Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

حزب کارگران کردستان در یک بیانیه ای حمایت تمام عیار خویش را از ملت کرد در غرب کردستان اعلام ممودند



حزب کارگران کردستان در یک بیانیه ای حمایت تمام عیار خویش را از ملت کرد در غرب کردستان اعلام ممودند  
پ.ک.ک در بیانیه ای اعلام نمود کردها از تاریخ عبرت گرفته‌اند. و فقط با اتحاد می توان پیروز شد در ادمه بیانیه آمده است" از مبارزات خلق خود در سوریه حمایت می‌کنیم. باید تمامی بخش‌های کردستان و نیروهای دموکراتیک جهت برقراری صلح, تحقق آزادی و برابری بکوشند. ما این امر را مسئولیتی تاریخی می‌دانیم. 
متن کامل بیانیه:


KCK:
 ما از مبارزات کردها در سوریه حمایت می‌کنیم


بهدینان - ریاست شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان, KCK, درخصوص تحولات و اوضاعی که در غرب کردستان جریان دارد, بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که از اتحاد میان نیروهای کردها در آن بخش کردستان حمایت می‌کنند. KCK گفت:«خلق‌کرد در چارچوب اتحاد دموکراتیک سوریه, درصدد حصول حقوق طبیعی و دموکراتیک خود است».

ریاست شورای رهبری کنفدرالیسم دموکراتیک کردستان, KCK, طی بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد که همچو جنبش KCK تأسیس سیستم «شورای عالی کردها» در غرب کردستان را امری صحیح می‌دانند. همچنین در خصوص تلاش‌های مطبوعات و رسانه‌های ترک علیه مبارزات خلق کرد در غرب کردستان , نارضایتی شدید خود را ابراز داشت.

در بیانیه KCK آمده:«در منطقه خاورمیانه تحولاتی حیاتی به میان می‌آید. در این راستا, اوضاع سوریه مرتبا روبه وخامت است و این امر جدیت مسئله را می‌نمایاند. در مرحله‌ بحرانی کنونی که می‌رود جنگ داخلی سوریه به جنگ منطقه‌ای مبدل شود, اراده و مبارزات خلق‌های سوریه اثبات خواهد ساخت که دارای نقشی بسیار پراهمیت می‌باشند. خلق‌کرد که در مبارزات دموکراتیک سوریه از جایگاهی مهم برخوردار است, با هرگونه خشونتی مخالف است, با توسل به توانایی‌های خود مبارزات سیاسیش را ارتقاء داده و دستاوردهایی عظیم کسب کرده.»

کردها از تاریخ عبرت گرفته‌اند

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده که خلق‌کرد در غرب کردستان برای اینکه سیاست استعمارگری سوریه از میان برداشته شود, و برای اینکه حقوق ملی و طبیعی خلق‌کرد به رسمیت شناخته شود, همچنین برای اینکه تمامی خلق‌های سوریه در کنار هم به شیوه‌ای آزادانه و دموکراتیک حیات بسر برند و سال‌هاست به مبارزات خود ادامه می‌دهند و شهدای بسیاری را هم تقدیم نموده‌اند. در ادامه آمده:«این مبارزات , بویژه از اوایل سال 2011 به تحکیم بنیان‌های خود پرداخته است. بخوبی مشاهده می‌کنیم که عرصه سیاسی کردها در این بخش از کردستان از تاریخ عبرت گرفته است. تحولات اخیر را به شیوه‌ای صحیح ارزیابی کرده و هم برای حله مسئله کرد و هم برای دموکراتیزه کردن سوریه, پروژه حل دموکراتیک را ارایه داده است. همچنین سیاست‌های خاص خود را تعیین نموده و از این لحاظ گام‌هایی صحیح و جدی برداشته‌اند».

در این راستا, سازمان‌های کردی میان خود اتحادی ایجاد نموده‌اند و به نام کردهای سوریه در قالب شورایی عالی به توافق عملی رسیده‌اند. این یک گام مهم و یک تصمیم باارزش است. از این پس هر گونه تحول و تغییری تحت نظارت و ابتکارعمل این شورای عالی که نمایندگی کردها را برعهده دارد, اداره و جهت‌دهی و سازماندهی خواهد شد.

ما سیستم شورای عالی کرد را سیستمی بجا و صحیح می ‌دانیم

KCK اذعان کرد که همچو جنبش , این سیستم را صحیح می‌دانند و در ادامه می‌گوید:«ما همچو جنبش, برای اینکه این سیستم در عرصه عملی تحقق یابد, از مبارزات آزادیخواهانه خلق‌ خود در این بخش کردستان حمایت می‌کنیم. از تمامی کردهای غرب کردستان هم دعوت به عمل می‌آوریم که پیرامون این سیستم اتحاد خود را مستحکم‌تر سازند. همچنین تمامی جناح‌های دموکرات سوریه را فرامی‌خوانیک که برای اراده ملی کردها احترام قایل شوند».

اتحاد دموکراتیک سوریه

KCK می گوید:«در برنامه تمامی احزاب کرد سوریه چیزی به نام اتحاد کامل و بالعکس چیزی به نام جدایی کامل از دیگر بخش‌های کردستان وجود ندارد. خلق‌کرد در این بخش, در چارچوب اتحاد دموکراتیک سوریه حقوق طبیعی خود را مطالبه می‌کند. خلق‌کرد در تحت هر شرایطی خواستار حیاتی مسالمت‌آمیز و برابر با خلق‌های عرب, دروزی, آشوری, ارمنی, علوی و دیگر مذاهب و آیین‌ها است و از آنها هم دفاع نموده. نمایندگان سیاسی کردها به هر شیوه ممکن اهداف خود جهت رسیدن به برادری و برابری خلق‌ها و سوریه‌ای دموکراتیک را اعلام می‌دارند و این یک برخورد و موضع استراتژیک است».

مواضع مطبوعات ترکیه نتیجه دشمنی آنها ست

KCK علیه مواضع خصمانه ترکیه واکنش شدید نشان داد و گفت:«علی‌‌رغم تمامی حقایق کنونی کردها, مطبوعات ترکیه و برخی جناح‌های سیاسی مبارزات خلق‌کرد جهت حصول آزادیها ی خود در سوریه را بصورت نادرست به تصویر می‌کشند و آن را بطور خصمانه مورد هدف قرار می‌دهند. این امر هم نتیجه دشمنی‌ آنها با خلق‌کرد است. به هدف ایجاد ترس و رغب و شکست اراده خلق‌ما در سوریه بصورت عامدانه برخی ادعاهای دروغین را منتشر می‌سازند. هیچ کادر سیاسی و نظامی جنبش ما وارد سوریه نشده است. آنهایی که از این امر واهمه دارند که کردها دستاوردهایی کسب کنند و اتحاد ملی خود را محقق سازند, از ذهنیتی حاکمیت‌گرایانه در راستای تقسیم و تجزیه سوریه , شعله‌ور ساختن جنگ مذاهب و جنگ داخلی برخوردارند.»

باید سوریه برای اراده خلق‌کرد احترایم قایل شود

در سوریه , کردها , گام‌به گام و شهر به شهر اداره مناطق را تحت کنترل خود درمی‌آورند. خلق کرد هم در برخی مناطق با توسل به اراده خود جهت ایجاد مدیریت خاص خود می‌کوشند. اما برخی‌ها از این مبارزات خلق کرد واهمه دارند. اینها از آزادی خلق‌ها می‌ترسند. اگر جامعه سوریه به آزادی برسد, بدون کردها هم آزادی خواهند شد و طبیعی‌تر از این مهم هم چیزی دیگر وجود ندارد. باید همه به اراده خلق‌کرد احترام بگذارند.

ما همچو جنبش از اتحاد خلق‌ خود در این بخش از کردستان حمایت می‌کنیم. از مبارزات خلق خود در سوریه حمایت می‌کنیم. باید تمامی بخش‌های کردستان و نیروهای دموکراتیک جهت برقراری صلح, تحقق آزادی و برابری بکوشند. ما این امر را مسئولیتی تاریخی می‌دانیم.

-----------------------

نبرد نيروهای ارتش سوريه و مخالفان در حلب، دومين شهر بزرگ سوريه، به شدت در جريان است و گزارش ها حاکی است که هلی کوپترهای ارتش سوريه روز سه شنبه مناطقی از شهر حلب را هدف قرار داده اند و فعالان سوری می گويند، مخالفان مسلح حکومت بشار اسد همچنان بخشی های از شهر حلب را کنترل خود دارند. به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، شاهدان عينی می گویند، درگيری ها در حلب شدت گرفته است و هواپيما های جنگی سوريه برفراز اين شهر در حال پرواز مشاهده شده اند.

گروه نظارت بر حقوق بشر سوريه می گويد، نبرد در حلب به محلات شمال شرقی و جنوب غربی اين شهر کشيده شده است، و در مناطقی مانند فردوس و ارکوب نيز درگيری در جريان است.

محمد سعيد، يک فعال سوری، به آسوشيتدپرس گفته است: مخالفان حکومت سوريه بخش بزرگی از شهر را در اختيار دارند، ولی هلی کوپتر های ارتش سوريه اقدام به بمباران اين مناطق کرده اند.

به گفته اين فعال سوری استفاده از هلی کوپتر ها توسط ارتش سوريه نقش مهمی در بازپس گيری برخی مناطق دمشق از دست مخالفان در هفته گذشته داشت.

محمد سعيد همچنين گفته است: هواپيماهای جنگی ارتش سوريه بر فراز شهر حلب ديوار صوتی را شکسته اند. «اينجا اکنون به يک ميدان جنگ بدل شده است و نبردهای خيابانی برای کنترل بخش بزرگی از شهر در جريان است.»

به گزارش آسوشيتدپرس، روز يکشنبه نيروهای مخالف حکومت بشار اسد يک واحد رزمی به نام «تيپ اتحاد» برای تصرف حلب تشکيل دادند. شهر حلب با سه ميليون نفر جمعيت و پايتخت تجاری سوريه محسوب می شود.

هشدار روسيه در مورد استفاده از سلاح شيميايی

در همين حال، روسيه سوريه روز سه شنبه به سوريه در خصوص احتمال به کارگيری سلاح شيميايی هشدار داد و گفت: دمشق تعهدات بين المللی خود در اين زمينه را رعايت کند.

وزارت امور خارجه روسيه می گويد، سوريه در سال ۱۹۶۸ پروتکل بين المللی ممنوعيت استفاده از گازهای سمی درجنگ را امضا کرده است.

وزارت امور خارجه روسيه می گويد، فرض مسکو اين است که سوريه به تعهدات بين المللی خود پايند خواهد بود.

جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوريه، روز دوشنبه به وجود سلاح شيميايی در کشورش اذعان کرده و گفته بود، دمشق از اين سلاح عليه نيروهای مهاجم خارجی استفاده خواهد کرد و عليه دشمنان داخلی به کار نخواهد برد.

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا روز دوشنبه در واکنش به اين اظهارات گفته بود: «با توجه به اينکه نظام سوريه دارای مخازن سلاح‌های شيميايی است، به اسد و اطرافيانش گوشزد می‌کنيم که جهان آن‌ها را زير نظر دارد و جامعه جهانی و ايالات متحده آمريکا در صورت چنين اقدام مصيبت باری که‌‌ همان استفاده از سلاح شيميايی باشد، آن‌ها مسئول شناخته شده و پاسخگو خواهند شد.»

سوريه تاکنون کنوانسيون بين المللی ۱۹۹۲ درخصوص ممنوعيت استفاده از سلاح های شيميايی و همچنين توليد آن را امضا نکرده است. رادیوفردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر