Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اردیبهشت ۴, دوشنبه

رژیم نژاد پرست ترکیه یکی از رشید ترین فرزندان ماد و فرزندان کیخسرو کی قوباد را به شهادت رساندن امیدوارم این خبر درست نباشد امیدوارم آپو زنده باشد.


رژیم نژاد پرست ترکیه یکی از رشید ترین فرزندان ماد و فرزندان کیخسرو کی قوباد  را به شهادت رساندن امیدوارم این خبر درست نباشد امیدوارم آپو زنده باشد.
این گمانه زنی وجود دارد که دولت فاشیست ترک  رهبر محبوب ملت کرد  آقای عبدالله اوجالان را به شهادت رسانده باشد 
در زیر 
شکنجه های طاقتفرسای دولت نژاد پرست خون آشام کثیف کمالیستی خر اندیش.
در حدود  9 ماه است هیچ خبری منبی بر سلامت بودن آقای اوجالان وجود ندارد  بنابر این ایشان را کشته اند سران دولت نژادپرست ترک.
در دو ماه گذشته  یعنی بعد از زمین لرزه وان رجب طیب اردوغان   در یک سفر مخفیانه به ایالات متحده آمریکا سفر نمود و به احتمال زیاد در باره کشته شدن اوجالان ایالات متحده را در جریان قرار داده است .
بنابر خبرهای تائید نشده آقای عبدالله اوجالان  در ساعت اولیه آغاز سال نو میلادی به دستور رئیس وزاری ترکیه و رئیس جمهوری ترکیه به شهادت رسیده است.
و به همین دلیل آقای مسعود بارازانی را به ترکیه دعوت نموده اند تا شاید  کاری بشود که کردها احساساتی نشوند بعداز اعلام بشهادت رساندن آقای عبدالله اوجالان اگر دعوتهای که از سوی مقامات ترکیه از مقامهای اقلیم کردستان به عمل آمده است مورد تحلیل و تجزیه قراربدهیم در میابیم که این یک توطئه است نه دوستی   و باز کمک کردن به نیچیروان بارازانی که دوباره به ریاست دولت اقلیم کردستان رسیده است نوعی تاکتیک سیاست دولت ترک میباشد تا هر طوری که شده قضیه ی آقای اوجالان را خنثی کنند و باز میتوان سفر آقای مسعود بارازانی را به ایالات متحده آمریکا ظاهرا در باره مشکلات میان نیروهای عراقی بوده لاکن در اصل  بر اساس تاکتیک دولت ترکیه  این سفر انجام گرفته است و تا شاید بر افکار عمومی کردها تاثیر گذار باشد این سفر  و مطرح نمودن استقلال کردستان شاید یک ترفند از پیش طرح ریزی شده توسط دولت نژادپرست ترک باشد برای منحرف نمودن افکار عمومی کردها نسبت به قضیه آقای اوجالان رهبر محبوب ملت کرد و فرزند انقلابی  کردستان.

محمد اوجالان برادر عبدالله اوجالان اعلام نموده خانواده آقای اوجالان  هیچ خبری در باره سلامتی آقای اوجالان در دست ندارند ومحمد اوجالان گفته است او نمیداند آیا آقای اوجلان زنده است و یا در زیر شکنجه جان سپرده است.
در ادامه محمد اوجالان گفته است دولت حتی به وکلایی اوجالان اجازه نمیدهند با ایشان ملاقات داشته باشند و محمد اوجالان بر این باور است که رژیم ترک آقای اوجالان را به قتل رسانده و جرئت اعلام این جنایت را ندارد.
مثل این که در گذشته اعلام نمودیم در حدود 9 ماه میباشد که به هیچ عنوان به هیچ احدی اجازه نداده اند با آقای اوجالان رهبر ملت کرد ملاقات بشود حتی به اعضای خانواده اوجالان اجازه نمیدهند با ایشان ملاقات کنند خیلی از کردها در این رابطه دست به اعتصاب غذا زدند دست به اعتراضات خیابانی در کشورهای مختلف زدند لاکن ما هیچ نوع خبری از این بابت که آیا آقای اوجالان زنده است و یا توسط رژیم ترک در زیر شکنجه جان سپرده است هیچ خبری در دست نداریم
در این رابطه منتظر باشید در این باره دست به جمع آوری اطلاعات بیشتر خواهم زد.
با سپاس فراوان ساموئیل کرماشانی  24/4/2012
------------------------------------
محمد اوجالان: سیاست انزوا حل مسئله کرد را به بن بست می‌کشاند




به ‌رغم اعتراضات گسترده‌ کردستانیان اوجالان کماکان در انزوا بسر می‌برد، خانواده ‌اوجالان از این وضعیت بسیار نگران هستند. برادر اوجالان می‌گوید منزوی سازی راههای حل مسئله‌ کرد را به‌ بن بست می رساند.ما حتی نمیدانیم که‌ اوجالان زنده ‌است یا نه‌؟ از انزوای رهبر ملت کرد عبدالله ‌اوجالان 272 روز می‌گذرد.

محمد اوجالان که‌ فقط 9 ماه‌ پیش توانسته‌ بود یکبار با برادرش دیدار کند ، نگرانی خود را از این انزوا ابراز داشت و گفت حتی از زنده‌ بودن وی خبری نداریم. محمد اوجالان در ادامه‌ سخنانش گفت تحمیل انزوا بر اوجالان در واقع تحمیل انزوا بر تمامی خلق کرد است .

وی ضمن یادآوری تلاشهای اوجالان برای حل مسئله ‌کرد از طرق مسالمت آمیز گفت، اما حکومت و دولت ترک در مقابل با مشروعیت دادن به‌ انزوا و ادامه‌ عملیاتهای سیاسی و نظامی علیه‌ خلق کرد به این تلاشها پاسخ دادند. این اقدامات به‌ معنای سیاست نابودی خلق کرد است . اما خلق کرد در برابر این سیاست مقاومت می کند.

محمد اوجالان از مقاومت 15 تن از فعالان سیاسی کرد در استراسبورگ که 52 ‌روز با شعار آزادی برای اوجالان و جایگاه ‌سیاسی برای خلق کرد ، اعتصاب غذا کردند ، تقدیر کرد. وی همچنین از سازمان منع شکنجه‌ اروپا و کشورهای اروپایی خواست در برابر انزوای رهبر ملت کرد سکوت نکرده‌ و به‌ خواسته‌های خلق کرد گوش فرا دهند.

محمد اوجالان در این راستا روشنفکران و نویسندگان ترکیه‌ را نیز مورد انتقاد قرار داد.

وی در پایان سخنانش با اشاره‌ به ‌ممنوعیت راهپیمایی آمارا در 4 آوریل به‌ مناسبت روز میلاد رهبر ملت کرد عبدالله ‌اوجالان، آن را تداوم سیاست انزوا عنوان کرد.
کردانه            
////////////////////////////////

گومانده‌كرێت ئۆجه‌لان له‌ زینداندا به‌ ده‌ستی دۆله‌تی فاشیستی تۆرک له‌ ژێر ئه‌شکه‌نجه‌ گێانی له‌ ده‌ست دابێ 


به‌هۆی ئه‌وه‌ی كه‌ ماوه‌ی 9 مانگه‌ هیچ هه‌واڵێك له‌سه‌ر ژیانی عه‌بدوڵڵا ئۆجه‌لان، نیه‌ چه‌ندین مانگرتن و رێپێوان له‌ ناوخۆی توركیا و وڵاتانی ئه‌وروپا ئه‌نجامدراوه‌و خانه‌واده‌كه‌شی رایده‌گه‌یه‌نن كه‌ نازانن ئۆجه‌لان ماوه‌ یاخود مردووه‌.

محه‌مه‌د ئۆجه‌لان برای عه‌بدوڵا ئۆجه‌لان رایگه‌یاند"حكومه‌تی توركیا ریگه‌نادات نه‌ پارێزه‌ره‌كانی‌ و كه‌سوكاره‌كه ی ئۆجه‌لان ببینێت و ئێمه‌ تا ئێستا نازانین که‌ ئایا ساغه‌ یان مردووه‌"

23/4/2012 لڤین پرێس

/////////////////////
 :ماوه‌ی نزیکه‌ی 9 مانگه‌ حکومه‌تی AKP به‌ هێنانه‌وه‌ی بیانووی ساده‌ و ساکار رێگه‌ به‌ پارێزه‌رانی رێبه‌ری گه‌لی کورد عه‌بدولڵا ئۆجالان ناده‌ن دیداری یاساییان ئه‌نجام بده‌ن و ماوه‌ی نۆمانگیشه‌ هیچ زانیارییه‌ک له‌باره‌وه‌ نازانرێ له‌و باره‌یه‌وه‌ محه‌مه‌د ئۆجالان برای ئۆجالان به‌ میدیاکانی راگه‌یاند:"سیاسه‌تى گۆشه‌گیرکردن، ڕێبازه‌کانى چاره‌سه‌رى پرسى کورد قه‌تیس ده‌کات. ئێمه‌ تا ئێستاش نازانین که‌ ئایا ئۆجه‌لان ساغه‌ یان مردووه‌."
گۆشه‌گیرکردنى ڕێبه‌رى گه‌لى کورد عه‌بدوڵا ئۆجه‌لان ئه‌مڕۆ 272 ڕۆژى پرکرده‌وه‌.
محه‌مه‌د ئۆجه‌لان که‌ له‌ ماوه‌ى 9 مانگى ڕابردوودا ته‌نها توانیویه‌تى یه‌ک جار چاوى به‌ ئۆجه‌لان بکه‌وێت، نیگه‌رانى خۆى سه‌باره‌ت به‌ گۆشه‌گیرکرنى ئۆجه‌لان ده‌ربرى و وتی: "ئه‌و گۆشه‌گیرییه‌، له‌ ئه‌ساسدا له‌سه‌ر سه‌رجه‌م گه‌لى کورد په‌یڕه‌و کراوه‌." و وتیشی :"ده‌وڵه‌تی تورک له‌به‌رامبه‌ر هه‌وڵه‌کانی ئۆجالاندا بۆ چاره‌سه‌ری ئاشتی و سیاسییانه‌ی کێشه‌ی کورددا پێداگیرى له‌سه‌ر سیاسه‌تى گۆشه‌گیرى و ئۆپه‌راسیۆنه‌کانی دژ به‌کوردان ده‌کات. ئه‌و کرده‌وانه‌ش به‌واتاى په‌یڕه‌وکردنى سیاسه‌تى له‌ناوبردنى گه‌لى کورد دێت. ئه‌و گه‌له‌ له‌دژى ئه‌و سیاسه‌تانه‌ بره‌و به‌ به‌رخۆدانى ده‌دات."
///////////////////////////

شەماڵ بەشیری، جنێو دان لە ئێخلاقی ئێمە دا نیە.
‌وە بەڕێزی جوابی عەبدوڵای موعتەدی دایەوە.
‌گەلی کورد لە ڕۆژهەڵاتی کوردستان، هەر قەت باوەری بە عەبدوڵای موعتەدی نەبوە وە ناشیبێت.
‌هەمو هیوای ئێمە قەندیل وە گریلایە، ئەگینا کەمپێک هەبێت یان نە چی پێدەکرێت.
‌عەبدوڵای موعتەدی ئەگەر مەبەستی چەواشەکاری نیە، با ئاڵوگور لە پارتەکەی دا پێکبێنێت، وە لەو چاڵەی تێیکەوتوە خۆی لێڕزگار بکات.

--------------------------------

مذاکرات نوری المالکی با خامنه ای و احمدی نژاد؛
در اوج نگرانی کردهای عراق از تجدید حملات با یاری ایران

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  نخست وزیر شیعه عراق، آقای جواد نوری المالکی در ادامه سفر خود به ایران، امروز با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرد. در جریان این دیدار، آیت الله علی خامنه ای رویدادهای ماه های اخیر، از جمله خروج نظامیان خارجی از عراق و برگزار شدن نشست سران اتحادیه عرب در بغداد را "مظهر اقتدار" عراق در دنیای عرب و اسلام توصیف کرد. این در حالی است که برخی از سران کشورهای عرب، به دلیل حمایت دولت بغداد از جنایات بشار اسد در سوریه، در نشست بغداد حاضر نشدند.
نوری المالکی روز گذشته نیز با احمدی نژاد دیدار کرد که در این دیدار، رییس جمهوری اسلامی مدعی شد که در "آینده نزدیک" به گفته او، همگان شاهد قرار گرفتن حکومت های ایران و عراق در "اوج پیشرفت، اقتدار و عزت" خواهند بود.
یکی از موضوعات مورد اهمیت که در دیدار آقای المالکی با مقامات ایرانی مطرح شد، مذاکرات اتمی ماه آینده جمهوری اسلامی با گروه موسوم به 1+5  در بغداد بود. دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، آقای سعید جلیلی در دیدار با آقای نوری المالکی، نتیجه بخش بودن مذاکرات ماه آینده را به آن مشروط کرد که به گفته او، گروه 1+5 "درکی صحیح از ظرفیت های ملی، منطقه ای و بین المللی" حکومت ایران پیدا کند.
سفر نخست وزیر عراق به ایران در حالی انجام می شود که انتقادها از او در داخل عراق به اوج خود رسیده است. همزمان با درگیری های داخلی، دولت مالکی در روزهای اخیر وارد جنگ لفظی شدیدی با ترکیه شده است.
کردها و سنی های عراقی آقای مالکی را متهم می کنند که با حمایت جمهوری اسلامی قصد دارد یک رژیم دیکتاتوری در عراق به وجود آورد؛ و در این راه، حتی حاضر است از نیروهای نظامی نیز استفاده کند.
در همین زمینه، رییس اقلیم خودمختار کردستان عراق، آقای مسعود بارزانی امروز گفت: تا زمانی که نوری المالکی نخست وزیر عراق باشد، اقلیم خودمختار کردستان با تحویل جنگنده های "اف- 16" آمریکایی به دولت مرکزی عراق مخالفت می کند. آقای بارزانی گفت که نخست وزیر شیعه عراق قصد دارد از این جنگنده ها برای حمله به اقلیم خودمختار کردستان استفاده کند.
همزمان، رییس فهرست "العراقیة" در پارلمان عراق، آقای ایاد علاوی گفت که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی برای ترور او برنامه ریزی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر