Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ مرداد ۱۲, یکشنبه

احتمال سقوط شنگال؛ مردم, شنگال را ترک می‌کنند


احتمال سقوط شنگال؛ مردم, شنگال را ترک می‌کنند
شنگال 03.08.2014 10:24:19
پیشمرگه‌های حزب دموکرات بارزانی در قالب کاروان‌های نظامی بزرگ از منطقه شنگال عقب‌نشینی کردند و مردم شنگال با خطر قتل‌عام روبرو شدند. شنگال با حمله تبهکاران داعش روبرو شده است. هر آن احتمال سقوط آن شهر وجود دارد و مردم آن منطقه را ترک می‌کنند.


شنگال, منطقه‌ای است که امکان مقدس کردهای ایزدی در آن واقع شده است, اما هم‌اکنون با قتل‌عام و نابودی روبرو شده است. پیشمرگه‌های حزب دموکرات بازانی سحرگاه امروز در قالب کاروان‌های نظامی بزرگ آن شهر و مناطق حومه آن را ترک کرده و مردم هم برای دفاع از خود در مقابل قتل‌عام‌ها, به کوهستان‌های اطراف پناه می‌برند.
خیری کزلر, روزنامه‌نگار , در مصاحبه تلفنی با «استرک تی‌وی» گفت هر آن احتمال سقوط شنگال وجود دارد.
کزلر گفت تبهکاران داعش صبح امروز در ساعت 3 به حملات توپخانه‌ای علیه شنگال دست زده‌اند و گفته می‌شود که برخی از روستاهای جنوب شنگال از قبیل گرزرک, شباشیخ‌در , تل‌بنات, تل‌قصاب و کوچا از سوی داعش اشغال شده‌اند.
کزلر همچنین گفت که پیشمرگه‌های حزب دموکرات بارزانی مقابل دیدگان مردم, در قالب کاروان‌های نظامی بزرگ عقب‌نشینی می‌کنند و این امر موجب شده که داعش حملات خود را افزایش دهد.
کزلر در ادامه افزود که مردم آن منطقه سلاح بدست گرفته و به دفاع از مناطق خود می‌پردازند, اما هر آن احتمال سقوط شنگال وجود دارد. کزلر خاطرنشان ساخت که خانواده‌هایی که وسایل نقلیه دارند, به دهوک پناهنده می‌شوند و خانواده‌های تنگدست هم به کوهستان‌های اطراف پناه می‌برند.
کزلر خاطرنشان ساخت کسانی هم که توانایی ترک شهر را ندارند, با قتل‌عام روبرو شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر