Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۸ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

جولیان آسانژ نباید به ایالات متحده بازگردانده شود


جولیان آسانژ نباید به ایالات متحده بازگردانده شود


 عفو بین الملل از بریتانیا می‌خواهد تا از استرداد یا فرستادن جولیان آسانژ به هر نحوی به ایالات متحده امتناع کند. در آمریکا تهدیدی بسیار واقعی در زمینه نقض حقوق بشر، از جمله شرایط حبس برای او وجود دارد که می‌تواند به نهی اکید شکنجه و دیگر سوء رفتارها و محاکمه غیرمنصفانه و صدور احتمالی حکم اعدام به دلیل فعالیت‌هایش در ویکی‌لیکس بینجامد.

▪️ ما درباره اتهام‌های تجاوز و دیگر انواع خشونت جنسی علیه جولیان آسانژ مطلع هستیم و به این اتهام‌ها باید به شیوه‌ای مناسب که ناقض حقوق شاکیان و متهم نباشد، رسیدگی کرد و باید عدالت را در مورد متهم در صورت وجود مدارک کافی علیه او اجرا کرد. اگر سوئد تصمیم بگیرد که آقای آسانژ را از بریتانیا مسترد کند،‌ باید تضمین‌های کافی وجود داشته باشد که او به ایالات متحده مسترد یا بازگردانده نخواهد شد. 
▪️ هنوز مشخص نیست چه فرآیند رسمی‌ای به مقام‌های بریتانیا مجوز ورود به سفارت اکوادور و دستگیری جولیان آسانژ را اعطا کرده است. شهروندی اکوادور جویان آسانژ‌ ۱۰ آوریل معلق شد. ما از مقام‌های بریتانیا می‌خواهیم که به ضمانت‌های داده‌شده به اکوادور ــ اینکه آسانژ به جایی فرستاده نخواهد شد که با مجازات اعدام، شکنجه یا دیگر سوء رفتارها مواجه شود ــ عمل کنند. 
🔹 لینک اطلاعیه عفو بین‌الملل به انگلیسی 
https://bit.ly/2VEQILB
🔹 لینک گزارش در رادیو زمانه 
https://bit.ly/2Gp2ZOP

UK must not extradite Julian Assange to USA
There is a real risk that he could face human rights violations if extradited to USA

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر