Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ اسفند ۳, شنبه

اوترنت 2015: اینترنت آزاد و رایگان از فضا برای همه شهروندان جهان



اوترنت 2015: اینترنت آزاد و رایگان از فضا برای همه شهروندان جهان

عملیات یک پروژه بلند پروازانه اما واقع گرایانه توسط ارگان "ام دی آی اف" یا صندوق سرمایه گزاری و توسعه رسانه ای
Media Development Investment Fund (MDIF)
مستقر در نیویورک که هدف از آن ایجاد یک شبکه "وای فای" (بی سیم) عظیم جهانی است می تواند از ژوئن 2015 به واقعیت در آمده و به مرحله بهره برداری برسد.

هدف از این پروژه عظیم ارائه اینترنت آزاد و رایگان به شهروندان کره زمین و بخصوص انسانهایی است که بواسطه فقر و یا سکونت در کشورهایی از قبیل چین, ایران و کره شمالی بصورت آزادانه به اینترنت دسترسی ندارند.

بر اساس این پروژه که نام آن را "اوترنت"
Outernet
نهاده اند, صدها ماهواره کوچک ارسالی به فضا که در چهارچوب یک شبکه بزرگ با ایستگاه های زمینی خود در تماس هستند قادر خواهند بود اطلاعات را نه تنها مابین یکدیگر بلکه بصورت یک شبکه "وای فای" عظیم برای تلفن ها, کامپیوترها و تبلت های مصرف کننده نهایی در گوشه و کنار کره خاکی ارسال کنند.

"سیاد کریم" مدیر این پروژه در نیویورک می گوید:

- ما برآوردی بسیار واقع گرایانه از هزینه اجرای طرح تهیه نموده ایم و تقریبا هیچ مشکل تکنیکی جهت به واقعیت در آوردن آن در پیش روی خود نمی بینیم.

وی همچنین بیان داشته است که کمپانیهای بزرگ مخابراتی تلاش کرده اند تا جلوی سرمایه گزاری . و نیز کمکهای مالی بنیادهای خیریه به این پروژه را مسدود نمایند.

هدف اصلی این پروژه قرار دادن امکان دسترسی به اینترنت آزاد در اختیار شهروندان کشورهایی مانند چین و ایران است که حکومتهای آن دسترسی آزادانه به اینترنت را برای شهروندان خود محدود کرده اند و همچنین شهروندان کشورهایی که اصلا به اینترنت دسترسی ندارند.

به نوشته روزنامه "دیلی میل" چاپ انگلستان, تجهیزات این پروژه جهت آزمایش در ایستگاه فضایی بین المللی در اختیار "ناسا" قرار خواهد گرفت و اولین ماهواره آن در اوایل سال 2015 به فضا پرتاب خواهد شد. بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده, موسسه "ام دی ای اف" از ژوئن سال 2015 شروع به ارسال "اوترنت" از فضا بسمت زمین خواهد نمود.

منبع: استکهلمیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر