Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

آزادی فوری و بیقید و شرط برای دستگیر شدگان








آزادی برای شیرکو معرفی و یایرانش ما از تمامی خیرخواهان و سازمانهای حقوق بشری میخواهیم برای آزادی زندانیان کرد در شرق کردستان اقدام لازم را بکنند و گر نه جان آنها در خطر اعدام میباشد این افراد به هیچ عنوان مرتکب هیچ جرمی نشده اند فقط و فقط بخاطر ابراز و بیان نظرات خود و تفکر سیاسی دستگیر شده اند رژیم جمهوری اسلامی دست به قتلعام ملت بیدفاع کرد زده است ما نیاز به کمک سازمانهای حقوق بشری هستیم برای نجات جان این افراد

دو جوان دیگر در آستانه اعدام
اخبار منتشره حاکی است دستگاه قضایی رژیم حکم اعدام دو جوان اهل شهرهای بانه و کرمانشاه را صادر و تایید نموده است و آنان در آستانه اعدام قرار دارند.
دستگاه قضایی رژیم جوانی 30 ساله با نام "بهمن معارفی" ملقب به "شیرکو" اهل شهر بانه را که در زندان مرکزی سقز به سر می برد به اتهام تهدید امنیت جمهوری اسلامی و محاربه به اعدام محکوم کرده است.
در خبر دیگری دادگاه تجدید نظر شهر سنندج حکم 10 سال زندان جوانی با نام "احسان فتاحیان" 27 ساله اهل شهر کرمانشاه که در زندان کامیاران به سر می برد را به حکم اعدام تغییر داده و اجرای حکم اعدام وی قریب الوقوع می باشد.

///////////////////////////////////////////////



خبرهای دیگر



کردستان - اردوغان: روابطمان با اقلیم کوردستان را بهبود خواهیم داد نخست وزیر دولت ترکیه‌ اعلام کرد از کانال‌های مختلفی روابطمان با اقلیم کوردستان را توسعه‌ خواهیم داد.
رجب طیب اردوغان روز گذشته‌ در نشستی با مقامات بلند پایه‌ی حزب عدالت و توسعه‌ گفت: ترکیه‌ از کانال‌های مختلفی روابط خود را با "اداره‌ی شمال عراق" توسعه‌ خواهد داد.
وی در ادامه‌ی سخنان خود در این نشست بار دیگر بر گشایش کنسولگری کشورش در هه‌ولیر پایتخت اقلیم کوردستان تأکید کرد.
پنج‌شنبه‌ی گذشته‌ دانشگاه "برنستون" در نیویورک آمریکا سمیناری برای رجب طیب اردوغان برگزار کرد که‌ در این سمینار نخست وزیر ترکیه‌ از طرح دمکراسی دولتش در ترکیه‌ و سیاست ایجاد فضای باز سیاسی به‌ روی کورد در این کشور صحبت کرد.
وی در این مورد گفت: " حزب عدالت و توسعه‌ از همان ابتدا بخشی از برنامه‌ی خود را به‌ قضیه‌ی کوردها در این کشور اختصاص داده‌ است و علنا به‌ این مسئله‌ اعتراف کرده‌ایم که‌ قضیه‌ای به‌ نام "قضیه‌ی کورد" در ترکیه‌ وجود دارد و لازم است که‌ راه حلی برای آن اندیشید."
اردوغان افزود طرح دمکراسی در سه‌ مرحله‌ی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت اجرا خواهد شد و تصریح کرد این طرح تنها شامل قضیه‌ی کورد در این کشور نخواهد شد و حدود 30 اقلیت دینی و قومی دیگر در ترکیه‌ را نیز دربر خواهد گرفت.
دولت ترکیه‌ در چند ماه اخیر با ارائه‌ی طرحی به‌ نام طرح دمکراسی و ایجاد فضای باز سیاسی به‌ روی کوردهای این کشور اعلام کرد سعی در یافتن راهی برای حل مسالمت آمیز قضیه‌ی کورد در این کشور دارد.


//////////////////////////////////////////////////////////////////////



کردستان - ستایش فرمانده‌ی کل نیروهای ائتلاف در شمال عراق از نیروهای پیشمرگ کوردستان
ژنرال گوردن براون، فرمانده‌ی کل نیروهای ائتلاف در شمال عراق عملکرد نیروهای پیشمرگ کوردستان را ستود.

روز گذشته‌ ژنرال گوردن براون از سد موصل که‌ نیروهای پیشمرگ کوردستان وظیفه‌ی حفاظت از آن را به‌ عهده‌ دارند بازدید کرد و با نیروی حفاظت پیشمرگ به‌ ریاست سرتیپ عزیز ویسی تشكیل جلسه‌ داد.
در این نشست فرمانده‌ی کل نیروهای ائتلاف در شمال عراق ضمن تمجید از عملکرد نیروهای پیشمرگ کوردستان نقش آنها را در تأمین امنیت در موصل و حفاظت از این سد پر اهمیت خواند.

/////////////////////////////////////////

خارجی - باراک اوباما: گزینه‌ی نظامی را در مقابل تهدید اتمی ایران کنار نگذاشته‌ام
رئیس جمهوری آمریکا در پایان اجلاس گروه بیست در پیتسبورگ تأکید کرد که گزینه‌ی نظامی را در مواجهه با تهدید اتمی ایران کنار نگذاشته است، هر چند او تصریح نمود که هنوز مایل است از راه دیپلماتیک بحران اتمی جمهوری اسلامی را حل کند.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه‌، در آغاز آخرین روز از اجلاس گروه بیست رهبران سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلستان اقدام دولت تهران را در ساختن مخفیانه‌ی تأسیسات غنی سازی اورانیوم در نزدیکی قم شدیداً محکوم کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه‌ی واکنش خود به این خبر خطاب به رهبران تهران گفت : "جامعه‌ی بین المللی حرف خود را زده است. اکنون نوبت پاسخگویی ایران رسیده است." رئیس جمهوری آمریکا از رهبران ایران خواست که علاوه بر حُسن نیت، اراده‌ی همکاری خود را با جامعه‌ی جهانی در ملاقات اول اکتبر میان نمایندگان کشورهای گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی در ژنو بر سر پرونده‌ی اتمی این کشور نشان بدهند.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به رهبران تهران گفت که در ملاقات اول اکتبر نه فقط باید توضیحات لازم را در مورد تأسیسات قم ارائه کنند، بلکه نیز باید دست به یک انتخاب بزنند. او به حکومت تهران هشدار داد که در صورت بی اعتنایی به این الزامات با مجازات‌های جدیدی روبرو خواهد شد.

با فاش شدن تأسیسات مخفی قم، موضوع مذاکرات اول اکتبر کاملاً تغییر کرده است. باراک اوباما با اشاره به این تأسیسات، تأکید کرد که بر ملا شدن این تأسیسات نتیجه‌ی اطلاعات سرویس‌های مخفی سه کشور انگلستان، آمریکا و فرانسه است که حاصل تحقیقات خود را به دقت با یکدیگر تطبیق داده‌اند، چرا که نمی‌خواسته‌اند کمترین ابهامی در مورد ماهیت و فعالیت‌های این تأسیسات باقی بماند.

در همین ارتباط، "دیمتری مدودف"، رئیس جمهوری روسیه ضمن ابراز بی حوصلگی از رفتارهای دولت ایران، تأکید کرد که در صورت عدم همکاری دولت تهران در ملاقات اول اکتبر باید روش های دیگری در قبال پرونده‌ی اتمی ایران اتخاذ کرد.

در واکنش محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، در حاشیۀ اجلاس عمومی سازمان ملل، به رهبران فرانسه، انگلستان و آمریکا گفت که از اظهارات خود "پشیمان خواهند شد." او مدعی شد که تأسیسات اتمی قم مخفی نبوده و کشورش آژانس بین المللی انرژی اتمی را از وجود این تأسیسات بیش از یک سال مانده به راه اندازی‌اش مطلع کرده است.

با این حال، خود دولت تهران تنها دوشنبۀ گذشته وجود چنین تأسیساتی را پذیرفت و مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، محمد البرادعی، در نامه‌ای تأکید کرد که تاکنون این نهاد وابسته به سازمان ملل از وجود تأسیسات اتمی قم مطلع نبوده است.

"نیکلا سرکوزی"، رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت که نباید به رهبران ایران فرصت وقت خریدن داد، در حالی که دستگاه های غنی کنندۀ اورانیوم این کشور در حال کار کردن هستند.

گردون بروآن نخست وزیر انگلستان اضافه کرد : مخفی نگاه داشتن تأسیسات قم کافی است تا جامعه‌ی بین المللی را به اقدامی قاطعانه‌تر در قبال جمهوری اسلامی وا دارد. آلمان و ایتالیا پشتیبانی خود را از موضع سه کشور انگلستان، فرانسه و آمریکا اعلام کردند و چین خواستار همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر