Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ مرداد ۱۳, دوشنبه

سوزدار اوستا, عضو ریاست کل ک.ج.ک ( کنفدرالیسم دمکراتیک جوامع کردستان):


سوزدار اوستا, عضو ریاست کل ک.ج.ک ( کنفدرالیسم دمکراتیک جوامع کردستان): 
اجازه نمی‌دهیم قتل‌عام 73امین ایزدیان روی دهد
مرکز خبر 03.08.2014 13:42:05 
سوزدار اوستا, عضو ریاست کل ک.ج.ک از تمامی نیروهای کردستانی خواست به دفاع از شنگال بپردازند و افزود:«نباید اجازه دهیم باردیگر ایزدیان قتل‌عام شده و قتل‌عام 73امین روی دهد». اوستا بیان کرد که این حملات تنها برای اشغال شنگال نیست و گفت:«این حمله , نشان از تصرف خط غرب جنوب کردستان و توطئه‌ای جدید علیه غرب کردستان است».

سوزدار اوستا, عضو ریاست کل ک.ج.ک در مورد شهر شنگال که از سوی داعش اشغال شده, با «استرک تی‌وی» مصاحبه‌ای انجام داد.

سوزدار اوستا, یادآور شد که پیشتر هم در مورد خطر حمله به شنگال بیانیه‌هایی صادر کرده بودند.

وی بیان کرد که در این زمینه , بویژه حکومت اقلیم جنوب کردستان مسئولانه عمل نمی‌کند و افزود:«از شب گذشته جنگ و درگیری‌های شدید ادامه دارد. نیروهای پیشمرگه هم تلفاتی داده‌اند, اما مناطق را تخلیه کردند. باید گفت که این برخورد, برخوردی مسئولانه نیست».

ایجاد رعب و وحشت

اوستا خاطرنشان ساخت که شنگال یک منطقه دارای فرهنگ‌ها وملت های متعدد است و داعش هم با استفاده از تاکتیک ایجاد رعب و وحشت سعی در اشغال آن دارد. وی افزود:«موصل را با این تاکتیک اشغال کردند. تلاش می‌کنند شنگال را هم اینگونه اشغال کنند».

اوستا از همه نیروهای کردستانی, بویژه احزاب دموکرات و ی.ن.ک خواست که به دفاع از شنگال بپردازند.

وی افزود:«برای دفاع از آن خلق‌ها, بدون توجه به منافع احزاب باید مشترکا مبارزه کنیم. بخوبی می‌بینیم که ی.پ.گ در این زمینه تلاش‌هایی بخرج می‌دهد. موضع‌گیری کرده و خبر رسیده که مردم هم بسوی مناطق تحت کنترل ی.پ.گ می‌روند.

به منافع تنگ‌نظرانه نیاندیشید

ما همچو ک.ج.ک خواستاریم که راه را برای ورود نیروی ه.پ.گ به آن مناطق جهت پشتیبانی از شنگال, بگشایند. ما حاضریم از خلقمان دفاع کنیم. این فراخوان, فراخوان ما برای همه نیروها, بویژه دو حزب دموکرات و ی.ن.ک است. امروز, روز مقاومت است. روز صیانت از خاک, اخلاق و فرهنگمان. نباید هیچ نیرویی به منافع تنگ‌نظرانه خود بیاندیشد. خلق ایزدی نه تنها در جنوب کردستان, بلکه در اروپا و در چارچوب فعالیت‌های تودا , حتی ایزدیان و شهروندان مقیم اروپا همراه با سازمان‌های بین‌‌المللی به پشتیبانی از شنگال بپردازند. بطور قطع نباید اجازه دهیم 73امین قتل‌عام ایزدیان روی دهد. ما برای عمل به هر وظیفه‌ و مسئولیتی حاضریم و فداکاری می‌کنیم».

سقوط شنگال, سقوط کرکوک است

اوستا گفت این حملات صرفا با هدف سقوط شنگال صورت نمی‌گیرد, وی افزود:«این حملات نشان از تصرف خط مرزی غرب ـ جنوب کردستان است و توطئه‌ای دیگر علیه غرب کردستان می‌باشد. نه تنها شنگال, بلکه همه جنوب و غرب کردستان با خطر روبرو هستند. سقوط شنگال به معنای سقوط کرکوک است. توطئه‌ای علیه دستاوردهای غرب و جنوب کردستان است. هنوز هم دیر نشده است, می‌توان از اشغالگری‌ها جلوگیری کرد. باید همه کردها به قیام برخیزند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر