Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ مهر ۳۰, دوشنبه

نخست وزیر اسرائیل بنیامین_نتانیاهو دیروز صبح در دفتر خود در اورشلیم با استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار کرد. نخست وزیر نتانیاهو در نشست مطبوعاتی ضمن خوش‌آمد گویی به آقای منوچین، به موارد زیر اشاره کرد: پیمان‌ بین آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری پرزیدنت ترامپ از همیشه قوی‌تر شده است.


نخست وزیر اسرائیل بنیامین_نتانیاهو دیروز صبح در دفتر خود در اورشلیم با استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار کرد. نخست وزیر نتانیاهو در نشست مطبوعاتی ضمن خوش‌آمد گویی به آقای منوچین، به موارد زیر اشاره کرد: پیمان‌ بین آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری پرزیدنت ترامپ از همیشه قوی‌تر شده است.


 من از این امر قدردانی می‌کنم. در ضمن روابط ما در همه زمینه‌ها نیز نزدیک‌تر شده از جمله در حوزه اطلاعاتی، امنیت، تجاری، اقتصادی و نیز خواست مشترک ما برای جلوگیری از خشونت در منطقه. در ملاقات خود درباره نحوه پیشگیری از تجاوزگری رژیم ایران در دو محور صحبت خواهیم کرد: تلاش رژیم ایران برای رسیدن به سلاح هسته ای و نیز دستیابی به زرادخانه سلاح متعارف و طرح این رژیم برای تسلط بر خاورمیانه.
برجام در واقع برای ایران امکان پیشرفت در هر دو محور را ایجاد کرد. به‌جای مسدود کردن راه این رژیم برای رسیدن به سلاح هسته‌ای، این توافق راه را برای رسیدن به یک زرادخانه کامل هموار کرد. علاوه بر این، صدها میلیارد دلار پول نقد و سرمایه در دست این رژیم قرار داد که به آن‌ها امکان تامین اقدامات تجاوزگرانه خود در منطقه را داد. ما شاهد این تجاوزگری در سراسر خاورمیانه هستیم از جمله در مرزهای شمالی ما، تلاش آن‌ها برای استقرار نظامی در سوریه، انتقال سلاح مرگبار به لبنان و ایجاد خشونت در غزه و دیگر مناطق توسط نیروهای نیابتی خود.

رژیم ایران از برجام برای تشدید خشونت خود استفاده کرد. به همین دلیل ما از تصمیم شجاعانه پرزیدنت ترامپ برای خروج از برجام استقبال کردیم. محور گفتگوهای امروز ما نیز تشدید فشار علیه بزرگترین نظام تروریست در جهان، رژیم خشونت‌گر تهران خواهد بود.

شاهد این بودیم که فشار تنها وسیله برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای رژیم ایران و جلوگیری از خشونت این رژیم در منطقه است. درباره نحوه همکاری در این موضوع گفتگو خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر