Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ مرداد ۳۰, پنجشنبه

کمین‌گذاری نظامیان ایران و ترکیه علیه گریلاهای کُرد


کمین‌گذاری نظامیان ایران و ترکیه علیه گریلاهای کُرد
بادینان 21.08.2014 15:55:08
در مرز شمال و جنوب کردستان بر اثر کمین‌گذاری‌های نظامیان ارتش‌های ایران و ترکیه, درگیری روی داد. نیروی ه.پ.گ نتایج این درگیری‌ها را اعلام کرد.


بنا به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی «نیروی مدافع خلق, ه.پ.گ» یک واحد نظامی گریلاها در روز 20 آگوست در کمین نظامیان ارتش ترک گرفتار شدند. بر اثر درگیری سنگین بخاطر تیراندازی نابهنگام نظامیان ترک, 2 نظامی ارتش ترکیه کشته شدند. ه.پ.گ در اطلاعیه خود به مسایل ذیل اشاره کرد:
«در غروب روز 20 آگوست یکی از واحدهای گریلایی ما در مرز ایران ـ ترکیه در حال انجام مأموریت بود که در منطقه آمانیورت واقع در شهرستان مرزی «سراو» در استان وان شمال کردستان, در کمین نیروهای ارتش ترک افتاد. با تیراندازی نیروهای ارتش اشغالگر ترک درگیری روی داد که بر اثر آن 2 نظامی ترک کشته و آن واحد گریلایی ما بدون تلفات جانی به قرارگاه خود بازگشتند».
مرکز نامبرده همچنین در مورد تلاش نظامیان مرزی ایران هم برای دست زدن به حمله علیه گریلاها, برخی مسایل را عنوان کرد و گفت:
«در شب 18 آگوست , در ساعت 1 در حومه روستای خلیلان از توابع اورمیه واقع در مرز میان شمال ـ شرق کردستان, گروهی از رفقای ما در حین انجام مأموریت در کمین نیروهای ارتش ایران افتاد. در درگیری که در آنجا روی داد, نیروهای گریلایی ما تلفات جانی ندادند, اما هنوز در مورد آمار تلفات احتمالی نظامیان ایران اطلاعی بدست نیامد. پس از این درگیری, ارتش ایران در مناطق شهیدان و دالانپر به عملیات نظامی دست زد که بدون نتیجه پایان یافت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر