Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ اسفند ۲, جمعه

در تلفن همراه «عمر گونای» شماره تلفن متعلق به میت ترکیه یافته شد



در تلفن همراه «عمر گونای» شماره تلفن متعلق به میت ترکیه یافته شد
فرات - آنکارا 16:05:48 
مشخص شد که یکی از شماره‌تلفن‌های ذخیره شده در گوشی تلفن همراه «عمر گونای» مظنون ترور سه زن انقلابی کرد در پاریس, متعلق به ریاست شعبه سازمان جاسوسی ترکیه, میت در ارزروم است.

در پی تداوم تحقیقات و بازجویی‌ها درخصوص پرونده ترور پاریس, هیأت دادستانی به نام‌های Jeanne Duye, Christophe Teisser û Laurence Levert اسناد مربوط به تحقیقات قضایی بین‌المللی را برای مقامات ترکیه فرستاده بودند. آنها خواستار ارایه جزئیات و اطلاعات بیشتر در مورد مکالمات تلفنی «عمر گونای» شده بودند که این مکالمات نشانه ارتباط او با دولت ترکیه است.

در سندی که از سوی دادگاه استیناف پاریس فرستاده شد و خبرگزاری فرات هم آن را منتشر کرد, قضات فرانسوی از 29 نوامبر 1012 تا 25 دسامبر 2012 که زمان آخرین سفر گونای به ترکیه است, شماره‌ تلفن‌های گونای که با استفاده از آن صحبت کرده بود فرستاده و خواستند که صاحب اصلی آن پیدا شود.

روزنامه «کارشی‌گازه‌ته» هم شماره تلفنی که در برگه آمده و با رقم 0442.... آغاز می‌شد را از سرویس جستجوی شماره‌های ناشناس یعنی 11880 پرسید و در مورد آن تحقیقاتی انجام داد. نهایتا مشخص شد که آن شماره تلفن متعلق به «سازمان استخبارات ملی, میت» است.

پیشتر خبرگزاری فرات در 2 فوریه 2014 گزارشی تحت عنوان «شماره‌ تلفن‌های عمر گونای» منتشر کرده بود که دارای دو بخش بود. در بخش نخست شماره تلفن‌های سه خط جداگانه و شماره‌هایی که در حافظه تلفن نوکیا متعلق به عمر گونای ذخیره شده بود, بود.

عمر گونای قبل از ترور پاریس, در جریان سفر به ترکیه با برخی از آن شماره‌ تلفن‌ها تماس گرفته بود که هم‌اکنون جالب توجه می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر