Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

اعلامیه شاباک (سازمان امنیت داخلی اسرائیل): رژیم ایران اینگونه در تلاش برای تاسیس یک شبکه جاسوسی بزرگ در اسرائیل بود:




اعلامیه شاباک (سازمان امنیت داخلی اسرائیل): رژیم ایران اینگونه در تلاش برای تاسیس یک شبکه جاسوسی بزرگ در اسرائیل بود:
طی ماه‌های اخیر و در عملیات مشترک بین سازمان شاباک، پلیس اسرائیل، ارتش و دیگر نیروهای امنیتی، یک شبکه اطلاعاتی ایرانی که هدفش جذب جاسوسان در اسرائیل، کرانه باختری و غزه بوده، کشف شد.


این شبکه در سوریه، تحت هدایت ایران و توسط یک فرد سوری با نام مستعار ابو‌جهاد فعال بود و ماموریت آن جذب افراد از طریق پروفایل‌های فیک در فیسبوک و ادامه ارتباط از طریق برنامه‌های پیام‌رسانی بوده است.
ایجاد ارتباط اولیه از طریق شبکه‌های اجتماعی، شیوه شناخته شده‌ایی برای جذب افراد است که مورد استفاده سازمان‌های تروریستی نظیر حماس و حزب‌الله قرار دارد.
این رویداد بخشی از چندین رویداد دیگر در ماه‌های اخیر است که طی آن عوامل تروریستی (از جمله حماس و حزب‌الله) با ایجاد ارتباط آنلاین، بعضا تحت مشخصات دروغین، با اعراب اسرائیلی و فلسطینیان، سعی به جذب ایشان به هدف جمع‌آوری اطلاعات و اقدامات تروریستی می‌کنند.
ماموریت‌های عوامل جذب شده شامل جمع‌آوری اطلاعات از پایگاه‌های نظامی، تاسیسات امنیتی حساس، مقامات گوناگون، ایستگاه‌های پلیس، بیمارستان‌ها و غیره، در راستای تهیه بانک اهداف برای اجرای حملات تروریستی در اسرائیل توسط رژیم ایران بوده است.
اقدامات آنلاین این شبکه از ابتدا توسط سازمان اطلاعات اسرائیل ردیابی و تحت نظارت قرار داشته است. مسئولان شبکه در خارج و افرادی که در اسرائیل و کرانه باختری آمادگی خود برای همکاری را اعلام کرده بودند، تحت نظارت کامل قرار داشته‌اند.
از ماه آوریل ۲۰۱۹، اقدامات پیشگیرانه گسترده در برخورد با عوامل شبکه در اسرائیل و کرانه باختری به اجرا در آمد و در خلال آن اقداماتی برای رسیدگی با چند شهروند اسرائیلی که اطلاعاتی مبنی بر ارتباط و جذب آن‌ها توسط هدایت‌کنندگان شبکه ایرانی وجود داشت، انجام شد.
در طی بازپرسی‌های انجام شده، مشخص شد که ارتباط با هدایت‌کنندگان از سوریه تا حد ارسال اطلاعات و حتی قصد اجرای حملات تروریستی علیه اهداف نظامی و غیر‌نظامی در اسرائیل توسعه یافته است.
با اینحال، در طی اقدامات پیشگیرانه، مشخص شد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان‌ اسرائیلی به هویت خصمانه آن‌ها شک کرده، با همکاری با آن‌ها مخالفت و ارتباط را قطع کرده‌اند.
نیروهای امنیتی اسرائیل قاطعانه به عملیات پیشگیری از اقدامات رژیم ایران و عوامل تروریستی این رژیم علیه امنیت اسرائیل ادامه خواهند داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر