Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۲, پنجشنبه

شورای ملی مقاومت از کشف دو مرکز اتمی جدید در ایران خبر می دهد


شورای ملی مقاومت از کشف دو مرکز اتمی جدید در ایران خبر می دهد
24/09/2009
رییس جمهوری ایران می گوید کشور او مایل است در کوشش برای بر طرف ساختن نگرانی های ناشی از برنامه اتمی، کارشناسان آن با دانشمندانی از آمریکا و دیگر قدرت های جهانی ملاقات کنند.محمود احمدی نژاد این موضوع را در جریان مصاحبه ای با واشنگتن پست عنوان کرد و همچنین گفت ایران تلاش خواهد کرد اورانیوم غنی شده برای استفاده در کاربردهای نظامی از آمریکا خریداری کند. مقامات آمریکایی هنوز درباره این پیشنهاد اظهار نظر نکرده اند.در تهران، آیت الله خامنه ای روز پنجشنبه کشورهای غربی را به توطئه چینی علیه جمهوری اسلامی متهم کرد. او در سخنانی که از تلویزیون پخش می شد، به مساله اختلاف اتمی اشاره نکرد، اما گفت تهران باید مانع از آن شود خارجیان در میان مردم تفرقه بیاندازند.
در پاریس، شورای ملی مقاومت گفت دو مرکز جدید در ایران کشف کرده است که در آن دانشمندان پنهانی درباره فناوری ساختن کلاهک های اتمی تحقیق می کنند. این اتهام رسماً تایید نشده است.
پیشتر، چین در تکرار موضع خود گفت تحریم راهی برای بازداشتن ایران از اجرای برنامه اتمی نیست.سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت تحریم و فشار راهی برای حل مساله نیست، و به کوشش های دیپلماتیک جاری کمک نمی کند. سخنگو این نظر را در حالی ابراز داشت که چندین نفر از رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مساله برنامه اتمی ایران پرداختند.
روز چهارشنبه، دیمتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، گفت وضع تحریم های جدید علیه ایران ممکن است اجتناب ناپذیر باشد. مدودف پس از ملاقات با پرزیدنت اوباما در نیویورک گفت تحریم ها به ندرت نتیجه ای به بار می آورد. اما در برخی موارد نمی توان از چنین مجازات هایی پرهیز کرد.روسیه متحد سنتی ایران است و تا کنون در حمایت از تحریم ها جدی نبوده است.مدودف گفت وظیفه ایالات متحده و روسیه این است که مشوق هایی برای ایران جهت تولید انرژی اتمی برای مقاصد صلحجویانه فراهم آورند، در همین حال مطمئن شوند که ایران اسلحه اتمی نخواهد ساخت.پرزیدنت اوباما گفت ایران بسیاری از تعهدات بین المللی خود را نقض کرده است و ممکن است به تحریم های سخت تر نیاز باشد

//////////////////

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی آمریکا را برای حذف تسلیحات اتمی تصویب می کند
24/09/2009
شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کرده است که کوشش برای رها ساختن جهان از تسلیحات اتمی را افزایش می دهد.باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، ریاست جلسه ویژه شورای امنیت را در روز پنجشنبه بر عهده داشت. رهبران ۱۵ کشور عضو شورا به اتقاق آرا قطعنامه را که آمریکا پیشنهاد کرده بود تصویب کردند.طرح چارچوبی برای پرداختن به کاهش تسلیحات اتمی، خلع سلاح و تهدید تروریسم اتمی فراهم می آورد و می خواهد هدف های مشخصی برای کاهش تسلیحات اتمی و خلع سلاح، و تقویت پیمان ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی تعیین شود و می خواهد برای جلوگیری از افتادن مواد تسلیحات اتمی به دست تروریست ها، اقدامات بیشتری صورت گیرد.قطعنامه بر ایران و کره شمالی به عنوان «چالش های عمده» برای کوشش های شورای امنیت در جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی انگشت می گذارد. پرزیدنت اوباما نخستین رییس جمهوری آمریکا است که ریاست جلسه ای را در شورای امنیت بر عهده می گیرد. او هشدار داد که انفجار فقط یک اسلحه اتمی در یک شهر عمده جهان علاوه بر کشتن صدها هزار نفر، به اقتصاد جهانی صدمه خواهد زد و موجب نا امنی خواهد شد.روز پنجشنبه، همچنین هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در کنفرانس دو روزه پیمان جامع ممنوعیت آزمایشات اتمی سخنرانی می کند. از سال ۱۹۹۹ این نخستین بار است که یک هیات آمریکایی در کنفرانس که هر دو سال یکبار تشکیل می شود شرکت می کند.بیل کلینتون، رییس جمهوری سابق آمریکا، پیمان را در سال ۱۹۹۶ امضا کرد، اما سنای آمریکا سه سال بعد آن را رد کرد
///////////////
. .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر