Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

بازداشت کارگران معترض کارخانه "آونگان" اراک



بازداشت کارگران معترض کارخانه "آونگان" اراک

در پی تجمع اعتراضی کارگران کارخانه "آونگان" اراک ماموران انتظامی رژیم تعدادی از کارگران را بازداشت کردند.
تجمع اعتراضی کارگران در اعتراض به عدم پرداخت 6 ماه دستمزد و مزایای کارگران در مقابل درب کارخانه صورت گرفت که در جریان آن ماموران سرکوبگر رژیم 4 تن از اعضای شورای کارگری کارخانه آونگان را بازداشت کردند.
لازم به ذکر است روز پنجشنبه هفته گذشته کارگران این کارخانه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد های معوقه خود در مقابل اداره کار استان تجمع اعتراضی برگزارکرده بودند

---------------------------------------।

کاهش کارانه ها و اعتراض کارگران کارخانه پارس ژنراتور
بنا به خبر دريافتی در روزهای گذشته کارگران سالن ماشین آلات سنگین و دیگر بخش های کارخانه پارس ژنراتور علیه کاهش کارانه ها دست به اعتراض زدند.
در روزهای اخیر به دستور کارفرمای کارخانه پارس ژنراتور٬ مبالغ پرداختی کارانه به یکهزار کارگر این کارخانه که تا بحال هر ماهه و همزمان با دستمزدها به آنان پرداخت می گردید از مبلغ 120 هزار تومان به 50 هزار تومان کاهش یافت و این امر موجب خشم کارگران و اعتراض آنان گردید।

-----------------------------------------

تجمع اعتراضی برنج کاران بابل در مقابل اداره بارزگانی این شهر

بر اساس اخبار رسیده روز سه شنبه 31شهريور ماه شمارى از شاليکاران بابل در اعتراض به کاهش قیمت خرید تضمینی برنج در مقابل اداره بازرگانی این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.
گزارش رسیده حاکی است دلیل تجمع ذکر شده کاهش 100 تا 150 تومانى قيمت خريد تضمينى هر کيلو برنج بوده و تجمع کنندگان در جریان اعتراض خود در مقابل اداره بازرگانی بابل مانع خروج 2 نماينده سازمان بازرگانى و شرکت غله این استان شدند।

-------------------------------------------

صدور احکام زندان و جلب 2 فعال دانشجویی

در ادامه فشار کارگزاران رژیم بر فعالان دانشجویی، دستگاه قضایی رژیم حکم زندان "علی کانطوری" و حکم جلب "کاوه رضایی" را صادر نمود.
"علی کانطوری" از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب که در جریان دستگیری گسترده دانشجویان چپ در سال 86 بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بود در دادگاه رژیم اسلامی به 32 ماه حبس تعزیری محکوم شد. "علی کانتوری" پرونده دیگری در دادگاه عمومی نیز دارد که هنوز حکم آن صادر نشده است.
در خبری دیگر دستگاه قضایی رژیم حکم جلب "کاوه رضایی" دانشجوی دانشگاه بو علی همدان را بدون طی مراحل قانونی صادر کرد.
"کاوه رضایی" ماه گذشته در دادگاه بدوی به تحمل 18 ماه زندان تعزیری محکوم شده بود اما علی رغم در خواست تجدید نظر برای این حکم ، بدون طی مراحل تجدید نظر با صدور حکم جلب مواجه شد.
------------------------------------

ادامه تجمع اعتراضی خانواده بازداشت شدگان در مقابل دادگاه اسلامی رژیم

بنا بر گزارش رسیده از تهران دهها نفر از اعضای خانواده‌ های بازداشت‌ شدگان اخیر ضمن تجمع در مقابل دادگاه رژیم خواستار آزادی بستگان زندانی خود شدند.
گزارش رسیده از تهران حاکی است اکثر افرادی که در مقابل دادگاه رژیم اجتماع کرده بودند، خانواده ‌های بازداشت ‌شدگان روز جمعه 27 شهریور ماه در تهران بودند.
به دلیل کشته ‌شدن چندین تن از بازداشت ‌شدگان اعتراضات اخیر ضد حکومتی و نیز خبرهای مرتبط با تجاوز به بازداشت‌ شده در زندان ‌ها، خانواده ‌های بازداشت ‌شدگان به شدت نگران سرنوشت فرزندان خود هستند.
بنا بر گزارش‌ های رسیده تاکنون محل نگهداری شماری از زندانیان مشخص نیست و خانواده ‌های آنان نگران و سرگردانند।

-------------------------------------------

ادامه تجمع بستگان بازداشت شدگان اخیر در مقابل زندان اوین

بنابر گزارش ‌های رسیده از تهران عده کثیری از بستگان زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین تجمع کرده و خواستار آزادی عزيزان خود شدند.
درکنار خانواده افراد بازداشت شده در جریان اعتراضات اخیر ضد حکومتی در ایران تعداد کثیری از بستگان بازداشت شدگان روز جمعه 27 شهریور ماه دیده شده اند که به شدت نگران وضعیت عزیزان دربند خود می باشند.
تجمع کنندگان با تاکید بر حق ملاقات و کسب اطلاع از وضعیت بستگان خود اعلام نمودند تجمعات اعتراضی آنان تا آزادی عزیزانشان ادامه خواهد یافت।

--------------------------------

ادعای وزارت اطلاعات در خصوص بازداشت اعضای یک گروه مخالف رژیم

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی ايلنا وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرده است اعضای یک گروه مخالف رژیم را بازداشت کرده است.
وزارت اطلاعات رژیم مدعی است یک گروه 4 نفره از اعضای یک سازمان مخالف رژیم را که به گفته آنان در حال برنامه ریزی جهت ایجاد نا امنی بوده اند در شهر کرمانشاه بازداشت کرده است.
----------------------------

آغاز مانور موشکی سپاه پاسداران

بنا به گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران روز یکشنبه 5 مهر ماه مانور موشكی سپاه پاسداران با شليک موشک های زمين به زمين آغاز شد.
سپاه پاسدارن مدعی است هدف برگزاری مانور موشکی مذکور بخشی از فعالیت های دفاعی رژیم می باشد و در مراحل و مناطق مختلف كشور برگزار خواهد شد.
گفته می شود سپاه پاسداران قصد دارد درجریان مانور موشکی خود چندين موشک كوتاه برد، ميان برد و دوربرد را مورد آزمایش قرار دهد।

-------------------------------


عراق - پرزیدنت طالبانی در دیدار با دبیر کل سازمان ملل بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای بین‌المللی جهت پیگیری انفجارهای اخیر بغداد تأکید نمود
- رئیس جمهور عراق فدرال طی دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد از وی خواست کمیته‌ای به‌ منظور بررسی و پیگیری انفجارهای مرگبار اخیر بغداد تشکیل دهد.

به‌ گزارش سایت رادیو سوا، پرزیدنت جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق فدرال دیروز (شنبه‌-26سپتامبر) طی دیدار با "بان کی‌مون"، دبیر کل سازمان ملل متحد در مقر این سازمان از وی درخواست نمود که‌ کمیته‌ای به‌ منظور بررسی و پیگیری انفجارهای مرگبار اخیر بغداد تشکیل دهد.

پرزیدنت طالبانی در این دیدار با اشاره‌ به‌ ضرورت همکاری بیشتر سازمان ملل با عراق تأکید نمود که‌ سازمان ملل در جهت مقابله‌ با دخالت‌های خارجی در امور عراق می‌تواند نقش موثرتری را اجرا نماید
------------------------।

کردستان - بازداشت چند تن در ارتباط با ترورهای اخیر سنندج
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از دستگیری چند نفر به‌ اتهام ارتباط با ترورهای اخیر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، "کاظم جلالی"، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این کشور درباره‌ی برگزاری جلسه‌ای مختص به بررسی حوادث اخیر استان کوردستان با حضور مسوولان ذی‌ربط، گفت: "در این جلسه که با حضور مسوولان امنیتی و اطلاعاتی برگزار شد، موضوع ترور ماموستا شیخ‌الاسلام، عضو خبرگان رهبری و برخی تحرکات انجام شده‌ی دیگر در استان کردستان بررسی شد."

وی افزود: "مسئولان توضیح دادند که سرنخ‌های جدی وجود دارد و افرادی در این ارتباط دستگیر شده‌اند."

جلالی تلویحا این اقدامات را به‌ گروه‌های تندرو مذهبی نسبت داد و گفت: "برخی تروریست‌ها دارای افکار سلفی و تندرو هستند که باید به شکل ریشه‌ای و جدی برخورد شود."

طی هفته‌ی گذشته‌ دو تن از روحانیون و یک عضو سابق شورای شهر و یک دادستان دادگاه‌ در سنندج، مرکز استان کوردستان ایران مورد حمله‌ی افراد ناشناس قرار گرفتند।
--------------------------------------

کردستان - شرکت شهروندان آلمانی مقیم کوردستان در انتخابات پارلمانی کشورشان
-به‌ منظور فراهم نمودن فرصت مشارکت شهروندان آلمانی مقیم کوردستان در انتخابات پارلمانی کشورشان، یک شعبه‌ی اخذ رأی در پایتخت اقلیم کوردستان دائر گردید.

"احسان ولزی"، مدیر مطبوعاتی کنسولگری آلمان در هولیر، پایتخت اقلیم کوردستان در مصاحبه‌ با خبرگزاری پیامنیر اعلام داشت: "شهروندان آلمانی مقیم اقلیم کوردستان که‌ واجد شرایط می‌باشند می‌توانند از طریق شعبه‌ی اخذ آرایی که‌ در هولیر دایر می‌باشد در انتخابات پارلمانی کشورشان شرکت نمایند."

انتخابات مجلس فدرال آلمان امروز (یکشنبه-۲۷سپتامبر) در جریان است. این انتخابات نه تنها ترکیب پارلمان آلمان، بلکه ترکیب دولت و رئیس آن را نیز مشخص خواهد کرد. در این انتخابات بیش از ۶۲ میلیون نفر صاحب حق رای هستند.

پارلمان جمهوری فدرال آلمان ۵۹۸ نماینده دارد که برای چهار سال انتخاب می‌شوند. حزب برنده‌ی انتخابات، یا حزبی که بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن خود می‌سازد، مسئولیت تشکیل دولت و معرفی صدراعظم را برعهده می‌گیرد.

در تاریخ ۶۰ ساله‌ی بعد از جنگ آلمان، هیچ حزبی هیچگاه به تنهایی قادر به تشکیل دولت نبوده است و همواره ناگزیر بوده از میان احزاب کوچک‌تر موتلفی برای خود دست‌وپا کند.

حزب دموکرات مسیحی‌ آلمان (CDU) و سوسیال مسیحی (CSU) حزب هم‌پیمان آن از ایالت بایرن، حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، حزب لیبرال‌های آزاد (FDP)، حزب سبزها (Grunen) و حزب چپ (Die Linke)، از جمله‌ احزابی هستند که در رقابت برای تصاحب کرسی‌های پارلمان آلمان شرکت دارند।
--------------------------------------------------------------

خارجی - وزیر دفاع آمریکا مرکز غنی‌سازی ایران را از نزدیک زیر نظر داشتیم
- رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا وجود مرکز غنی سازی دوم در ایران را بخشی از روال به گفته‌ی او فریبکاری و دروغگویی دولت ایران در مورد برنامه اتمی این کشور ارزیابی کرده است.

او در عین حال تاکید کرد که نتیجه‌ی ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد برنامه‌ی اتمی ایران همچنان به اعتبار خود باقیست.

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه‌ی "ای بی سی" این کشور گفت که اظهارات اخیر باراک اوباما و اعلان خبر وجود مرکز غنی سازی جدید، لزوما با ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را باطل نمی کند।
-----------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر