Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

سلاح شیمیايی؛ هشدار روسیه به اسد / بمباران حلب


سلاح شیمیايی؛ هشدار روسیه به اسد / بمباران حلب

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، دولت روسیه امروز به رژیم دمشق در مورد استفاده احتمالی از سلاح شیمیايی هشدار داد.


رژیم بشار اسد روز گذشته برای نخستین بار تائید کرد که سلاح شیمیايی در اختیار دارد و همین امر باعث نگرانی شدید جامعه بین المللی شده است.
این در حالیست که ارتش سوریه امروز برای مقابله با شورشیان برای نخستین بار از جنگنده استفاده کرده است.
به گزارش بی بی سی، جنگنده‌های ارتش سوریه مناطقی در شرق شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه را بمباران کرده‌اند.
خبرنگار این شبکه خبری که در نزدیکی این شهر است، می‌گوید این برای اولین بار است که از جنگنده برای عملیات در شهر حلب استفاده شده است.
مخالفان مسلح در حلب، از چند روز پیش عملیاتی را در این شهر که از پایگاه‌های اصلی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به شمار می رود، آغاز کردند.
آنها تلاش دارند تا مناطقی در این شهر را به تصرف خود در آورند.
گزارش‌ها حاکی از شدت گرفتن درگیری میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح است و این درگیری‌ها در اطراف بخش قدیمی شهر، سنگین تر بوده است.
یان پنل، خبرنگار بی بی سی که در حومه حلب است، می گوید در عملیات صبح امروز (سه شنبه، ۲۴ ژوئن) ارتش سوریه از هلیکوپترهای توپدار هم استفاده شده است.
----------------------

سوریه؛ مقام نظامی رژیم کشورهای منطقه را تهدید کرد

خبرگزاری فارس: سردار جزایری هشدار داد: هنوز هیچ یک از دوستان سوریه و جبهه بزرگ مقاومت وارد عرصه نشده‌اند و چنانچه این اتفاق روی دهد ضربات قاطعی به جبهه دشمن و به خصوص عرب‌های منفور وارد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون شکست مجدد استکبار جهانی در جبهه سوریه، اظهار داشت: جبهه بزرگی از عوامل شیطان بزرگ و کشورهای زبون تحت قیمومیت آمریکا و صهیونیزم جهانی جنگی همه جانبه را علیه دولت و ملت سوریه به راه انداختند، لیکن با حضور قدرتمند مردم و دولت و نیروهای مسلح این کشور توطئه آمریکایی، اروپایی، عرب‌های مرتجع و سایر هم پیمانان این جبهه شیطانی با شکستی بزرگ و تاریخی روبرو شد؛ به گونه‌ای که در حال حاضر دشمن جز اقدامات تروریستی و بمب گذاری و پروپاگاندای رسانه‌ای، کاری از دستش بر نمی‌آید.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور گفت: دشمن قادر به جابجایی نظام در سوریه نیست و مردم این کشور و دوستان اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.
جزایری در ادامه افزود: هنوز هیچ یک از دوستان سوریه و جبهه بزرگ مقاومت وارد عرصه نشده‌اند و چنانچه این اتفاق روی دهد ضربات قاطعی به جبهه دشمن و به خصوص عرب‌های منفور وارد خواهد شد.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: آمریکا اگر توانمندی لازم را داشت مانع سقوط نزدیکترین هم پیمانش یعنی رژیم مبارک می‌شد لذا جای تعجب است چگونه ارتجاع منطقه همه موجودیت خود را در پای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به قربانگاه برده است.
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به مردم سوریه اظهار داشت: امروزه بیش از گذشته مراقب ترفندهای عملیات روانی و دروغ‌های بزرگ رسانه‌ای جبهه استکبار باشند چرا که دشمن شکست خورده بخش عمده‌ای از توانش را صرف جنگ روانی علیه مردم دولتمردان سوریه کرده و تلاش دارد از این طریق شکست در جنگ سخت را جبران کند.
وی افزود: البته هدف جنگ نرم آمریکا صرفا مردم و دولت سوریه نیست و سایر کشورهای دوست را نیز تحت پوشش دارد. دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ای آمریکا با کمک سایر هم پیمانانش کوشش دارد از یک طرف شکست و ناکامی خود را پیروزی و از طرف دیگر دولت سوریه را محکوم به نابودی جلوه دهد و بدین وسیله مانع حمایت‌های مردمی و سایرین نسبت به سوریه بشود.
این مقام عالیرتبه کشور تصریح کرد: به زودی خاک سوریه از لوث دشمن پاکسازی می‌شود و آنگاه نوبت مقاومت است تا به حساب کشی از هر یک از دشمنان سوریه بپردازد.
جزایری گفت: این که در خبرها آمده است مردم سوریه از دشمنان خود انتقام خواهند گرفت یک حقیقت است و مردم سوریه به شدت از دولت‌های شرور آمریکا، ترکیه، قطر، عربستان و سایر هم پیمانان تروریست‌ها عصبانی و خشمگین هستند.
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشو همچنین خطاب به مردم آمریکا و اروپا اظهار داشت: جای تعجب است که مردم این کشورها که در چنگال مشکلات مالی به سر می‌برند، چگونه این همه ظلم نسبت به دیگران را تحمل می‌کنند و علیه دولت‌های تروریست و جنگ طلب خود اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر