Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۶, دوشنبه

وضعیت بد جسمی یک روزنامه نگار زن در زندان اوین


وضعیت بد جسمی یک روزنامه نگار زن در زندان اوین
خبرگزاری هرانا : وضعیت روحی و جسمی هنگامه شهیدی، روزنامه نگار بازداشتی، در زندان اوین مناسب نیست.
بنابر اخبار رسیده به واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، هنگامه شهیدی که چندی پس از برگزاری انتخابات در ایران، بازداشت شد با وضعیت بد جسمی در زندان روبه‌رو است به طوری‌که روزانه تعداد زیادی قرص و دارو به عنوان آرام‌بخش برای او تجویز شده است، اما با این وجود حتا از خواب راحت در شب نیز برخوردار نیست.
این در حالی است که وی در هفته تنها سه بار و آن هم به مدت بیست دقیقه برای هواخوری می‌رود و این موجب ناراحتی‌های ناشی از کمبود آفتاب برای وی نیز شده است.
هنگامه شهيدي، روزنامه نگار، عضو حزب اعتماد ملي و دانش‌جوي دكتراي حقوق بشر در دانش‌گاه SOAS است که در طول دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز مشاور امور بانوان و عضو ستاد انتخاباتي مهدی كروبي بوده و در تاريخ 9 تير ماه 1388 بازداشت شده است و تا کنون در زندان اوین در بازداشت موقت است
--------------------------------------------------------!
مادر هنگامه شهیدی در نامه‌ای دلتنگی‌های خود به دخترش را نوشت. متن کامل این نامه که در روزنامه اعتماد ملی منتشر شده به شرح زیر است:
سلام هنگامه جان.
سلام عزيز مادر كه نزديك به 40 روزه كه نديدمت و نه خبري از تو دارم. در تمام اين سال‌ها روزي نبود كه از تو خبري نداشته باشم اما اين بار انگار اراده‌اي جز اراده خداوندي در كار است تا تو را از من جدا كند. يك وقت نگويي مادر فراموشم كرده كه به خداوندي خدا قسم هر كاري كرده‌ام و مي‌كنم تا صداي تو را بشنوم تا روي ماهت را ببينم. اما هنگامه جان، عزيز دلم نمي‌گذارند. نمي‌دانند كه وقتي يك مادر از دخترش بي‌خبر است چه حالي دارد.
برادرانم كه شهيد شدند من ضجه نزدم. خم به ابرو نياوردم. كه جنگ و مبارزه و دفاع از وطن بود. اما مگر الان وقت جنگ است كه دخترم را در حبس كرده‌اند و مادرش را از او بي‌خبر گذاشته‌اند؟ به چه جرمي؟ به كدامين گناه؟ از اين دادگاه به آن زندان مي‌روم تا ردي از تو بگيرم اما همه دست رد به سينه‌ام مي‌زنند. مي‌گويم حالش بد است. جواب نمي‌دهند. مي‌گويم 40 روز است كه خبري از او ندارم. نه زنگي و نه ملاقاتي. سكوت مي‌كنند.
هنگامه‌جان حالت خوب است مادر؟ هنگامه، وقت رفتن است،بلند شو مادر. مداد‌رنگي‌هايت را بردار، دفتر نقاشي‌ات را که در آن شب برايم نقش يک گل کشيدي يادت نرود، مدرسه‌ات دير نشود. چرا حرفي نمي‌زني؟ حالت خوب نيست؟ چه ديرمي‌گذرد اين ثانيه‌ها! چه رنج بي‌پاياني است اين دوري. هر جا که مي‌توانستم رفتم. با هر کس که مي‌توانستم از بي‌گناهيت گفتم اما چه سود؟ نمي‌توانم اين روزها به مدرسه بروم. پاي رفتن ندارم. زبان گفتن ندارم.
چه بايد بگويم به بچه‌هايي كه قرار است فردا را بسازند. ‌من درس مقاومت را از مادرم آموختم و آزادگي را از برادران شهيدم ياد گرفتم و در تو به تمامي به يادگار گذاشتم. اما اكنون نمي‌دانم كه به بچه‌هاي امروز كه آينده‌ساز فردا هستند چه بگويم. هنگامه عزيز، من اين روزها خانه نيستم. مدرسه نيستم. بيرون نيستم. دور نيستم. نزديكم. پشت ديوار اوين. ناله كه مي‌كني، تنم مي‌لرزد. خدا خدا كه مي‌كني، به دلم مي‌افتد كه حال خوب نيست. من را از خودت بي‌خبر نگذار. پيامت را به خدا برسان كه فريادرس بي‌كسان است.
به امید آزادی همه ی عزیزان در بند
-----------------------------------------------
کشته شدن چند عضو گروه موسوم به کتائب کردستان
خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: در جریان درگیری های دسته انشعابی از گروه موسوم به کتائب کردستان در سه ماه گذشته حداقل 7 عضو گروه یاد شده کشته و 14 عضو دیگردر سنندج دستگیر شده اند.
روز گذشته نیز تعداد دیگر از اعضای گروه یاد شده در محله شریف آباد سنندج با نیروهای امنیتی درگیر شده که در جریان آن گفته میشود 3 نفر از گروه یاد شده کشته و 3 نفر دیگر دستگیر شده اند.
شایان ذکر است در جریان تلاش برای دستگیری اعضای گروه مذکور تعدادی از نیروهای امنیتی و نظامی نیز کشته و زخمی شده اند.
--------------------------------------
اعتراض شدید فرانسه به آزمایش موشکی پاسداران
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، دولت فرانسه امروز آزمایش موشکهای بالستیک توسط رژیم تهران را فعاليتهای بی ثبات کننده دانست و از جمهوری اسلامی خواست فورا به آن پايان دهد.
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد پاریس با ابراز نگرانی عمیق از فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم تهران عقیده دارد که این اقدامات تنها بر نگرانی جامعه بین المللی در مورد برنامه هسته ای و موشکی این رژیم می ‌افزاید.
از سوی دیگر خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شرایط کنونی را تنش آلود توصیف کرد و گفت از روند تحولات مربوط به ایران عمیقا نگران است.
پرتاب موشک دوربرد شهاب 3 با برد 2000 کیلومتر
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، روز دوشنبه تلویزیون دولتی Press TV اعلام کرد که سپاه پاسداران به آزمایش موشکهای زمین به زمین شهاب 3 با برد 2000 کیلومتر دست زده است.
تصاویر تلویزیونی محل پرتاب موشک دوربرد شهاب 3 را در دشت کویر نشان می دهد.
به گفتۀ کارشناسان، این موشک قادر است اسرائیل و پایگاههای نظامی آمریکا در خلیج فارس را هدف قرار دهد.
آخرین پرتاب آزمایشی موشک شهاب 3 در اواسط سال 2008 انجام شده بود.
سپاه پاسداران از روز گذشته دور جدیدی از آزمایش های موشکی را آغاز کرده است. این آزمایش موشکی در شرایطی انجام میشود که تنش میان رژیم تهران و کشورهای غربی بر سر بحران هسته ای جمهوری اسلامی بالا گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر