Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

صدور حکم زندان برای فعال کارگری در سنندج


 صدور حکم زندان برای فعال کارگری در سنندج


آژانس خبری موکریان

سرویس حقوق بشر

بر پایه خبر دریافتی یک فعال کارگری در سنندج به سه سال زندان تعزیزی محکوم شد.



براساس گزارش رسیده به خبرنگار آژانس خبری موکریان، شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج پدرام نصراللهی را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع یکی از گروههای مخالف نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری و از حیث عضویت در کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری، به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم کرد.
گفتنی است حکم صادره حضوری و ظرف مدت 20 روز پس از ابلاغ، قابل تجدید نظر در محاکم تجدید نظر استان کردستان می باشد.




موج جدید دستگیری شهروندان کرد در کردستان ایران/ هشت نفر در سقز بازداشت شدند


NNSROJ: گزارشها از شروع  موج جدید بازداشت شهروندان کرد در شهرهای مناطق کردنشین ایران حکایت دارد. در آخرین مورد گزارش شده است که هشت نفر از اهالی شهرستان سقز، کردستان ایران، توسط نیروهای اطلاعات این شهر بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرات عبدالله مهجور، لقمان جهانی، کمال خضری، فریاد صالحی، شوان صالحی، عرفان مجیدی، مختار الیاسی و ماجد عبدالله زاده هشت نفری هستند که بدون هیچ احضاریه قبلی توسط اداره اطلاعات شهرستان سقز بازداشت شده اند. گفته می شود خانواده های این افراد تاکنون از محل بازداشت آنها اطلاعی ندارند.

علاوه بر آن پنج شهروند بوکانی نیز از سوی نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده اند که تاکنون اطلاعی از هویت و علت باداشت آنان در دست نیست.

هفته گذشته نیز سه نفر از اهالی روستای "گلین" از توابع شهرستان سنندج به نامهای حمزه کرمی، فرشاد کرمی و یدالله ویسی توسط دستگیر شدند. گفته می شود که حمزه و فرشاد کرمی با اتهام همکاری با احزاب کرد مواجه هستند.

طی حدود یک ماه گذشته بیش از 70 نفر در شهرهای مریوان، سقز، بوکان، مهاباد، پیرانشهر و سنندج بازداشت شده اند.

عبید زارعی و علی تاسه دو تن از فعالان ی شهرستان مریوان نیز در اوایل هفته گذشته توسط اطلاعات شهر مریوان بازداشت شده بودند. عبید زارعی از فعالان دانشجویی و عضو "اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد" است و علی تاسه نیز صاحب کافی نت "روژ" در این شهر می باشد.

اواخر خرداد ماه گذشته نیز دست کم 15 نفر از اهالی شهرستان مهاباد و توابع آن دستگیر و روانه بازداشتگاههای امنیتی شدند. پیش از آن نیز چهار شهروند شهر پیرانشهر بازداشت شده بودند.
تاکنون پیگیریهای خانواده های بسیاری از این بازداشت شدگان در نهادهای امنیتی، برای مشخص شدن دلایل بازداشت و محل نگهداری آنان بی نتیجه مانده است.

----------------------
-

 بانک انگلیسی به معاملات مشکوک با رژیم تهران متهم شد

بی بی سی: یک بانک معتبر بریتانیایی به ارتباط با معاملات مشکوک با چند کشور از جمله ایران متهم شده است.
"کمیته فرعی دایم برای تحقیقات" که یکی از کمیته های مجلس سنای آمریکاست، با انتشار گزارشی گفته است که "فرهنگ آلوده و فراگیر سازمانی" در بانک اچ اس بی سی HSBC از بانک های بزرگ بریتانیایی، باعث شده است تا این بانک به مشتریانی خدمت کند که "به نقل و انتقال منابع مشکوک مالی از خطرناکترین و مرموزترین نقاط جهان مانند مکزیک، ایران، جزایر کیمن، عربستان سعودی و سوریه" مبادرت کرده اند.
اشاره این گزارش به عواید حاصل از معاملات مواد مخدر در مکزیک، منابع تامین مالی گروه های اسلامگرای تندرو از طریق عربستان سعودی، و لغو تحریم های مالی علیه ایران و سوریه است.
جزایر کیمن، واقع در دریای کارائیب که از سرزمین های متعلق به بریتانیاست، هم از مراکز مهم فعالیت نهادهای مالی جهان محسوب می شود و کمیته فرعی سنای آمریکا این احتمال را مطرح کرده است که از تسهیلات موجود در این سرزمین به منظور پولشویی و یا فرار از مالیات سوء استفاده شده باشد.
اگرچه طی حدود ده سال گذشته، گاه گزارش هایی از بی توجهی بسیاری از بانک های بزرگ بریتانیایی به نقل و انتقالات مشکوک مالی منتشر شده، اما گزارش کمیته فرعی سنای آمریکا بر گسترده بودن این "فرهنگ آلوده" در بانک اچ اس بی سی و همچنین ناتوانی "اداره نظارت بر نقل و انتقال ارز"، وابسته به دولت آمریکا، در نظارت بر فعالیت این بانک تاکید دارد.
گزارش کمیته فرعی حاصل یک سال تحقیقات شامل بررسی حدود یک و نیم میلیون سند و مصاحبه با دهها تن از کارکنان بانک اچ اس بی سی و مقامات سازمان های نظارتی مالی ایالات متحده است.
این گزارش از جمله به نقل و انتقال مبلغی حدود پانزده میلیارد دلار بین سال های ٢٠٠٦ و ٢٠٠٩ اشاره می کند که به صورت نقد و بدون رسیدگی و نظارت های لازم از طریق این بانک بریتانیایی صورت گرفت و دلیل آن، ظاهرا کمبود کارمند در مقایسه با پرونده های ارجاعی به واحدهای نظارت بر انطباق فعالیت های بانک با مقررات مربوطه بوده است.
همچنین، بین سال های ٢٠٠٧ و ٢٠٠٨، مشتریان مکزیکی حدود هفت میلیارد دلار را از طریق اچ اس بی سی جابجا کردند در حالیکه مقامات آمریکایی و مکزیکی هشدار داده بودند که چنین مبالغی تنها می تواند حاصل فعالیت گروه های دست اندرکار در تجارت مواد مخدر باشد.
کمیته فرعی سنای آمریکا در گزارش خود به ارتباط بانک اچ اس بی سی و یک بانک عربستان سعودی نیز اشاره دارد که به گفته تدوین کنندگان این گزارش، ممکن است با برخی گروه های تروریستی ارتباط داشته باشد و در زمینه نقل و انتقال منابع مالی آنها فعالیت کند.
ارتباط با ایراناین گزارش همچنین ارتباط بانک اچ اس بی سی با ایران را نیز مطرح کرده است.
در گزارش کمیته فرعی سنای آمریکا آمده است که بخشی از پول هایی که از طریق این بانک نقل و انتقال یافته است، به ایران و کشورهایی دیگری تعلق داشته که مشمول تحریم های تجاری و مالی ایالات متحده هستند.
این گزارش به چندین هزار فقره نقل و انتقال پول اشاره کرده و گفته است که احتمال دارد بسیاری از این نقل و انتقالات قوانین تحریم ایالات متحده علیه ایران را نقض کرده باشد.
در گزارش کمیته فرعی سنای آمریکا آمده است که مدیرعامل بانک اچ اس بی سی به نشانه های متعدد حاکی از وجود "آلودگی مالی" در بانک توجه نکرد و به این ترتیب اجازه داد تا "مسایل مرتبط با پولشویی به یک مشکل عظیم در این سازمان مبدل شود."
در واکنش به گزارش کمیته فرعی سنای آمریکا، بانک اچ اس بی سی گفته است که "این گزارش شامل درس هایی عبرت آموز برای تمامی دست اندرکاران بخش مالی و بانکی است تا از ورود معاملات غیرقانونی به نظام مالی جهان جلوگیری کنند."
همچنین، رئیس اداره نظارت بر نقل و انتقال ارز نیز با اظهار این نظر که "جلوگیری از پولشویی برای مبارزه آمریکا با فعالیت گروه های تبهکار و تروریسم جنبه حیاتی دارد" گزارش سنای آمریکا را حاوی پیشنهادهایی مفید دانسته و گفته است که سازمان زیر نظر او خواهد کوشید تا این پیشنهادها را به کار گیرد.
وی همچنین خواستار تدوین قوانین و مقررات لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل مشکلات در آینده شده است.
گزارش سنای آمریکا در مورد بانک اچ اس بی سی در حالی انتشار می یابد که اخیرا بانک بارکلیز، یکی دیگر از بانک های بزرگ بریتانیا، به دلیل "تخلفات" بانکی در ایالات متحده و بریتانیا، ناگزیر به پرداخت جریمه سنگین در هر دو کشور شد و برخی منابع، احتمال اقدام مقامات قضایی آمریکا در پیگرد قانونی این بانک را بعید ندانسته اند.
-------------------
جام زهر نوشیدن آخوندها پشت سرهم
امام جام زهر نوشید من هم راه ایشان را ادامه میدهم آخ چه مزه ای دارد این زهر لامذهب

 به‌ خاطر حمله به سفارت از انگلیس عذرخواهی کردند


علی مطهری٬ نماینده مجلس می‌گوید جمهوری اسلامی از مقام‌های بریتانیا به خاطر حمله به سفارت این کشور در تهران به طور رسمی «عذرخواهی» کرده‌ است.


به گزارش سایت تابناک، مطهری این مطلب را دهم تیر ماه در جمع اعضای یک تشکل دانشجویی در تهران بیان کرده است.

وی در این جلسه گفته که دولت دهم مخالف حمله به سفارت بریتانیا بود و «معلوم نشد که این اتفاق از کجا آب می‌خورد که {در ‌‌نهایت} به نفع انگلیس تمام شد.»

مطهری افزوده است: «بعد از مصوبه مجلس قرار بود سفیر انگلیس از ایران اخراج شود٬ اما مجبور به عذرخواهی از این کشور شدیم.»

آذر ماه سال گذشته گروهی از نیرو‌های بسیج دانشجویی به سفارت بریتانیا در ایران حمله کردند که این اقدام منجر به قطع روابط دیپلماتیک تهران‌ـ‌لندن شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی طی این مدت بار‌ها تلاش کرده‌اند سفارت بریتانیا در تهران بازگشایی شود که تاکنون موفق به انجام این کار نشده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر