Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

حملات مجدد توپخانه ارتش ترکیه به خاک کردستان عراق
















حملات مجدد توپخانه ارتش ترکیه به خاک کردستان عراق

بر اساس اخبار رسیده از نوار مرزی کردستان عراق و ترکیه، توپخانه ارتش ترکیه روز جمعه 3 مهر ماه به مدت 8 ساعت نواحی مرزی "میرگه سور" را به شدت گلوله باران کرد.
توپخانه ارتش ترکیه روستا های مرزی "ارگوش و ماو‌ت" را به شدت گلوله باران کرد و بر اثر آن فردی 50 ساله با نام "ماهر علی عبدالله" به شدت زخمی شد و خسارات مالی فراوانی نیز به مزارع و باغ های اهالی این منطقه وارد گردید









-----------------------------।









سقوط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا

بنا به گزارش خبرگزاری ها یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا در شهر موصل واقع در شمال عراق سقوط کرد.
به گزارش خبرگزاری "شينهوا"ی چین، يک مقام امنيتی عراق با تاييد اين خبر اعلام كرد كه هواپيمای بدون سرنشين آمريكا پيش از ظهر روز شنبه 4 مهر ماه در شهر موصل به دلیل نقص فنی سقوط كرده است।




------------------------------------------------------------------




رییس جمهوری آمریکا می گوید آماده است با ایران به گفت و گو بنشیند
26/09/2009
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید او همچنان برای «گفت و شنودی معقول» با ایران آماده است.
آقای اوباما این موضوع را روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی خود و یک روز پس از آن عنوان کرد که همراه با رییس جمهوری فرانسه و نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد ایران پنهانی سالها سرگرم ساختن دومین تاسیسات اتمی بوده است.
رییس جمهوری آمریکا گفت ایران اینک باید کاملا با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و ثابت کند که تاسیسات جدید را برای مقاصد صلح جویانه می سازد.
آقای اوباما همچنین گفت ایالات متحده «متعهد است فصل تازه ای در همکاری های بین المللی باز کند.»
او گفت آمریکا برای کاهش زرادخانه های تسلیحاتی توافق با روسیه را دنبال می کند، و افزود کشورهای دیگر مانند ایران و کره شمالی، نیز باید مسئولیت های بین المللی خود را بپذیرند.
آقای اوباما گفت تاسیسات جدید بر فوریت مذاکرات بین المللی با ایران در روز اول اکتبر می افزاید।

آقای اوباما میگوید حاضرند با ایران گفتگو کنند در حالیکه تمامی بحران و مشکلات منطقه توسط ایران ایجاد میشود و ایران بر عراق تسلط کامل دارد و در اصل سرمار سمی در تهران است


-------------------------------




جمهوری اسلامی به بازرسان اجازه می دهد از تأسیسات اتمی جدید ایران دیدن کنند
26/09/2009
ایران می گوید به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه خواهد داد از تأسیسات غنی سازی اورانیوم که اخیراً فاش شده است دیدن کنند. علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز شنبه به تلویزیون دولتی گفت زمان بازدید در هماهنگی با آژانس تعیین خواهد شد. پیشتر، یک دستیار ارشد آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت تأسیسات غنی سازی اورانیوم که اخیراً فاش شده است «باید بزودی وارد عمل شود». محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر خامنه ای روز شنبه به خبرگزاری فارس گفت:«به کوری چشم دشمنان، تأسیسات جدید انشاء اله بزودی آغاز بکار خواهد کرد.» این خبر یک روز پس از آن اعلام می شود که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ایران هشدار داد باید در گفت و گوهای بین المللی اول اکتبر اختلاف مسأله برنامه اتمی خود را حل کند یا با تحریم هایی از سوی یک جامعه جهانی متحد روبرو شود. آقا اوباما روز جمعه به ایران گفت اگر با فاش ساختن تمام فعالیت های اتمی خود موافقت نکند، در مسیر رویارویی با قدرت های جهانی باقی خواهد ماند. او گفت جامعه بین المللی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و کنفرانس گروه 20، وحدت بی سابقه ای نشان داد. رییس جمهوری آمریکا تأکید کرد که در برخورد با مسأله برنامه اتمی ایران دیپلماسی را ترجیح می دهد، اما اگر گفت و شنود بجایی نرسد، اعمال تحریم های سخت را بررسی خواهد کرد. در اسرائیل، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه، روز شنبه گفت تأسیسات جدید اتمی ایران ثابت می کند که تهران در جستجوی تسلیحات اتمی است. او ابراز امیدواری کرد زمانی که نمایندگان آلمان، بریتانیا، آمریکا، فرانسه، چین و روسیه در ژنو با مقامات ایران ملاقات می کنند، قدرت های جهانی پاسخی «صریح» بدهند. اسرائیل برنامه اتمی ایران را تهدیدی برای موجودیت خود توصیف کرده و گفته است برای بازداشتن ایران از دست یابی به تسلیحات اتمی هیچ گزینه ای را رد نمی کند.


--------------------------------------------------
اخبار خارجی
انتخابات پارلمانی در آلمان



تبلیغات انتخاباتی در آلمان به پایان رسیده و انتخابات پارلمانی جمهوری فدرال آلمان روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر برگزار می‌شود. این انتخابات نه تنها ترکیب پارلمان آلمان، بلکه ترکیب دولت و رئیس آن را نیز مشخص خواهد کرد.

پارلمان جمهوری فدرال آلمان ۵۹۸ نماینده دارد که برای چهار سال انتخاب می‌شوند. علی‌الاصول حزب برنده‌ی انتخابات، یا به تعبیر دیگر حزبی که بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن خود می‌سازد، مسئولیت تشکیل دولت و معرفی صدراعظم را برعهده می‌گیرد. در تاریخ ۶۰ ساله‌ی بعد از جنگ آلمان، هیچ حزبی هیچگاه به تنهایی قادر به تشکیل دولت نبوده است و همواره ناگزیر بوده از میان احزاب کوچک‌تر موتلفی برای خود دست‌وپا کند.
حزب دموکرات مسیحی‌ آلمان (CDU) و سوسیال مسیحی (CSU) حزب هم‌پیمان آن از ایالت بایرن، حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، حزب لیبرال‌های آزاد (FDP)، حزب سبزها (Grünen) و حزب چپ (Die Linke)، احزابی هستند که در رقابت برای تصاحب کرسی‌های پارلمان آلمان شرکت دارند.
چگونگی برخورد با پیامدهای بحران مالی جهانی، سرنوشت ادامه حضور آلمان در افغانستان و مشکل زباله‌های اتمی و نحوه‌ی نگهداری آنها، از جمله موضوعات مهمی هستند که مورد توجه افکار عمومی‌اند. اما تحلیل‌گران آلمانی براین نظرند که نمایندگان احزاب در تبلیغات انتخاباتی خود یا پاسخ روشن به این مسائل ندادند و یا اگر نظر و سیاستی را طرح کردند، چندان جذاب و مورد توجه نبوده است. در چهار سال گذشته در آلمان "ائتلاف بزرگ" حکومت می‌کرد و احزاب لیبرال‌های آزاد، سبزها و حزب چپ در اپوزیسیون بودند. شعار اصلی لیبرال‌های آزاد "کاهش مالیات‌" و شعار سبزها "انرژی اتمی نه!" است. حزب چپ هم شعارهای "خروج از افغانستان" و "ثروت برای همه" سر می‌دهد. اما بعید به نظر می‌رسد که این شعارها و ایده‌ها مورد توجه دولت آینده قرار بگیرد.
در این دوره از تبلیغات انتخاباتی نزاع و مناقشه‌ی جدی بر سر موضوعی مهم میان احزاب رقیب درنگرفت. به همین دلیل اکثر شهروندان آلمانی، تبلیغات انتخاباتی این دوره را بسیار بی‌رمق می‌دانند. مهمترین دوئل این انتخابات میان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از حزب دموکرات مسیحی و فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه از حزب سوسیال دموکرات برگزار شد. اما به نظر مردم آنها در این دوئل تیم دو نفره‌ی هماهنگی را به نمایش گذاشتند که مایل‌ بودند ائتلاف چهار ساله‌شان بازهم ادامه پیدا کند.
آلمانی‌ها لزوما طرفدار جدل‌های سیاسی نیستند و بسیاری حتی جدل‌های سیاسی را آزاردهنده یا دادوقال‌های سطحی می‌دانند. اما به عنوان شهروندان انتخابگر مایلند که جدی گرفته شوند. بنابراین انتظار دارند احزاب درباره نگرانی‌های اصلی بحث کنند و راه‌حل‌های عملی ارائه دهند، ولی به نظر می‌رسد که احزاب در این کارزار انتخاباتی، به یکسری شعارهای کلی بسنده کردند.
در غبار آینده‌ای ناروشن، آنچه که لاینحل باقی مانده، نگرانی شهروندان آلمانی پیرامون میلیون‌ها محل کار نامطمئن و حقوق و دستمزدهای هردم کاهش‌یابنده است. پس از انتخابات چشم‌انداز صنعت مهم خودروسازی آلمان چگونه خواهد بود؟ وعده‌ها در باره کاهش مالیات با کاهش کدام خدمات عمومی و اجتماعی جبران خواهد شد؟ سرنوشت بدهی‌های دولت به بانک مرکزی چه خواهد شد؟ چگونه ارزش یورو در برابر ارزهای خارجی حفظ خواهد شد؟ یا موضوعات مربوط به حضور در افغانستان و نحوه‌ی نگهداری زباله‌های اتمی چه فرجامی خواهد یافت؟
این‌ها پرسش‌هایی هستند که پاسخ‌های روشنی برای آن‌ها وجود ندارد. اکنون باید منتظر شد و دید کدام احزاب توانسته‌اند، بیش از بقیه اعتماد شهروندان را به خود جلب کنند و سرانجام چه کسانی به عنوان برنده و بازنده از صندوق‌های رای بیرون خواهند آمد.
------------------------------------------------------------------
اخبار داخلی ایران
خانواده‌های بازداشت‌شدگان نگران فرزندان خود



بنا بر گزارش‌های رسیده از تهران ده‌ها نفر از اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان راهپیمایی‌های روز قدس در تهران، با تجمع در مقابل دادگاه انقلاب خواستار آزادی بستگان زندانی خود شدند. در تظاهرات روز قدس ده‌ها نفر در تهران و شهرستان‌ها بازداشت شدند.

شمار اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان که از ساعات اولیه روز شنبه (۴ مهر/۲۶ سپتامبر) در مقابل دادگاه انقلاب اجتماع کرده بودند بیش از ۱۰۰ نفر بود. با باز شدن در ورودی دادگاه آنها به داخل هجوم آورده و در برابر استعلام رایانه‌ای صف کشیدند تا شاید خبری از بستگان بازداشت‌شده‌ی خود بدست بیاورند.
به گزارش خبرنگاران مستقل از تهران، اکثر افرادی که صبح روز شنبه در مقابل دادگاه انقلاب اجتماع کرده بودند، خانواده‌های بازداشت‌شدگان تظاهرات روز قدس در تهران بودند. نیروی انتظامی یک روز پس از راهپیمایی‌های روز قدس خبر داد که ۳۵ نفر در اعتراض‌های روز قدس در تهران بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود شمار بازداشت‌شده‌ها بسیار بیش از اینهاست.
به دلیل کشته‌شدن چندین نفر از بازداشت‌شده‌های حوادث پس از انتخابات و نیز خبرهای مربوط به تجاوز به دختران و پسران بازداشت‌شده در زندان‌ها، خانواده‌های بازداشت‌شدگان به شدت نگران سرنوشت فرزندان خود هستند. بنا بر گزارش‌های رسیده، خانواده‌ها هر روز ساعت‌ها در مقابل دادگاه انقلاب انتظار می‌کشند تا شاید زندانی بودن بستگانشان تایید شود یا آنها را برای گذاشتن وثیقه جهت آزادی زندانی‌شان فرابخوانند. بنا بر گزارش‌ها هنوز محل نگهداری شماری از زندانیان مشخص نیست و خانواده‌های آنان نگران و سرگردانند.
تجمع جلوی اوین
بنابر گزارش‌های رسیده از تهران، روز شنبه همچنین ده‌ها نفر از بستگان زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین تجمع کرده و خواستار آزادی عزيزان خود شدند. این خبر در رسانه‌های حامیان دولت احمدی‌نژاد نیز بازتاب داشت و آنها "جریان سبز" را سازمانگر تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی در مقابل اوین معرفی کرده‌اند.
وبسایت خبری "رجانیوز" که از حامیان سرسخت دولت احمدی‌نژاد است، روز شنبه ۴ مهر نوشت: «جریان موسوم به سبز در تازه‌ترین اقدام خود و پس از برگزاری تجمع روز قدس و برای دور نماندن از برگزاری تجمعات مداوم غیرقانونی در تهران، قصد دارند با سوء استفاده از احساسات و عواطف خانواده‌ها و دوستان نزدیک زندانیان سیاسی آنان را ترغیب کنند تا به هر بهانه‌ای در مقابل زندان اوین تجمع کنند.»
رجانیوز در ادامه‌ی نوشته‌ی خود افزوده است: «از بهانه‌هایی که سران جنبش سبز در این خصوص طرح‌ریزی کرده‌اند علاوه بر مراسم مذهبی، برگزاری سالروز تولد و سالگرد ازدواج زندانیان سیاسی است تا بتوانند با این شگرد خانواده‌‌ها و دوستان نزدیک این زندانیان سیاسی را به تجمعات غیرقانونی در مقابل زندان اوین ترغیب کنند.»
بنابر گزارش‌های انتشار یافته در وبسایت‌های مستقل، در هفته‌های اخیر محوطه مقابل زندان اوین هیچ روز و شبی بدون حضور خانواده‌ای زندانیان سیاسی نبوده است. محل تجمع اصلی هم "زیر پلی" مقابل در اصلی زندان اوین است.
نوشین احمدی خراسانی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان در گزارشی در این باره در وبسایت "مدرسه فمینیستی" نوشته است: «زندگی و رنج، شادمانی و امید و درد را توامان وقتی با همه وجودت لمس می‌کنی که شباهنگام در مقابل در اصلی زندان اوین، زیر پلی دود گرفته و برساخته از آهن و سیمان قدم بگذاری و درحالی که ماشین‌های ون روشن در برابرت ایستاده‌اند تا یادآور شوند که حضور دارند، در کنار خانواده‌های زندانیان سیاسی بنشینی و از شعار «الله اکبر» تا «زندانی سیاسی، تولدت مبارک» فریاد کنی و در همان موقع هم خبر دستگیری‌های دیگری همچون بازداشت «آذر منصوری» را بشنوی...»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر