Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ آبان ۴, جمعه

برنامه مشترک فرانسه و آمریکا برای سوریه



برنامه مشترک فرانسه و آمریکا برای سوریه

دویچه وله: روسای جمهوری فرانسه و آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی موافقت کردند که امانوئل مکرون‌ در کنفرانس استانبول مواضع مشترک دوکشور درباره سوریه را تشریح کند. در این کنفرانس قرار است نمایندگان روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان شرکت کنند.


روز شنبه ۵ آبان (۲۷ اکتبر) سران کشورهای ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در کنفرانسی در استانبول که موضوع اش بحران سوریه است شرکت می کنند. قرار است در این کنفرانس در باره منطقه ادلب و همچنین فرایند برقراری صلح در سوریه گفت‌وگو شود.
روسای جمهوری فرانسه و آمریکا بر سر موضع‌گیری مشترک در این کنفرانس به تفاهم رسیدند و قرار شده این موضع‌گیری از طرف مکرون در کنفرانس سران چهارکشور در ترکیه رسما از طرف مکرون اعلام شود.
کاخ الیزه عصر روز پنج‌شنبه ۳ آبان (۲۵ اکتبر) پس از پایان گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و مکرون در این باره بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن از جمله آمده است: «ایالات متحده آمریکا و فرانسه مواضع مشترکی در ارتباط با هدف‌های امنیتی، انسان‌دوستانه و سیاسی در سوریه دارند.»
مکرون در این کنفرانس که در آن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز شرکت دارند، بخصوص خواستار ادامه آتش‌بسی دائمی در ادلب و انجام گفت‌وگو برای حل بحران در سوریه و برقراری صلح در این کشور است.
ترکیه و غرب مخالف حمله به منطقه ادلب در سوریه هستند. بیبشتر این منطقه در اختیار شبه‌نظامیان اسلام‌گرا قرار دارد. ترکیه نگران آن است که حمله به ادلب موج عظیم پناهندگان را به این کشور موجب شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر