Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ مرداد ۱۲, یکشنبه

نیروی حزب دموکرات از شنگال عقب‌نشینی کرد, اما خلق مقاومت می‌کند.


نیروی حزب دموکرات از شنگال عقب‌نشینی کرد, اما خلق مقاومت می‌کند.
درخواست ایزدیان شنگال از ه.پ.گ و ی.پ.گ
فرات 03.08.2014 08:41:13
«حزب دموکرات بارزانی» که در مقابل حملات احتمالی گروه تبهکار داعش تدابیر لازم را اتخاذ نکرد, با سنگین‌ شدن درگیری‌ها, کردهای مناطق شنگال و زمار را تنها گذاشت و عقب‌نشینی کرد. در این منطقه یک روستای کردنشین به اشغال داعش درآمد. مردم شنگال با کمترین امکاناتشان علیه تبهکاران داعش مقاومت می‌کنند.


بنا به گزارش‌های رسیده, تبهکاران داعش از ساعت 4:45 سحرگاه امروز با استفاده از سلاح‌های سنگین پس از حمله به دو روستای «گرزرک و شیباشیخی‌در» به حملات توپخانه‌ای علیه چندین روستای دیگر از قبیل تل‌بنات, تل‌قصاب و کوچا از توابع شنگال هم دست زدند.
با آغاز حملات گروه تبهکار داعش, نیروی پیشمرگه حزب دموکرات بارزانی که وظیفه دفاع از آن مناطق را برعهده داشتند, عقب‌نشینی کردند. حزب دموکرات تمامی خلق ایردی کرد در شنگال و روستاهای آن را برای تبهکاران داعش تنها گذاشت.
همزمان با عقب‌نشینی پیشمرگه‌ها, تبهکاران داعش هم به حمله دست زدند و مردم شنگال هم با کمترین امکانات دست به مقاومت زده‌اند.
تبهکاران داعش که بسوی شنگال درحال پیشروی هستند, بخشی از روستای گرزرک را اشغال کردند.
این نگرانی وجود داغرد که پیروان آیین‌های مختلف در آن منطقه را قتل‌عام کنند. بخاطر اینکه نیروی مردمی کردهای ایزدی مهمات نظامی کافی برای مقاومت ندارند, مردم آن منطقه ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
گفته می‌شود که ساکنان روستاهایی که با حمله روبرو شده‌اند, برای دفاع از خود به کوهستان‌ها پناه برده‌اند.
درخواست ایزدیان شنگال از ه.پ.گ و ی.پ.گ
شنگال 03.08.2014 09:01:41
«سید حسن سید» رئیس «جنبش ایزدیان, TEVDA» در مورد عقب‌نشینی نیروی پیشمرگه از شنگال, بیانیه‌ای صادر کرد و گفت:«این اقدام پیشمرگه, آشکارا گشودن راه برای قتل‌عام ایزدیان است. ما پیشتر هم بیانیه‌ای صادر و خواسته بودیم که نیروهای ه.پ.گ و ی.پ.گ به شنگال آمده و از کردهای اینجا دفاع کنند, اما حزب دموکرات بارزانی اجازه نداد. دیگر سکوت جایز نیست. ما مجددا فراخوان خود را تکرار می‌کنیم. می‌خواهیم هرچه زودتر نیروی ه.پ.گ به دفاع از ایزدیان بپردازد». سیدحسن همچنین خاطرنشان ساخت که هزاران ایزدی بی‌‌دفاع تنها گذاشته شده‌اند.
پس از اینکه تبهکاران داعش به روستاهای گرزرک و شباشیخی‌در , تل‌بنا, تل قصاب و کوچا در جنوب شنگال حمله کردند, روستائیان کرد به کوهستان شهنگال روکردند. تبهکاران داعش نیمه‌های شب گذشته به توپباران آن روستاها دست زدند. پس از اینکه نیروی پیشمرگه بارزانی در سحرگاه به عقب‌نشینی از آن مناطق کردستان دس زدند, داعش به آن روستاها حمله کرد. کردهای ایزدی که چندین روز است به دفاع از مناطق می‌پردازند, به مقاومت علیه داعش دست زدند, اما بدلیل فقدان مهمات نظامی کافی, ناچار به ترک روستاهای خود شدند. دهها روستای ایزدیان در جنوب شنگال غیر از سالخوردگان, از سکنه خالی شدند.
چندی پیش شهرستان تل‌عفر که عمدا ترکمن‌نشین است, به تصرف داعش در آمد, همان گروه به توپباران روستاهای حومه شنگال دست زد. کردهای ایزدی هم برای دفاع از جان و مال خود, از نیروهای ه.پ.گ و ی.پ.گ خواستند به کمک آنها بشتابند, اما حزب دموکرات اجازه نداد. گفته می‌شود که کردهای ایزدی شنگال هم‌اکنون با خطر قتل‌عام روبرو هستند.
سید حسن سید, رئیس جنبش TEVDA وابسته به ایزدیان شنگال بیان کرد که چندی پیش طی فراخوانی خواسته بودند که دو نیروی ه.پ.گ و ی.پ.گ برای دفاع از آنها به شنگال بروند. وی گفت:«هم‌اکنون هزاران ایزدی بی‌دفاع با خطر قتل‌عام روبرو هستند. ما ناچاریم دهها روستای خود را تخلیه کنیم. پیشمرگه‌های حزب دموکرات بجای دفاع از مردم, سنگر‌هایشان را رها کرده و شنگال را ترک کردند. این اقدام پیشمرگه, آشکارا به معنای گشودن راه برای قتل‌عام ایزدیان است. ما پیشتر هم اعلام کرده بودیم که ه.پ.گ و ی.پ.گ از خلق ما دفاع کنند, اما حزب دموکرات اجازه نداد. دیگر نباید نسبت به این وضعیت سکوت کرد. ما مجددا فراخوان می‌دهیم. می‌خواهیم ه.پ.گ برای دفاع از ایزدیان هرچه زودتر به حرکت بیافتد».
تحصن اعراضی مقابل استانداری سلیمانی
کردهای ایزدی برای جلب توجه افکار عمومی به وضعیت اسفبار منطقه شنگال و محکوم‌کردن حکومت اقلیم جنوب کردستان بخاطر رهاکردن کردهای بی‌دفاع شنگال, به تحصن در مقابل استانداری سلیمانی دست زدند.
شهروندان کرد صبح امروز مقابل استانداری سلیمانی تحصن کردند و گفتند نمی‌خواهند باردیگر شاهد تکرار قتل‌عام در شنگال باشند و از نیروهای ی.پ.گ و ه.پ.گ خواستند به دفاع از کردهای شنگال بشتابند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر