Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ بهمن ۲۳, چهارشنبه

لایحه «مرگ خودخواسته» برای کودکان بلژیکی

انتظار می رود در روزهای آینده قانون «مرگ خودخواسته» و داوطلبانه برای کودکان در بلژیک تصویب شود. این لایحه طرفداران بسیاری در این کشور دارد، اما درعین حال گروههایی هم هستند که معتقدند کودکان نمی توانند عاقلانه داوطلب مرگ شوند.
یک سخنگوی این گروه در تظاهرات مخالف «مرگ خودخواسته» برای کودکان می گوید: “تنها یک کشور در جهان وجود دارد که مرگ خودخواسته را برای کودکان قانونی کرده و آن هلند است که در آن در ده سال گذشته، تنها پنج یا شش مورد مرگ خودخواسته برای کودکان انجام شده است. این دردی را دوا نمی کند بلکه تنها یک برخورد ایدئولوژیک است.”
یک پدر در این مورد می گوید: “در حال حاضر راههای دیگری برای کودکی که در حال مرگ است وجود دارد که بدون توسل به طرق مرگبار، فوت او را آسانتر می کند. این برای تمدن ما وحشیانه است.”
یک پزشک متخصص اطفال که با «مرگ خودخواسته» موافق است، می گوید داروهای مسکن کنونی می توانند بمراتب خطرناکتر باشند: “بر روی مصرف مسکن هایی که بطور معمول به مریض داده می شود، هیچ کنترلی وجود ندارد و مریض می تواند تنها با افزایش مقدار آن جان بسپارد.”


ماریکه باچلی، مادر بنجامین که در هفت سالگی پس از دو سال ابتلا به بیماری سرطان کبد، در سال 2004 در گذشت، می گوید اگر قانون «مرگ خودخواسته» در آن زمان وجود داشت، بطور حتم از آن استفاده می کرد.
او که اکنون صاحب پسر دیگری است، می گوید: “یکی از نگرانیهای مردم در مورد مرگ خودخواسته برای بزرگسالان، موضوع ارث و مسائل مربوط به آن است. در مورد کودکان، تنها می خواهید دیگر درد نکشند.”
لایحه «مرگ خودخواسته» تنها شامل کودکانی می شود که در مرحله نهایی یک بیماری کشنده و بسیار دردناک هستند.
http://persian.euronews.com/2014/02/12/belgium-set-to-give-minors-the-right-to-die/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر