Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ مهر ۲۷, جمعه

شنود فرامرزی در مبارزه با تروریسم اهمیت زیادی یافته است





شنود فرامرزی در مبارزه با تروریسم اهمیت زیادی یافته است
شنود به اصطلاح رادیویی  در سوئد  و از جمله شنود ارتباطات اینترتنی، برای رساندن اطلاعات لازم امنیتی به پلیس و مسئولان امنیتی کشور در سال های اخیر گسترده تر شده است.


 این گونه فعالیت ها که توسط سازمان دولتی موسوم به مرکز شنود رادیویی دفاع ملی انجام می‌گیرد و شامل ارتباطات فرامرزی است، این هدف را دنیال می کند که برای نمونه اطلاعاتی در مورد شهروندان سوئدی که برای مبارزه به گروه هایی مانند داعش پیوسته‌اند در اختیار پلیس امنیتی سوئد (سپو) بگذارد.

یوهان اولسون رئیس دایره عملیاتی پلیس امنیتی در این زمینه می گوید که منشاء بخش مهمی از تروریسم در جهان مناطقی  مانند عراق و سوریه است که گرفتار اختلافات و درگیری های شدید و گسترده‌اند و نیروهایی از این مناطق با افراد زیادی، برای نمونه در سوئد یا کشورهای دیگر اروپا، تماس می‌گیرند و آنها را به اقدامات تروریستی تشویق می کنند، آنها را راهنمایی‌ می‌کنند، به  آنها کمک مالی می کنند و یا به اشکال دیگر از آنها پشتیبانی می‌کنند.

به گفته یوهان اولسون، اینکه شنود ارتباطات فرامرزی به ابزاری مهم در مبارزه با تروریسم تبدیل شده به علت گسترش تروریسم  در سال‌های اخیر است، اما همچنین ناشی از این است که ارتباطات فرامرزی وسعت چشمگیری یافته است.

سخنگویان فعالیت مرکز شنود رادیویی دفاع ملی نیز از گسترش فعالیت های این مرکز سخن می گویند.

یکی از این سخنگویان، فردریک والین می گوید که ماموریت هایی که در رابطه با تروریسم به مرکز شنود داده می شود افزایش یافته است.

شنود و کنترل تماس‌های مردم روز‌به‌روز گسترده‌تر می‌شود


وجود دوربین‌های مراقب در مکان‌های عمومی با عنوان مبارزه با تروریسم به صورت امری بسیارعادی درآمده‌است. بسیاری از مردم سوئد، وجود این دوربین‌ها را چندان آزاردهنده نمی‌دانند، اما آنها با کنترل پست‌های الکترونیکی خود به شدت مخالفند.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=7069843

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر