Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۸, یکشنبه

تمامیت آزادی و تمامیت ارضی :


تمامیت آزادی و تمامیت ارضی : 
همین الان از بی بی سی ، گزارشی درباره ی وضعیت کردهای سوریه پخش شد که گزارشگر در آن گفت : « کردها قومی هستند که در شرق ترکیه و شمال شرقی سوریه و شمال عراق و غرب ایران قرار دارند که اکنون تمامیت ارضی این کشورها را تهدید می کنند . » از شواهد و رویدادهای سوریه پیداست که کوردستان سوریه هم دارد به دست کردها می افتد و به این ترتیب دو بخش از آن آزاد می شود . وقتی دو بخش آن آزاد شود ، آن دو بخش دیگرش هم سرانجام آزاد خواهند شد . این است که باید گفت : « صدها سال است که تمامیت ارضی و تمامیت آزادی ما پایمال شده است . پس تمامیت ارضی شما ، چیزی جز لجن مال کردن تمامیت آزادی و تمامیت ارضی ما نبوده است ! 


به بهانه بازیهای المپیک تابستانی 2012 لندن

المپیک تابستانی 2012 لندن طی مراسم باشکوهی که تلفیقی از سنت و مدرنیته بود افتتاح یافت. هزاران ورزشکار از 4 گوشه عالم بار دیگر گرد هم آمدند تا در رقابتی عادلانه قدرت لایزال انسانی را بنمایش بگذارند. مراسم افتتاحیه پر از صحنه های پرشکوهی بود که خود نشان از توانائی و خلاقیت انسان در نوآوری و طراحی بود. صحنه هائی که تاریخ انگلیس را با ارج گذاری بر چهرهای شاخص علمی و هنری و ورزشی در هم آمیخته بود.

ورزشکاران کشورهای مختلف سرشار از سرزندگی و شادابی با پرچم کشور خود رژه رفتند. چهره ها حکایت از خوشحالی و بروز احساسات جوانی داشت. اما رژه کاروان ورزشی کشور اشغال شده ایران توسط بنیادگرایان مذهبی حکایت از امنیتی بودن فضا برای تک تک ورزشکاران داشت. تبسم به زحمت در چهره آنها نقش می بست که این خود نشانی بود از آنچه که بر ملت ایران در روزگار سیاه حاکمیت آخوندی می گذرد. استبداد و فاشیسم مذهبی حاکم طراوت و سرزندگی را از ایران و ایرانی ربوده و بر ویرانه سرائی که بر آن نام "جمهوری اسلامی ایران" نهاده خاکستر مرگ و ماتم پاشیده است. اما چه کنم که من این سرای ویرانه شده بدست مشتی آخوند جنایتکار و عمله و اکره شان را دوست دارم. آخر آنجا خانه من و سرای من است. با کوچه باغهای شهرم خاطره ها دارم. با جای جای این وطن مرا خاطره هاست. لحظه ای در خود فرورفتم پرچم سه رنگ کشور خود را که بر ان آرم شیرو خورشید نقش بسته بود در دست قهرمانی همچون حبیب خبیری (1) یافتم و در کنار او هوشنگ منتظرالظهور و فروزان عبدی و دهها شیرزن و کوه آهن مردی را یافتم که سربلند و مغرور در مراسم رژه شرکت دارند. احساس کردم که باید فریاد کنم که من ایرانیم. به یمن مقاومتی که در آن جاری و ساری است و تا سرنگونی تمام عیار این رژیم لحظه ای از مقاومت و پایداری و مبارزه پا پس نمی کشد. به یمن این مقاومت و با پشتوانه دهها هزار شهید و هزاران زندانی سیاسی دربند ملت ایران کاوه وار ضحاک زمانه را به بند خواهد کشید و بهار آزادی فراخواهد رسید و در فردائی پرشکوه در فضائی آزاد زمینه برای بروز خلاقیت جوانان ایرانی در همه زمینه ها از جمله ورزش فراهم خواهد آمد.

با چنین آرزوئی انتظار روزی را می کشم که ورزشکاران ایران آزاد فردا با غرور هر چه تمامتر در بازیهای المپیک شرکت کرده و سفیر شادی و خرمی و شادابی جامعه خود در عرصه جهانی بوده و با کسب افتخار عزم و اراده هموطنان خود در ساختن ایرانی آزاد و آباد باشند به نمایش بگذارند. به امید چنان روزی.
1- مجاهد شهید حبیب خبیری کاپیتان با اخلاق تیم ملی فوتبال ایران که در سال 1360 توسط رژیم جنایتکار حاکم اعدام شد. هوشنگ منتظرالظهور عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران و خانم فروزان عبدی هم از قهرمانان تیم ملی والیبال ایران بودند که توسط آخوندهای حاکم بر وطن اسیرمان ایران اعدام شده اند

------------------
گفتگوی رادیو ایرآوا با شاعر و ترانه سرای مبارز، آقای شهریار دادور. اجرای شعری از دفتر کتابها را می دانم، کفشها را کجا چال کردید با صدای شاعر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر