Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۷, شنبه

محمد محسن سازگارا در سال ۱۳۳۴ خورشیدی در تهران، خیابان شهباز (۱۷ شهریور) در خانودهای با بافت مذهبی-سیاسی به دنیا آمد. وی دوران دبستان خویش را در دبستان دهخدا و دوران دبیرستان را در دبیرستان فیروز بهرام و سپس در دبیرستان البرز تهران گذراند.


محمد محسن سازگارا در سال ۱۳۳۴ خورشیدی در تهران، خیابان شهباز (۱۷ شهریور) در خانودهای با بافت مذهبی-سیاسی به دنیا آمد. وی دوران دبستان خویش را در دبستان دهخدا و دوران دبیرستان را در دبیرستان فیروز بهرام و سپس در دبیرستان البرز تهران گذراند.

وی رتبه ۹۶ کنکور را کسب کرد و در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه آریامهر (شریف) مشغول به تحصیل گشت و در عین حال فعال دانشجویی شناخته میشد.
در حالیکه در دهه ۴۰ خورشیدی تفکر غالب در جامعه، تفکر چپگرا و ایدئولوژیک و انقلابی گری بود عقاید وی بیشتر ملهم از آثار علی شریعتی و جلال آل احمد بود.

در دوران دانشجویی، ساواک برادرش را که خلبان (شینوک) هوانیروز ارتش بود احضار کرد و به وی اخطار داد. همچنین مشکلات جسمی محسن سازگارا وی را مصمم به خارج شدن از کشور کرد و با پذیرش گرفتن از دانشگاه انستیتوی تکنولوژی ایلینوی به آمریکا رفت و در رشته مورد علاقهٔ خود، فیزیک نظری شروع به تحصیل کرد و همزمان جامعه شناسی را نیز در دانشگاه بعنوان رشته دوم دنبال میکرد.

در آمریکا وی با انجمنهای اسلامی دانشجویان مسلمان همکاری میکرد و در دورهای رهبری این تشکل را بر عهده داشت.

وی در حالیکه کمتر از یک ترم به پایان واحدهای درسیاش مانده بود با دعوت ابراهیم یزدی به خمینی در فرانسه پیوست

در اقامتگاه خمینی وی به همراه تنی چند از دوستانش مسئولیت ترجمه سخنان خمینی را بر عهده داشت.

(تعداد این مصاحبهها ۴۳۳-۴۳۲ برآورد شدهاست)

این گروه در همانجا فکر تشکیل سپاه (نیروی مردمی) را پایه گذاری کرده و گروههایی را برای آماده سازی جهت جنگهای چریکی به خاورمیانه (اغلب در لبنان) فرستادند.

در ۱۲ بهمن سال ۵۷ محسن سازگارا در هواپیمای حامل امام خمینی بود

████████████████████████
دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
████████████████████████
در ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابتکار چنین افرادی ساخته شد.

وی، بعد از سه ماه از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با کناره گیری خویش، به مدیریت رادیو منصوب شد.

در زمان روی کارآمدن دولت محمدعلی رجایی، وی معاون سیاسی محمدعلی رجایی گردید. همچنین، محسن سازگارا، به همراه محمد حسینی بهشتی، محمدعلی رجایی، محمدرضا مهدوی کنی، محسن رضایی، بهزاد نبوی و خسرو تهرانی اعلامیهای با عنوان «اعلامیهٔ ۱۰ مادهای دادستانی» جهت خلع سلاح نیروها و احزاب مسلح تدوین کردند.

وی در سال ۱۳۶۱ خورشیدی، به عنوان رئیس سازمان گسترش صنایع سنگین جمهوری اسلامی منصوب شد.
وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته تاریخ تا مقطع دکترا، ادامه داد. پیش از این مقطع نیز، مدتی رئیس هیات مدیره شرکت داده پردازی ایران بود


دوستان من چکیدهای از زندگی آقای سازگارا جهت اطلاع آن دسته از عزیزانی که از سوابق ایشان اطلاعی ندارند اینجا گذشتم قضاوت را به عهد خودتان میگذارم این افراد همان کسانی هستند که در کشتار سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ در دستگاه جمهوری اسلامی کار میکردند و در تمامی جنایت و کشتار انقلاب دست داشتند متأسفانه وقتی به سایت این آقا و یا صفحه فیسبوک ایشان میروید سوابق ایشان یا به زبان انگلیسی و یا ناقص نوشته شده چرا که اگر سوابق کامل ایشان بر مردم و به خصوص جوانان ایرانی که در زمان قدرت ایشان به دنیا نیامده بودند مشخص باشد امروز هیچ کسی به سخنان این آقا بها نخواهد داد
████████████████████████████████████
خواهشاً در خواندن متن پایین دقت کامل کنید شغلهای مهم ایشان تا سال ۲۰۰۳ یعنی ۲۴ سال بعد انقلاب
████████████████████████████████████
۱-رهبری انجمنهای اسلامی دانشجویان مسلمان در آمریکا

۲- مسئولیت ترجمه سخنان خمینی و ارسال آن به ایران در سال ۱۳۵۷

۳- بنیان گذار سپاه پاسداران و گشتهای ثار الله

۴- تعلیم و فرستادن نیرو چریکی به لبنان

۵-در ۱۲ بهمن سال ۵۷ محسن سازگارا خمینی را تا ایران همراهی کرد و با هواپیمایی که حامل خمینی بود وارد تهران شد!!!!

۶-مدیریت رادیو جمهوری اسلامی ایران

۷- معاون سیاسی محمدعلی رجایی (رئیس جمهور جمهوری اسلامی)

۸-محسن سازگارا، به همراه محمد حسینی بهشتی، محمدعلی رجایی، محمدرضا مهدوی کنی، محسن رضایی، بهزاد نبوی و خسرو تهرانی اعلامیهای با عنوان «اعلامیهٔ ۱۰ مادهای دادستانی» جهت خلع سلاح نیروها و احزاب مسلح تدوین کردند.

۹-رئیس سازمان گسترش صنایع سنگین جمهوری اسلامی

۱۰-رئیس هیات مدیره شرکت داده پردازی ایران

۱۱-مدیر اسبق شركت سایپا

████████████████
روایات به گفته افراد دیگر !!!
████████████████
*****************************
محسن سازگارا بروایت سعید چزانی :
خیلی حرفها میشود گفت از اقای سازگارا.من فقط یک یاداوری کوتاه میکنم به اینکه : محسن سازگار مشاور كاخ سفید و كارشناس صدای آمریكا و حقوق بگیر آن کشور میباشد.
مانند یزدی ها -و اعضای بن لادن- زیر چشم راکیفلرها و بیلدربرگ هادرانجمنهای اسلامی دانشجویان مسلمان در آمریکا فعالیت میکرده است و بعدها میشود از اعضای دست اندرکار بیت خمینی در فرانسه و بهمراه خبرنگار بی بی سی
John Simpson
خبرنگاری که در دستگاه امنیتی انگلیس ام آی سیکس
دوست داشت-
بهمراه خمینی به تهران آمد.او در دولت جمهوری اسلامی از جمله سپاه مشغول به کار شد.بعدها به زندان افتاد و ایران را ترک کرد.
سازگارا مدتی نیز مانند رابرت بوویی معاون اسبق رییس سیا -در دوران کارتر- در دانشگاه هارواردتدریس میکرده است.
او مدتی نیز در مراکز مهم سیاسی امریکا مانند

Washington Institute for Near East Policy
فعالیت داشته است.
سازگار مدیر اسبق شركت سایپا نیز میباشد.
سیاستمداران و تجار امریکایی که در تولد "انقلاب اسلامی" نقش مهمی را ایفا کردند قصد دارند از طریق محسن سازگارا- همچون یزدی ها و چمرانهاو بازرگانها - تحولات و جنبش سبز مردمی را به رهبری دوباره برژنسکی, راکیفلرها, اعضای آمریکایی بیلدربرگ و کسینجرها به نفع خود
بچرخانند.
████████████████████████████████
سئوال من از دوستداران و طرفداران این آقا این است که آقای سازگارا چه فعالیت و اقدامی در طول ۲۴ سال خدمت خود به جمهوری اسلامی برای آزادی و نجات مردم ایران کرده ؟ که امروز مدعی راهبری و پیشرویی این حرکت ضد جمهوری اسلامی شده؟ از شما میپرسم کدام یک از این 8 ملیون آواره و پناهنده بطور مستقیم بدون تحمل زندگی در اردوگاه های پناهندگی و سالها دربه دری با سلام و صلوات وارد آمریکا شدند؟ چطور این آقا به این راحتی از ایران مستقیم وارد آمریکا شدند؟ و چطور بدون کار کردن و شغل در آمریکا امرار معاش میکنند؟ و همه اینا به کنار کسی که مدعی مخالفت با جمهوری اسلامیست چطور با بر اندازی آن مشکل داره و خواهان اصلاخ اون هست ؟؟؟

چطور شخصی که خود بنیانگزار سپاه پاسداران همان نیرویی که امروز با ماشینهای خود از روی جوانان ما رد میشود و ثروت کشور مارا در لبنان خرج میکند به خود اجازه میدهد که از آمریکا برای مردم زخم دیده ما خط بدهد؟

واقعا چه به روز ما ایرانیان آمده که انقدر فراموشکار شدیم؟
آیا باز دوباره باید اشتباهات ۳۳ سال پیش را تکرار کنیم؟

████████████████████████████████████
هدف من از این مقاله کند کردن روند مبارزه مردم ایران یا تفرقه نیست بلکه حقایقی هست که جوانهای ما امروز باید بدانند کاری که گذشتگان ما نکردند و کور کورانه به دنبال خمینی ها، کیانوریها ، رجوی ها،و جوادیها و امثالهم رفتند را تکرار نکنند

ما به دنبال مزدوران و جیره خوران و جنایت کاران قدیم و منتخبان شورای نگهبان رهبری نیستیم خواست ما ایران آزاد با رای مردم

۳۳ سال پیش گذشتگان ما کور کورانه به دنباله افرادی افتادند که یکیش همین آقای سازگارا بود !!
۳۳ سال پیش مردم ما نا آگاهانه عکس آقارو تو ماه دیدند و به دنباله آب و برق مجانی بلایی به سر ایران آوردند که تا قرنها جبرانش مشکل است نتیجه با چشم بسته و کور کرانه پیروی کردن مردم ما در آن زمان ۸ سال جنگ ایران و عراق کشته شدن بیش از ۱ ملیون جوان ایرانی از بین رفتنه ۵۵ هزار شهر و روستا اعدام و شکنجه صدها هزار ایرانی در زندانها تجاوز به دخترانه جوان باکره قبله اعدام از دست دادن نصفه سهمیه دریای خزر بد نام شدن و خفت جهانی و جالب تر از همه همان افرادی که ۳۳ سال پیش مارو به این روز انداختند امروز رهبر و نظر پرداز شدند

به نظر من استفاده از این افراد برای پیروزی هیچ اشکالی نداره بلکه مفید هم هست به شرطی که این افراد به کرده های خود اعتراف کنند و از ملت ایران عذر خواهی کنند نه اینکه با کمال وقاحت بعد همه خیانتهای که به ایران کردند از آنها بت ساخت

خدمت یا خیانت به مردم درهر زمینه ای ربطی به خامی یا پختگی افراد نداره. این توان و استعدد ادمها در خدمت یا خیانته که باید با معیار خامی یا پختگی افراد باید اندازه گرفته بشه نه خود خدمت یا خیانت.

محسن سازگارا تا زمانی که در داخل دستگاه حاکمیت بوده یکی از مهره های اصلی و کلید ی جمهوری اسلامی بوده و در جنایات جمهوری اسلامی شریک است.

محسن سازگارا و هر کدام از سران و عوامل و مهره های رژیم که در تحمیل جمهوری جنایت اسلامی و دست داشتن در کشتار و دزدی و جپاول این رژیم دست دشته اند باید اول برادریشان را ثابت کند تا بعد بتواند ادعای میراث مبارزه علبانه از مردم بکنند.

محسن سازگارا اول باید بیاید نقش گذشته شخص خودش علیه مردم درجمهوری اسلامی برای مردم فاش کند. باید صادقنه بیاید تاریخچه همکاری با جمهوری اسلامی را برای قربانیان ان که ما مردم ایران هستیم شفاف و بی ابهام روشن کند و مسولیت انرا به گردن بگیرد و بابت ان از مردم رسما عذر خواهی بکند.

این اولین قدم برای جناب سازگاراست. نمیشود هر مهره ای از ماشین جنایات اسلامی که سر لحاف ملا با رژیم سر ناسازگاری پیدا کرد بیاید برای ما ننه من غریبم بازی در بیاورد. اینکه محسن سازگارا کلاه سرش هلاه رفته یا نرفته چیزی از این کم نمیکنه که زمان تاخت و تازش در جمهوری اسلامی چه بلایی سر مردم اورده است!!! برای نسل ما اتفاقات و بلاهایی که در سالهای اول انقلاب به سر ملت آمد فهمیدن این موضوع مشکل نیست!!

خمینی و صدام و استالین و پینوشه و خامنه ای هم میتوانند بیایند یک وکیل مدافع بگیرند و خیلی ساده به مردم بگویند ما نیتمان خیر بوده یا فریب خوردیم یا کلاه سرمان گذاشتند یا اخبار و احوال مردم بد به ما گذارش میشده. بالاخره در حق مردم در هر صورت جنایت کرده اند یانه؟؟؟ بالاخره کمترین و اولین کاری که باید بکنند این است که به جنایاتشان رسما اقرار بکنند یا نه؟؟؟
95% مردم در جنایات و دزدی و جپاول و کشتار و شکنجه و سرکوب جمهوری اسلامی دست نداشته اند تا ما بریوم به انها گیر سه پیچ بدهیم. بعضی ازاقایان اگر غرضی ندارند مسئله را لطفا لوس و مخدوش نکنند. نود و پنج درصد مردم نه تنها از این کارها نمیکنند بلکه برای مبارزه با ان دارند از نان شب وجان و خونشان در خیابانها مایه میگذارند.

هر کسی از کوچیکترین تا بزرگترین مهره جمهوری اسلامی که به هر دلیلی در جهت حفظ نظام ضد انسانی جمهوری اسلامی به ملعبه تبدیل شده یا خودش از ارکان این نظام بوده اگر میخواهد حساب خودش را با رژیم و با مردم پاک کند اول باید بیاید به مردم بگوید که در گذشته چکاره بوده و چه کارهایی میکرده و اگر مرتکب خطا و خیانتی شد از مردم طلب بخشش کند و مطمئن باشد مردم هم او را خواهاند بخشید.

هر مشت کردنی به حاکمیتها و اینجا مشخصا به جمهوری اسلامی به معنی رو اوردن به مردم نیست

بابک ایرن بان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر