Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

محاکمه ترورست مسیحی نروژی و یا به عبارت روشنتری بگویم تروریست نژادپرست بیمار نروژی که زمان کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است



محاکمه ترورست مسیحی نروژی و یا به عبارت روشنتری بگویم تروریست نژادپرست بیمار نروژی که زمان کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است

نخستین جلسه دادگاه آندرس برینگ برویک متهم به کشتن ۷۷ نفر که از صبح دوشنبه در اسلو شروع شده بود، بعد از تنفس ظهر ادامه پیدا کرد.
برویک که در شروع جلسه با «سلام نازی» یا راست گرایان افراطی در مقابل قاضی ایستاد، بعد از قرائت کیفر خواست، به کشتار‌ها اعتراف کرد اما گفت این اقدام دفاع شخصی بوده است و خود را مجرم ندانست.
نخستین جلسه دادگاه، قرائت کیفر خواست متهم، اسامی و نحوه کشته شدن ۷۷ نفر و بررسی بخشی از شواهد اولیه بود.
پس از آن برویک که پوزخند بر لب داشت گفت که دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد.
آندرس برینگ برویک ماه ژوئیه سال گذشته با برنامه ریزی قبلی اقدام به تهیه، ساختن و انفجار بمب در ساختمان نخست وزیری در شهر اسلو پایتخت نروژ کرد. او چند ساعت بعد با لباس مبدل به اردوی تابستانی حزب کارگردر جزیره اوتویا در کنار دریا رفت و با به رگبار بستن جوانان هراس زده، ۶۹ نفر آن‌ها از از پای در آورد.
برویک که یک راستگرای افراطی است درست پیش از عملیات تروریستی‌اش، با انتشار یک ویدویو در اینترنت، به تبلیغ و ترویج دیدگاه های خود با عنوان شوالیه «جنگ صلیبی» اقدام کرده بود. در این ویدیو با حماسی نشان دادن افکارش، برویک هدف خود را نجات اروپا از تبدیل شدن به مستعمره مسلمانان می‌داند.
در جلسه دادگاه، برویک که در تمام لحظات هیچ احساسی از خود نشان نداده بود تنها هنگام تماشای ویدیوی خود متاثر شده و گریه کرد.
منابع یورونیوز
//////////////////////////

ورود ناظران بین المللی نیز، جلوی کشتار مردم سوریه را نگرفت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  ورود ناظران بین المللی نیز موجب تغییر اوضاع در سوریه و برقراری آتش بس نشد و از ساعات بامدادی تا ساعات ظهر دستکم 12 شهروند دیگر به دست مأموران بشار اسد به ویژه در شهر "حماة" کشته شدند. اوپوزیسیون سوری گزارش داده که ارتش سوریه گلوله باران شهر "حمص" را نیز از سر گرفته است و در استان "ادلب" درگیری شدیدی بین سربازان فراری و نیروهای ارتش جریان دارد.
دبیرکل سازمان ملل متحد، آقای بان گی مون ظهر امروز از دولت سوریه خواست "خویشتن دار" باشد و از آتش بس لرزانی که در آن کشور برقرار شده، سپاسگزاری کرد و خواهان آن شد که به ناظران بین المللی اجازه داده شود آزادانه به هر جایی که می خواهند بروند و با هر کسی که می خواهند تماس بگیرند.
پرزیدنت شیمعون پرس نیز امروز بار دیگر به پایداری مردم سوریه در قبال ارتش تا بن دندان مسلح آن کشور اشاره داشت. وی که به هنگام دیداری از بلندی های گولان سخن می گفت، اظهار داشت: از مردم بپا خاسته سوریه حیرت می کند؛ چرا که تظاهرات حین آتشباری آسان نیست.
--------------------

همزمان با سالگرد 15 آوريل

تظاهرات و درگیری در اهواز و برخی مناطق عرب نشين



دبى- نجاح محمد على

منابع خبرى و شاهدان عينى از اهواز مرکز استان خوزستان و ساير مناطق عرب نشين ايران گزارش مى دهند که در برخی از اين مناطق تظاهرات آغاز شده است.


شهرهاى حميديه و بخش هاى کوت عبدالله و الزويه از توابع شهرستان اهواز بيشترين تحرکات را تاکنون از خود نشان داده اند و در اين مناطق بعضى از جوانان پرچم قوميت خود را برافراشته اند.

در پلاکارهايى که تظاهرکنندگان حمل کرده اند از " سياست هاى تبعيض عليه مردم عرب اقليم اهواز " انتقاد شده است.

گزارشهايى حاکى از آن است که بين تظاهرکنندگان و نيروهاى امنيتى و انتظامى درگيرى پيش آمده است. اين درگيرى زمانى روى داد که نيروهاى دولتى به صفوف تظاهرکنندگان حمله کردند و تلاش نمودند که عده اى از آنها را دستگير و زندانى کنند. تعدادى نيز عملاً به چنگ پليس افتادند.

شاهدان عينى مى گويند که دولت ايران نيروهاى امنيتى فراوانى را به نقاط مختلف شهر اهواز و ساير مناطق اطراف روانه کرده است تا مانع تجمع افراد و آغاز تظاهرات شود.

گفتنى است تظاهرات و تجمعات مردم عرب در این مناطق همه ساله به منظور بزرگداشت سالروز 15 آوريل 2005 انجام مى شود. در آن روز، شهرها و روستاهاى مختلف عرب نشین شاهد تظاهرات گسترده اى در اعتراض به " سياست دولت ايران مبنى بر تغيير بافت جمعيتى مناطق عربى و فارس کردن مردم آنها " است.

گروهى از شاهدان عينى در تماس با "العربيه" گفتند: نيروهاى دولتى حال و هواى شهر اهواز و ساير مناطق اقليم را نظامى و پليسى کرده اند. در بيشتر نقاط مى توان اکيپ هاى نظاميان و نيروهاى امنيتى را مشاهده کرد. ماشين هاى گشت پليس نيز در خيابانها در رفت و آمداند.

منابع موثق از اهواز به اين رسانه اطلاع داده اند که نهادهاى حکومتى همه شهرها و محلات و ورودي هاى مهم را عملاً به محاصره در آورده و رفت و آمدها را با ايجاد نقاط بازرسى کنترل مى کنند. اين منابع مى گويند که علاوه بر ايستگاههاى بازرسى قبلى که پيش از اين جهت آمادگى براى برخورد با اين اوضاع ايجاد شده بود، در يکى دو روز اخير نقاط بازرسى ديگرى نيز ايجاد شده است.

عرب هاى اقليم علاوه بر بزرگداشت سالروز انتفاضه خود در سال 2005، به يادبود و يادآورى زمان پيوستن اقليم اهواز در سال 1925 به قلمرو حکومت مرکزى نيز مى پردازند.

منابع خاص خبرى گفته اند مردم اقليم اهواز به رغم وجود و حضور سنگين نيروهاى امنيتى و نظامى به تظاهرات پرداخته و پرچم قومى خود را برافراشته اند. آنها در بعضى از پلاکاردها آنچه را "اشغالگرى حکومت مرکزى" خوانده اند محکوم کرده اند.

مراسم بزرگداشت ياد و خاطره انتفاضه آوريل در بعضى از محلات شهر اهواز مرکز اقليم برگزار شد. با اين حال گزارش مى رسد که شب گذشته بيش از 12 تن عرب اهوازى بازداشت شده اند.

از سوى ديگر روز شنبه 14 آوريل اهوازي هاى مقيم بريتانيا اقدام به تظاهرات در مقابل پارلمان اين کشور کردند. در تظاهرات لندن پرچم اهواز برافراشته شد و پلاکاردهايى با مضامين " محکوميت اشغالگرى "، "اعتراض به زير پا نهادن حقوق بشر"، "محکوميت جرايم سنگين حکومت ايران عليه مردم عرب اقليم اهواز"، "محکوميت گرايش به يکسان سازى نژادى و زبانى"، "اعتراض به تصرف غاصبانه زمين هاى مردم"، "مخالفت با ايجاد شهرک هايى براى اسکان مهاجران از ساير مناطق"، "محکوميت کوچ دادن مردم عرب از مناطق مسکونى خود " و "اعتراض به سياست هاى سرکوب و اعدام و شکنجه " حمل گرديد.

تظاهرکنندگان اهوازى از پارلمان بريتانيا و نهادهاى جامعه ى مدنى اين کشور و نيز سازمانهاى حقوق بشر خواستند که "به وظايف انسانى خود در برابر درد و رنج مردم اقليم اهواز عمل کنند " و اجازه ندهند که "تجاوزها و بيدادگري ها عليه اين ملت، انسان اهوازى و سرزمينش را در معرض نابودى قرار دهد.

بازداشت دانش آموزان دبيرستان


همچنین تعداد زيادى از دانش آموزان دبيرستان شهدا واقع در منطقه امانيه اهواز چهار روز است كه در بازداشت نيروهاى امنيتى بسر مى برند. اين دبيرستان كه سابقاً به نام "دكتر حسابى" ناميده مى شده است، از قديم معروف به سرزندگى و فعاليت بوده و از مدارس مهم و مطرح اهواز مى باشد.


روز پنجشنبه گذشته (12 آبريل2012) بعضى از دانش آموزان پرچم قومى خود را در اين مدرسه كه اغلب دانش آموزانش را نوجوانان عرب تشكيل مى دهند، برافراشتند.

شاهدان عينى و فعالان حقوق بشر در اين باره گفتند كه افراد امنيتى مستقر در خود دبيرستان، به دستگيرى دانش آموزان پرداختند و از آن زمان دانش آموزان در بازداشت بسر مى برند.

گفته مى شود كه مردم عرب اقليم اهواز از آغاز آوريل امسال، به طرق مختلف به گراميداشت انتفاضه خود پرداخته اند. مجالس شعر و سرود خوانى، گردشهاى گروهى، تحكيم روابط اجتماعى در مراسم جمعى همچون عروسى ها و عزاداری ها، سعى در پوشيدن لباسهاى محلى و تاكيد بر تقويت زبان خود ، از جمله فعاليت اين ماه بوده است.

فعالان حقوق بشری عرب مى گويند كه مردم عرب با مبارزات مسالمت آميز خويش، خواهان آشنايى جهانيان با هويت و حقوقشان مى باشند. آنها ضمن تاكيد بر حق تعيين سرنوشت، حكومت ايران را متهم به آن مى كنند كه سياست فارسى سازى و پاكسازى قومى را پيش مى برد. اين فعالان، خواهان دخالت نهادهاى بين المللى براى قانع سازى تهران در امر پذيرش حقوق بشر و احترام به هويت هاى قومى اند.
------------------

خبرگزاری کره جنوبی: کارشناسان ایرانی نیز در آزمایش ناموفق موشکی پیونگ یانگ حضور داشتند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  به گزارش خبرگزاری کره جنوبی، چندین تن از دانشمندان امور موشکی حکومت ایران هنگام آزمایش موشک جدید کره شمالی که با شکست روبرو شد حضور داشته اند. خبرگزاری کره جنوبی از قول گزارشگر خود در واشنگتن و با استناد به منابع آگاه آمریکایی نوشت: دانشمندانی که در این آزمایش نافرجام حضور داشتند، عضو آژانس موشک سازی حکومت اسلامی ایران هستند که قصد داشتند تجربیات موشکی کره شمالی را فرا گیرند و از مشخصات موشک مورد آزمایش و ویژگی و طرز کار آن آگاه شوند.
دولت کره شمالی این موشک قاره پیما را که ظاهراً برای پرتاب ماهواره به فضا ساخته شده شب جمعه گذشته آزمایش کرد و این در حالی است که ایالات متحده هشدار داده بود که اگر این آزمایش انجام گیرد، قرارداد اعطای کمک های خوراکی از طرف آمریکا به کره شمالی منتفی خواهد شد.
حکومت ایران نیز از سال ها پیش در تلاش ساخت موشک های دوربرد است تا بتواند آن ها را به کلاهک هسته ای مجهز کند و کشورهای اروپای غربی و حتی ایالات متحده را مورد تهدید قرار دهد.
----------------------


گلەییەک لەخۆم

لە ستراسبۆرگ ١٥ کەس، لە گرتووخانەکانی باکووری کوردستان ٤٠٠ چالاکی کورد و ئەڵێن بڕیارە لە باکوور ڕێژەی بەشداربووان لە مانگرتندا بگاتە ٢٠٠٠ کەس.

گەلۆ ئەو چالاکە کوردانە کە ژیانی خۆیان کردووەتە قوربانی بۆ خواستە ڕەواکانی کوردان تاوانیان چییە کە نە تەنیا لایەنە پەیوەندیدارەکان وەڵامیان نادەنەوە، لە لایەن میدیا کوردیەکان، پارتە کوردیەکان و تەنانەت ڕوشنبیرانی کوردیشەوە بایکوت دەکرێن؟؟؟

ئەی کوان ئەوانەی باسی مافەکانی مرۆڤ بۆ کوردستان؛ ئازادی کوردانیان دەکرد؟؟؟
کوان ئەو چالاکانەی لەسەر تۆڕی فەیس بووک و ٤ یان ٥ ماڵپەڕ کوردی لەشەوانی پشوودا نەخشەی ئازادی کوردستان، ژنانی کورد، و هێنانەدی ژیانێکی ئازاد و بەرانبەریان دەکرد؟؟؟

کوان ئەو ( گوایە) چالاکە کوردانەی لە ڕاگەیاندنە کوردی و فارسیەکاندا و ڕەنگە بیانیەکان باسی چەوساوەیی کوردانیان دەکرد؟؟؟

کوان ئەوانەی کاتێک هەڵوێستی تاکەکەسیان دەگرت دەیانویست سەرجەم کوردان پشتییان بگرن و لایەنگریان لێبکەن بۆ ئەوەی بگەنە خواستە بچووک و تاکە کەسییەکانیان؟؟؟

چییە ناوی پەکەکە بێت زۆربەی ئەو لایەن و کەسانە کوردبوونیان لەبیر دەچێتەوە؟؟؟

مەگەر ڕێزدار ئۆجەلان تەنیا زیندانیەکی کورد نییە کە ماوەی پتر لە ١٣ ساڵە لە گرتووخانەیەکی تاکەکەسیدا راگیراوە ؟؟؟
گەلۆ تا ئێستا زیندانی بوونی ئەو ڕۆڵە بلیمەتەی ئەم نەتەوە چەوساوەیە خۆی لە خۆیدا گەورەترین تێکۆشان نەبووە بۆ پێش خستنی داخوازیە ڕەواکانی ئەم نەتەوە بندەستە؟؟؟

ئەی بۆ ئەو کەسانە ڕێز لە ئیرادەی میلۆنەها مرۆڤ ناگرن کە لە ژێر گوشاری فاشیستی تورکدا دەنگیان بە پەکەکە داوە؟؟؟

ئایا ئەوانەی لە باکووری کوردستان دەژین کورد نین؟؟؟

پارلەمانتار، ڕۆژنامەوان، گەریلا، دایکی ئاشتی، سیاسەتمەدار، نووسەر، چالاکی مەدەنی، پارێزەر، دایک، باوک، کچ ، کوڕ، خانەوادە و گەل زیندانی کراون.

چالاکی ئەو تێکۆشەرانەی ژیانیان کردووەتە قوربانی تەنیا و تەنیا لەدژی ئەو کارەساتانەیە، کەچی زۆر سەیرە ...........

تەنیا ئەتوانم ئەوە بڵێم: من بەش بە حاڵی خۆم شەرم دەکەم
ئارێز ئەندریاری


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر