Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ آبان ۱, سه‌شنبه

اینجا رفتن جمال خشقچی به کنسولگری سعودی و کشته شدن جمال خاشقجی بسا جای سوال است.





هرکسی که کلک بازی و دخلبازی ترکها را نشناسد خودش را نشناخته است

اینجا رفتن  جمال خاشقچی  به کنسولگری سعودی و کشته شدن جمال خاشقچی بسا جای سوال است.
چرا  خاشقچی ترکیه را انتخاب نموده که به کنسولگری سعودیه برود  در حالیکه خاشقچی دارای اقامت دائیمی و  تابعیت آمریکای بوده و در آمریکا هم سفارتخانه و هم کنسولگری عربستان سعودی فراوان میباشد.
آیا خاشقچی با خواست خود به کنسولگری سعودیه رفته جای باور کردنی نیست چون اردوغان در حال منزوی شدن بود و دنبال راه حلی میگشت که هر طوری شده مناسبات کشورش با ایالات متحده دوباره بهبود به بخشد. ترکیه مثل مار دوسر دارد دست به یک بازی زده است تا شاید  از راه این بازی ایالات متحده را قانع کند که علیه کردها دست بکار بشود و همراه شود با دولت فاشیست اردوغان علیه ملت کرد.
روز ۲۰۱۸/۱۰/۱ مامورین مخفی ترکیه به درخواست اردوغان جمال خاشقچی را به یک رسترانت در استانبول دعوت میکنند بعدش در شب همان روز به خانه ی یکی از مامورین مخفی اردوغان دعوت میشوندو در اینجا روز ۲۰۱۸/۱۰/۲ جمال خاشقچی را توسط موادمخدر نیمه بیهوش میکنند و توسط دونفر از مامورین مخفی ترکیه به داخل کنسولگری سعودیه  هدایت میکنند.
و بر اساس اطلاعات بدست آمده یکی از مامورین مخفی اردوغان یک ویدئو متعلق به جمال خاشقچی را تحویل مامورین کنسولگری میدهند که پر از توهین به سران سعودیه ی بوده توسط جمال خاشقچی.
همچنین من در گذشته توضیح دادم در بخش اول نوشتهایم که اردوغان دست بالای داشته در تحویل دادن خاشقچی به کنسولگری سعودیه و قتل ایشان. 
چرا اردوغان این کار را کرده است؟
۱ -اردوغان از نزدیکی بیش از حد عربستان سعودیه با ایالات متحده نگران بود و از سیاست عربستان سعودیه در قبال سوریه نارضی بود.
۲- اردوغان روابطش با ایالات متحده برهم خورده بود و آقای ترامپ ترکیه را تحریم نمود و لیر ترکیه داشت بی ارزش میشد.
۳- ترکیه نمیتوانست آنچا میخواست از راه روسیه بدست بیاورد و بر این اساس که گویا  مشکل اردوغان فاشیست با کردها بود.
۴- اردوغان میخواست با یک تیر چند هدف را بزند 
قتل خاشقچی و برهم زدن روابط سعودیه و ایالات متحده و دوم کشاندن مسئولین ایالات متحده و قانع نمودن مسئولین ایالات متحده علیه ملت کرد سوم با تبلیغاتهای ابلهانه ی اردوغان دنیای اسلام را به سوی خویش بکشاند.
اما هدف اصلی اردوغان فاشیست کردها میباشد.
خلاصه اردوغان تابحال توانسته است با تبلیغاتهای ابلهانه اش به قول معروف بخوابش نزدیک شده است خود را خوشحال میبیند.

بخش دوم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر