Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ آبان ۱۴, دوشنبه

وال‌استریت ژورنال: «کیسه‌ های پول و توطئه بمب‌گذاری»


وال‌استریت ژورنال: «کیسه‌ های پول و توطئه بمب‌گذاری»
وال‌استریت ژورنال روز سی و یکم اکتبر218 ( 9 آبان97 ) گزارش مشروحی را درباره توطئة تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت و دستگیری دیپلمات‌تروریست رژیم در آلمان و تروریست‌های رژیم در بلژیک منتشر کرد.

وال استریت در این گزارش که تحت عنوان «کیسه‌های پول و یک توطئه بمب‌گذاری: درون یک عملیات مخفی (رژیم) ایران در اروپا» منتشرشده، می‌نویسد: «اروپایی‌ها تلاش کرده‌اند توافق اتمی (با رژیم) ایران را نجات بدهند، اما یک طرح مظنون برای انجام حمله‌ای در نزدیکی پاریس، حمایت آن‌ها را به مخاطره می‌اندازد.در یک روز آفتابی در اواخر ژوئن، امیر سعدونی، در تراس یک قهوه‌خانه در لوکزامبورگ با مأمور اطلاعات (رژیم) ایران که او را به اسم دانیل می‌شناخت ملاقات کرد. فردی که سال‌ها به او برای جاسوسی از گروهی که مخالف رژیم تهران است، پول پرداخت می‌کرد.وال استریت ژورنال به نقل از مطلعین می‌افزاید: اسدی در دیدار با سعدونی گفت که جمع‌آوری اطلاعات «برای ما کافی نیست» واو به سعدونی و همسرش بمبی برای انفجار در کنفرانس سالانه‌ این گروه در30 ژوئن(نهم تیرماه) در پاریس داد. در این کنفرانس قرار بود رودی جولیانی، وکیل پرزیدنت ترامپ سخنرانی کند.مقام‌های بلژیکی سعدونی و همسرش را در (حرکت) به سمت کنفرانس در حومه پاریس متوقف کردند و دستگاهی را یافتند که دارای مواد منفجر قوی بود. مقام‌ها هم‌چنین گفتند، پلیس آلمان مأمور اطلاعاتی را چند مایل مانده به مرز اتریش، جایی که او به‌عنوان یک دیپلمات در سفارت (رژیم) ایران ثبت‌شده بود و می‌توانست از مصونیت از محاکمه بهره ببرد، دستگیر کردند.
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود، ضمن اشاره به خنثی شدن این توطئه تروریستی همزمان با تلاش اروپا برای نجات توافق اتمی بارزیم ایران و نزدیک شدن پنجم نوامبر(۱۴ آبانماه) که شروع سخت‌ترین تحریم‌های نفتی آمریکا علیه رژیم ایران است، اضافه می‌کند: «این اتهام که یک مأمور (رژیم) ایران حمله‌ای را در خاک فرانسه طراحی کرده، حمایت اروپا را از توافق اتمی را به خطر می‌اندازد....وزیر خارجه (رژیم) ایران جواد ظریف ادعا کرده است که این توطئه توسط مخالفان بین‌المللی (رژیم) ایران برای ایجاد شکاف بین (حکومت) تهران و غرب تولیدشده است....اما مقام‌های فرانسوی گفتند مسئولیت (این توطئه) را متوجه یک مقام ارشد وزارت اطلاعات (رژیم) ایران بنام سعید هاشمی مقدم می‌دانند».وال‌استریت ژورنال سپس درباره اقدامات دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی برای جاسوسی علیه مجاهدین در سال‌های قبل از توطئه تروریستی،
aryaismمی‌افزاید: «چند سال پیش، اسدی با اسم مستعار دانیل، به سعدونی مراجعه کرد و گفت که یک مأمور اطلاعاتی (رژیم) ایران است و به دنبال اطلاعات درباره مجاهدین است.»هرچند او از عنوان... «دبیر سوم سفارت (رژیم) ایران در اتریش» برخوردار بود، مقام‌های فرانسوی می‌گویند، اسدی برای وزارت اطلاعات (رژیم) ایران کار می‌کرده یک فرد نزدیک به سعدونی گفت اسدی حاضر بود هزاران یورو برای این اطلاعات بپردازد از حدود سال 2014 ، سعدونی و نعامی به جلسات مجاهدین خلق می‌رفتند و گزارش آن‌ها را در شهرهایی در سراسر اروپا به اسدی می‌دادند. هرچند سعدونی رابط او باقی می‌ماند، ولی اسدی تأکید داشت که نعامی در مأموریت‌ها او را همراهی کند. گاهی(این زوج) به وین سفر می‌کردند و بعد از چند تعویض برای تضمین این‌ که دنبال نمی‌شوند، با اسدی در یک قطار دیدار می‌کردند. سعدونی به اسدی گزارش می‌داد و فرامین جدید را دریافت می‌کرد و با کیسه‌هایی از پول آنجا را ترک می‌کرد.
تحت فرمان‌ها اسدی، این زوج به‌ طور مستمر در گردهمایی‌های سالانه اپوزیسیون ایران در حومه پاریس شرکت می‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر