


افشای "یادداشت تفاهم محرمانه‌ي" لیست‌های العراقیه‌ و دولت قانون علیه‌ کوردها
Peyamner- درز "یادداشت تفاهم مخفی" میان لیست‌‌های العراقیه‌ و دولت قانون به‌ رسانه‌‌ها، حاکی از طرح برنامه‌ریزی شده‌ی این دو لیست انتخاباتی برای به‌ حاشیه‌ راندن کوردها از صحنه‌ سیاسی عراق در تشکیل دولت آینده‌ی این کشور است.

روزنامه‌ فرا منطقه‌ای "الشرق الأوسط" در شماره‌ امروز خود با انتشار "یادداشت تفاهمی مخفی" میان لیست‌های العراقیه‌ و دولت قانون از طرح مخفی و برنامه‌ریزی شده‌ی این دو لیست برای به‌ حاشیه‌ راندن کوردها در اداره‌ امور عراق خبر داد.

به‌ گزارش شرق الأوسط، این یادداشت از سوی "مصطفی الهیتی" عضو لیست العراقیه‌ وابسته‌ به‌ صالح مطلگ در اختیار دولت قانون قرار داده‌ شده‌ است.

طبق این گزارش پست‌های ریاست جمهوری، ریاست پارلمان، وزارتخانه‌‌های دفاع وکشور و 16 وزارت دیگر به‌ لیست العراقیه‌ تعلق می‌گیرد و پست نخست وزیری عراق هم به‌ نوری المالکی واگذار خواهد شد. سهم کورد در دولت جدید عراق بر اساس تقسیم بندی‌های صورت گرفته‌ در این یادداشت تفاهم، پست‌های معاون ریاست جمهوری، معاون امور اقتصادی نخست وزیر، معاون ریاست پارلمان و چند سفارت خواهد بود.

پس از انتشار این گزارش مصطفی الهیتی اعلام کرد که‌ هیچ ارتباطی با این یادداشت تفاهم ندارد و کسی وی را مأمور این کار نکرده‌ است. لیست دولت قانون هم طی اطلاعیه‌ای با تأیید این مطلب از تقدیم این یادداشت از سوی العراقیه‌ به‌ دولت قانون خبر داد اما به‌ دلیل مخالفت لیست دولت قانون با سهم کورد و همچنین تقسیم پست‌ها از سوی لیست العراقیه‌، با آن مخالفت ورزیده‌ است.

دکتر محمود عثمان از سران ارشد ائتلاف کوردستانی و از سیاستمداران مطرح کورد در گفت و گویی اختصاصی با خبر گزاری پیامنیر در این باره‌ گفت: لیست‌های العراقیه‌ و دولت قانون مذاکرات و نشست‌هایی باهم داشته‌اند و به‌ طور یقین طرحی آماده‌ کرده‌اند و قصد دارند پست‌ها را طبق میل خودشان تقسیم نمایند، بنابراین در صورتی‌که‌ تمام مفاد این یادداشت هم حقیقت نداشته‌ باشد حداقل نیمی از آن حقیقت دارد.

--------------------

ترکیه به دنبال تمدید اجازه حمله به خاک اقلیم کوردستان
Peyamner- دولت ترکیه از پارلمان این کشور خواسته است مهلت انجام عملیات نظامی در بیرون از مرزهای این کشور را تمدید کند

جمیل چیچک معاون نخست وزیر ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا گفت: "دولت از پارلمان خواسته است به منظور مقابله با نیروهای پ.ک.ک و حمله به مواضع آنها، مهلت انجام عملیات برون مرزی را تمدید کند."

معاون نخست وزیر ترکیه اذعان داشت این موضوع در نشست روز دوشنبه (27 سپتامبر) هیات وزیران این کشور مطرح شده و در آینده نزدیک به صورت رسمی به پارلمان فرستاده خواهد شد.

ارتش ترکیه طی سالهای گذشته بارها به نواحی مرزی اقلیم کوردستان حمله کرده و جنگنده های هوایی این کشور بارها حریم هوایی آسمان کوردستان را نقض کرده و به توپباران مناطق مسکونی غیر نظامیان مبادرت ورزیده اند.

ارتش ترکیه زیر لوای مبارزه با تروریزم و سرکوب نیروهای مسلح پ.ک.ک، از پارلمان این کشور مجوز اجرای عملیات برون مرزی و حمله به خاک اقلیم کوردستان را دریافت کرده است.

آخرین مورد مجوز پارلمان این کشور به عملیات برون مرزی ارتش ترکیه، روز 17 اکتبر آینده به اتمام خواهد رسید.


http://www.peyamner.com/details.aspx?l=3&id=203713

------------------------------------------------------------

بانک جهانی در کوردستان منطقه صنعتی تأسیس می کند
Peyamnerیک هیات بلند پایه بانک جهانی در پایتخت اقلیم کوردستان با مسئولان عالی رتبه حکومت اقلیم دیدار کرد

هیات ویژه بانک جهانی در هولیر پایتخت کوردستان با مسئولان حکومت اقلیم دیدار و پروژه ساخت منطقه صنعتی در پایتخت اقلیم کوردستان را بررسی کرد.

سیمون بیل مدیر بخش سرمایه گذاری و توسعه بخش خصوصی در خاورمیانه و هیات همراه وی با دکتر علی سندی وزیر برنامه ریزی حکومت اقلیم کوردستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد چگونگی اجرا و ساخت دو پروژه بزرگ مناطق صنعتی در هولیر پایتخت کوردستان و بصره، تبادل نظر کردند. این پروژه ها از سوی بانک جهانی اجرا خواهند شد.

در این دیدار مجراهای تاثیر بانک جهانی در روند رو به رشد اجرای پروژه های توسعه و همکاری با حکومت اقلیم کوردستان بررسی شد و پروژه های اجرا شده در عراق و کوردستان مورد بحث قرار گرفتند.

همزمان هر دو هیات بر ضرورت توسعه بیشتر و اهمیت بخش خصوصی و اعطای نقش بیشتر به این بخش در بازسازی زیربنای اقتصادی کشور تاکید کردند.

----------------------------------------------

tugluk

دیدار معاون دبیرکل کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک با عبدالله‌ اوجالان
Peyamner "آیسل توغلوک"، معاون دبیرکل کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک روز دوشنبه‌ (27 سپتامبر) در زندان ایمرالی با "عبدالله‌ اوجالان"، رهبر زندانی حزب کارگران کوردستان دیدار و گفتگو کرد.

به‌ گزارش روزنامه‌ی حریت، آیسل توغلوک معاون دبیرکل کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک موسوم به‌ DTK همراه‌ با دو تن از وکلای عبدالله‌ اوجالان، در زندان ایمرالی با وی دیدار کرد و موضوع برقراری صلح و آشتی را با وی به‌ گفتگو گذاشت.

در این دیدار، همچنین آتش‌بس نهایی از سوی حزب کارگران کوردستان مورد بررسی قرار گرفت.

روزنامه‌ی حریت به‌ جزئیات بیشتری در مورد دیدار آیسل توغلوک با عبدالله‌ اوجالان اشاره‌ای نکرده‌ است، اما توغلوک پیشتر هدف از این دیدار را رسیدن به‌ راه‌حلی صلح‌آمیز و استقرار امنیت و آرامش اعلام کرده‌ بود.

-----------------------------------

دیدار هیئت اتحادیه اروپا با توغلوکچاپ
سه شنبه, 06 مهر 1389 ساعت 14:51

ewrupaهیئت شورای اروپا با آیسل توغلوک از روسای مشترک کنگره جامعه دمکراتیک کردستان ک.ج.د دیدار نمود.
موضوع اصلی این دیدار وضعیت رهبر ملت کرد عبدالله اوجالان و حل مسئله کرد بود.
اعضای مجلس شورای اتحادیه اروپا لیدیه ایر، آلبرت کانسنی، و یوهان آوستین جهت تحقیقات در مورد وضعیت اوجالان ، کودکان کرد ،زندانیان سیاسی کرد، بازداشت‌ شدگان و پایمال کردن حقوق انسانها در ترکیه، دیدارهایی را به انجام خواهد رساند.
این هیئت روز گذشته درخواست دیدار با اوجالان را نمود که به آنان اجازه دیدار با رهبر ملت کرد را ندادند.
هیئت شورای اروپا روز گذشته با آیسل توغلوک از روسای مشترک کنگره جامعه دمکراتیک کردستان ک.ج.د دیدار نمود و در این دیدار وضعیت رهبر ملت کرد عبدالله اوجالان و پیشرفتهای حاصل شده برای حل مسئله کرد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
احتمال می‌رود هیئت امروز با مسئولان انستیتوی کرد و دیگر سازمانهای کردی دیدار کنند و سپس به آنکارا برود.

------------------------------------------

فقر در ایلامچاپ
سه شنبه, 06 مهر 1389 ساعت 14:20

ilamمحرومیت شرق کردستان بر اثر سیاستهای تبعیض آمیز و کینه ‌توزانه رژیم با ساکنان آن هر روز چهره خود را در زندگی فلاکت بار کردستانیان به نمایش میگذارد.
فقر در استان ایلام در شرق کردستان به حدی است که ‌خبر گزاریهای جمهوری اسلامی نیز گاها به این موضوع اعتراف می‌کنند.
خبرگزاری حکومتی مهر، در گزارشی می‌گوید استان ایلام که در طول هشت سال جنگ ایران و عراق همواره آماج حملات بوده با گذشت بیش از دو دهه سایه محرومیت همچنان بر سر این منطقه سنگنینی می‌کند و براساس آمار رسمی خیلی از خانوارهای ایلامی در دهک‌های پایین جامعه زندگی می‌کنند.
در ادامه این گزارش آمده است فرار مغزها از این استان به دلیل این که استان توان جذب نیروهای نخبه و تحصیلکرده را ندارد باعث شده است که‌ در خیلی از مسائل اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و سیاسی دچارعقب ماندگی شود و پویایی خود را از دست بدهد.
داریوش قنبری کارشناس اقتصادی می‌گوید محرومیت در این استان به حدی است حتی نانی را که آنان با عرق جبین و دست‌های پینه ‌بسته تهیه می‌کنند به علت نبود سیلوی نگهداری گندم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست در حالیکه این استان دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر