Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ مهر ۲۶, پنجشنبه

وزارت خزانه داری ایالات متحده یک شبکه گسترده مالی حمایت کننده از نیروی شبه نظامی ایرانی عامل استخدام و آموزش کودک سربازان را تحریم می کند



وزارت خزانه داری ایالات متحده یک شبکه گسترده مالی حمایت کننده از نیروی شبه نظامی ایرانی عامل استخدام و آموزش کودک سربازان را تحریم می کند


دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده امروز علیه یک شبکه گسترده بازرگانی که برای نیروی مقاومت بسیج، یک گروه شبه نظامی تابع سپاه پاسداران، حمایت مالی فراهم می آورد، اقدام می کند. در میان سایر فعالیتهای بدخواهانه، نیروی شبه نظامی بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کودک سربازان را برای جنگهایی که سپاه پاسداران در منطقه به آنها دامن می زند، استخدام کرده، آموزش می دهد و اعزام می کند. این شبکه مستقر در ایران با عنوان "بنیاد تعاون بسیج" شناخته می شود، و متشکل از دستکم ٢٠ شرکت و موسسه مالی است. بنیاد تعاون بسیج شرکت های صوری و تدابیر دیگری را بکار می گیرد تا پوششی باشند برای مالکیت و کنترل بسیج بر مجموعه ای از منافع تجاری چند میلیارد دلاری در صنایع خودرو، فلزات، و بانکداری ایرانی که بسیاری از آنها معاملات بین المللی قابل توجهی در سراسر خاورمیانه و اروپا دارند.
بسیج، یک نیروی شبه نظامی که بسرعت پس از انقلاب سال ۱۹۷۹ شکل گرفت، یکی از نیروهای اصلی اجرایی رژیم ایران در مقوله امنیت داخلی است. بسیج که در سال ۲۰۰۷ رسما تحت اختیار سپاه پاسداران قرار گرفت، در همه استانها و شهرهای ایران شعبه دارد. فعالیتهای این نیرو شامل شستشوی مغزی دانش آموزان و ارائه آموزش های نظامی به کودکان دستکم ۱۲ ساله است.
بسیج علاه بر نقش داشتن در سرکوب های خشونت بار و نقض جدی حقوق بشر در ایران، جنگجویانی را از جمله کودکان ایرانی، برای جنگیدن در نیروی قدس سپاه پاسداران استخدام کرده و آموزش می دهد؛ جنگجویانی که سپس به سوریه اعزام می شوند تا از رژیم وحشی اسد حمایت کنند. حداقل از اوایل سال ۲۰۱۵، بسیج تامین کننده استخدام و آموزشهای نظامی جنگجویان پیش از قرار دادن آنها در لیست انتظار برای اعزام به سوریه بوده است.
بسیج علاوه بر استخدام افراد ایرانی، مهاجران افغان به ایران ، از جمله کودکانی دستکم ۱۴ ساله، را نیز بکار گرفته است تا به لشگر فاطمیون، یک لشگر نظامی متشکل از جنگجویان افغان تحت کنترل نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه، بپیوندند. بنا بر گزارش ها برخی از این سربازان که مجبور شده بودند در کنار رژیم اسد در سوریه بجنگند، تصمیم گرفتند بجای اینکار به اروپا فرار کنند. بسیج همچنین افراد پاکستانی را برای پیوستن به لشگر زینبیون، یک لشگر نظامی متشکل از جنگجویان پاکستانی تحت کنترل نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه، استخدام می کند.
بسیج علاوه بر ارتکاب به اعمال خشونت آمیز در ایران و در خارج از کشور و حمایت از نقش نیروی قدس سپاه پاسداران در جنگ داخلی سوری ها، از طریق بازوی اقتصادی اش یعنی بنیاد تعاون بسیج، فعالیتهایش در صنایعی مانند فلزات و مواد معدنی، خودروسازی، و بخشهای بانکی را افزایش داده است.

برای کسب اطلاع درباره اسامی بانک ها، موسسات و شرکتهای تحریم شده بدلیل حمایت از بسیج به این پیوند مراجعه فرمایید.
https://goo.gl/7XRtFN

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر