Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ آبان ۱۵, سه‌شنبه

دو دستگی الیانس بر سر انتخاب رهبر مودراتها به عنوان نخست وزیر





دو دستگی الیانس بر سر انتخاب رهبر مودراتها به عنوان نخست وزیر



احزاب لیبرال و سنتر به تشکیل دولت مودرات که به حمایت دموکراتهای سویدن وابسته باشد رای منفی خواهند داد.

در واکنش به این موضوع اولف کریسترشون، رهبر حزب مودرات در گفتگو با برنامه استدیوی یک رادیوی سویدن گفته است که او از این بابت ناراحت نیست.
در حال حاضر پنج هفته است که مشغول مذاکرات تشکیل دولت هستیم. سویدن به قوه مجریه نیاز دارد.
هفته آینده پارلمان در مورد نخست وزیری اولف کریسترشون تصمیم خواهد گرفت. رهبر مودراتها در ادامه می‌گوید: من واقعاً فکر می‌کنم که اتحاد سیاسی الیانس در سالهای اخیر بیشتر رشد کرده، ما روی مهمترین مسائل سیاسی دیدگاه مشترک داریم.
او در واکنش به موضع‌گیری رهبران لیبرال و سنتر می‌گوید: من این مساله را شخصی تلقی نمی‌کنم. در ضمن در مورد ادامه همکاری الیانس در اینده گفته است که الیانس به عنوان یک ائتلاف سیاسی باقی خواهد ماند. او اظهار امیدواری کرده است که این دو حزب در مورد موضع کنونی خود تا موعد رای گیری تجدید نظر کنند.
موضع‌گیری احزاب سیاسیرهبر حزب دموکرات مسیحی، ابا بوش تور که به حضور در دولتی به رهبری مودراتها پاسخ مثبت داده است، می‌گوید: امیدوارم رهبران احزاب لیبرال و سنتر تجدید نظر کنند. او در یک گفتگوی جداگانه با تلویزیون سویدن گفته است که وضعیت کنونی الیانس تعریفی ندارد.
حزب دموکراتهای سویدن حمایت خود را مشروط به ضمانت‌هایی کرده است که نخست وزیر آینده باید طی مذاکراتی نسبت به آن متعهد شود. اما اولف کریسترشون می‌گوید که با دموکراتهای سویدن مذاکره نمی‌کند.
حزب محیط زیست از نخست وزیری انی لوف، رهبر حزب مرکز حمایت می‌کند و حزب سوسیال دموکرات دیروز اعلام کرد که به اولف کریسترشون رای منفی خواهد داد. حزب چپ از استفان لوون رهبر سوسیال دموکرات حمایت می‌کند.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=7083577

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر