Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ تیر ۳۱, شنبه

جهان در تصویر خبرهای در باره سوریه و خاورمیانه و تحولات منطقه



جهان در تصویر  خبرهای در باره سوریه و خاورمیانه و تحولات منطقه

----------------------


رویترز به نقل از پلیس نیویورک نوشت که سپاه پاسداران ایران و نیروهای وفادارش دست کم در ۹ عملیات تروریستی علیه اسرائیل یا یهودیان در سال جاری دست داشته اند. گزارش پلیس نیویورک که بر اساس تحلیل سرویس های اطلاعاتی آمریکا تهیه شده، تصریح می کند که این سوءقصدها از ژانویه تا ماه ژوئن گذشته شناسایی و خنثی شده اند. گزارش اطلاعاتی پلیس آمریکا از سوءقصد اخیر علیه جهانگردان اسرائیلی در بلغارستان به عنوان اقدام جدید سپاه پاسداران و حزب الله لبنان علیه اسرائیل یاد کرده است.


گزارش همچنین به عملیات تروریستی ماههای اخیر علیه اسرائیل در بانکوک، باکو، تفلیس، دهلی نو، قبرس و تانزانیا اشاره کرده و افزوده است که این عملیات توسط سپاه پاسداران و حزب الله لبنان صورت گرفته است. ایران نقش خود در سوءقصد چهارشنبه گذشته علیه جهانگردان اسرائیلی در بلغارستان را تکذیب کرده است. با این حال، سرویس های اطلاعاتی آمریکا در گزارش خود تصریح می کنند که با ارزیابی دولت اسرائیل موافقند که سوءقصد بلغارستان را به سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان نسبت داده اند. یک مقام آمریکایی گفته است که حزب الله لبنان در گذشته دست به عملیات انتحاری به ویژه علیه اسرائیل زده است.

سرویس های اطلاعاتی آمریکا تصریح نموده اند که سوءقصد انتحاری علیه جهانگردان اسرائیلی همزمان با سالگرد خونین علیه یهودیان آرژانتین بود که توسط حزب الله لبنان و سپاه قدس سپاه پاسداران ایران صورت گرفت. سخنگوی نخست وزیر اسرائیل سال گذشته گفته بود که در بیست اقدام و سوءقصد تروریستی علیه اسرائیل ۵ ایرانی و سه عضو حزب الله دست داشته اند.پلیس نیویورک در گزارش دو صفحه ایش با استناد به سرویس های اطلاعاتی آمریکا افزوده است که دولت ایران با اتکا به سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان بر شدت و دامنۀ عملیات تروریستی اش در خارج افزوده است. با این حال، همین گزارش تصریح می کند که عملیات تروریستی اخیر دولت ایران از پیچیدگی اقدامات مشابه قبلی اش برخوردار نیست. گزارش پلیس نیویورک در پایان می افزاید که در پاره ای موارد سرویس های اطلاعاتی ایران برای انجام عملیات تروریستی برونمرزی از تبهکاران محلی، نظیر آنچه در باکو روی داد، استفاده می کنند.

با این حال، در حالی که سرویس های اطلاعاتی آمریکا همانند سرویس های اطلاعاتی اسرائیل سوءقصد تروریستی بلغارستان را به ایران نسبت می دهند، کاخ سفید آمریکا از اعلام موضعی صریح در مورد دست داشتن حزب الله لبنان در سوءقصد بلغارستان خودداری کرده است. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید واشنگتن دیروز اظهار داشت : هر چند حزب الله لبنان و ایران مشترکاً در سوءقصدهای تروریستی مختلف دست داشته اند، اما، اظهار نظر در مورد نقش
حزب الله لبنان در سوءقصد اخیر علیه جهانگردان اسرائیلی در بلغارستان احتیاج به زمان و تحقیق بیشتر دارد.
-----------------------------


آسوشيتدپرس:
مسير مذاکرات اتمی با رژيم ايران مسدود شد !
آسوشيتدپرس گزارش کرد: دراثر تنشهای موجود بين غرب و رژيم ايران، مسير مذاکرات اتمی با اين رژيم مسدود شد.
خبرگزاری آسوشيتدپرس در گزارشی که از دوبی مخابره کرد، می نويسد: در حالی که هيچ تاريخی برای مذاکرات اتمی کشورهای 5+1 با رژيم ايران تعيين نشده است، آمريکا طی اين هفته به اعمال تحريمهای گسترده عليه اين رژيم دست زد.
ضربه ديگر بر رژيم ايران، تحريمهای نفتی 27 کشور اروپايی است که از اول ماه جاری ميلادی به اجرا گذاشته شده اند.

در همين حال آمريکا به تقويت نيروی نظامی خود در منطقه با مستقر کردن ناوهای جنگی در خليج فارس ادامه می دهد.
آسوشيتدپرس خاطرنشان کرد: تحولات به نوبه خود، روند مهمی را نشان می دهد. رژيم ايران در يک وضعيت دوگانه ای به سر می برد. از يک طرف تلاش می کند خودش را به عنوان يک قدرت نظامی رو به صعود نشان دهد، در حالی که با از دست دادن متحد خود بشار اسد در دمشق به ميزان فزاينده يی احساس ناامنی می کند.

شنبه 21 ژوئيه 2012 - 31 تیر 1391
------------------

افزایش نگرانی از وضعیت نرگس محمدی

خبرگزاری هرانا - در مورد وضعیت جسمی نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر اخبار نگران کننده ای منتشر شده است.

به گزارش تارنمای ملی-مذهبی، تا کنون به رغم درخواست خانواده نرگس محمدی به هیچ یک از اعضای این خانواده اجازه ملاقات داده نشده است. این در حالی است که نرگس محمدی در طول ۱۱ روزی که به بیمارستان منتقل شده است هیچ تماس تلفنی نیز با خانواده خود نداشته است.

با توجه به اعمال این محدودیت، خبری تایید نشده در مورد ضرب و شتم شدید نرگس محمدی در زندان زنجان در جریان درگیری میان زندانیان قبل از انتقال وی به بیمارستان ولیعصر منتشر شده است. ظاهرا خانم محمدی در جریان این درگیری آسیب دیده است.

بنا بر این شایعه در دعوایی که در زندان زنجان زندان میان هم بندیان وی صورت گرفته است نرگس محمدی به صورت شدیدی ضرب و شتم شده و به دلیل وخامت اوضاع جسمی مسئولان زندان مجبور می شوند وی را به بیمارستان ولیعصر زنجان منتقل کنند. محمدی ابتدا به بخش مغز و اعصاب این بیمارستان منتقل می شود و این موضوع خود نشان می دهد احتمال وارد شدن ضربه به وی بالاست. بعد از مدتی نرگس محمدی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می شود و در بخش اعصاب و روان بستری شده است.

دو نکته احتمال درست بودن این شایعه را متاسفانه تقویت می کنند:

نکته نخست اینکه به رغم مراجعه روزانه خانواده محمدی به بیمارستان اجازه ملاقات با ایشان را نمی دهند. مسئولان بیمارستان برای این عدم ملاقات هیچ دلیل قانع کننده ای ارائه نکرده اند.

نکته دوم اینکه از حضور پزشکان معالج نرگس محمدی در بیمارستان ممانعت به عمل آمده است. این در حالی است که خانم محمدی به دلیل حاد بودن بیماری اش در وضعیت ویژه ای قرار دارد و فرآیند معالجه ایشان طولانی و تخصصی است. لذا حضور پزشکان متخصص که سیر بیماری وی را تعقیب کرده اند ضروری به نظر می رسد اما اجازه بررسی وضعیت خانم محمدی به این پزشکان داده نشده است.

خاطرنشان می شود نرگس محمدی مبتلا به بیماری مرموزی است که میراث نخستین زندان وی در سال ۱۳۸۹ است. وی به فلج عضلانی مبتلا می شود، ناگاه به زمین یا در و دیوار می خورد و این موضوع برای سلامتی ایشان بسیار خطرناک است.

نرگس محمدی مدتی پیش در نامه ای نسبت به اینکه به سرنوشت زهرا کاظمی یا هدی صابر مبتلا شود هشدار داده و تاکید کرده بود مسئولیت مرگ وی بر عهده مسئولان است. وی در نامه خود تصریح کرده بود می خواهند پروژه مرگ تدریجی اش را عملی کنند.

همچنین قابل یادآوری است که نرگس محمدی به صورت غیر قانونی به زندان زنجان منتقل شده بود و در بندی نگهداری می شد که زندانیان زن محکوم به فساد، فحشا و اعتیاد حضور داشتند و متاسفانه در این بند روزانه زد وخوردهای شدیدی صورت می گیرد. در چند مورد نگهبانان مجبور شده بودند برای حفظ سلامتی وی این زندانی سیاسی را از بند خارج کنند تا دعوا پایان یابد. این زندانیان نیز خود قربانی بحران های اجتماعی هستند که کشور را فرا گرفته اند.

انتظار می رود مسئولان امنیتی پرونده نرگس محمدی برای رفع نگرانی خانواده اجازه تماس تلفنی وی یا ملاقات حضوری اش رابدهند. عدم تماس تلفنی در طول ۱۱ روز گذشته نگرانی ها در این مورد را افزایش داده است. این در حالی است که حتی در صورت عدم اجازه ملاقات، تماس تلفنی حق طبیعی ایشان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر