Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

درگیری گروهی از مردم با نیروی انتظامی رژیم در شهر نوسود





درگیری گروهی از مردم با نیروی انتظامی رژیم در شهر نوسود

بنا به گزارش رسیده از شهر نوسود روز پنجشنبه 2 مهر ماه گروهی از مردم این شهر در اعتراض به تعدی نیروی انتظامی به کاسبکاران و اموال آنان با واحدهای نیروی سرکوبگر انتظامی رژیم درگیر شدند.
به دنبال مزاحمت نیروی انتظامی رژیم برای کاسبکاران نوسود به قصد مصادره اموال آنان گروهی از مردم شهر در حمایت از کاسبکاران با نیروی انتظامی درگیر شدند که در جریان آن شماری از مردم و اعضای نیروی انتظامی زخمی و گروهی از مردم معترض نیز بازداشت شدند




-----------------------------------------




حکم غیرانسانی شلاق برای یک فعال دانشجویی

دستگاه قضایی رژیم در ارومیه یک فعال دانشجویی به نام "مسعود علوی" را به دلیل اعتراض به نتایج نمایش انتخابات ریاست جمهوری به 2 ترم تعلیق از تحصیل، 200 هزار تومان جریمه نقدی و 30 ضربه شلاق محکوم نمود.
مسعود علوی روز 26 خرداد ماه به هنگام شرکت در تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه ارومیه توسط حراست دانشگاه بازداشت به اداره اطلاعات ارومیه تحویل داده شد



------------------------------------



اخبار کارگری



اخراج صدها کارگر در نروژ

به گزارش منابع کارگری شرکت تولید مصالح ساختمانی "مول ون"در نروژ 225 کارگر خود را اخراج نمود.
کارفرمای این شرکت دلیل اخراج این تعداد از کارگران را ادامه بحران اقتصادی، جلوگیری از کاهش سود دهی شرکت مذکور و کاستن از هزینه های جاری عنوان کرده است



////////////////////////



افزایش تقاضای پناهندگی از دولت های عضو اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا اعلام کرد تقاضای پناهندگی و شمار مهاجران غیر قانونی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور چشمگیری افزایش یافته است.
به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه کمیسیون اروپا بر اساس برخی داده ها و اطلاعات درباره بازداشت مهاجران غیر قانونی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد شمار متقاضیان پناهندگی بیش از 11 درصد افزایش نشان می دهد



/////////////////////////////////////////////



یورش نیروهای رژیم به کاسبکاران مرزی قربانی گرفت

خبر رسیده از نوار مرزی مریوان حاکی است شامگاه پنجشنبه 2 مهر ماه در جریان یورش نیروهای سرکوبگر رژیم به کاسبکاران زحمتکش مرزی یک تن جانش را از دست داد.
برپایه خبر دریافتی جوانی 22 ساله به نام "ارکان" فرزند رحمان اهل روستای "وله ژیر" از توابع مریوان در حوالی روستای "مرانه" واقع در گردنه "ناوه سار" هدف اصابت گلوله نیروهای سرکوبگر رژیم قرار گرفت و جان باخت.
گفته می شود جسد "ارکان" در میان غم و اندوه فراوان مردم منطقه جهت خاکسپاری به روستای زادگاهش انتقال یافت



////////////////////




عراق - پرزیدنت طالبانی در مجمع عمومی سازمان ملل از دخالت‌های مخرب کشورهای خارجی در امور داخلی عراق به‌ شدت انتقاد کرد
پرزیدنت جلال طالبانی طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل با انتقاد از دخالت‌های مخرب کشورهای خارجی در امور داخلی عراق، از جامعه‌ی جهانی درخواست همکاری نمود.

"پرزیدنت جلال طالبانی"، رئیس جمهوری عراق فدرال طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دخالت‌‌های مخرب کشورهای خارجی در امور داخلی کشور به‌ شدت انتقاد کرد و آن را به‌ عنوان بزرگترین تهدید برای شهروندان عراقی توصیف نمود.

پرزیدنت طالبانی در ادامه‌ به‌ حوادث انتحاری و تروریستی در کشور اشاره‌ نمود و بیان داشت که‌ تروریستان در عراق بسیاری از شهروندان مدنی را قربانی اهداف خویش کرده‌اند.

رئیس جمهوری در ادامه‌ افزود: "عراق جهت مقابله‌ با حوادث مرگبار تروریستی نیازمند همکاری جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل است."

ایشان خواستار تشکیل دادگاه بین‌المللی مستقلی به‌ منظور بررسی و پیگیری حوادث تروریستی در عراق گشت.

پرزیدنت طالبانی همچنین از "بان‌کی‌مون"، دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست نمود که‌ نماینده‌ای را جهت تحلیل و شناسایی دخالت‌های خارجی در امور عراق، تعیین نماید.

رئیس جمهوری عراق فدرال در پایان نطق خویش در مجمع عمومی سازمان ملل کشورهای منطقه‌ را به‌ همکاری بیشتر و جدی‌تر در جهت مقابله‌ با نفوذ تروریسم سوق دادند و درخواست نمود که‌ تحت هیچ شرایطی به‌ گروه‌های مخرب پناه‌ ندهند






///////////////////////////////







علم و تكنولوژی - کشف آب در کره‌ی ماه‌
دانشمندان در کریستال‌های آتشفشانی‌ای که از ماه به زمین آورده شده‌اند، مقدارکمی آب یافته‌اند. این ذرات ظاهرا به لایه‌های درونی ماه تعلق دارند. این گمان قوت گرفته که بر روی کره ماه ممکن است ذخایر بزرگ‌تری از آب موجود باشد.

به‌ گزارش رادیو دویچه‌وله‌، محققان آمریکایی بر روی کریستال‌های آورده​شده از کره‌ی ماه ذرات آب کشف کرده‌اند.

در تلاش‌های تاکنونی برای یافتن آب بر روی اجرام آسمانی منظومه شمسی، هیچ​گاه ماه آدرس اول نبوده است. با وجود این که همواره تردیدهایی در مورد وجود یخ در قطب‌های تنها قمر زمین وجود داشته، اما دانشمندان تا کنون بیشتر بر روی مریخ یا قمرهای اروپا به دنبال آب بودند.

این کریستال‌ها در مأموریت سپتامبر ۱۹۷۱ "آپولو ۱۵" به زمین آورده شده بودند. اکنون دانشمندان با استفاده از آزمایش‌های نانو اجرام مورد نظر را دقیق‌تر بررسی کرده‌اند. در این آزمایش‌ها، قطعه مورد آزمایش با ذرات باردار هدف قرار می‌گیرد. این بمباران ذرات دیگر جرم مورد آزمایش را آزاد می‌کند. ذرات آزادشده با رصدگرهای بسیار قوی شناسایی می‌شوند. در این روش ذرات و حجم‌های بسیار ریز و اندک نیز شناسایی می‌شوند.

در قطعات آورده​شده از ماه ترکیبات دیگری همچون گوگرد و کربن نیز کشف شده‌اند. این قطعات به دلیل فعالیت‌های آتشفشانی‌ای به وجود آمده‌اند که بیش از سه میلیارد سال پیش به وقوع پیوسته‌اند. دانشمندان گمان می‌کنند که بیش از ۹۵ درصد آب موجود در گدازه‌های آتشفشانی در هنگام فوران بخار شده است. بر اساس محاسبات محققان، قطعات آورده​شده پیش از فوران حدود (۷۵۰ ppm ذره در میلیون ذره) آب داشته‌اند. این همان مقدار آبی است که در گدازه‌های بسیار قدیمی زمین کشف شده است.

به گفته‌ی یکی از محققان بنیاد پژوهشی واشنگتن، "کشف جدید، این نظریه​ی اعجاب‌انگیز را قوت می​بخشد که لایه‌های دور ماه نیز به اندازه‌ی لایه‌های سنگی سطح زمین آب دارند."

دانشمندان در مورد آب موجود در ماه دو گمان دارند: یا تمام آب موجود بر روی "تکه​ی زمین" بر اثر برخورد یادشده بخار نشده است، یا آب موجود در ماه، در کمتر از ۱۰۰ میلیون سال پس از برخورد بزرگ، از طریق دیگر اجرام آسمانی به ماه رسیده است


//////////////////////////



خارجی - باراک اوباما: گزینه‌ی نظامی را در مقابل تهدید اتمی ایران کنار نگذاشته‌ام
رئیس جمهوری آمریکا در پایان اجلاس گروه بیست در پیتسبورگ تأکید کرد که گزینه‌ی نظامی را در مواجهه با تهدید اتمی ایران کنار نگذاشته است، هر چند او تصریح نمود که هنوز مایل است از راه دیپلماتیک بحران اتمی جمهوری اسلامی را حل کند.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه‌، در آغاز آخرین روز از اجلاس گروه بیست رهبران سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلستان اقدام دولت تهران را در ساختن مخفیانه‌ی تأسیسات غنی سازی اورانیوم در نزدیکی قم شدیداً محکوم کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه‌ی واکنش خود به این خبر خطاب به رهبران تهران گفت : "جامعه‌ی بین المللی حرف خود را زده است. اکنون نوبت پاسخگویی ایران رسیده است." رئیس جمهوری آمریکا از رهبران ایران خواست که علاوه بر حُسن نیت، اراده‌ی همکاری خود را با جامعه‌ی جهانی در ملاقات اول اکتبر میان نمایندگان کشورهای گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی در ژنو بر سر پرونده‌ی اتمی این کشور نشان بدهند.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به رهبران تهران گفت که در ملاقات اول اکتبر نه فقط باید توضیحات لازم را در مورد تأسیسات قم ارائه کنند، بلکه نیز باید دست به یک انتخاب بزنند. او به حکومت تهران هشدار داد که در صورت بی اعتنایی به این الزامات با مجازات‌های جدیدی روبرو خواهد شد.

با فاش شدن تأسیسات مخفی قم، موضوع مذاکرات اول اکتبر کاملاً تغییر کرده است. باراک اوباما با اشاره به این تأسیسات، تأکید کرد که بر ملا شدن این تأسیسات نتیجه‌ی اطلاعات سرویس‌های مخفی سه کشور انگلستان، آمریکا و فرانسه است که حاصل تحقیقات خود را به دقت با یکدیگر تطبیق داده‌اند، چرا که نمی‌خواسته‌اند کمترین ابهامی در مورد ماهیت و فعالیت‌های این تأسیسات باقی بماند.

در همین ارتباط، "دیمتری مدودف"، رئیس جمهوری روسیه ضمن ابراز بی حوصلگی از رفتارهای دولت ایران، تأکید کرد که در صورت عدم همکاری دولت تهران در ملاقات اول اکتبر باید روش های دیگری در قبال پرونده‌ی اتمی ایران اتخاذ کرد.

در واکنش محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، در حاشیۀ اجلاس عمومی سازمان ملل، به رهبران فرانسه، انگلستان و آمریکا گفت که از اظهارات خود "پشیمان خواهند شد." او مدعی شد که تأسیسات اتمی قم مخفی نبوده و کشورش آژانس بین المللی انرژی اتمی را از وجود این تأسیسات بیش از یک سال مانده به راه اندازی‌اش مطلع کرده است.

با این حال، خود دولت تهران تنها دوشنبۀ گذشته وجود چنین تأسیساتی را پذیرفت و مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، محمد البرادعی، در نامه‌ای تأکید کرد که تاکنون این نهاد وابسته به سازمان ملل از وجود تأسیسات اتمی قم مطلع نبوده است.

"نیکلا سرکوزی"، رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت که نباید به رهبران ایران فرصت وقت خریدن داد، در حالی که دستگاه های غنی کنندۀ اورانیوم این کشور در حال کار کردن هستند.

گردون بروآن نخست وزیر انگلستان اضافه کرد : مخفی نگاه داشتن تأسیسات قم کافی است تا جامعه‌ی بین المللی را به اقدامی قاطعانه‌تر در قبال جمهوری اسلامی وا دارد. آلمان و ایتالیا پشتیبانی خود را از موضع سه کشور انگلستان، فرانسه و آمریکا اعلام کردند و چین خواستار همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد


////////////////////////////



خارجی - نتانیاهو: شرم نکردید که به سخنرانی احمدی‌نژاد گوش دادید؟
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنج‌شنبه با در دست داشتن مدارکی دال بر کشتار یهودیان به ‌شدت به محمود احمدی‌نژاد حمله کرد و کسانی را که سخنرانی رئیس‌جمهوری ایران در سازمان ملل را گوش کردند مورد سرزنش قرار داد.

به‌ گزارش رادیو فردا در میان اسنادی که نخست‌وزیر اسرائیل در دست داشت، از جمله سندی بود که نشان می‌داد نازی‌ها با اتخاذ «راه‌حل نهایی» درصدد پاک‌سازی یهودی‌ها بوده‌اند.

بنیامین نتانیاهو در نطق خود انکار هولوکاست از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، را به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی پیوند داد و ایران را «بزرگ‌ترین تهدید» برای امنیت جهانی برشمرد.

اسنادی که نخست‌وزیر اسرائیل به حاضران در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد همان مدارکی بود که در سفر ماه گذشته وی به آلمان در اختیارش گذاشته شده است.

بنیامین نتانیاهو پروتکل ۱۹۴۲ را که نازی‌ها در وانزه (در حومه برلین) برای پاک‌سازی یهودی‌ها تنظیم کرده بودند در دست گرفت و گفت: «آیا این پروتکل دروغ است؟»

‌وی همچنین نقشه‌های کوره‌های آدم‌سوزی و اتا‌ق‌های گاز اردوگاه "آشویتس" را به حاضران نشان داد و این پرسش را مطرح کرد: «این نقشه‌ها به دست معاون هیتلر، "هاینریش هیملر"، امضا شده است. آیا این هم دروغ است؟»

نخست‌وزیر اسرائیل افزود: «در مورد بازماندگان آشویتس که هنوز شماره‌های خالکوبی‌شده نازی‌ها را بر بازوی خود دارند، چطور؟ آیا این خالکوبی‌ها نیز دروغ است؟»

بنیامین نتانیاهو گفت: «پدربزرگ و مادربزرگ همسرم، دو خواهر و سه برادر پدر همسرم و همه عمه‌ها و عموها، همه عموزاده‌ها و عمه‌زاده‌های وی به دست نازی‌ها به قتل رسیدند. این هم دروغ است؟»

نخست‌وزیر اسرائیل سپس خطاب به کسانی که هنگام سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در سالن حضور داشتند گفت: «آیا شما شرم ندارید؟ آیا شما حیا ندارید؟»

بنیامین نتانیاهو در ادامه هشدار داد که برنامه اتمی ایران می‌تواند به یک فاجعه جهانی منجر شود.

وی گفت: «بزرگ‌ترین تهدیدی که جهان امروز با آن مواجه است پیوند فاشیسم مذهبی و سلاح‌های کشتار جمعی است.»

محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بار دیگر کشتار یهودیان را «افسانه» و «دروغ» خواند.

بنیامین نتانیاهو در بخشی دیگر از سخنان خود گزارش اخیر سازمان ملل در مورد حمله اسرائیل به نوار غزه را مورد انتقاد قرار داد.

در گزارش اخیر سازمان ملل درباره حمله به نوار غزه آمده است که قرائن محکمی وجود دارد که اسرائیل در حمله ماه ژانویه به این منطقه مرتکب جنایات جنگی شده است.

نخست‌وزیر اسرائیل در این باره گفت: «به جای محکوم کردن تروریسم، برخی در سازمان ملل قربانیان را محکوم می‌کنند... نبرد با تروریست‌هایی که از مدرسه‌ها و مسجدها آتش می‌گشایند ساده نیست.»

هنگام این سخنان نادیا رشید، نماینده فلسطینی‌ها، به نشانه اعتراض مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کرد.

نادیا رشید پس از ترک تالار گفت که طی سه هفته بیش از ۱۴۰۰ نفر در غزه کشته شدند؛ وی سخنان نخست‌وزیر اسرائیل در مورد غزه را «دروغ» و «فریب» خواند.

همچنین سامی ابوزهری، سخنگوی حماس، در واکنش به سخنان نخست‌وزیر اسرائیل این اظهارات را « دروغ» خواند و گفت که اسرائیل بزرگ‌ترین «هولوکاست» تاریخ معاصر را علیه ملت فلسطین مرتکب شده است و بنیامین نتانیاهو با این گفته‌ها نمی‌تواند «کشتار غزه» را توجیه کند....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر