Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

خبرهای مهم ایران و جهان

خاتمی: در این نظام باید به خدا پناه ‏ببریم!
به دنبال انتشار مطبی مبنی بر دیدار محمد خاتمی و جورج سوروس توسط خبرگزاری ایرنا و به دنبال آن روزنامه حکومتی کیهان، دفتر خاتمی با انتشار اطلاعیه‏ای ادعاهای مطرح شده را تکذیب کرد:
به نام خدا
با تأسف فراوان هر روز شاهد ادعاهای بی اساس نسبت به شخصیت های انقلاب و کشور و افراد و شهروندان و ایراد تهمت های ناروا به آنان هستیم. این امر اگرچه تازگی ندارد ولی اصرار بعضی محافل و رسانه ها بر این اقدام زشت، بعد از بیانات روشن رهبری معظم در خطبه نماز عید فطر درخور تأمل است و نشان دهنده میزان صداقت دروغ پردازان در ادعای پیروی از رهبری است.
آنچه به نقل از فردی به نام جرج سوروس در پاره ای مطبوعات و رسانه ها آمده یا تیتر سازی شده است اساساً فاقد صحت است.
سید محمد خاتمی نه این شخص را می شناسد و نه طبعاً در داووس یا جای دیگری با ایشان دیدار و گفت و گوی شخصی یا مشخصی داشته است. البته در مجامع فراوان بین‏المللی که ایشان شرکت یا سخنرانی کرده‏اند شنوندگان فراوان داشته است و مطالب بیان شده توسط ایشان کاملاً روشن است و مسؤولان عالی‏رتبه نیز مرتباً چه به صورت مکتوب و چه شفاهاً در جریان قرار گرفته‏اند. همچنین متن سخنان و مصاحبه‏ها و مطالب ایشان نیز در رسانه های جهانی و ایرانی به موقع منعکس شده است.
گرچه این دروغ‏پردازی‏ها و تهمت‏زنی‏ها در وجدان بیدار مردم شریفی که اسلام و ایران و آزادی و پیشرفت و حرمت انسان را می‏خواهند، بی اثر بلکه دارای اثر معکوس است، ولی از بداخلاقی در جامعه و نظامی که باید مهمترین شاخصه آن راستی و اخلاق باشد به خدا پناه می‏بریم!
سی و یک شهریورماه 1388دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی
--------------------------------------
ممنوعيت نمايش گذاشتن کراوات؛ نظر یکی از خوانندگان
ممنوعيت نمايش گذاشتن کراوات و پاپیونآيا براستي ما مردم ايران با پيشينه اي کهن وسرشاراز خرد و مهر وانسانيت شايسته پليس باصطلاح امنيت اجتماعي با اين درجه از بيماري جنسي وحقارت و فرومايگي هستيم که تمامي فکروانديشه وتوانش را مشغول به لباس رو و زيربانوان وکراوات وپاپيون آقايان وحتي وقيحانه تروبيشرمانه تر اينکه براي برجستگي اندام يک مانکن سنگي ويا چوبي ويترين بوتيک هاي لباس هم قانون وبخشنامه تصويب کند.-واي بر مانکته ديگر اينکه در اين بخشنامه شرم آور وحقارت بار آمده است که-براي پاسداري از ارزش ها ودستاوردهاي انقلاب اسلامي......... ..... ازکي تا بحال ودر کدام فرهنگ است که فريب و شکنجه وسنگسارو تجاوز و قطع عضو واعدام و غارت وبي آبرويي جهاني ارزش نام گرفته بغير از بي فرهنگي و وحشيگري انقلاب اسلامي که شوربختانه قرعه تباهي و ننگينش بنام ايرانزمين فرهنگ ساز رقم خورد
------------------------------------------------------
ادعای ساقط کردن هواپیماهای بدون سرنشین دشمن
سایت آینده نیوز در تهران: در پی مصاحبه فرمانده منطقه دوم نیروهای دریایی سپاه پاسداران، یك منبع آگاه جزئیات تازه‌ای از موفقیت سپاه و ارتش در برخورد با هواپیماهای بدون سرنشین دشمن اعلام كرد.
این اجسام كه فرمانده منطقه‌ای سپاه از آن‌ها با نام اشیای نورانی یاد كرده، ‌هواپیماهای بدون سرنشین هستند كه برای جاسوسی به آسمان نقاط مرزی ایران، ‌به ویژه در جنوب،‌ غرب و شمال‌غرب اعزام می‌شوند.
اخیراً در هجدهم شهریورماه، سه فروند از این هواپیماها شناسایی می‌‌شوند كه یكی از آن‌ها توسط پدافند ارتش مورد اصابت قرار گرفته و در آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر غرق شده و به دیگری پدافند سپاه شلیك كرده كه در جزیره خارك سقوط كرده و مورد سوم از منطقه خارج شده است. این در حالی است كه به گفته سردار رزمجو هواپیمای ساقط شده در خارك هنوز پیدا نشده است.
در همین‌حال صبح امروز همزمان با مراسم رژه نیروهای مسلح و مانور جنگنده بمب‌افكن‌های سپاه و ارتش شایعاتی در خصوص سقوط یك هواپیمای نظامی در منطقه قرچك منتشر شد.
ایرنا، خبرگزاری دولت نیز خبری در این زمینه منتشر كرد كه پس از دقایقی این خبر از خروجی ایرنا حذف شد.
اكونیوز، خبرگزاری اقتصادی ایران هم در این زمینه نوشت: یك فروند هواپیما كه گفته می شود امروز سه شنبه در مراسم روز ارتش درحال انجام مانور نظامی بود، در روستای ولی آباد شهر قرچك سقوط كرده است.
در این حال بخش خبری نیمروزی رادیو از سقوط یك هواپیمای ترابری و كشته شدن 7 تن از هموطنان خبر داد
-------------------------------------
. .
رویتر: رژیم تهران سانتریفیوژهای نسل جدید تولید کرده است
خبرگزاری «ریا نووستی»/ "علی اکبر صالحی" معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که کشورش سانتریفیوژهای نسل جدید تولید کرده است. این مطلب را خبرگزاری "رویترز" گزارش می دهد.
خبرگزاری ایرنا به نقل از صالحی گزارش داد: دانشمندان ما نسل های جديدی از سانتریفيوژ را ساخته اند و زنجيره های ده تايی از اين سانتر یفيوژها درحال آزمايش است.
وی همچنين اضافه کرد: اين زنجيره ها درحال تبديل به نمونه های بزرگتری هستند.
در اواخر ماه اوت به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تعداد سانتریفیوژهایی که در تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز نصب شده بود، بیش از یک هزار دستگاه افزایش پیدا کرده و بالغ بر 8,3 هزار دستگاه شده است. در آغاز ماه ژوئن سال جاری کارشناسان آژانس خبر از 7 هزار سانتریفیوژ را داده بودند.
مقامات ایرانی بارهای اعلام کرده اند که این کشور برای تامین سوخت سالانه نیروگاه های اتمی خود در آینده نیاز به 50 هزار سانتریفیوژ دارد
------------------------------------------------------
اسامی شمار دیگری از دستگیر شدگان 27 شهریور
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده خانواده های دستگیر شدگان 27 شهریور و دستگیریهای اخیر در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی نمودند و خواستار آگاهی یافتن از وضعیت عزیزانشان و آزادی فوری آنها شدند.
روز سه شنبه 31 شهريور حدود 80 نفر از خانواده هاي بازداشت شده ها از ساعت 8:30 صبح در مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند و خواهان پاسخگويي مسئولين در مورد بازداشت عزيزانشان و مكان نگهداري آنها بودند.
خانواده هاي بازداشت شده هاي روز جمعه 27 شهریور كه نمي دانستند با كدام شعبه بايد تماس بگيرند هنگامي كه از كاركنان دادگاه انقلاب سوال مي كردند در جواب به آنها مي گفتند استعلام رايانه اي بگيريد در صورتي كه نام بازداشتي تاييد شود آنوقت متوجه مي شويد كه با كدام شعبه بايد تماس بگيريد كه همچنان نام هيچ يك از آنها در كامپيوتر دادگاه انقلاب ثبت نشده است و خانواده ها در سرگرداني و بلاتكليفي بسر مي برند .تعدادي از خانواده ها اعتراض مي كردند كه بعد از 24 ساعت بايد به بازداشتي تفهيم اتهام شود و او بايد با خانواده خود تماس بگيرد شما قوانين خودتان را هم زير سوال مي بريد؟ ما بايد از چه كسي بپرسيم كه عزيزانمان به چه جرمي بازداشت شده اند ؟ به كجا برده شده اند؟كاركنان دادگاه انقلاب با برخوردی غیر انسانی به آنها مي گفتند: چنين قانوني در مورد بازداشتي هاي امنيتي وجود ندارد.خيلي نگران هستيد به اداره پيگيري اطلاعات مراجعه كنيد صداي اعتراض خانواده ها بالا رفت كه شما اينجاييد كه به ما جواب بدهيد نه اينكه ما را به اين طرف و آن طرف پاس بدهيد .البته نام عده اي از بازداشت شده ها در اداره پيگيري اطلاعات تاييد شده استاز طرفي حدود 40 نفر از خانواده بازداشت شده ها نيز در مقابل بخش اداري زندان اوين تجمع كردند و خواهان اطلاع یافتن از مكان نگهداري عزيزانشان بودند كه ماموران مانع ايستادن آنها در مقابل بخش اداري شدند و آنها را مجبور به ايستادن در زير پل كردند .درخواست خانواده ها اين بود كه فقط به آنها بگويند عزيزانشان به زندان اوين منتقل شده يا نه تا بتوانند براي آنها لباس و وسايل مورد نياز را بياورند كه هيچ كس جوابگوي آنها نبود و ماموران به آنها مي گفتند برويد اينجا نايستيد.لیست اسامي تعدادي از بازداشت شدگان روز جمعه 28 شهریور برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.1- محمد مهدي كمالي 19 ساله دانشجوي كامپيوتردر فلسطين بازداشت شده2- حامد حسينيان 28 ساله شغل آزاد در وليعصر بازداشت شده3- علي اميني طبري 24 ساله دانشجوي حسابداري 4- فرهاد رمضاني 27 ساله ليسانس مديريت اجرايي در انقلاب بازداشت شده5- هومن اسماعيل پور 30 ساله كارمند در خيابان طالقاني بازداشت شده6- سعيد صدري 28 ساله در ونك بازداشت شده7- محمد عباسي 25 ساله ليسانس بازرگاني در انقلاب بازداشت شده8- كيانوش بختياري 20 ساله دانشجو در ونك بازداشت شده9- صادق هاشمي 29 ساله در هفت تير بازداشت شده10- حسين محمدي پور 27 ساله در ونك بازداشت شده11- آرمان حسن زاده 20 ساله در وليعصر بازداشت شده
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط زندانیان سیاسی در ایران است و دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.
31 شهریور 1388 برابر با 22 سبتامبر 2009گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:دفتر دبیرکل سازمان مللکمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین المللسازمان دیدبان حقوق بشر
---------------------------------
خروج شرکت های انگلیسی از ایران
خبرگزاري حکومتی فارس: شركت انگليسي پرشين گلد اعلام كرد در صدد انتقال فعاليت هاي خود به ديگر كشورهاي منطقه برآمده است.
به گزارش پايگاه اينترنتي پرواكتيو اينوسترز، شركت پرشين گلد مدعي شده است موانع بوروكراتيك و اداري به عنوان ترمزي در راه پيشرفت فعاليت هاي اين شركت در ايران عمل مي كند.
اين شركت همچنين مدعي شد، كارهاي فني لازم براي ارائه درخواست گواهي اكتشاف در معدن طلا و مس دالي را انجام داده اما در شرايط كنوني درخواستي در اين زمينه تسليم ايران نخواهد كرد.
جان تلينگ رئيس شركت مذكور گفت: در حال حاضر پرشين گلد تصميم گرفته است انجام فعاليت هايي را در كشورهاي همجوار مثل ارمنستان، آذربايجان و قزاقستان را مد نظر قرار دهد
-. .
----------------------------------------------------
فیلم مراسم عید فطر؛ رفسنجانی حاضر نشد کنار احمدی نژاد بایستد


دستگیری بازاریان در بازار تهران ادامه دارد
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده ،مامورین وزارت اطلاعات با یورش به محل کار آقای جواد لاری از بازاریان بازار تهران او را دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل کردند.آقای جواد لاری حدودا 51 ساله روز چهارشنبه 25 شهریور ماه ،با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کار ایشان در بازار تهران وی را دستگیر کردند.مامورین وزارت اطلاعات محل کارش را بازرسی کردند و دفتر تلفن او را ضبط کردند.سپس آنهاهمراه با آقای لاری به منزل شخصی اش مراجعه کردند و تمامی نقاط خانه را مورد بازرسی قرار دادند.آنها در حین بازرسی وسائل را پخش می کردند و به عمد آنها را تخریب می کردند.مامورین وزارت اطلاعات مقداری زیادی از وسائل شخصی خانواده را ضبط کردند و با خود بردند از جملۀ آنها ؛ مدارک شناسائی،دست چکها،آلبوم عکس خانوادگی،دفترچه تلفن،دست نوشته ها،کتاب و سی دی و موارد دیگر .مامورین وزارت اطلاعات از تمامی نقاط خانه فیلم برداری کردند و همچنین از اعضای خانواده اش اقدام به فیلم برداری نمودند.پس از بازرسی که چند ساعت بطول انجامید .آقای لاری را همراه با وسائل شخصی اش به بند 209 زندان اوین منتقل کردند.علت دستگیری او را هنوز به خانواده اش اعلام نکردند.از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.لازم به یادآوری است که آقای جواد لاری از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و بیش از 4 سال را در زندانهای ولی فقیه بسر برد در طی مدت بازداشتش او تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت.قبل از آقای لاری یکی از بازاریان شناخته شده بازار تهران بنام آقای محسن دکمه چی دستگیر شده بود که از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.تهدیدات و دستگیریهای اخیر باعث خشم و انزجار اکثر بازاریان، بازار تهران شده است واین اعمال غیر انسانی را به عنوان تعدی و اهانت به بازاریان می دادنند. گفته می شود که در صورت عدم آزادی فوری همکارانشان آنها قصد دارند که به اقدامات اعتراضی دست بزنند.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به بازاریان تهران و دستگیری و انتقال آنها به بند 209 زندان اوین را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی و عاجل برای پایان دادن به سرکوب اقشار مختلف جامعه در ایران است.
31 شهریور 1388 برابر با 22 سبتامبر 2009گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:دفتر دبیرکل سازمان مللکمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین المللسازمان دیدبان حقوق بشر

--------------------


استقرار نیروهای انتظامی در اطراف مدارس
خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده نیروی انتظامی از استقرار نیروهای پلیس در اطراف مدارس خبر داد.
سرتیپ احمدرضا رادان گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید پلیس در سراسر کشور به صورت محسوس و نامحسوس اقدام به کنترل اطراف مدارس می کند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی در مهر ماه آمادگی کامل برای ایجاد نظم و امنیت دارد و در این رابطه برنامه ریزی کرده است

----------------------------------


واکنش رژیم به شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز كشور اظهار داشت: يك عده‌اي شعار داده‌اند كه "نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران "، اگر اينطور است پس نمازتان را هم تغيير بدهيد و بگوييد "السلام علينا و علي ايرانيان ". "نه غزه نه لبنان " مي‌داني يعني چه؟ يعني "نه قرآن ".
وي با طرح اين سئوال كه با این شعارها چه كساني دلخوش شده‌اند اظهار داشت: ما ايران را دوست داريم اما ايران پرست نيستيم. حب وطن خوب است اما پرستش وطن شرك است. مگر ما در ماه رمضان دعا نخوانديم كه "اللهم اغن كل فقير "؟ و بعد در جمعه آخر ماه رمضان 5 نفر يا 100 نفر يا هزار نفر و يا 20 هزار نفر يا هرچقدر ديگر بيايند و بگويند فقط ايران؟ پس دعاهايي كه خوانديم دروغ بود؟
قرائتي خطاب به كساني كه اينگونه شعارها را سر داده‌اند اظهار داشت: شعارهايتان را از يك اسلام شناس بپرسيد و حواستان باشد دنبال موجي نرويم كه بعدا در قيامت جوابي براي آن نداشته باشيم؛ مراقب باشيم آب به آسياب دشمن نريزيم

-------------------------

انتقال یک دانشجوی دختر به بند مجرمین خطرناک
خبرنامه امیرکبیر: شبنم مددزاده، نایب دبیر شورای تهران دفتر تحكیم وحدت و دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران كه هم اكنون بیش از 7 ماه است در بازداشت موقت به سر می برد، به بند مجرمین خطرناک منتقل شده است.
مددزاده به همراه 5 زندانی زن دیگر از جمله شیوا نظر آهاری و مهسا نادری از سه روز پیش به بندی موسوم به بند متادون كه وي‍ژه نگهداری مجرمین خطرناك است، منتقل شده اند.این مسئله اگرچه با اعتراض شدید مددزاده و هم بندانش همراه بود اما هیچ دلیل قانونی دال بر انتقال آن ها به بند مذكور عنوان نشده است.لازم به ذكر است كه بند متادون سابق بر این برای نگهداری افراد دارای اعتیاد شدید استفاده می شد كه هم اكنون به حالت نیمه متروكه در آمده است و از نظر وضعیت بهداشتی در بدترین وضعیت ممكن است. به طوری كه گرفتگی فاضلاب حمام و سرویس های بهداشتی و بوی گاز ناشی از آن باعث ایجاد حالت تهوع و خفگی شدید در شبنم مددزاده و دیگر زندانیان در این بند شده است.دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران در تماسی تلفنی با خانواده اش خبر از ممنوع الملاقات بودن خود نیز داد كه این مسئله با توجه به گذشت بیش از 4 ماه از پایان بازجویی ها و مرحله تحقیقات، عملی غیرقانونی است كه بنا بر روال سابق مسئولین زندان هیچ دلیل قانونی و قانع كننده ای برای آن ذكر نكرده اند.شیوا نظر آهاری كه از بعد از انتخابات در بازداشت به سر می برد نیز در این بند در بازداشت است. پیش از این سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر از صدور وثیقه 200 میلیونی برای آزادی شیوا نظرآهاری خبر داده بود.گرچه صبح دیروز خانواده نظرآهاری قرار وثیقه ی 200 میلیونی را تامین كردند اما كماكان خبری از آزادی وی در دست نیست

--------------------------

فیلم؛ مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح رژیم در تهران

...


احمدی نژاد راهی نیویورک شد؛ تظاهرات گسترده مخالفانخبرگزاری مهر: رئیس جمهور صبح امروز در راس هیئتی به منظور شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد. در این سفر ثمره هاشمی دستیار ویژه رئیس جمهور، رحیم مشایی رئیس دفتر ریاست جمهوری و پرویز داوودی، الهام، میرتاج الدینی، چند تن از نمایندگان اقلیت مجلس رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند. احمدی نژاد قرار است فردا ساعت 17:30 به وقت نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل به ایراد سخن بپردازد.
همزمان با حضور احمدی ‌نژاد در سازمان ملل، گروه هايی از فعالان حقوق بشر، منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی قرار است تظاهرات گسترده ای علیه رژیم در نیویورک برپا کنند.
خبرگزارى فرانسه در گزارشی در باره سفر احمدی نژاد به نیویورک نوشت، احمدی نژاد در حالى برای سخنرانی عازم نیویورک (مقر سازمان ملل متحد) می شود که در داخل ایران مورد اعتراض قرار دارد و در خارج نیز جهانیان اظهارات او را شدیدا محکوم می کنند. احمدی نژاد در شرایطی پشت تریبون مجمع عمومی سازمان ملل قرار می گیرد که معترضان در داخل از هر فرصتی برای برپايی تظاهرات علیه دولت او استفاده می کنند و اظهارات تحريک آميز او در مورد هولوكاست نیز با واکنش کوبنده جامعه جهانی روبرو شده است. سخنرانى اين رهبر ياغى رژيم تهران درست چند روز پیش از يک نشست بسيار مهم بين المللى در مورد برنامه هسته ای این رژیم ایراد خواهد شد. رهبران جهان نیز در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در مورد چگونگی برخورد با رژیم تهران رایزنی خواهند کرد.
----------


خط فقر 3 برابر حداقل دستمزد
خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار از مخالفت کارفرمایان و دولت با افزایش دوباره حداقل دستمزد کارگران در سالجاری بر اساس مصوبه شورای عالی کار خبر داد.
علی دهقان کیا درباره آخرین اقدامات به عمل آمده توسط کارگران برای تشکیل دوباره جلسه تعیین حداقل دستمزد سالجاری کارگران، گفت: با توجه به اینکه در صورتجلسه شورای عالی کار توسط نمایندگان دولت و کارفرما این مسئله مصوب شد ولی تاکنون اقدامی برای حل آن نشده است.
عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار اظهار داشت: پیگیریهای کارگران برای تشکیل دوباره نشست هنوز به نتیجه ای نرسیده است و کارفرمایان و دولت زیربار تشکیل دوباره جلسه نمی روند.
6 مرحله نرخ تورم 87 بررسی شد
دهقان کیا در ادامه در پاسخ به این سئوال که طی روزهای گذشته از سوی مرکز آمار ایران نرخ تورم پایان سال 87 معادل 4/25 درصد اعلام شده است، بیان داشت: نمایندگان کارگران نیز آمارهای بانک مرکزی را که هر دو ماه یکبار در سال گذشته اعلام شده است را بررسی کردند و به همین درصد نرخ تورم رسیدند.
وی با تاکید بر اینکه نتیجه بررسی 6 مرحله نرخ تورم سال 87 دستیابی به نرخ 4/25 درصدی بوده است، افزود: متاسفانه عمل به بند اول ماده 41 قانون کار مبنی بر استناد به نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی برای کارگران چالش ایجاد کرد و به نحوی حق واقعی آنان در تعیین دستمزد پایمال شد.
کارفرمایان: توان پرداخت نداریم
این مقام مسئول کارگری سپس در اظهار نظر برای این نکته که کارفرمایان می گویند ما توان پرداخت بیش از 263 هزار تومان حداقل حقوق را نداریم، گفت: این مسئله نباید با ندیده گرفتن حق کارگران حل شود.
دهقان کیا خاطر نشان کرد: وقتی بانک مرکزی نرخ تورم واقعی را اعلام نمی کند، نه تنها نمی توان حداقلهای کارگران را به خط فقر نزدیک کرد بلکه حقایق زیادی نیز در زندگی کارگران و سبد هزینه های خانوار نادیده گرفته می شود.
عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار تصریح کرد: بانک مرکزی پیش بینی کرده بود نرخ تورم سالجاری به زیر 15 درصد می رسد ولی چیزی که واقعیت دارد بالا رفتن سبد هزینه های خانوار است به نحوی که با توجه به اصرار دولت در کاهش هزینه های خانوار در سال گذشته، مرکز آمار میزان افزایش سبد هزینه های سال گذشته را 9/15 درصد بیشتر از سال 86 اعلام کرد.
به گفته ویریال ممکن است وزیر جدید کار و امور اجتماعی از نحوه تشکیل جلسات، توافقات و اتفاقات خبری نداشته باشد که اگر اینگونه باشد باید گفت مشکل برگزاری جلسه شورای عالی کار بیشتر می شود چون وزیر کار به عنوان نماینده دولت و عضو ارشد حاضر در جلسات شورا خواهد بود.
خط فقر 3 برابر حداقل دستمزد کارگران!
این مقام کارگری رقم 785 هزار تومانی اعلام شده توسط مرکز آمار ایران را خط فقر خانوار شهری دانست و افزود: اگر به آمار جدید این مرکز استناد کنیم می بینیم که 263 هزار تومان با حداقلهای خط فقر فاصله زیادی دارد به نحوی که 785 هزار تومان 3 برابر حداقل حقوق کارگر است.
دهقان کیا با طرح این سئوال که حداقلهای جامعه کارگری با حداقل سبد هزینه های خانوار چگونه قابل جبران است؟ بیان داشت: اگر کارفرما می گوید که نمی تواند بیش از این به کارگر پرداخت کند دولت وظیفه دارد در قالب لوایح و بودجه های سنواتی حتی به صورت غیرنقدی کارگران را مورد حمایت قرار دهد.
وی ادامه داد: با توجه به تدوین برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است همانطور که بر اساس قانون اساسی برای افراد جامعه اشتغال ایجاد کند، وضعیت درآمدی و معیشت وی را نیز بهبود بخشد.
عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار خاطر نشان کرد: شورای عالی کار باید در جلسات خود به دولت پیشنهاد دهد تا برای جبران حداقلهای کارگری و همچنین مشکلات کارفرمایان بودجه اختصاص دهد.
دهقان کیا در پایان سخنانش یک بار دیگر با تاکید بر اینکه کارگران در روزهای آخر نیمه اول سالجاری همچنان منتظر برگزاری نشست شورای عالی کار هستند، تاکید کرد: دولت و کارفرما در این رابطه باید پاسخگو باشند

-----------------------------------------------------


یک هواپیمای نظامی در مراسم رژه در تهران سقوط کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک هواپیمای نظامی امروز در جریان مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در نزدیکی تهران سقوط کرد.
این هواپیمای نظامی ظاهرا از نوع صاعقه ساخت جمهوری اسلامی بوده و صبح امروز هنگام انجام مانور نطامی در روستای ولی آباد شهر قرچک در جنوب تهران سقوط کرده استc

-----------------

لس آنجلس تايمز: حقوق بشر هم بايد در دستور کار گفتگو باشد
سایت دیپلماسی ایرانی: روزنامه لس آنجلس تايمز نوشته است دولت اوباما گفت‌وگوهای مستقیم با دولت ایران همراه با سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان را پذیرفت. این گروه قرار است در تاریخ اول اکتبر با دولت ایران مذاکره کنند، اما سوال این است که آنها در رابطه با چه موضوعاتی با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد؟ مسلما آمریکا و هم‌پیمانان غربی او می‌خواهند در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کنند، در واقع دلیل اصلی ملاقات آنها نیز همین مسئله است. تهران اما پیشنهادی مبنی بر مذاکره بر مبنای تمام مسائل جهانی به جزء فعالیت‌های هسته‌ای ارائه داده است. فعالان حقوق بشر نیز در چنین شرایطی گروه 1+5 را تحت فشار قرار داده‌اند تا در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات ایران، با ایرانی‌ها گفت‌وگو کنند. گزارش‌های حقوق بشری در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات بسیار وحشتناک است. مخالفان دولت در این کشور اعلام کرده‌اند که 72 نفر در خشونت‌های بعد از انتخابات کشته شده‌اند. این درحالی است که دولت نصف این تعداد را اعلام کرده است. به طور تقریبی حدود 4 هزار نفر در تظاهرات پس از انتخابات ایران دستگیر شده‌اند که در میان آنها حدود 300 تا 400 دانشجو، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی دیده می‌شود که به جرم تلاش برای انقلاب مخملی در زندان به سر می‌برند. هرچند موضوع اصلی مذاکرات آینده باید مسئله سلاح‌های هسته‌ای باشد، اما کشورهای قدرت‌مند جهان باید نگرانی خود را از گزارش‌های حقوق بشر در ارتباط با ایران نیز اعلام کنند

-------------------------------------------------



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر