Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۳, جمعه

بنیامین نتانیاهـو در سخنرانی در سازمان ملل،



بنیامین نتانیاهـو در سخنرانی در سازمان ملل، انکارگران هولوکاست را قاطعانه نکوهش کرد
25 سپتامبر 2009




نتانیاهوهنگام سخنرانی درمجمع عمومی سازمان ملل متحد





-->
نخست وزیر اسرائیل در یک نطق پرهیجان در مجمع عمومی سازمان ملل، انکارگران هولوکاست را قاطعانه نکوهش کرد و با نشان دادن برنامه نازی ها برای کشتن همه یهودیان و همچنین نقشه ساختمانی اردوگاه مرگ آشوویتس، پرسید: «آیا این دروغ است؟». بنیامین نتانیاهو در سخنان خود از صلح با فلسطینیان سخن گفت، ولی در عین حال گزارش کمیسیون گولدستون در مورد "عملیات سرب گداخته" در غزه را "مجموعه ای از ادعاهای نادرست و یک سویه" دانست. نخست وزیر اسرائیل از برپائی کشور مستقل فلسطینی جانبداری کرد، ولی خاطر نشان ساخت که چنین کشوری نباید امنیت اسرائیل را به خطر اندازد و فلسطینیان باید اسرائیل را به عنوان سرزمین ملی یهودیان به رسمیت بشناسند. صائب عریقات سخنگوی حکومت خودگردان فلسطینی این خواسته را رد کرد و حماس اعلام داشت که "این سرزمین از روز ازل اسلامی بوده و یهودیان هیچ حقی نسبت به آن نداشته و نخواهند داشت".
«آیا همه اسناد و مدارک جنایات نازی ها دروغ است؟»بنیامین نتانیاهو سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را این چنین آغاز کرد: «حدود 62 سال پیش، سازمان ملل متحد حق ملت یهود را که یک ملت باستانی است و 3500 سال پیشینه تاریخی دارد برای برپائی کشور مستقل در سرزمین پدری خود به رسمیت شناخت.اکنون من به عنوان نخست وزیر اسرائیل، کشور یهود، پشت این تریبون قرار گرفته و به نام کشور اسرائیل و ملت آن با شما سخن می گویم.سازمان ملل متحد پس از وقایع دهشتناک جنگ جهانی دوم و فجایع هولوکاست برپا گردید که از تکرار این مصیبت ها جلوگیری کند. ولی هیچ چیز مانند دروغگوئی، این رسالت سازمان را خدشه دار نساخته است.روز گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران پشت همین تریبون قرار گرفت و سخنان زهرآلود و یهودستیزانه ای بیان داشت. چند روز پیش از آن، او هولوکاست را یک دروغ خوانده بود.همین ماه گذشته بود که من از مکانی در آلمان به نام "وان زه" دیدن کردم. در این محل در 20 ژانویه 1942 (در اوج جنگ جهانی دوم) ماموران ارشد نازی گرد آمده بودند تا درباره کشتار همه یهودیان تصمیم بگیرند. پروتوکل مشروح مذاکرات آنان ثبت شده و دولت آلمان آن را نگاهداری کرده است».نتانیاهو در این جا سندی را با دست بلند کرد و به حاضران در تالار مجمع نشان داد و گفت: «این یک نسخه از آن سند است که در آن دستورات جامعی برای کشتن همه یهودیان وجود دارد. آیا این سند دروغ است؟»
«آنانی که منشور سازمان ملل را به سخریه گرفته اند»نخست وزیر اسرائیل در دنباله سخنان خود گفت: «یک روز پیش از دیدار از "وان زه"، در مراسمی در برلین، نقشه های اصلی برپائی اردوگاه مرگ آشوویتس – بیرکناو به من داده شد. این نقشه های ساختمانی حاوی امضای هانریش هیملر معاون هیتلر است. آیا این نقشه ها دروغ است؟ در اردوگاه آشوویتس یک میلیون نفر یهودی قربانی شدند. آیا این دروغ است؟
درباره اسناد "وان زه" و نقشه های اردوگاه مرگ آشوویتس - بیرکناواین مقاله دکترمحمد امیری را بخوانید
در ماه ژوئن امسال، پرزیدنت باراک اوباما از اردوگاه مرگ بوخنوالد دیدن کرد. آیا رئیس جمهوری آمریکا در آئین بزرگداشت یک دروغ شرکت کرد؟ شما درباره بازماندگان آشوویتس چه می گوئید که هنوز شماره مرگ نازی ها روی بازوی آن ها خالکوبی شده دیده می شود؟ آیا این شماره های خالکوبی دروغ است؟یک سوم از یهودیان جهان در این فاجعه قربانی شدند. این مصیبت تقریبا دامن هر خانواده یهودی را (در اروپا) گرفت – و از جمله خانواده شخص مرا. پدر بزرگ همسر من به دست نازی ها کشته شد. هر سه عمو و دو عمه همسرم به قتل رسیدند. همه خاله ها و پسرخاله ها و دختر خاله های او به دست نازی ها جان خود را از دست دادند. آیا این ها دروغ است؟».نتانیاهو بی آن که نام احمدی نژاد را بیاورد، افزوده گفت: «روز گذشته فردی از پشت این تریبون سخن گفت که هولوکاست را دروغ خوانده است. من آنانی را که پیش (از سخنرانی احمدی نژاد) و هنگام (این سخنرانی) تالار را به نشان اعتراض ترک گفتند، سپاس می گویم. آنان مدافعان ارزش های اخلاقی بودند و برای کشورهای خویش افتخار آفریدند.ولی من به نام ملت خویش و به نام قوم یهود، و به نام همه انسان های شرافتمند، خطاب به آنانی که در تالار ماندند و به سخنان او گوش کردند، می گویم: آیا شما شرافت ندارید؟»«هنوز شش دهه از جریان هولوکاست نگذشته، شما به فردی مشروعیت می بخشید که قتل شش میلیون نفر یهودی را انکار می کند و آرزویش انهدام کشور یهود است! شما منشور سازمان ملل متحد را به سخریه گرفته اید!»
«روزی باید بیاید که کسی به روی کسی شمشیر نکشد»نخست وزیر اسرائیل در ادامه سخنان خود گفت: «شاید برخی از شما تصور می کنید که آن مرد و آن رژیم گستاخ، تنها یهودیان را تهدید می کنند. اشتباه می کنید! تاریخ بشریت بارها و بارها نشان داده که آن چه به صورت تعرض به یهودیان آغاز می شود، ممکن است به بسیاری ملت های دیگر نیز آزار و زیان برساند». رژیم کنونی ایران همین سی سال پیش بود که به قدرت رسید و بنیادگرائی بسیار متعصبانه ای را که قرن ها خاموش بود، به خروش در آورد.»«در این سی سال، این رژیم تعصب گرا، دنیا را با انجام کشتارها و خشونت و قتل های کورکورانه فرا گرفته است. این رژیم بی رحمانه مسلمان و مسیحی، یهودی و هندو و پیروان مذاهب دیگر را کشته است و می خواهد بشریت را به قرون وسطی بازگرداند. آنان در هر نقطه که به آن دسترسی داشته باشند، می خواهند شیوه های واپسگرایانه اجتماعی را علیه زنان، اقلیت های دینی، هم جنس گرایان و هر فرد دیگری که به اندیشه های خشونت بار آنان ایمان ندارد و آن را نمی پذیرد، برقرار سازند و آنان را سرکوب کنند». «پیکار علیه این تعصب گرائی به مفهوم درگیری بین دو ایمان مذهبی و یا دو فرهنگ بشری نیست. بلکه این پیکاری بین تمدن و وحشیگری است، بین قرن بیست و یکم و قرن نهم میلادی، بین آنانی که زندگی را ارج می نهند و آنانی که مرگ را ستایش می کنند.واپسگرائی قرن نهم را به هیچ وجه توان ایستادگی در برابر پیشرفت های قرن بیست و یکم را نیست. نور آزادی، توان و قدرت تکنولوژی و وجود امکانات گسترده ارتباطی، بی تردید روزی (بر این عقب ماندگی) پیروز خواهد شد». نخست وزیر اسرائیل در ادامه سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل از صلح با فلسطینیان سخن گفت و نطق خود را با این پیش بینی اشعیای نبی پیامبر یهود به پایان برد که سه هزار سال پیش گفته بود: "امید روزی را دارد که کسی به روی کسی شمشیرنکشد و جنگ افزار به داس مبدل شود و دیگر کسی فن جنگ نیاموزد".
گزارشگر: جهانگیر یعقوبیان – نیویورک
نتانیاهو رژیم ایران را حکومتی وحشی خواند
سایت حکومتی پرس تی وی: نخست وزیر اسرائیل در سخرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در اظهاراتی بی‌سابقه، نظام ایران را نظامی وحشی خواند.
بنیامین نتانیاهو گفت: حکومت ایران صلح جهانی را تهدید می‌کند و مهم‌ترین ماموریتی که در حال حاظر جهان با آن مواجه است، این است که چگونه از دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.
نخست وزیر اسرائیل در ادامه با اشاره به سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل گفت، روز گذشته مردی که هولوکاست را یک دروغ می‌داند از این تریبون صحبت کرد. شاید برخی فکر می کنند که این مرد و نظام نفرت‌انگیز وی تنها یهودیان را تهدید می‌کنند. این اشتباه است. تاریخ به ما نشان داده آنچه که با حمله به یهودی‌ها آغاز می‌شود در پایان خیلی‌های دیگر را نیز غرق خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر