Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۲, پنجشنبه

فیلم؛ گزارش امروز CNN از اعتراض ایرانیان در نیویورک

فیلم؛ گزارش امروز CNN از اعتراض ایرانیان در نیویورک



استقرار موشکهای پاتریوت آمریکايی در خلیج فارس
مسکو، 2 مهر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ در بخش غربی خلیج فارس هشت گردان از مجموعه های موشکی ضدهوایی آمریکایی Patriot مستقر شدند، این مطلب را روزنامه اینترنتی روسی "گازیتا.رو" خبر داد.
"دیوید پترئوس" رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اطلاع داد که این اقدام در پاسخ به تهدیدات ناشی از ایران انجام شده است. وی افزود: "اکنون در بخش غربی خلیج فارس هشت گردان از مجموعه های Patriot وجود دارند که در چهار کشور و در هر کشور دو گردان مستقر شده اند. مدتی قبل یک گردان نیز آنجا نبود".
پترئوس افزود که دلیل استقرار این مجموعه "اظهارات و اقدامات ایران" بود. در عین حال ژنرال توضیحی نداد که صحبت درباره کدام چهار کشور است.
پیشتر رسانه های آمریکایی نوشته بودند که بجای استقرار سپرضدموشکی در لهستان و چک مقامات آمریکا "ترجیح می دهند که بر دفاع از منطقه خاور نزدیک و در درجه اول، از اسرائیل در برابر تهدید ناشی از ایران متمرکز شوند".
زر عین حال خاطر نشان شده بود که در این راستا مجموعه های دفاعی که در دریا مستقر شوند، ارجحیت خواهند داشت

//////////////////////////////////////


خارجی - رهبر لیبی با پاره‌ کردن منشور سازمان ملل شورای امنیت این سازمان را "شورای ترور" خواند
- معمر قذافی، رهبر لیبی، شب گذشته در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل با انتقاد از قدرت‌های غربی، سازمان ملل را به عدم كفایت در جلوگیری از كشته‌شدن میلیون‌ها تن متهم كرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا قذافی كه پس از ‌٤٠ سال برای سخنرانی در سازمان ملل حاضر شده بود، پس از سخنان اوباما با عنوان "شاه شاهان" برای حضور در پشت تریبون سخنرانی فراخوانده شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی كه با لباس همیشگی‌اش در این جلسه حاضر شده بود، در حالی كه بر اساس قانون می‌توانست ‌١٥ دقیقه صحبت كند، به مدت یك ساعت و ‌٣٥ دقیقه به سخنرانی پرداخت.

قذافی با انتقاد شدید از شورای امنیت سازمان ملل كه پنج قدرت حاضر در آن دارای حق وتو هستند، آن را "شورای ترور" خوانده و این شورا را به دلیل ناتوانی‌اش در جلوگیری از ‌٦٥ جنگ از زمان تشكیلش، بی‌كفایت خواند.

وی در این باره اظهاركرد: ابرقدرت‌ها منافعی دارند كه برای محافظت از آنها از قدرت سازمان ملل سوءاستفاده می‌كنند و همواره جهان سوم مورد ارعاب و تهدید قرار می‌گیرد. پس از تشكیل سازمان ملل تا به حال ‌٦٥ جنگ رخ داده است كه قربانیان آن میلیون‌ها تن بوده‌اند.

رهبر لیبی كه به گفته‌ی خود از طرف هزار پادشاهی آفریقا سخن می‌گفت، هم‌چنین خواستار پرداخت غرامت از سوی غرب برای استعمار قاره‌ی آفریقا شد و حتی مبلغ دقیق ‌٧٧/٧ تریلیارد دلار را به عنوان میزان این غرامت عنوان كرد.

قذافی هم‌چنین با تمجید از باراك اوباما رییس‌جمهور آمریكا و تلاش‌هایش برای توجه به نقاط مختلف دنیا، اظهار داشت كه حتی اگر او به عنوان رییس‌جمهور همیشگی آمریكا باقی بماند به نظر وی مشكلی پیش نخواهد آمد.

این در حالی است كه رابرت گیبز سخنگوی كاخ سفید اظهار داشت كه اوباما مستقیما نتوانسته سخنرانی قذافی را بشنود، اما این اظهارنظر قذافی باعث خنده وی شده است!

معمر قذافی هم‌چنین با انتقاد از سیاست آمریكا درباره افغانستان و استقرار نیروهایش در این كشور، اظهاركرد: هیچ‌یك از شهروندان افغانستان در تاریخ ‌١١ سپتامبر به آمریكا حمله نكرده است و هدف طالبان برای ایجاد حكومتی اسلامی به هیچ وجه تهدید محسوب نمی‌شود.

وی در این باره افزود: اگر طالبان می‌خواهد دولتی دینی مانند واتیكان ایجاد كند مشكلی پیش نخواهد آمد، آیا واتیكان خطری برای ما محسوب می‌شود؟

رهبر لیبی هم‌چنین در طول سخنرانی‌اش در اعتراض به آن‌چه بی‌كفایتی سازمان ملل خواند، منشور این سازمان را در حضور حاضران پاره كرد كه این اقدام وی واكنش‌های مختلفی را در پی داشت، از جمله این‌كه گوردن براون نخست‌وزیر بریتانیا در ابتدای سخنرانی‌اش اظهاركرد: من برای دفاع از منشور سازمان ملل این‌جا آمده‌ام و نه برای پاره كردن آن.

این در حالی است كه بخشی از حضار هنگام سخنرانی قذافی، جلسه‌ی مجمع را ترك كردند و دیگران نیز طی سخنرانی طولانی وی عكس‌العمل‌های مختلفی از جمله خندیدن، لبخند زدن و حتی خوابیدن از خود نشان دادند

//////////////////////////


کردستان - حضور نیروهای پیشمرگ در ارتش عراق از فرصت قانونی کمتر است
سخنگوی وزارت امور پیشمرگ اقلیم کوردستان بیان داشت که‌ حضور نیروهای پیشمرگ در ارتش عراق تنها 8.2% و‎ از فرصت قانونی کمتر است.

"جبار یاور"، سخنگوی وزارت پیشمرگ اقلیم کوردستان طی مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری پیامنیر و رادیو زاگرس اظهار داشت که‌ بنا به‌ اصل شماره‌ 9 قانون اساسی باید ارتش با در نظر گرفتن شمار جمعیتی از ملت‌های مختلف عراق تشکیل گردد.

وی افزود که‌ بنا به‌ آمار جمعیتی و فرصت قانونی برای مشارکت نیروهای پیشمرگ کوردستان در ارتش عراق حدود 22‌% می‌باشد، اما این نیروها تا به‌ حال تنها 8.2% از ارتش را شکل می‌دهند.

جبار یاور در ادامه‌ بیان داشت که‌ تا کنون جلسات متعددی در ارتباط با افزایش تعداد کوردها در ارتش عراق برگزار شده‌ است که‌ تا کنون جنبه‌ی اجرایی نداشته‌ است

///////////////////////////


علم و تكنولوژی - واکسن کاهش خطر ابتلا به‌ ویروس ایدز ساخته‌ شد
با ساخت يک واکسن برای اولين بار خطرابتلا به ويروس ايدز کاهش يافت.

به‌ گزارش رادیو فردا، پژوهشگران اعلام کرده‌اند، برای اولين بار واکسن ضد ويروس اچ آی وی، ويروس بيماری ايدز، را ساخته و آمازيش کرده‌اند که خطر ابتلاء به اين ويروس را کاهش می‌دهد.

بنا به‌ اظهارات پژوهشگران، آزمايش اين واکسن بر روی ۱۶ هزار داوطلب در تايلند نشان می‌دهد که خطر ابتلا به ويروس اچ‌آی‌وی، حدود يک سوم کاهش يافته است.

تحقيقات مشترک آمريکا و تايلند در اين زمينه، گسترده ترين تحقيقاتی است که تاکنون انجام شده است

/////////////////


خارجی - در ایران آیت‌الله‌ منتظری می‌گوید اعترافات متهم بر عليه خودش بی اعتبار است
- آيت الله حسينعلی منتظری از مراجع تقليدِ شيعيان، با انتشار نامه‌ای، اعترافات اشخاص بر عليه خودشان را تحت هر گونه فشار و شکنجه از قبيلِ: تهديد، تجريد، حبس، ترس و ماننده آن را بی اعتبار دانست.

اين مرجع تقليدِ شيعه در ادامه افزوده است: «حتى اگر متهم بارها در آن شرايط و‏ ‏از طريق مصاحبه و ميزگرد اعتراف و اعلام كند كه خطا كرده و مرتكب‏ِ ‏اشتباه و جرم شده است اعترافات مكرر، با وجودِ آن شرايط حكم همان اعترافِ اوليه را دارد و بی اعتبار است.»

اين اظهارات در حالی بيان می شود که آيت الله خامنه‌ای در نماز عيد فطر اعترفات اشخاص، عليه خودشان را در مقابل بينندگانِ ميليونی و دوربين های تلويزيونی نافذ و مسموع دانسته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر